• Beste Bezoeker,

Het zal je niet ontgaan zijn dat er een wereldwijde uitbraak is van een nieuw coronavirus met officiële naam SARS-CoV-2. De naam van de ziekte die dit virus veroorzaakt is COVID-19. De ziekte is besmettelijk en verspreidt zich snel. Het is niet 'zomaar een griepje'. De gevolgen van de ziekte, mede omdat er geen vaccin tegen is, kunnen ernstig zijn. Niet alleen voor ouderen en mensen met onderliggende medische problemen: momenteel betreft het in de helft van COVID-19 patiënten op IC's in Nederland mensen van onder de 50; de jongste patiënt is slechts 16 jaar oud.

De overheid heeft maatregelen ingesteld om de snelheid van verspreiding af te remmen, zodat de druk op de gezondeidszorg en andere cruciale sectoren niet in een keer te groot is. Hoewel het aantal kritieke patiënten nog relatief klein is, betekent een IC-opname wel een verblijf van een paar weken en de noodzaak tot beademing. COVID-19 kan namelijk ernstige longproblemen veroorzaken.

Veel mensen die besmet zijn met het virus zullen alleen milde klachten ervaren. Ook is het inmiddels erg aannemelijk dat mensen zonder klachten de ziekte kunnen verspreiden. Om deze reden is op 15 maart besloten tot vergaande maatregelen. Grotere bijeenkomsten worden geschrapt, scholen en horeca- en sportgelegenheden worden gesloten, iedereen wordt gevraagd sociale contacten te minimaliseren en in het dagelijks leven anderhalve meter afstand van elkaar te houden.

Help mee om de verspreiding van dit virus af te remmen. Op deze manier kan voorkomen worden dat niet teveel mensen tegelijk de ziekte krijgen. Als iedereen een steentje bijdraagt, is het mogelijk om Italiaanse toestanden te voorkomen. Wil je weten hoe je kan helpen? Kijk dan op de website van de Nederlandse overheid, het RIVM of de WHO. Op deze pagina kun je zien hoeveel bevestigde COVID-19 meldingen er in Nederland zijn.

Belangrijk: vermoed je dat je klachten hebben die duiden op een besmetting met het nieuwe coronavirus? Ga dan niet naar je huisarts toe, maar bel deze indien je hulp nodig hebt. Kijk op thuisarts.nl voor meer informatie.

Stay safe!

GHB in poedervorm i.p.v. oplossing

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories

Psilocyloner

Bewuste gebruiker
Kun je 'vloeibare GHB' indampen zonder verlies en het zo verkregen poeder afwegen en doseren, om dat poeder vervolgens in capsules in te nemen of anders gewoon met een paar slokken water?

Ik vraag me echt af waarom GHB altijd komt in oplossing, met daarbij het probleem dat je nooit exact weet hoeveel er in de oplossing zit, waardoor je bij elke nieuwe voorraad GHB je dosering weer zou moeten aftasten. De dosering van GHB poeder is in de orde van enkele grammen (redelijk overeenkomstig met phenibut) en dat is zelfs met een niet al te dure weegschaal prima af te wegen.

ATGC

Belezen gebruiker
De stof GHB is vloeibaar. Je hebt echter ook Na en K zouten van GHB en dat zijn vaste stoffen.

Psilocyloner

Bewuste gebruiker
De stof GHB is vloeibaar. Je hebt echter ook Na en K zouten van GHB en dat zijn vaste stoffen.
Weet je dat zeker? GBL is een vloeistof ja, maar komt GHB niet altijd in Na of K zout, in oplossing dan weliswaar, maar wat daarom dus ook gewoon is in te dampen? Je voegt immers NaOH (of KOH, als je zou willen) toe aan de GBL om het om te zetten naar GHB. In de geneeskunde heet het ook natriumoxybaat. Anyway, je zegt dus dat wanneer ik 'vloeibare GHB' in een pannetje zou doen met een zacht vuurtje eronder, dan ik dan geen poeder overhoud? Nja, ik spreek je niet tegen, ik weet het zelf niet zeker, maar het verbaast me wel. Toch eens even researchen. Ik kom hier nog op terug...

Psilocyloner

Bewuste gebruiker
@ATGC Oké, Wiki (ja, niet altijd het meest betrouwbaar misschien, sorry) zegt: ''GHB can be manufactured with little knowledge of chemistry, as it involves (...*), to form the GHB salt.''

Nu ga ik even zelf nadenken...

Ga na wat er gebeurt als je een zuur en een sterke base mengt. Dan wordt de base geneutraliseerd en hou je een negatief geladen zuurrest over tezamen met het positief geladen ion afkomstig van de toegevoegde base. In geval van GHB met NaOH krijg je dan 'NaGHB' en water: GammaHydroxyButaanzuur + Na(+) + OH(-) --> Na(+) + GammaHydroxyButyraat(-) + H2O. Bij indampen zou dat poeder moeten opleveren. Om GHB als zuivere vloeistof te krijgen, zou je na omzetting van GBL het mengsel eerst moeten aanzuren met bijvoorbeeld HCl en vervolgens het resterende water laten verdampen, waarbij dan volgens mij de vloeistof GHB ontstaat waarin NaCl ('keukenzout') neerslaat wat je vervolgens middels filtreren van de vloeistof kunt scheiden.

