• Beste Bezoeker,

Het zal je niet ontgaan zijn dat er een wereldwijde uitbraak is van een nieuw coronavirus met officiële naam SARS-CoV-2. De naam van de ziekte die dit virus veroorzaakt is COVID-19. De ziekte is besmettelijk en verspreidt zich snel. Het is niet 'zomaar een griepje'. De gevolgen van de ziekte, mede omdat er geen vaccin tegen is, kunnen ernstig zijn. Niet alleen voor ouderen en mensen met onderliggende medische problemen: momenteel betreft het in de helft van COVID-19 patiënten op IC's in Nederland mensen van onder de 50; de jongste patiënt is slechts 16 jaar oud.

De overheid heeft maatregelen ingesteld om de snelheid van verspreiding af te remmen, zodat de druk op de gezondeidszorg en andere cruciale sectoren niet in een keer te groot is. Hoewel het aantal kritieke patiënten nog relatief klein is, betekent een IC-opname wel een verblijf van een paar weken en de noodzaak tot beademing. COVID-19 kan namelijk ernstige longproblemen veroorzaken.

Veel mensen die besmet zijn met het virus zullen alleen milde klachten ervaren. Ook is het inmiddels erg aannemelijk dat mensen zonder klachten de ziekte kunnen verspreiden. Om deze reden is op 15 maart besloten tot vergaande maatregelen. Grotere bijeenkomsten worden geschrapt, scholen en horeca- en sportgelegenheden worden gesloten, iedereen wordt gevraagd sociale contacten te minimaliseren en in het dagelijks leven anderhalve meter afstand van elkaar te houden.

Help mee om de verspreiding van dit virus af te remmen. Op deze manier kan voorkomen worden dat niet teveel mensen tegelijk de ziekte krijgen. Als iedereen een steentje bijdraagt, is het mogelijk om Italiaanse toestanden te voorkomen. Wil je weten hoe je kan helpen? Kijk dan op de website van de Nederlandse overheid, het RIVM of de WHO. Op deze pagina kun je zien hoeveel bevestigde COVID-19 meldingen er in Nederland zijn.

Belangrijk: vermoed je dat je klachten hebben die duiden op een besmetting met het nieuwe coronavirus? Ga dan niet naar je huisarts toe, maar bel deze indien je hulp nodig hebt. Kijk op thuisarts.nl voor meer informatie.

Stay safe!

ghb na een speedcomedown?

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories

MDMAZING

Badass junkie
Als je in de speed comedown zit en je je tering verot,levensmoe, en graag dood wilt.. dat gevoel.. kan je dan ghb nemen om die kater en die klote comedown effecten op te vangen? En dan die dag doorblijven gaan met de g om die hele comedown over te slaan?

thx

Gipsysoul

Bewuste gebruiker
Als je in de speed comedown zit en je je tering verot,levensmoe, en graag dood wilt.. dat gevoel.. kan je dan ghb nemen om die kater en die klote comedown effecten op te vangen? En dan die dag doorblijven gaan met de g om die hele comedown over te slaan?

thx
Ik vind GHB zeker helpen tegen katers. Maar goed, ik dacht dat ghb hielp met alles. And look where I’m at atm 😂.

MDMAZING

Badass junkie
Ik vind GHB zeker helpen tegen katers. Maar goed, ik dacht dat ghb hielp met alles. And look where I’m at atm 😂.
Maar je kan dus ghb gaan nemen om die comedown/kater de heledag over te slaan, savonds gaat pitten en volgende dag weer goed? Want die comedowns en katers meteen na drugs is echt super kut.

Natozlato

Bewuste gebruiker
Dat doe ik eigenlijk altijd na een nachtje pep. Zo kom ik de dag wel door. De comedown verdwijnt en ik word na een paar keer bijpakken best wel waus. Het beste is wel om vroeg in de avond te stoppen met ghb, want anders verstoort het je nachtrust.

MDMAZING

Badass junkie
Dat doe ik eigenlijk altijd na een nachtje pep. Zo kom ik de dag wel door. De comedown verdwijnt en ik word na een paar keer bijpakken best wel waus. Het beste is wel om vroeg in de avond te stoppen met ghb, want anders verstoort het je nachtrust.
Word je euforisch door g?

