• Beste Bezoeker,

Het zal je niet ontgaan zijn dat er een wereldwijde uitbraak is van een nieuw coronavirus met officiële naam SARS-CoV-2. De naam van de ziekte die dit virus veroorzaakt is COVID-19. De ziekte is besmettelijk en verspreidt zich snel. Het is niet 'zomaar een griepje'. De gevolgen van de ziekte, mede omdat er geen vaccin tegen is, kunnen ernstig zijn. Niet alleen voor ouderen en mensen met onderliggende medische problemen: momenteel betreft het in de helft van COVID-19 patiënten op IC's in Nederland mensen van onder de 50; de jongste patiënt is slechts 16 jaar oud.

De overheid heeft maatregelen ingesteld om de snelheid van verspreiding af te remmen, zodat de druk op de gezondeidszorg en andere cruciale sectoren niet in een keer te groot is. Hoewel het aantal kritieke patiënten nog relatief klein is, betekent een IC-opname wel een verblijf van een paar weken en de noodzaak tot beademing. COVID-19 kan namelijk ernstige longproblemen veroorzaken.

Veel mensen die besmet zijn met het virus zullen alleen milde klachten ervaren. Ook is het inmiddels erg aannemelijk dat mensen zonder klachten de ziekte kunnen verspreiden. Om deze reden is op 15 maart besloten tot vergaande maatregelen. Grotere bijeenkomsten worden geschrapt, scholen en horeca- en sportgelegenheden worden gesloten, iedereen wordt gevraagd sociale contacten te minimaliseren en in het dagelijks leven anderhalve meter afstand van elkaar te houden.

Help mee om de verspreiding van dit virus af te remmen. Op deze manier kan voorkomen worden dat niet teveel mensen tegelijk de ziekte krijgen. Als iedereen een steentje bijdraagt, is het mogelijk om Italiaanse toestanden te voorkomen. Wil je weten hoe je kan helpen? Kijk dan op de website van de Nederlandse overheid, het RIVM of de WHO. Op deze pagina kun je zien hoeveel bevestigde COVID-19 meldingen er in Nederland zijn.

Belangrijk: vermoed je dat je klachten hebben die duiden op een besmetting met het nieuwe coronavirus? Ga dan niet naar je huisarts toe, maar bel deze indien je hulp nodig hebt. Kijk op thuisarts.nl voor meer informatie.

Stay safe!

Ghb laatste periode detox .

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories

Pleuny

Belezen gebruiker
Beste leden ,

Over 11 dagen ga ik naar de detox eindelijk .
Mijn laatste periode nu met mijn stabiele 5ml per 2 uur gaat goed . Mijn enigste probleem is eigenlijk de absurde insomnia die dit met zich mee brengt , vaak kan ik maar 2/3 uur slapen per 24 uur . Hoe kan ik totaal niet moe en uitgeput zijn van zo weinig slaap ? Ik ben op de dag ook niet moe zowel niet lichamelijk als geestelijk , is dit een life hack ofzow ? Of is dit normaal wanneer je lang 24/7 gebruikt ? Ook voel ik me compleet nuchter met elke dosis die ik neem , er zit geen enkel verschil in het nemen en uitwerking na 2 uur , maar wacht ik dan 2.5 uur dan loopt het totaal maar dan ook totaal uit de hand 😅 Niet lang geleden had ik nog iets vreemds , ik had in de nacht 5 mg valium genomen ging in de ochtend om 10 uur pas slapen . Toen werd ik wakker en dacht ik ok 2 uur verder, niet dus het was ineens 6 uur avond en was door al me wekkertjes heen geslapen 🤨 daarna niks genomen want dacht dit kan toch niet is dit een grap of iets ? Toen totaal 10 uur niks genomen zonder medicatie of iets , daarna ging ik naar de supermarkt en voelde ik paniek opkomen en maar weer genomen . Die nacht ook nog paar dosisen over geslagen en redelijk veel geslapen . Nu als ik 2.5 uur niks neem lig ik kreupel en kan ik niet eens telefoon vast houden . Hoe was dit toen die keer mogelijk ik vraag me dit nog steeds af ?

