1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Ghb iedere nacht? Verslaving?????????

Discussie in 'GHB' gestart door Benzoboss, 6 jun 2019.

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories
  1. Benzoboss

Benzoboss Bewuste gebruiker

Kan ik ghb iedere nacht gebruiken zonder lichaamelijk afhabelink te worden????

2. Zonnetje

Zonnetje Experimenterende gebruiker

These findings may explain the paradoxical mix of sedative and stimulatory properties of GHB as well as the so-called "rebound" effect reported by individuals using GHB as a sleeping agent wherein they awake suddenly after several hours of GHB-induced deep sleep. Over time, the concentration of GHB in the system decreases below the threshold for significant GABAB receptor activation and activates predominantly the GHB receptor, leading to wakefulness.

GHB is moderately physically and psychologically addictive. The frequent use of GHB can cause withdrawal symptoms similar to those caused by other depressants such as alcohol and benzodiazepines if abruptly discontinued.[31][32]These symptoms seem to depend on the dosage and the length of time the drug was used for. Light to moderate users often experience anxiety, insomnia, sleep-related problems, and tremors whereas heavy use can cause severe withdrawal symptoms like delirium, psychosis, and hallucinations.[33][30]

Although there have been reported fatalities due to GHB withdrawal, reports are inconclusive and further research is needed.[34]

Tolerance will develop to the sedative-hypnotic effects within several weeks of continuous use. After cessation, the tolerance returns to baseline in 7 - 14 days. Withdrawal symptoms or rebound symptoms may occur after ceasing usage abruptly following a few weeks or longer of steady dosing, and may necessitate a gradual dose reduction. GHB presents cross-tolerance with 1,4-Butanediol and GBL, since these act as prodrugsfor GHB. Cross-tolerance with alcohol and baclofen has been shown in rats.[35][36]

Als slaap middel dus niet echt geschikt volgens dat eerste stukje. Beetje zoals je met alcohol dus eigenlijk ook niet beter slaapt.

Daarnaast ontwikkel je hoogstwaarschijnlijk tolerantie wanneer je het elke nacht gebruikt en ga je steeds meer nodig hebben hetzelfde effect te bereiken. Vervolgens wordt je dan uiteindelijk ook lichamelijk verslaafd.

https://psychonautwiki.org/wiki/GHB
    Lees dat maar eens goed door.

JohnnyDoe, Genieter, Fenrir en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  3. Roze Olifant

Roze Olifant DF Staff Medewerker Moderator Top Tripreporter

Nee. Of ja, alles kan. Maar de kans is zeer klein, ik zou het maar niet uitproberen. Tolerantie gaat als een speer. Dit is nu echt een horrormiddel om verslaafd aan te raken, dacht dat het ook wel behoorlijke common sense was dat het dus niet erg handig is om dit soort satanisch spul dagelijks naar binnen te gaan slobberen.

Waarom zou je überhaupt iedere nacht GHB willen gebruiken?

AphexTwin, Genieter, Fenrir en 2 anderen vinden dit leuk.
  4. Benzoboss

Om te slapen

5. Roze Olifant

Roze Olifant DF Staff Medewerker Moderator Top Tripreporter

Dat gaat je op termijn weinig opleveren behalve verslaving, GHB heeft naast een verdovende werking na een paar uur ook een oppeppende werking zoals @Zonnetje citeert hierboven, je slaapkwaliteit zal uiteindelijk niet goed zijn doordat je steeds wakker wordt. Op den duur ook getimed omdat je een nieuwe dosis moet nemen...

Zonnetje vindt dit leuk.
  6. acht.zes

acht.zes Badass junkie De Leukste Thuis!

Ik las elders dat je dosering 20ml is en dan lijkt het me dat je 'om out te gaan' bedoelt, en niet 'om te slapen'.

7. Undercover Buster

Undercover Buster Bewuste gebruiker

Dat dus.

Gebruik GHB niet als slaapmiddel.
    Ten eerste zoals gezegd omdat het verslavend is maar vooral niet omdat het je niet tot de benodigde slaapfases brengt.
    Je mist op een gegeven moment de belangrijke slaapfases.
    Je hebt diverse slaapfases. GHB helpt je misschien te slapen maar je krijgt te maken met tolerantie en op den duur kun je alleen nog maar slapen met GHB en je gaat de cruciale slaapfases dan missen, hetgeen uiteindelijk resulteerd in psychische klachten.
    En dan ben je verder van huis!
    Kijk ermee uit.
    Ga naar de huisarts als je slaapproblemen hebt, maar ga echt niet ghb gebruiken uit eigen motivatie om te kunnen slapen. Je naait jezelf echt een oor aan als je dat doet!
    Niet doen!

