1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

GHB misbruik

Discussie in 'GHB' gestart door Tevil19, 23 nov 2018.

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories
  1. Tevil19

Tevil19 Belezen gebruiker

Heey allemaal, (geïnspireerd door @Raver en @Talim)

Ik gebruik sinds kort veel GHB, althans meer dan eerst, eerst bleef het nog wel redelijk recreatief. Ik merk dat ik het koud heb bij het uitwerken, soms ineens zweten en dit voelt erg naar op mijn huid, een beetje branderig/stekend, geen slaapproblemen, gewone honger.

Ik heb in het verleden een pittige Diazepam afkick gehad. Zat op 70 mg per dag en heb dit veel te snel afgebouwd. Simpele handelingen leken een onwijs groot obstakel, angstig en paniekerig voelen, slaapproblemen en grote afkeer tegen cafeïne.

Ik ben me er bewust van dat het voortzetten van mijn GHB gebruik tot verslaving zal leiden en een soortgelijke, of nog ergere afkick met zich meebrengt. Ik heb toen in een vreselijke gebruiksweek naar de GGZ gebeld, ik had ineens een soort helder moment dat het erg uit de hand loopt. Vervolgens een half jaar moeten wachten voor ik testen en onderzoek kon doen. Hiervoor moest ik 5 weken clean zijn en dit lukte aardig. Totdat mijn beste vriend zelfmoord probeerde te plegen, ironisch genoeg met GHB. Samen gebruiken we al jarenlang drugs en beïnvloeden elkaar zeer slecht. Ik had appjes van hem gekregen dat hij van mij hield. Hij had zijn ex geappt dat ie 10 Xanax en 1liter GHB had ingenomen en dat het geen zin had om hem proberen te redden. Zijn ex had mij gebeld en wist niet goed wat ze moest doen. Ik heb direct 112 gebeld en hebben toen zijn huis met geweld moeten openen. Hij zag al blauw en was in coma. Mijn ex die lamgsreed zag dat er twee ambulances waren. Toen gebeld door de politie dat hij nog leeft en naar ICU is gebracht aan de beademing. In het ziekenhuis is zijn zuurstofgehalte gemeten en deze was zeer te laag.

Hij belde me na drie dagen op om te vragen om nieuwe GHB te maken/halen. Dit heb ik toen geweigerd zolang hij suïcidaal is. Heb niks van de artsen, politie of zijn familie gehoord over zijn herstel. Zijn familie verwijt het mij, omdat ik een slechte invloed heb op hem en GHB regelde voor hem. Ze hebben er absoluut gelijk in dat dit fout was van me en heb al meerdere malen mijn excuses aangeboden aan hen. Maar ik vind de eindverantwoordelijke alsnog mijn vriend, hij is volwassen en neemt zelf deze beslissing. Bovendien is zijn moeder verslaafd aan alcohol en zijn broer aan valium en gokken. Zij zijn dus ook geen goede invloed op hem. Ik hoorde dat ze de nacht voor zijn poging flink aan de drank zaten. Hierdoor is hij hem geflipt, en heel agressief geworden en zijn kamer verbouwd en onder gekotst. Ik vind het erg onverantwoordelijk om alcohol met een GHB verslaafde te nuttigen. Dus als ze de schuld ook eens bij henzelf zoeken ipv mensen aanwijzen, en ook eens kijken naar hun eigen gedrag(mij negeren over zijn herstel, invloed op mijn vriend, geen dankjewel voor het uiteindelijk redden van zijn leven, mocht ook niet naar het ziekenhuis komen). Nu zou je kunnen zeggen dat het mijn schuld is, maar hij was sws wel aan de G gekomen. Dit praat het zeker niet goed, ik heb ervan geleerd en nu hem geweigerd. Kort daarna hoorde ik van mijn dealer dat zijn broer langs wilde komen om drugs voor hem te halen. Dus de hele situatie vind ik uiterst hypocriet. Ik verwacht dan ook een excuses van hen. Ik heb het al gedaan in ieder geval.

Maar goed, ik ben erg veel vrienden en vriendinnen en ex kwijtgeraakt hierdoor. Het maakt me zo boos dat ik als enige schuldig word gezien. En daardoor alles kwijtraak.

Hierdoor ben ik doorgedraaid met het gebruiken van GHB. Ik wil niks meer voelen, en gebruik het dus ook als uitvlucht. Ik denk eraan om naar een kliniek te gaan om af te kicken. Zo loopt het niet goed af.