Greetz ,

Coffeecup

Belezen gebruiker
Ik wil je heel veel succes wensen! Zelf nooit gedacht dat ik er weer over kon mee praten. Ik heb een binge van 12 dagen achter de rug. Waarvan zes dagen 24/7 zodadelijk om 11 uur ben ik 24 uur nuchter cold turkey. Ik heb geen afkick alleen niet kunnen slapen deze afgelopen nacht en een beetje down Ik heb dit keer geen hulp medicatie alleen baclofen. Zou ik geluk gehad hebben dat ik geen afkick heb behalve een slapeloze nacht? Ik hoop vanacht wel te kunnen slapen. Is het erge achter de rug of moet ik nog rekening houden en gaat het allemaal nog komen

Spyro

Badass junkie
Hey Pleuny,

Ik herken dat heel goed nog van mijn verslaving.

Soms begon de ellende al net voor die 2 uur en soms kwam de ellende maar gewoon niet en leek het alsof ik toch zonder kon. Maar tevergeefs, je krijgt de klap hoe dan ook...

Het is en blijft een raar spulletje natuurlijk, onvoorspelbaar, sluipmoordenaar, troep.

Ik ben ontzettend blij voor je dat het einde in zicht begint te komen.

Ook ik had echt dagen tijdens mijn verslaving dat ik niet moe was, ondanks het niet slapen. Ook dagen dat ik er helemaal doorheen zat en kapot was.

Het is een aparte drugs en ik hoop dat je straks sterk genoeg mag zijn om de zooi links te laten liggen.

Ik wens je alle geluk en sterke de aankomende tijd en ik duim voor je.

Je bent sterk, dat is allang gebleken. Succes!

Pleuny

Belezen gebruiker
Hey Pleuny,

Soms begon de ellende al net voor die 2 uur en soms kwam de ellende maar gewoon niet en leek het alsof ik toch zonder kon. Maar tevergeefs, je krijgt de klap hoe dan ook...

Het is en blijft een raar spulletje natuurlijk, onvoorspelbaar, sluipmoordenaar, troep.

Ook ik had echt dagen tijdens mijn verslaving dat ik niet moe was, ondanks het niet slapen. Ook dagen dat ik er helemaal doorheen zat en kapot was.

Het is een aparte drugs en ik hoop dat je straks sterk genoeg mag zijn om de zooi links te laten liggen.

Hey bedankt hé spyro !

Pleuny

Belezen gebruiker
Ik wil je heel veel succes wensen! Zelf nooit gedacht dat ik er weer over kon mee praten. Ik heb een binge van 12 dagen achter de rug. Waarvan zes dagen 24/7 zodadelijk om 11 uur ben ik 24 uur nuchter cold turkey. Ik heb geen afkick alleen niet kunnen slapen deze afgelopen nacht en een beetje down Ik heb dit keer geen hulp medicatie alleen baclofen. Zou ik geluk gehad hebben dat ik geen afkick heb behalve een slapeloze nacht? Ik hoop vanacht wel te kunnen slapen. Is het erge achter de rug of moet ik nog rekening houden en gaat het allemaal nog komen
Hey bedankt coffeecup , overigens als je 24 uur al nuchter bent dan heb je absoluut geen lichamelijke afhankelijkheid . Je zegt dat je geen hulp medicatie heb maar wel baclofen maar dat is juist het belangrijkste en de reden waarom je geen ontwenning heb . Dat je niet kan slapen eerste nacht is normaal zeker ook omdat baclofen ook insomnia geeft . Rustig aan

Pleuny

Belezen gebruiker
Hey Pleuny,

Ik laat het sowieso liggen , ik denk juist omdat ik er al niks meer van voel en me nu eigenlijk al best lange tijd rot voel met UPS en downs dat de craving na detox juist minder voor mij zal zijn dan bijvoorbeeld voor iemand waarbij GHB nog effect heeft .

Coffeecup

Belezen gebruiker
Waanzinnig eigenlijk hoe dat werkt. Ik ben zo bang geweest weer en toch. Pauzes van anderhalf jaar g vrij en dan ga ik weer. Ondanks alles wat ik weet en ervaren heb, en ook de dingen die ik bij andere zie. Gelukkig ik ben er weer na 12 dagen. Ook weer geslapen. Zonder baclo. Vrijdag had ik 30 mg baclo en sliep ik niet. Ik ben op vakantie in binnenland en was mijn zorgpas vergeten. Alleen de gedachte al een paniekaanval. Voor jou nog tien dagen nu, aftellen kan beginnen houd je ons op de hoogte, ook in detox als dat kan

roesjunkie

Experimenterende gebruiker
Als je out gaat ga je wel door alle fases van slaap heen, dacht ik. Versneld dan, dat wel. We hebben dat hier al eens besproken in het veilig gebruiken topic. Medische GHB wordt ook ingezet bij narcolepsie patiënten met kataplexie zodat ze kunnen slapen. Bijzonder spul wel, ja...