JohnnyDoe, Roze Olifant en Fenrir vinden dit leuk.
  8. Benzoboss

Waar heb je dat gelezen lel?
    En ik heb het verdunt met water lol dus die 20 is eigelijk maar 10ml.
    En hey is vrij slap spul tbh

9. Benzoboss

Is het normaal dat ik in de ochtend een beetje misselijk Ben?

10. acht.zes

acht.zes Badass junkie De Leukste Thuis!

@Benzoboss
    Dat heb je zelf gepost in het topic 'wat gebruik je op dit moment'. Overigens ga je van 10ml GHB in een keer ook out.

Ik ben nog nooit misselijk geweest na GHB gebruik, maar ik heb dan ook nog nooit dagelijks aan de GHB gezeten.

ketakoekjes vindt dit leuk.
  11. Benzoboss

Zal ook wel geen sterke g zijn Dan he?

12. ketakoekjes

ketakoekjes Belezen gebruiker

Vergeet niet dat GHB verslaving erger is dan heroïneverslaving, zal het niet proberen hoor.

AphexTwin vindt dit leuk.
  13. Zonnetje

Zonnetje Experimenterende gebruiker

@Benzoboss
    Wat is volgens jou nu nog de reden om het te gebruiken?

Kan in iedergeval verklappen dat de nadelen zowel op korte termijn als lange termijn niet de voordelen overstijgen. Voordelen op lange termijn zijn er zeker niet.

Mocht je op dezelfde dosis blijven gebruiken zul je zien dat de voordelen langzaam onmerkbaar worden. En je juist slecht gaat voelen als je het niet meer neemt of helemaal niet meer kunt slapen zonder.

Zelfs voor een mild middel zoals Melatonine dient dit niet continu over een langere tijd worden gebruikt om maar fatsoenlijk te kunnen slapen. En zo geldt dit eigen voor alle stoffen die je tijdelijk kunnen helpen om in slaap te vallen.

Niet om het een of ander maar met die bovenstaande reactie van je. Stel je een beetje de vraag of je wel echt wat met deze informatie wilt gaan doen.

Vind zelf nicotine al tering verslavend. Laat staan wat ik mij dan bij G moet voorstellen.
    In iedergeval succes! :grimacing:

De Dunne en acht.zes vinden dit leuk.
  14. ketakoekjes

Slik toch gewoon 10mg melatonine en dan lig je ook hoor. En als dat echt niet werkt probeer je maar wiet.

AphexTwin en acht.zes vinden dit leuk.
  15. Benzoboss

Calm down lel

16. MDMAZING

MDMAZING Wijs gebruiker

melatonine doet echt niks.

Genieter en De Dunne vinden dit leuk.
  17. MDMAZING

MDMAZING Wijs gebruiker

En ook lekker van de G afblijven man :)

18. De Dunne

De Dunne Badass junkie

Precies. Plus dat regelmatig zulke mega doseringen Melatonine je slaapritme juist in de war brengt. 10mg is echt heel veel en ook onnodig. Melatonine bij regelmatig gebruik kan echt nadelen geven. Verdiep je er maar eens in.

Eve's drop vindt dit leuk.
  19. Eve's drop

Eve's drop Experimenterende gebruiker

Melatonine supplementen worden inderdaad niet juist opgenomen in je hersenen zoals lichaamseigen melatonine word opgenomen inderdaad en zal zelfs zeer nadelig werken omdat het je natuurlijke slaapritme verstoord.

Gek spul

De Dunne vindt dit leuk.
  20. ketakoekjes

Nou wat jammer, heb een boek over goed slapen gelezen en ik heb nergens meer last van.

21. Eve's drop

Eve's drop Experimenterende gebruiker

Begrijp het niet verkeerd! Melatonine kan zeker wel een goede nachtrust ondersteunen hoor alleen gebruik het met mate.

Maar dat is tot op heden met elke substantie op deze aardkloot

22. Genieter

Genieter Belezen gebruiker

Ik ben wel eens een paar dagen aan de g.
    En dan doe ik g slaapjes.
    Neem ik 5ml en dan slaap ik 2 en een half uur en dan word ik wakker door de dopamine en moet ik weer 5ml nemen om te slapen.

Maar het is niet echt slapen wat je doet.
    Je ligt in een soort coma met rare dromen die net echt lijken.
    Pas als ik stop met de g slaap ik weer echt.
    G is geen slaapmiddel!