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
Tja, veel verdovers halen de scherpe randjes af van de come down verschijnselen na pep. Zo ook alcohol, cannabis, benzo’s, als het maar ontspant. Maar het is wel linke soep om jezelf aan te gaan wennen de gevolgen van de ene drug te gaan temperen met een andere drug, helemaal als het om verslavende middelen als speed en al zeker GHB gaat. Ik zou het niet aanraden. Je zal de eerste niet zijn die hierdoor makkelijker gaat denken over stimgebruik omdat je de gevolgen toch wel kunt uitwissen met wat GHB.

Wel bijzonder dat je speedkaters zo erg zijn trouwens. Ik ben zelf over het algemeen erg katergevoelig maar speed vind ik relatief goed te doen qua kater. Ik voel me vaak een paar uurtjes wat ‘meh’, licht fysiek onwel, vermoeid en soms mild sjaggo, maar dat is het dan ook wel zo ongeveer. De crash na MDMA vind ik (meestal) veel heftiger, met name fysiek.

Flower123

Belezen gebruiker
das top. Ga nu lekker op de pep en heb geen zin in die kater en comedown. Ik vind speed katers het ergste van elke drug.
Nu je dus lekker gaat op de speed, heb je dan niet de zin/behoefte om zo lang als mogelijk lekker te blijven gaan op de pep? (tja.. uitstellen is ook een vak🙊) , In plaats van de comedown straks al onder ogen te komen, (met of zonder met ghb)?
Ik heb dat zelf namelijk altijd, benieuwd hoe anderen dat ervaren

MDMAZING

Badass junkie
Nu je dus lekker gaat op de speed, heb je dan niet de zin/behoefte om zo lang als mogelijk lekker te blijven gaan op de pep? (tja.. uitstellen is ook een vak🙊) , In plaats van de comedown straks al onder ogen te komen, (met of zonder met ghb)?
Ik heb dat zelf namelijk altijd, benieuwd hoe anderen dat ervaren
Ik ga pas g nemen wanneer het is uitgewerkt, en ik me dus tering verrot/levensmoe voel. En lees vaak dat mensen dan g nemen om die comedown op te vangen. Perfecte oplossing dus lol

MDMAZING

Badass junkie
Tja, veel verdovers halen de scherpe randjes af van de come down verschijnselen na pep. Zo ook alcohol, cannabis, benzo’s, als het maar ontspant. Maar het is wel linke soep om jezelf aan te gaan wennen de gevolgen van de ene drug te gaan temperen met een andere drug, helemaal als het om verslavende middelen als speed en al zeker GHB gaat. Ik zou het niet aanraden. Je zal de eerste niet zijn die hierdoor makkelijker gaat denken over stimgebruik omdat je de gevolgen toch wel kunt uitwissen met wat GHB.

Wel bijzonder dat je speedkaters zo erg zijn trouwens. Ik ben zelf over het algemeen erg katergevoelig maar speed vind ik relatief goed te doen qua kater. Ik voel me vaak een paar uurtjes wat ‘meh’, licht fysiek onwel, vermoeid en soms mild sjaggo, maar dat is het dan ook wel zo ongeveer. De crash na MDMA vind ik (meestal) veel heftiger, met name fysiek.
ik gebruik vaak ook wel veel speed. Weet niet wrm ik dat doe.. misschien daarom die ergere kater :P

Perenijsje

Wijs gebruiker
Ik sluit me aan bij @Roze Olifant Pas alsjeblieft wel op met G. Het klinkt idd als een wondermiddel om het om deze reden te gaan gebruiken en het zal ook echt wel werken. Maar G is zo snel verslavend dat het kut zou zijn als je daardoor alleen maar meer in de problemen komt.

En ik vind hoe jij verteld over je comedown en kater wel echt heftig overkomen. Ben blij dat ik er niet zoveel last van heb, terwijl ik ook best veel gebruik.

MDMAZING

Badass junkie
Ik sluit me aan bij @Roze Olifant Pas alsjeblieft wel op met G. Het klinkt idd als een wondermiddel om het om deze reden te gaan gebruiken en het zal ook echt wel werken. Maar G is zo snel verslavend dat het kut zou zijn als je daardoor alleen maar meer in de problemen komt.

En ik vind hoe jij verteld over je comedown en kater wel echt heftig overkomen. Ben blij dat ik er niet zoveel last van heb, terwijl ik ook best veel gebruik.
Ja daarom heb ik geen zin in die comedown vanavond/vanacht en dacht probeer is ghb er na. Snap ook dat drugs met drugs bestrijden idd niet goed is. En waardeer jullie bezorgdheid enorm.

Spyro

Bewuste gebruiker
Bij mij is een speed kater ook de aller ergste kater. Ook echt dat schiet mij maar lek gevoel... GHB hielp mij altijd enorm. Maar inderdaad, ga er niet te lang mee door.

MDMAZING

Badass junkie
Bij mij is een speed kater ook de aller ergste kater. Ook echt dat schiet mij maar lek gevoel... GHB hielp mij altijd enorm. Maar inderdaad, ga er niet te lang mee door.
Is het zo dat als je die speedkater hebt en je neemt ghb dat die 'kater' gevoel helemaal weg is? of ben je nog wel een beetje brak

Spyro

Bewuste gebruiker
Is het zo dat als je die speedkater hebt en je neemt ghb dat die 'kater' gevoel helemaal weg is? of ben je nog wel een beetje brak
Beetje brak zeker wel, je energie voorraad is gewoon op. Bij mij tenminste. Maar dat “ik wil dood gevoel” gaat bij mij wel weg ermee. 😂 sluit het gewoon veel relaxter af!

Zinnentuimel

Belezen gebruiker
Een middel gebruiken om de negatieve gevolgen van een ander middel op te heffen is spelen met vuur. Verslaving is echt een groot risico, zeker als het om G gaat, dus ik sluit me aan bij de waarschuwingen van anderen.

MDMAZING

Badass junkie
Miss gewoon wat minder gebruiken
Ook al geprobeerd, maar helpt niks. Elke ochtend als die feesten zijn afgelopen ben ik me toch en partij verrot. Die dinsdag dip komt meteen. Soms is het zo erg dat ik niet eens meer drugs gebruik op een feest, lekker nuchter gaan. Maar dan ben ik om 3 uur snachts al kapot en klaar om naar huis te gaan

Flower123

Belezen gebruiker
@MDMAZING Je bent iig niet de enige, zit er hier nog 1 nu in speedcomedown🙋🏽‍♀️ Na langgg uitstellen is de tijd nu toch echt aangebroken 😣

Sterkte, you got this!

Revolutionair

Wijs gebruiker
Ghb is een middel waarmee je dus een comedown van elke drugs kan opvangen.
Na mdma ook geen Dinsdagdip ook al gebruik je het niet tot Dinsdag.

En waarom is het gevaarlijk om de ene drugs na een andere drugs te gebruiken?
Ik ga altijd van de een naar de andere.
Als ik pep gebruik voel ik op dat moment zelf echt weinig geen euforie niks!
Waarchijnlijk omdat ik coke gewend ben en de euforie van coke is echt veel sterker en korter.
En veel lekkerder dus.
Ik ben gewoon wakker en scherp en al snel krijg ik schaduwen in mijn ooghoek die bewegen en koppijn en nog veel meet nare bijwerkingen.
Een hele nare comedown van een depressie die ik helemaal niet bij coke krijg of elke andere drugs.al ben ik 2 dagen aan de coke.

Als je ghb gebruikt en het kent is het juist een aanrader om er de comedown mee op te vangen.
Gewoon heerlijk!
Het is misschien wel erger om die depressie van pep door te laten dringen elke keer.

Laatst bewerkt:

AphexTwin

Bewuste gebruiker
Maar dan ben ik om 3 uur snachts al kapot en klaar om naar huis te gaan
Van tijd tot tijd eens luisteren naar de signalen van je lichaam, daar lijkt me niets mis mee.

Ik zou ook wat uitkijken met drugs & Citalopram. M’n vriend ervaart deze AD toch als een pak ‘heftiger’ dan ‘mijn’ Wellbutrin. Hij durft er niet eens 10mg dexamfetamine (ook ADD’er) bij nemen.

AphexTwin

Bewuste gebruiker
Als ik pep gebruik voel ik op dat moment zelf echt weinig geen euforie niks!
Waarchijnlijk omdat ik coke gewend ben en de euforie van coke is echt veel sterker en korter.
Ik heb éxact hetzelfde. En had ik al van in het begin.
Ik word wel goedgemutst v. amfetamine, maar dat gevoel kan ik nuchter ook bereiken.

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
Ik word wel goedgemutst v. amfetamine, maar dat gevoel kan ik nuchter ook bereiken.
Ik heb dit juist andersom. Hoewel coke ook een lichte euforie geeft, maar veel subtieler. Nu ik dat zeg weet ik niet helemaal of het klopt. Bij pep hangt het ook af van de keer. ‘Euforie’ zou ik het misschien überhaupt bij beide niet noemen. Ik associeer euforie toch meer met tripmiddelen, MDMA, etc. Amfetamine geeft eerder een moodboost, die dus altijd net anders is. Een soort mentale rust, relaxtheid. Moet zeggen dat ik eigenlijk overall te weinig ervaring heb met cocaïne om er echt iets heel zinnigs over te kunnen zeggen. Ik had ooit een keer een sample vrij sterke coke in huis, en het gevoel leek toen voor mij erg op het gevoel van (een goeie dosis) pep maar dan net iets roesachtiger en heel kort. Maar toen had ik nog amper ervaring met pep, dus dat kan ook een probleem met de herkenning zijn geweest. :wink:

Hoe zou jij de ‘euforie’ (die ik zelf dus ook meer een lichte moodboost zou noemen) van witte kratom vergelijken met de ‘euforie’ van coke? Ik vind dat het in de verte iets van elkaar weg heeft, maar kan er niet precies de vinger op leggen.

Ganggang💯

Wijs gebruiker
Na mdma ook geen Dinsdagdip ook al gebruik je het niet tot Dinsdag.
Dus de GHB vult je serotonine weer aan en herstelt je receptoren? Daar zou ik graag een bron van zien.

En waarom is het gevaarlijk om de ene drugs na een andere drugs te gebruiken?
Omdat je de negatieve effecten uit de weg gaat door een ander middel te nemen. Oftewel, je laat je lichaam en geest wennen aan het idee dat je de crash kan voorkomen door over te gaan op een andere harddrug. Met als gevolg dat je misschien blijft hangen in gebruik van dat middel (wat GHB een reëel risico is als je er niet verstandig mee omgaat, wat ook weer vrij makkelijk is). Plus het feit dat je geest nu hebt aangeleerd: Ik voel me slecht, dus ik grijp naar een vervanging als oplossing. De kans wordt groter dat je dit vaker gaat doen als je je slecht voelt.
Het is misschien wel erger om die depressie van pep door te laten dringen elke keer.
Als je elke keer een depressie krijgt gebruik je gewoon te veel. En meer drugs gebruiken is denk ik nooit beter.

Spyro

Bewuste gebruiker
Dus de GHB vult je serotonine weer aan en herstelt je receptoren? Daar zou ik graag een bron van zien.

Omdat je de negatieve effecten uit de weg gaat door een ander middel te nemen. Oftewel, je laat je lichaam en geest wennen aan het idee dat je de crash kan voorkomen door over te gaan op een andere harddrug. Met als gevolg dat je misschien blijft hangen in gebruik van dat middel (wat GHB een reëel risico is als je er niet verstandig mee omgaat, wat ook weer vrij makkelijk is). Plus het feit dat je geest nu hebt aangeleerd: Ik voel me slecht, dus ik grijp naar een vervanging als oplossing. De kans wordt groter dat je dit vaker gaat doen als je je slecht voelt.

Als je elke keer een depressie krijgt gebruik je gewoon te veel. En meer drugs gebruiken is denk ik nooit beter.
Soms is het slecht voelen na een avondje of meerdere dagen gek doen ook wel even goed. Is voor mij altijd weer even een besef momentje om het niet te vaak te doen en even realiseren dat het echt niet goed voor je is.

Ganggang💯

Wijs gebruiker
Soms is het slecht voelen na een avondje of meerdere dagen gek doen ook wel even goed. Is voor mij altijd weer even een besef momentje om het niet te vaak te doen en even realiseren dat het echt niet goed voor je is.
Absoluut, een soort reminder waarom je het niet als gewoon moet zien. Maar als een soort uitspatting in de zoveel tijd. Ik voel me altijd 1 of 2 dagen wat slecht en vermoeid, daarna leef ik helemaal op en weet ik weer dat het leuk was maar dat dit en gezond zijn nog veel leuker is.