Wel fijn dat ik mijn verhaal even kwijt kan hier. Misschien dat het te veel Informatie bevat voor jullie maar het helpt mij voor de verwerking.

So thanks in advance =)

Edit: Hij had uiteindelijk "maar" 200 ml genomen, anders was hij er sowieso niet meer, wat ik al vreesde bij zo'n abnormale hoge dosering.

Laatst bewerkt: 23 nov 2018
    Rebell vindt dit leuk.
  2. Psychedelic-experience

Psychedelic-experience Experimenterende gebruiker

Jezus wat een heftig verhaal. Hoe gaat het nu met die vriend? Heb je nog contact met hem? Veel related info kan ik je helaas niet geven, aangezien ik hier gewoon te weinig van af weet. Ik heb ooit eenmalig een halve liter in huis gehaald. Eerst een enkele keer geprobeerd, maar al gauw steeds vaker. en vaker. Niet kunnen slapen, en wetend dat je G hebt. Na 3.5 week was het flesje leeg... Begon te realiseren dat ik verkeerd bezig was. En besloot dat het effect absoluut niet gelijk stond aan een lichamelijke verslaving. G is sowieso fucking verleidelijk aangezien het geen drol kost, en heel makkelijk in je leven sluipt. Zeker als je verslavingsgevoelig bent. Gebruik valt (mits normale dosering) amper op voor buitenstaanders. Veel sterkte in ieder geval. Probeer er mee te nokken want het is het niet waard. En dat is zo veel makkelijker gezegd dan gedaan natuurlijk, maar ik hoop dat jij ook de kans ziet er mee te kunnen stoppen.

Laatst bewerkt: 23 nov 2018
  3. Tevil19

@Psychedelic-experience hartstikke bedankt voor je reactie. Het gaat inmiddels goed met hem, hij is op advies van mij en zijn moeder naar de huisarts gegaan. Die schreef hem temazepam voor en therapie. Dus hoop dat het wat gaat verbeteren. Het zal wel een lange weg zijn. Ik heb hem nog steeds niet gezien(nu 3 weken geleden). Ik mag niet meer over de vloer komen van zijn broer(woont samen met mijn vriend). Hij heeft spijt betuigd en is me erg dankbaar dat ik zo snel en goed gehandeld heb.

Ik weet het en dit moet ook stoppen voordat het te laat is...

4. Ghbeetje

Ghbeetje Experimenterende gebruiker

Jeetje wat heftig zeg voor je dit..
    En néé je bent zeker niet verantwoordelijk voor zijn leven. Ik zal wel achter mijn oren gaan krabben wat GHB jouw gebracht heeft in je leven (wat een grote bak ellende is).

Dat maakt het waarschijnlijk makkelijker om van het spul af te blijven. En geloof me: ik heb zelf een tijd aan de g gezeten, dat pad wil je niet bewandelen.

Hoe rot de situatie ook is, probeer hem vannuit liefde te benaderen. Zijn familie voelt zich waarschijnlijk zo schuldig / gefrustreerd dat ze ergens of iemand (jouw dus in dit geval helaas) de schuld willen geven zodat ze zelf niet hun daden niet pnder de loop hoeven te nemen.

Proof them wrong en stop nu nog met de g. Al is het maar zodat je jezelf niks kan aanrekenen.

Tevil19 vindt dit leuk.
  5. Tevil19

Thanks voor de kritiek en advies :blush:

6. Ghbeetje

Ghbeetje Experimenterende gebruiker

Is absoluut niet bedoeld is kritiek.

Meer een advies bedoeld uit een goed hart.

Tevil19 vindt dit leuk.
  7. Sunnydf

Sunnydf Experimenterende gebruiker

Hey Tevil
    Vind het wel een indrukwekkend verhaal van je vriend, maar ben benieuwd wat nu je ghbgebruik is, 24/7?

Vraag me ook af wat je wil . Minderen, stoppen?

8. Tevil19

Mijn gebruik is nu 3 dagen van de week nonstop en dan 4 dagen clean, dit vind ik te veel en ik wil minderen. Eens in de maand vind ik kunnen met recreatieve doeleinden en niet om de realiteit te ontvluchten.

Rebell vindt dit leuk.
  9. Tevil19

Dat is lief van je! Het is meer positieve feedback. Kritiek is altijd welkom, natuurlijk wel opbouwende kritiek en niet afkraken.