Undercover Buster vindt dit leuk.
  23. Mr. Brosnan

Mr. Brosnan Belezen gebruiker

Ik weet wel dat er genoeg mensen zijn die er inderdaad lichamelijk afhankelijk van zijn geworden, die begonnen ook met elke avond/nacht gebruiken. Aan te raden is het dus sowieso niet.

24. Undercover Buster

Erger dan een heroïne. verslaving ja?
    Zo gek is het nu ook weer niet.

Hoe kom je daarbij als ik vragen mag?
    Mijn argument is dat het zeker moeilijk is om vanaf te komen maar qwa lichaamsafhankelijkheid komt het not even close to heroïne afkicken.
    De after gevolgen nadat je er eenmaal mee gestopt bent dan zeg ik ja, dat doet je heel veel last bezorgen maar heroïne is toch iets zwaarder bij mijn weten.
    Met GHB kun je stoppen 1 dag ziekte, plots klats van de ene op de andere dag. Niet ziek worden, niets. Psychische nasleep vergeten we even want dat is een ander verhaal maar heroïne stoppen van de ene op de andere dag? Zonder medicatie? Zonder ziek te worden? Vergeet het maar.

25. Undercover Buster

Melatonine is net Shandy. Leuk voor een niet druggebruiker die een nachtje beter wilt slapen misschien mits geen echte diepe slaapproblemen want dan werkt dat spul ook niet en alles behalve een stimulerend middel. Rotzooi.

26. Raver

Raver Wijs gebruiker

Je bevind je op glas ijs kerel..

:wink:

PsyTekZ, acht.zes, AphexTwin en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  27. Portobello

Portobello Experimenterende gebruiker

Onzin. Als je echt hoge dosissen neemt van alcohol, GHB of benzo's en dit een lange tijd doet, dan kun je bij cold turkey stoppen epileptische aanvallen krijgen, hallucinaties en delirium tremens.

Dit zal niet iedere gebruiker krijgen, want het hangt af van de duur van de verslaving en de dosis. Maar de risico's zijn veel groter dan bij heroïne.

acht.zes vindt dit leuk.
  28. Undercover Buster

Ik hou van schaatsen, hoe gladder het ijs hoe beter.

29. Undercover Buster

Kan ja. Ik heb een staatslot gekocht, ik kan de jackpot winnen.

Heb je een onderbouwing dat de risico’s groter zijn dan bij heroïne?
    Bij heroïne krijgt iedereen ze namelijk. Bij de andere middelen KUN je ze krijgen.

Ik lees hier overigens iets over 10ml per keer om te gaan slapen.
    10ml is 2 buisjes toch? Ben niet echt thuis in maten en shit. Oude stempel he.
    Maar van 10ml ga je gewoon knock als het goede is. Dat is geen slapen man.
    Pak 15ml goede en je word wakker in het ziekenhuis met een katheter in je pisbuis als je pech hebt. Of je stikt in je eigen kots als je nog meer pech hebt.
    Kan ik hier veel haters hebben maar denk wel dat iedereen het hier mee eens zal zijn.

Laatst bewerkt: 16 jun 2019 om 04:11
  30. Portobello

Portobello Experimenterende gebruiker

Ik weet niets van GHB, behalve dan dat het op dezelfde receptoren werkt als de middelen die ik aanhaalde. Dat is dus mijn veronderstelling.

Overigens is het zeker met die anderre middelen hoor dat je bepaalde afkickverschijnselen krijgt. ZO werken de hersenen nu eenmaal en heb ik zelf ook mogen ondervinden (mijn tripreport van mijn delirium tremens staat bij de tripreports).

Ik wil niet belerend doen voor de rest en iedereen maakt eigen keuzes. Maar de meeste mensen die en heroïne hebben moeten afkicken en benzo's, geven vrijwel allemaal aan dat benzo-afkick veel erger is. Ik denk dat GHB ook erger is dan hero om af te kicken. De ernst ervan verschilt wel naar gelang de periode dat het middel is genomen en de dosis. Misschien dat mensen die hero gebruiken wel vaker een hogere dosis nemen dan mensen die 1 benzo per dag nemen of sporadischer GHB, zodat het lijkt alsof dat minder vervelend is om af te kicken.

Azarius vaporizers and accessories
Laden...
Vergelijkbare Topics - Ghb iedere nacht
  1. JohnnyDoe
    Reacties:
    1
    Weergaven:
    247
  2. Mikel
    Reacties: