1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

GHB overdosis kalium natrium

Discussie in 'GHB' gestart door Leo91, 29 jan 2018.

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories
  1. Leo91

Leo91 Newbie

Ik ben ooit wakker geworden in het ziekenhuis nadat ik perongeluk of met opzet teveel/ overdosis GHB heb ingenomen.
    De mensen van de ambulance zeiden dat ze net op tijd waren, anders was ik dood geweest.

dit heb ik nooit geloofd, maar nu heb ik in mijn dossier van het ziekenhuis gevonden dat de waarden van natrium en kalium gevaarlijk mis waren.
    (Hypernatriemie en hypokaliëmie)
    Ik heb zonet gegoogled of natrium en kalium met ghb te maken hebben,

Wat ik heb gevonden is dat er 3 verschillende ghb-zouten bestaan, waaronder 1 van kalium en 1 van natrium.

Mijn vraag is of dit verhaal een beetje klopt en of dit perongeluk kan voorkomen of dat je echt VEEL TE VEEL moet nemen voordat het mis gaat

2. acht.zes

acht.zes Badass junkie

Even kijken. Dus de doktoren in het ziekenhuis zeggen dat je in levensgevaar bent geweest, je hebt het zelfs zwart op wit gezien en je twijfelt nog steeds? En dan ga je het maar aan volslagen onbekenden vragen?

Ik weet niet zo heel veel van GHB, maar het goedje rommelt wel met bepaalde waardes van stoffen in je lichaam. Daarom is afkicken gevaarlijk en moet je bij het afkicken die waardes in de gaten houden of dat afkicken onder begeleiding doen.

Wellicht dat iemand anders er wat dieper op in kan gaan, want het precieze weet ik er niet van.

Raver vindt dit leuk.
  3. Psychedelibee

Psychedelibee Badass junkie Oppersjamaan Emeritus Mod Tripreporter

Waarom zou je de artsen niet geloven? En waarom ons hier wel? Terwijl wij waarschijnlijk geen medische kennis hebben en jou destijds ook niet gezien hebben....

Mocht bovenstaande stukje nog niet duidelijk genoeg zijn, wij kunnen hier echt niks zinnigs over zeggen en je arts wel.

Raver vindt dit leuk.
  4. Yaizer

Yaizer Bewuste gebruiker

Ik snap best zijn gedachte; ghb "alleen" zou geen problemen moeten geven. Je gaat out en er is dan alleen stik gevaar als je alleen ghb hebt gebruikt. Werd overigens vroeger als narcose middel gebruikt in een wat hogere dosis als "recreatieve" dosis.

Overigens staat er wel in het rapport dat je de waarde van natrium / kalium niet in orde waren. Er is dus wel degelijk ergens iets mis gegaan. Zal het aan de ghb liggen? Veel gebraakt die nacht / geen water gedronken? Toch ghb gemixt? We don't know.

5. Raver

Raver Wijs gebruiker

Afkicken is inderdaad gevaarlijk omdat het een groot risico heeft. Je kunt een psychose ontwikkelen, een epileptisch insult krijgen of problemen met je bloedsomloop door te hoge bloeddruk.
    Maar het heeft zeker geen invloed op de waardes van je kalium of natrium. Staat daar volledig los van. :wink:

En voor TS, je gaat hier geen antwoorden krijgen denk ik. Die artsen weten het echt wel. :wink: GHB bevat veel natrium.. Maar dat is het enige wat ik erover kan zeggen.

Waarom ben je nu zo opzoek naar een verklaring?

6. Lizz

Lizz Belezen gebruiker

Dat staat er niet helemaal los van, je kunt het zien als de kerncentrale van ons zenuwstelsel. Bij iedere beweging die we maken ontstaat er een hele reeks uitwisselingen in een celmembraan naar celmembraan. De binnenkant is negatief geladen, de buitenkant positief en daar laad zich natrium positief op en wil naar binnen, de celmembraan in. Van binnen in die celmembraan, heb je dus negatief geladen natrium en kalium ionen. Dat stoot via een eiwittransport 3 natrium ionen in de volgende, de eiwitpoort sluit zich weer en maakt weer een opening voor 2 negatieve kalium ionen. Dat is elektriciteit en duurt niet zolang als mijn uitleg, til maar eens een vinger omhoog. Als daar echt iets mis is loop je de kans op een blijvende zenuwschade, hersenschade, of erger. En als je sommige spastische bewegingen van ghb gebruikers ziet, dan is dat omdat de hersenen die signalen niet meer zelf door geven, maar de natrium/kalium uitwisseling niet meer functioneert, of geheel autonoom, zonder hersensignalen. Het is allemaal elektriciteit, daarom soms ook ongecontroleerd gespartel etc.

Jen vindt dit leuk.
  7. Kevin92

Kevin92 Experimenterende gebruiker

De vraag is ook helemaal niet of hij zijn arts of het dosier moet geloven of niet. Zijn vraag is volgens mij of dat hij veel te veel GHB heeft genomen en dit daardoor komt. Of dat het ook met een beetje GHB kan voorkomen dat die waardes zo uit de hand lopen dat het gevaarlijk kan worden.

Hij heeft het van zeggen nooit gelooft omdat hij geen reden kreeg, tot hij het dosier inzag. Nu heeft hij de inhoud dus wel.

Bijvraag zou dus kunnen zijn hoe dit precies werkt, ook in combinatie met verschillende GHB zouten.

Laden...
Vergelijkbare Topics - GHB overdosis kalium
  1. Rebell
    Reacties:
    17
    Weergaven:
    2.130
  2. bilbo
    Reacties:
    22
    Weergaven:
    10.720