Afgelopen twee dagen non-stop aan de G gezeten dus nu weer even stoppen. Wellicht is helemaal stoppen een betere optie. Heb het echt ijskoud. Helpt paracetamol ertegen? Eventueel benzo's of baclofen.,maar ga liever de verschijnselen aan om te voelen hoe heftig een GHB verslaving is.

10. Sunnydf

Sunnydf Experimenterende gebruiker

Dat wil je echt niet
    Hoogstwaarschijnlijk heb je wat last van ontwenningsverschijnselen,kom je er weer bovenop.wat je de valse illusie geeft dat de beruchte ghbafkick best te doen is. Waarop je jezelf een vrijbrief geeft om teveel te gebruiken. Tot het echt te laat is.

Tot je een keer cold turky stopt wat kan leiden tot epilepsie,hartritmestoornissen, psychoses en de dood.

Op de laatste alinia na spreek ik uit ervaring.

Je speelt met je leven, al zal je dat nu niet ten zeerste beseffen.

Zo te horen(geen kritiek, observatie) is er niet voldoende motivatie om te stoppen. Je zoekt wanhopig redenen om GHB in je leven te houden. Er is geen grijs gebied als je wilt stoppen. Als je wilt stoppen is er geen enkele maar,tenzij of welk plan dan ook om GHB in je dagelijks bestaan te houden.

Wees eerlijk,wil je stoppen. Ben je er al aan toe?

Kom gerust in mijn topic meeschrijven trouwens. Ik herken je gedachten heel goed .Voelt fijn de UPS ands downs in motivatie en gebruik te delen.

Tevil19 vindt dit leuk.
  11. Tevil19

Update:

Ik ben sinds zondagnacht op maandag geheel gestopt met het gebruik van drugs. Ik heb het de laatste anderhalve week echt 24/7 ghb om de 3 uur 4 ml(=1.4g) gebruikt en ik had verwacht dat ik er niet enorm veel last van zou krijgen. Maar niets is minder waar, want ik heb me echt beroerd gevoeld deze week. Mijn hartslag en bloeddruk zijn verhoogd, rond 135/83 80 bpm (normaal 105/65 60 bpm). De eerste paar dagen heb ik het erg koud gehad. Ik voelde me heel ongemakkelijk, ik wist moeilijk een houding aan te nemen en dit werd helemaal erg in het openbaar. Na drie dagen kreeg ik ook last van angsten en zorgen. Best wel doemscenario denken. Daardoor kreeg ik onwijs veel nachtmerries. Veelal gingen deze over een strijd tussen goed en kwaad. Ik denk dat deze dromen mijn innerlijke strijd weergaven. En er zaten ook zeker heel mooie dromen tussen waarbij ik een drugsvrije gezonde toekomst had. Ik kreeg ook veel last van stijve spieren en pijnlijke spieren. En na vijf dagen kregen onwijze steken in mijn borst. Dus toen maar ehbo gebeld en ik moest er absoluut heen gaan als ik ook klam en benauwd werd, dit is gelukkig niet gebeurd en is inmiddels een stuk minder.

Nu op de zevende dag nog steeds last van verhoogde bloeddruk en hartslag, het slapen gaat wel iets beter. Het lukt me om langer door te slapen, maar het maximale zit op 5 uur en daarna is het heel vaag dromend in bed liggen. En overdag komt er bijna niks van, ik kan me moeilijk concentreren op school en even naar de supermarkt om eten te halen en te koken voor mezelf is al een obstakel. Ik vind de afkick heel erg lijken op een benzo afkick maar dan veel lichamelijker.

Ik besef dat ik duidelijk heb laten zien dat ik er niet mee om kan gaan en ik heb ook een afspraak gemaakt met verslavingspsycholoog.

De Dunne en acht.zes vinden dit leuk.
  12. Rebell

Rebell Wijs gebruiker

Hoi @Tevil19

Ik zag dat je vaker dingen hebt meegelezen.
    Een anderhalve week is precies de grens die je hebt opgezocht.
    Daar begint de lichamelijkeverslaving als je vaker gebruikt.
    Je speelt dan echt met vuur.
    Ik doe het nu dus max 3 a 4 dagen en kom daar dus makkelijk vanaf.
    Koop gewoon ook nooit meer dan 250ml want dat is dan in die dagen die ik noemde op!
    Zodra je een halve liter gaat halen blijf je maar door tikken.
    Ik ken dit ook uit het verleden.