Aanzuren wordt trouwens sowieso al wel'ns gedaan indien er bij de omzetting van GBL naar GHB een overmaat aan NaOH is toegevoegd die anders je strot weg zou branden. Als dan weer iets teveel zuur wordt toegevoegd, dan heb je volgens mij een deel van de GHB als zuur en een deel als zout in oplossing. Hmm... in dat geval denk ik dat het er maar net vanaf hangt. Als er een kleine (ongevaarlijke) overmaat aan base is gebruikt (of precies genoeg, in feite), dan zou je met indampen GHB-poeder (in Na- of K- zoutvorm dus) over moeten houden. Indien de oplossing te basisch was en met nét iets te veel (kleine overmaat) zuur is geneutraliseerd, dan hou je vloeistof over, of je zit met een mengsel van vloeistof en zoutvorm (en NaCl).

TL;DR: volgens mij geeft indampen bij pH > 7 (basisch) GHB-poeder en indampen bij pH < 7 (zuur) GHB-vloeistof tezamen met een neerslag van NaCl en bij pH = 7 (neutraal) een nogal vervelend resultaat van vloeistof, poeder én NaCl.

*Even een knipje omdat ik hier niet mag vermelden hoe je een illegale drug kan synthetiseren...

R

Revolutionair

Gast
Interesante vraag.. zo zou het vervoeren en doseren een stuk makkelijker zijn denk ik.
Ik volg!

Danny0531

Belezen gebruiker
Misschien oud topic ma wilde toch even reageren je kan het indampen en er poeder van maken hou er alleen rekenkng mee dat het nooit zo droog word als pep bijv want ghb in poedervorm trek vocht uit de lucht aan

inner_search

Badass junkie
Misschien oud topic ma wilde toch even reageren je kan het indampen en er poeder van maken hou er alleen rekenkng mee dat het nooit zo droog word als pep bijv want ghb in poedervorm trek vocht uit de lucht aan
Source pls ?
Kunt interessant als je dit zou kunnen onderbouwen.

benzzzy

Badass junkie
@ATGC Oké, Wiki (ja, niet altijd het meest betrouwbaar misschien, sorry) zegt: ''GHB can be manufactured with little knowledge of chemistry, as it involves (...*), to form the GHB salt.''

Nu ga ik even zelf nadenken...

Ga na wat er gebeurt als je een zuur en een sterke base mengt. Dan wordt de base geneutraliseerd en hou je een negatief geladen zuurrest over tezamen met het positief geladen ion afkomstig van de toegevoegde base. In geval van GHB met NaOH krijg je dan 'NaGHB' en water: GammaHydroxyButaanzuur + Na(+) + OH(-) --> Na(+) + GammaHydroxyButyraat(-) + H2O. Bij indampen zou dat poeder moeten opleveren. Om GHB als zuivere vloeistof te krijgen, zou je na omzetting van GBL het mengsel eerst moeten aanzuren met bijvoorbeeld HCl en vervolgens het resterende water laten verdampen, waarbij dan volgens mij de vloeistof GHB ontstaat waarin NaCl ('keukenzout') neerslaat wat je vervolgens middels filtreren van de vloeistof kunt scheiden.

Aanzuren wordt trouwens sowieso al wel'ns gedaan indien er bij de omzetting van GBL naar GHB een overmaat aan NaOH is toegevoegd die anders je strot weg zou branden. Als dan weer iets teveel zuur wordt toegevoegd, dan heb je volgens mij een deel van de GHB als zuur en een deel als zout in oplossing. Hmm... in dat geval denk ik dat het er maar net vanaf hangt. Als er een kleine (ongevaarlijke) overmaat aan base is gebruikt (of precies genoeg, in feite), dan zou je met indampen GHB-poeder (in Na- of K- zoutvorm dus) over moeten houden. Indien de oplossing te basisch was en met nét iets te veel (kleine overmaat) zuur is geneutraliseerd, dan hou je vloeistof over, of je zit met een mengsel van vloeistof en zoutvorm (en NaCl).

TL;DR: volgens mij geeft indampen bij pH > 7 (basisch) GHB-poeder en indampen bij pH < 7 (zuur) GHB-vloeistof tezamen met een neerslag van NaCl en bij pH = 7 (neutraal) een nogal vervelend resultaat van vloeistof, poeder én NaCl.

*Even een knipje omdat ik hier niet mag vermelden hoe je een illegale drug kan synthetiseren...
En als de oplossing te zuur is kan je ghb (deels) terugkeren naar gbl.

benzzzy

Badass junkie
Source pls ?
Kunt interessant als je dit zou kunnen onderbouwen.
Je zou ghb inderdaad kunnen laten inkoken wat tot ghb in poedervorm lijd.

Let er wel op dat ghb zeer hygroscopisch is en het vrij snel een plasje ghb word als je dit niet lucht dicht verpakt.

Het hebben van loeder ghb is vrij nutteloos maar kan een goede tussen stap zijn in jet maken van den volumetrische oplossing ghb van bekende sterkte voor veiling doseren wat met straat ghb vrij lasting is zonder het te laten testen.

Danny0531

Belezen gebruiker
En als je echt de sterkte wilt weten van je ghb kook jr em droog weeg het terug in de pan en water bijvoegen en als je kunt rekenen weetje dan precies hoe sterk die is

Azarius vaporizers and accessories
Bovenaan