Revolutionair

Wijs gebruiker
Hoewel coke ook een lichte euforie geeft, maar veel subtieler. Nu ik dat zeg weet ik niet helemaal of het klopt. Bij pep hangt het ook af van de keer. ‘Euforie’ zou ik het misschien überhaupt bij beide niet noemen.
Dat heeft echt te maken met de kwaliteit van de coke. Alleen coke zonder iets is niks aan, altijd gevonden. Nu ik echte pure flakes heb kan ik dit nemen zonder andere drugs.
De euforie is enorm en iedereen om heen ook zegt het zelfde 'shit man kan deze coke gewoon nemen zonder iet anders' zo lekker. Gevaarlijk ook want we gebruikte nooit coke al jaren niet meer.
Maar de pakjes worden met regrlmaat besteld door iedereen sinds er nu alleen nog maar pure word verkocht in onze kringen.

Je kan ook zelf even rond kijken en na al uitvoerig in vele topics leg ik dit soort dingen uit.
Maar zou het nog even kort verwoorden speciaal voor jou.
Zoals je al leest weet elke ghb gebruiker al dat het zo is en dat ze het al zo gebruiken.
beïnvloed de overdrachtsstof glutamaat.
Dat dus de overdracht van receptoren bevorderd.
Dus ipv dat het b.v. na het gebruik van mdma je serotonine tank plat legt blijven je receptoren gewoon werken zoals ze moeten. En niet keihard aanvullen zoals 5htp of dus mdma maar alles blijft gewoon in werking door de prikkels.
Dus alleen maar goed het zorgt ervoor dat dingen niet plat komen te liggen want het houd de normale werking in stand.
Kom eerder met een bron waar je denkt dat het goed is dat je Serotonine tank leeg is en voorlopig niet meer word aangevuld.
Wat ik zeg staat op elke site met glutomaat overdracht dus dat kan je met ff google zo vinden.
Je loopt eerder schade op door dat dingen niet meer juist werken in je hersens en daar mee rond gaat lopen. Want na de opvang van de comedown met de ghb heb je nergens last van en loop je gewoon vrolijk rond en ook daarna nergens last van.

Dus voor @ganggang proof me wrong!
Iedereen weet dat dit zo werkt en gebruikt dit dus zo kom jij eens een keer met bewijs dat het niet zo werkt.

Dat is ook een feit daarom werkt dex ook zo voor mensen die een stoornis hebben en dat niet kunnen bereiken. De euforie is van pep ook veel minder ivm als goede coke maar het werkt veel langer in een mindere vorm.

Ganggang💯

Wijs gebruiker
Kom eerder met een bron waar je denkt dat het goed is dat je Serotonine tank leeg is en voorlopig niet meer word aangevuld.
Ik claim nergens dat dit goed is, dus waarom zou ik daar een bron van moeten aanleveren? Jij komt met een aantal uitspraken, zonder bron.

Dus ipv dat het b.v. na het gebruik van mdma je serotonine tank plat legt blijven je receptoren gewoon werken zoals ze moeten.
Hier zou ik graag een bron van zien. Want ik kan nergens iets vinden dat het inderdaad zo werkt als je mdma hebt gebruikt.
Wat ik zeg staat op elke site met glutomaat overdracht dus dat kan je met ff google zo vinden.
Ik zie de bronnen graag tegemoet.

Iedereen weet dat dit zo werkt en gebruikt dit dus zo kom jij eens een keer met bewijs dat het niet zo werkt.
Zo werkt het natuurlijk niet. Wie stelt, die bewijst.
Glutamaat stimuleert inderdaad de werking van post-synaptische zenuwcellen. Maar ik vind het wel een vrij grote stretch om daarmee uitspraken te doen als: de hele mdma later verdwijnt, je hebt nergens meer last van.

Revolutionair

Wijs gebruiker
Zo werkt het natuurlijk niet. Wie stelt, die bewijst.
Glutamaat stimuleert inderdaad de werking van post-synaptische zenuwcellen. Maar ik vind het wel een vrij grote stretch om daarmee uitspraken te doen als: de hele mdma later verdwijnt, je hebt nergens meer last van.
Kan je lezen vraag iedereen maar hierboven.

Daarnaast zoek ik niks meer voor jou op daar ben ik onderhand wel klaar mee.. Heb je al zo vaak terecht gewezen. Heb niet meer het gevoel dat ik nog iet hoef te bewijzen aan jou. Zoek het zelf maar op.

Azarius vaporizers and accessories
Bovenaan