• Beste Bezoeker,

Het zal je niet ontgaan zijn dat er een wereldwijde uitbraak is van een nieuw coronavirus met officiële naam SARS-CoV-2. De naam van de ziekte die dit virus veroorzaakt is COVID-19. De ziekte is besmettelijk en verspreidt zich snel. Het is niet 'zomaar een griepje'. De gevolgen van de ziekte, mede omdat er geen vaccin tegen is, kunnen ernstig zijn. Niet alleen voor ouderen en mensen met onderliggende medische problemen: momenteel betreft het in de helft van COVID-19 patiënten op IC's in Nederland mensen van onder de 50; de jongste patiënt is slechts 16 jaar oud.

De overheid heeft maatregelen ingesteld om de snelheid van verspreiding af te remmen, zodat de druk op de gezondeidszorg en andere cruciale sectoren niet in een keer te groot is. Hoewel het aantal kritieke patiënten nog relatief klein is, betekent een IC-opname wel een verblijf van een paar weken en de noodzaak tot beademing. COVID-19 kan namelijk ernstige longproblemen veroorzaken.

Veel mensen die besmet zijn met het virus zullen alleen milde klachten ervaren. Ook is het inmiddels erg aannemelijk dat mensen zonder klachten de ziekte kunnen verspreiden. Om deze reden is op 15 maart besloten tot vergaande maatregelen. Grotere bijeenkomsten worden geschrapt, scholen en horeca- en sportgelegenheden worden gesloten, iedereen wordt gevraagd sociale contacten te minimaliseren en in het dagelijks leven anderhalve meter afstand van elkaar te houden.

Help mee om de verspreiding van dit virus af te remmen. Op deze manier kan voorkomen worden dat niet teveel mensen tegelijk de ziekte krijgen. Als iedereen een steentje bijdraagt, is het mogelijk om Italiaanse toestanden te voorkomen. Wil je weten hoe je kan helpen? Kijk dan op de website van de Nederlandse overheid, het RIVM of de WHO. Op deze pagina kun je zien hoeveel bevestigde COVID-19 meldingen er in Nederland zijn.

Belangrijk: vermoed je dat je klachten hebben die duiden op een besmetting met het nieuwe coronavirus? Ga dan niet naar je huisarts toe, maar bel deze indien je hulp nodig hebt. Kijk op thuisarts.nl voor meer informatie.

Stay safe!

GHB, Oxycodon en Oxazepam?

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories

JohnnyDoe

Experimenterende gebruiker
Beste leden,

Hierover is tot nu toe erg weinig over te vinden dus laten we daar verandering in brengen.

1. Hoe risicovol is het om vóór, tijdens en/of na ghb oxazepam te gebruiken? (bv 25mg) Hoelang moet je eventueel wachten tussen de een of ander?

2. Oxycodon blijft geloof ik 12 uur 'actief' in je systeem. Kun je deze combineren? Zo ja, hoe voelt dit? Zo nee, hoelang moet je wachten voordat je ghb kan nemen of visa versa?

3. Op internet staat dat iemand 24 uur na ghb en alcohol gebruik is overleden. Hoeveel moet hij dan hebben gedronken?

Overal staat namelijk dat het erg gevaarlijk is en absoluut niet moet combineren, maar uit eigen ervaring weet ik inmiddels dat je toch best 1 of 2 flessen wijn/blikken sterk bier erbij kan drinken. Iemand die ik ken drinkt zelfs dagelijks een fles vodka, gecombineerd met valium, speed en ghb. Dag in dag uit. Speelt tolerantie voor alcohol hierbij een rol?

4. Wat is het effect van wiet/hasj op ghb? Onderdrukt dit misschien het effect (ik voel er zelden écht iets van)

5. Kun je het best in één keer bv 2/3 ml achterover gooien en wachten tot dit is uitgewerkt, of het gewoon met drinken mengen en rustig drinken? En dan bijdoseren als het glas leeg is en drinken, 15 min wachten en evt meer drinken?

Alvast super bedankt voor jullie anrwoorden!! Heb echt uren gelezen en gezocht op internet maar denk dat het tijd is dat ook dit onderwerp vindbaar wordt.

8️⃣6️⃣

Badass junkie
De Leukste Thuis!
1. Ghb en benzo,s heel erg gevaarlijk, niet combineren
2. Ghb en Oxy, heel erg gevaarlijk, niet combineren.
- Overigens is het ook heel gevaarlijk als je je oxy met je benzo's combineerd.
3. Geen idee
4. GHB en cannabis is dan weer ongevaarlijk. Er is wel een wisselwerking tussen die 2, versterkt elkaar wat.
5. Over dosering en bijnemen doe ik geen uitspraak, ligt aan de sterkte van je GHB en aan de persoon.

JohnnyDoe

1. Ghb en benzo,s heel erg gevaarlijk, niet combineren
2. Ghb en Oxy, heel erg gevaarlijk, niet combineren.
- Overigens is het ook heel gevaarlijk als je je oxy met je benzo's combineerd.
3. Geen idee
4. GHB en cannabis is dan weer ongevaarlijk. Er is wel een wisselwerking tussen die 2, versterkt elkaar wat.
5. Over dosering en bijnemen doe ik geen uitspraak, ligt aan de sterkte van je GHB en aan de persoon.
Thanks man. Had eigenlijk het idee dat thc het een beetje onderdrukte, zal wel slechte hasj geweest zijn haha.

2 heb ik zelf wel best wat ervaring mee wat tijden goed is gegaan, maar moet zeggen dat ik nog wel weinig van die tijd afweet en met keta en drank erbij al 2x in 't ziekenhuis ben beland en 2x naast en in een ambulance heb gelegen. Dus idd zal geen goede combi zijn. Oxy poeder, fijngemalen oxazepam en keta mixte we wel eens door elkaar haha really bad for your nose man don't recommend it

JohnnyDoe

Anna op jouw aanraden :innocent:
In naam van wetenschap 1 liter 11.6 bier op, 75 cl rose, 25mg oxazepam, 10mg oxycodone en 2ml ghb :grimacing:

Oo en 100mg kamagra bedenk ik nu hahah

Edit: inmiddels 1l rose en 'n paar jointjes (indicia en sativa) maar voel nog vrij weinig. Beetje koppijn en strakke kaken.

Jmths

Badass junkie
Tripreporter
De combinatie gabapentanoiden met benzodiazepines zou ik eerlijk gezegd niet weten, ik begrijp dan ook niet zo goed waarom iemand dit zou willen proberen.

Opioiden met Gaba agonisten is vrij berucht voor het teweeg kunnen brengen van ademstilstand maar wat misschien minstens even gevaarlijk is is dat de meeste mensen dergelijke combinaties al snel niet meer rationeel kunnen toepassen. De mens blijft een overwegend instinctief wezen. Er zijn niet veel mensen die dit lang volhouden, het cliché met drugs is dat de meeste mensen eerder aan mentale verslaving ten onder gaan.

De combinatie die hierboven staat beschreven (alcohol + opioide + gaba agonist) staat er berucht om veel mensen van het leven beroofd te hebben, het acute risico wordt in ieder geval veel grotere wanneer je alcohol toe voegt. De meeste mensen omschrijven de combinatie opioiden met alcohol vaak als onplezierig, opioiden vertonen met de meeste substanties al snel aanzienlijke bijwerkingen wanneer gecombineerd.
Speelt tolerantie voor alcohol hierbij een rol?
Alcohol klemt zich aan de zijkant van GABA receptors en potentieert hiermee het effecten van andere GABA neurotransmitters en GABA agonisten zoals Gabapentanoiden/GHB en benzodiazepines. Alcohol vergroot dus de risico's die deze middelen op zichzelf al presenteren en daarbij kan alcohol in combinatie al snel de nodige bijwerkingen veroorzaken zoals heftige misselijkheid, duizeligheid, blackouts, etc. Alcohol kost ook veel moeite voor de lever om af te breken wat natuurlijk ook de afbraak van andere middelen belemmerd. Klinkt misschien ergens als goedkoop leuke effecten versterken maar in de meeste gevallen lijkt het er ook niet leuker op te worden.
4. Wat is het effect van wiet/hasj op ghb? Onderdrukt dit misschien het effect (ik voel er zelden écht iets van)
Geen idee, nooit geprobeerd. Hasj gecombineerd met heroïne was echter extreem sederend naar mijn ervaring, zelfs in combinatie met een kleine hoeveelheid heroïne lag ik na zo'n 2 hijsjes hasj languit plat. Zelf vond ik dit maar niets maar er zijn mensen sommige mensen zeer enthousiast over.
5. Kun je het best in één keer bv 2/3 ml achterover gooien en wachten tot dit is uitgewerkt, of het gewoon met drinken mengen en rustig drinken? En dan bijdoseren als het glas leeg is en drinken, 15 min wachten en evt meer drinken?
Persoonlijk zou ik de alcohol rommel achterwege laten wanneer het downers betreft, daar gaat het echt niet leuker van worden, gewoon in 1x een ideale dosis GHB moest ik kiezen. GHB met amfetamine kan nog zeer vermakelijk wezen maar dat is een combinatie waarmee veel mensen zich al snel van de cliff werpen en nooit meer bovenop komen.
In naam van wetenschap 1 liter 11.6 bier op, 75 cl rose, 25mg oxazepam, 10mg oxycodone en 2ml ghb :grimacing:
Er zijn mensen op dit forum die de (hopelijk) sarcastische lading van deze opmerking niet kunnen rationaliseren laat staan de risico's overzien.