Dat is op te lossen met Diazepam dat weet je wel toch? En als je die kloppingen krijgt meteen 10mg erbij en dan gaat dat vanzelf over.

Ik heb het al heel vaak gezegd maar zal het nog even herhalen. Ik ben nu net gestopt van 4 dagen 24/7 gebruik. En heb door de Gabapentine en Diazepam en Baclofen de eerste dag 18 uur doorgeslapen.

Die 3 zorgen ervoor dat je even je rust pakt en dan kom je er ook makkelijk uit! Sta in de ochtend op nog even 20mg Baclofen en een Diazepam.
    Na meer dan 10 dagen gebruik zou ik de dosering wel een stuk hoger zetten.

Maar ik heb geen hartkloppingen meer, geen slapeloosheid en geen depressie of delier meer na het gebruik.
    Ik heb het helemaal onder controle voel me ook heerlijk nu!

Je kan me altijd een bericht sturen als je meer wil weten hoe je dit moet aanpakken.

Maar let wel op meer dan 10 dagen gebruik geeft altijd complicaties.

Albedo vindt dit leuk.
  13. Tevil19

Thanks voor de feedback! En inderdaad, ik weet dat mn verhoogde hartslag en bloeddruk minder zal worden met diazepam. Ik had gewoon niet verwacht dat de verschijnselen al zo aanwezig zouden zijn. Inmiddels nu bijna drie weken verder is alles weer normaal. Lichamelijk althans. Ik merk nu ik nuchter ben wel beter de emoties kan verwerken, maar zie de wereld toch wel zwartwit. Muziek, kleuren en gezelschap lijken toch minder mooi. Met de angst en zorgen gaat het wel heel goed, dat is vrijwel niet meer aanwezig, wat ik wel heel erg had na het afkicken van diazepam.

Wat is jouw dosis van baclofen de eerste drie dagen?

Ik merk inderdaad zoals gezegd dat mijn motivatie om te stoppen nog niet sterk genoeg is. Dat was wel tijdens het afkicken, maar nu ik weer clean ben merk ik dat het toch pittig lastig is.

14. Rebell

Rebell Wijs gebruiker

Toen het allemaal begon nam ik 3x 10mg per dag.
    Nu ik vaker dit doe neem ik 50mg 3x per dag en de dag erna 20mg 3x dan zit ik sws goed.

Tevil19 vindt dit leuk.
  15. Tevil19

Thanks! En in combinatie met diazepam en gabapentine slaap je in de nacht gewoon goed en door?

Ik viel namelijk slecht in slaap, ik begon te schokken in bed waardoor ik steeds weer helemaal wakker werd en ik bleef in een lichte slaap.

16. Rebell

Rebell Wijs gebruiker

Ik slaap 18 uur door dan

17. Rebell

Rebell Wijs gebruiker

Hoeveel Baclofen had je genomen?

18. Tevil19

@Rebell oh sorry, had misschien even bij moeten vermelden dat dit zonder enige medicatie was. En mocht ik nog een keer in die situatie terecht komen, dan zal ik jouw advies opvolgen qua medicatie, afkicken en afbouwen. Ik had ook even onderzoek gedaan naar baclofen en gabapentine. Ik heb ervaring met pregabaline,maar niet met gabapentine. Het remt je dopamine afgifte heb ik begrepen uit je eerdere posts. En baclofen lijkt me een zeer goed medicijn voor GHB afkick, gezien de werking op de GABA-B receptoren.

Heel erg bedankt in ieder geval!

19. Rebell

Rebell Wijs gebruiker

Ja top de enige manier waarom ik doorslaap komt door die Gabapentine

Tevil19 vindt dit leuk.
  20. Tevil19

Ik wil nog kwijt dat ik het contact met mijn ex heb hersteld. Ik heb voor de rest afstand gedaan van die vriendengroep. Ik realiseer me dat die relaties heel negatief voor me waren(drugsgebruik, wantrouwen en impulsiviteit). Ik voel me wel erg eenzaam. De enige persoon waar ik dus een stabiele relatie mee heb is mijn ex vriendin, en soms komen daar gevoelens bij kijken. Dus echt vrienden zonder affectie en R
    romantiek heb ik momenteel niet. Ach ja, zal wel weer contacten maken die een betere invloed op me hebben. Soms ben ik bang dat ik dit soort mensen (verslavingsgevoelig, impulsief) onbewust op zoekomdat ik zelf ook zo ben.

Azarius vaporizers and accessories
Laden...