Paniek is een van de eerste milde ontwenningsverschijnselen. Als je het zolang zonder g hebt kunnen doen, dan ben je misschien lichamelijk minder afhankelijk dan dat je zelf denkt? Maar omdat je ook diazepam erbij gebruikt wordt het wel lastig om te zeggen wat wat is. Nog 10 dagen... 🙏

Van baclofen krijg je niet persé insomnia. Sommige mensen helaas wel, maar de meesten kunnen er juist goed op slapen. Ik heb afgelopen nacht weer voor het eerst een uurtje of 7 geslapen op baclofen na een 24/7 g binge van 4 weken.

Meh. Het is allemaal wat.

Veel succes 😘

roesjunkie

Hier is ook nog een oud, maar heel interessant topic. Ik persoonlijk denk ook dat het grootste gedeelte van de ontwenning van GHB paniek is en het andere gedeelte weer leren nuchter te zijn is. Zo heb ik het zelf tot nu toe eigenlijk altijd ervaren. Het forum staat hier vol met horrorverhalen die wij allemaal gelezen hebben, waardoor we bang zijn om af te kicken. En dan heb je al die dopamine en weet ik wat voor stofjes nog meer die vrijkomen in de afkick, dus dat versterkt dat paniekgevoel alleen maar.

Ik heb er wel nooit langer dan enkele maanden 24/7 aan gezeten en ik gebruik ernaast alleen cannabis. Heel veel GHB gebruikers gebruiken daarnaast ook speed of andere dingen en ik denk dat vooral die combinatie levensgevaarlijk is. De mensen waarvan ik gehoord heb dat er complicaties kwamen tijdens de afkick waren ook allemaal verslaafd aan speed.

Afkicken van GHB is voor mij persoonlijk rustig blijven (benzo als het nodig is), afleiding zoeken en zorgen dat ik kan slapen (baclofen of gabapentine als dat eerste niet lukt). Ik heb ook de regel voor mezelf bepaald dat als ik begin met de afkick, ik geen g meer mag nemen, tenzij mijn lichaam ongecontroleerd gaat trillen. En eigenlijk is dat nog nooit gebeurd, behalve als ik zo'n paniekaanval had. Maar die gaan ook weer voorbij zonder g te nemen. Dus dat zie ik niet als een echte tremor.

Maar goed. Dit is maar mijn ervaring en theorie en wil er verder niets mee afdwingen of zo. Ik kan hier hele boeken over schrijven, maar drugsgebruik en afkicken zijn ook persoonlijke dingen, voor iedereen anders.

Coffeecup

Belezen gebruiker
De dopamine afgifte is afschuwelijk ja! Ik kon juist niét slapen op baclo. Uit voorzorg vorige week een doosje dia besteld bij mijn ‘vertrouwde’ adres. Geld weg en niks ontvangen. Blijk het nu ook niet nodig te hebben. Jammer van de centen maar beter voor mijn lichaam en geest. Als ik het echt nodig had had ik een probleem ja. Nu weet ik dat ik er een volgende keer minder goed mee weg kom. Ik voel me goed en dat is het belangrijkste en onbetaalbaar. Al heel lang geen dia meer geslikt, moeilijk vanaf gekomen maar ook gelukt

roesjunkie

Van benzo's afkomen moet nog lastiger zijn dan GHB. Al heb ik ook hier en daar wat gelezen dat het met baclofen ook een stuk makkelijker gaat. Maar respect dat het je gelukt is! Heb je inmiddels al kunnen slapen?

Coffeecup

Belezen gebruiker
Gelukkig nu wel de tweede dag op rij. Sinds vrijdag een heel moe en slap gevoel gehad. Lusteloos en geen energie gehad. Nu na twee nachten geslapen te hebben durfde ik het ook weer aan om auto te rijden vandaag.
Hoe gaat het met jou vandaag en @Pleuny met jou

roesjunkie

Ah, goedzo! En het auto rijden ging ook goed? Ik heb vrijdag ook mijn laatste dosis gehad, alleen dan om half 12 's avonds.

De laatste keer dat ik cold turkey ging kon ik echt een week lang maar heel slecht slapen, max. 3 uurtjes als ik geluk had. Dus fijn dat het jou wel lukt. Met baclofen lukt het mij ook. Afgelopen nacht ook weer een uur of 8 geslapen. Vandaag wel een paniekerig onderliggend gevoel, maar probeer dat zoveel mogelijk te negeren en heb vanochtend heel hard getraind. Ik doe aan bodybuilding. Morgen ga ik ook de weg weer op. Dus het gaat best lekker eigenlijk :)

Pleuny

Belezen gebruiker
Waanzinnig eigenlijk hoe dat werkt. Ik ben zo bang geweest weer en toch. Pauzes van anderhalf jaar g vrij en dan ga ik weer. Ondanks alles wat ik weet en ervaren heb, en ook de dingen die ik bij andere zie. Gelukkig ik ben er weer na 12 dagen. Ook weer geslapen. Zonder baclo. Vrijdag had ik 30 mg baclo en sliep ik niet. Ik ben op vakantie in binnenland en was mijn zorgpas vergeten. Alleen de gedachte al een paniekaanval. Voor jou nog tien dagen nu, aftellen kan beginnen houd je ons op de hoogte, ook in detox als dat kan
Is goed man zal ik doen .

Pleuny

Belezen gebruiker
Van benzo's afkomen moet nog lastiger zijn dan GHB. Al heb ik ook hier en daar wat gelezen dat het met baclofen ook een stuk makkelijker gaat. Maar respect dat het je gelukt is! Heb je inmiddels al kunnen slapen?
Benzo's is een pijnlijker traject dan GHB als het goed is . Veel langer herstel dan GHB ,de gaba a receptoren duren langer om te herstellen dan gaba-b en GHB receptoren .

Gr

Pleuny

Belezen gebruiker
Hier is ook nog een oud, maar heel interessant topic. Ik persoonlijk denk ook dat het grootste gedeelte van de ontwenning van GHB paniek is en het andere gedeelte weer leren nuchter te zijn is. Zo heb ik het zelf tot nu toe eigenlijk altijd ervaren. Het forum staat hier vol met horrorverhalen die wij allemaal gelezen hebben, waardoor we bang zijn om af te kicken. En dan heb je al die dopamine en weet ik wat voor stofjes nog meer die vrijkomen in de afkick, dus dat versterkt dat paniekgevoel alleen maar.

Ik heb er wel nooit langer dan enkele maanden 24/7 aan gezeten en ik gebruik ernaast alleen cannabis. Heel veel GHB gebruikers gebruiken daarnaast ook speed of andere dingen en ik denk dat vooral die combinatie levensgevaarlijk is. De mensen waarvan ik gehoord heb dat er complicaties kwamen tijdens de afkick waren ook allemaal verslaafd aan speed.

Afkicken van GHB is voor mij persoonlijk rustig blijven (benzo als het nodig is), afleiding zoeken en zorgen dat ik kan slapen (baclofen of gabapentine als dat eerste niet lukt). Ik heb ook de regel voor mezelf bepaald dat als ik begin met de afkick, ik geen g meer mag nemen, tenzij mijn lichaam ongecontroleerd gaat trillen. En eigenlijk is dat nog nooit gebeurd, behalve als ik zo'n paniekaanval had. Maar die gaan ook weer voorbij zonder g te nemen. Dus dat zie ik niet als een echte tremor.

Maar goed. Dit is maar mijn ervaring en theorie en wil er verder niets mee afdwingen of zo. Ik kan hier hele boeken over schrijven, maar drugsgebruik en afkicken zijn ook persoonlijke dingen, voor iedereen anders.
Ik snap niet hoe mensen die lang 24/7 gebruiken ook nog speed doen . Ik deed die combi wel en die is gruwelijk maar toen was ik niet lichamelijk afhankelijk en voelde ik de GHB goed . Met 24/7 langdurig voel je niks nog van de GHB en kan je amper slapen ,als je dan nog speed er bij zou doen wat ik dus een keer had gedaan maar een kleine hoeveelheid was ik direct al 60/70 uur wakker en dan daarna maar 3 uur slapen .
Hier word je helemaal loco van , zo extreme dysphoria . Speed is een waardeloze drug als je het mij vraagt ,zeker als je depressie hebt en angsten nooit speed doen walgelijk .

Pleuny

Belezen gebruiker

Voelde je dan überhaupt nog iets van de GHB met maanden 24/7 ? Al dat effect was helemaal weg bij mij na 1 maand 24/7 .ik had het gevraagd aan mijn verslavings arts van de brijder en die zei dat het juist goed was dat ik niks meer voelde omdat dat betekend dat je goed gestabiliseerd bent (5ml exact om de 2 uur) ik voel 0 verschil met innemen of uitwerking na 2 uur . Maar wacht ik daarna 2.5 uur lig ik kreupel .

Pleuny

Belezen gebruiker

Ik kan trouwens ook niet meer out gaan , dit bestaat niet meer . Ghb werkt heel raar eenmaal als je te lang 24/7 gebruikt . Ik had letterlijk een keer 20 ml in 15 min geklapt omdat ik zo graag wou slapen . Eindstand was dat ik nog minder kon slapen en alleen maar rare schokjes in me handen en oorsuizen kreeg 🤨

Pleuny

Belezen gebruiker
Als je out gaat ga je wel door alle fases van slaap heen, dacht ik. Versneld dan, dat wel. We hebben dat hier al eens besproken in het veilig gebruiken topic. Medische GHB wordt ook ingezet bij narcolepsie patiënten met kataplexie zodat ze kunnen slapen. Bijzonder spul wel, ja...

Paniek is een van de eerste milde ontwenningsverschijnselen. Als je het zolang zonder g hebt kunnen doen, dan ben je misschien lichamelijk minder afhankelijk dan dat je zelf denkt? Maar omdat je ook diazepam erbij gebruikt wordt het wel lastig om te zeggen wat wat is. Nog 10 dagen... 🙏

Van baclofen krijg je niet persé insomnia. Sommige mensen helaas wel, maar de meesten kunnen er juist goed op slapen. Ik heb afgelopen nacht weer voor het eerst een uurtje of 7 geslapen op baclofen na een 24/7 g binge van 4 weken.

Meh. Het is allemaal wat.

Veel succes 😘
Dan heb je wel geluk na weken 24/7 en dan op baclofen kunnen slapen , ik snap dit echt niet . Maar goed iedereen is anders natuurlijk ,zelfde geld voor de afkick zoals bij mij is dat erger omdat ik paniek stoornis heb ,dit maakt het gelijk zoveel kutter .

Gr

Pleuny

Belezen gebruiker
Ah, goedzo! En het auto rijden ging ook goed? Ik heb vrijdag ook mijn laatste dosis gehad, alleen dan om half 12 's avonds.

De laatste keer dat ik cold turkey ging kon ik echt een week lang maar heel slecht slapen, max. 3 uurtjes als ik geluk had. Dus fijn dat het jou wel lukt. Met baclofen lukt het mij ook. Afgelopen nacht ook weer een uur of 8 geslapen. Vandaag wel een paniekerig onderliggend gevoel, maar probeer dat zoveel mogelijk te negeren en heb vanochtend heel hard getraind. Ik doe aan bodybuilding. Morgen ga ik ook de weg weer op. Dus het gaat best lekker eigenlijk :)
Ook haalde baclofen totaal geen craving voor ghb weg , snap dit aspect ook niet . Begrijp me niet verkeerd baclofen is het beste middel tegen de afkick aangezien het een gaba -b agonist is maar als je bent afgekickt doet 30mg niks voor craving .
Ze hebben ook 1 kliniek in Rotterdam waar zij als enigste diazepam met baclofen doen ipv van afbouwen medische GHB . Mensen krijgen daar letterlijk soms wel 300mg diazepam totaal per 24 uur en dit word dan direct afgebouwd . Ook is de GHB die je krijgt in detox geen xyrem maar speciale lichtere afbouw GHB gemaakt voor afbouwen (150mg per ml )

Gr

Azarius vaporizers and accessories
Bovenaan