Felikes

Overal staat namelijk dat het erg gevaarlijk is en absoluut niet moet combineren, maar uit eigen ervaring weet ik inmiddels dat je toch best 1 of 2 flessen wijn/blikken sterk bier erbij kan drinken. Iemand die ik ken drinkt zelfs dagelijks een fles vodka, gecombineerd met valium, speed en ghb. Dag in dag uit. Speelt tolerantie voor alcohol hierbij een rol?
Die 'iemand' die jij kent is zichzelf blijkbaar af aan het breken. Sterven aan levercirrose is geen leuke dood.

JohnnyDoe

De combinatie gabapentanoiden met benzodiazepines zou ik eerlijk gezegd niet weten, ik begrijp dan ook niet zo goed waarom iemand dit zou willen proberen.

Opioiden met Gaba agonisten is vrij berucht voor het teweeg kunnen brengen van ademstilstand maar wat misschien minstens even gevaarlijk is is dat de meeste mensen dergelijke combinaties al snel niet meer rationeel kunnen toepassen. De mens blijft een overwegend instinctief wezen. Er zijn niet veel mensen die dit lang volhouden, het cliché met drugs is dat de meeste mensen eerder aan mentale verslaving ten onder gaan.

De combinatie die hierboven staat beschreven (alcohol + opioide + gaba agonist) staat er berucht om veel mensen van het leven beroofd te hebben, het acute risico wordt in ieder geval veel grotere wanneer je alcohol toe voegt. De meeste mensen omschrijven de combinatie opioiden met alcohol vaak als onplezierig, opioiden vertonen met de meeste substanties al snel aanzienlijke bijwerkingen wanneer gecombineerd.

Alcohol klemt zich aan de zijkant van GABA receptors en potentieert hiermee het effecten van andere GABA neurotransmitters en GABA agonisten zoals Gabapentanoiden/GHB en benzodiazepines. Alcohol vergroot dus de risico's die deze middelen op zichzelf al presenteren en daarbij kan alcohol in combinatie al snel de nodige bijwerkingen veroorzaken zoals heftige misselijkheid, duizeligheid, blackouts, etc. Alcohol kost ook veel moeite voor de lever om af te breken wat natuurlijk ook de afbraak van andere middelen belemmerd. Klinkt misschien ergens als goedkoop leuke effecten versterken maar in de meeste gevallen lijkt het er ook niet leuker op te worden.

Geen idee, nooit geprobeerd. Hasj gecombineerd met heroïne was echter extreem sederend naar mijn ervaring, zelfs in combinatie met een kleine hoeveelheid heroïne lag ik na zo'n 2 hijsjes hasj languit plat. Zelf vond ik dit maar niets maar er zijn mensen sommige mensen zeer enthousiast over.

Persoonlijk zou ik de alcohol rommel achterwege laten wanneer het downers betreft, daar gaat het echt niet leuker van worden, gewoon in 1x een ideale dosis GHB moest ik kiezen. GHB met amfetamine kan nog zeer vermakelijk wezen maar dat is een combinatie waarmee veel mensen zich al snel van de cliff werpen en nooit meer bovenop komen.

Er zijn mensen op dit forum die de (hopelijk) sarcastische lading van deze opmerking niet kunnen rationaliseren laat staan de risico's overzien.
Thanks voor de informatie! Je hebt echt helemaal gelijk vwb de 'alcohol rommel'. Het is echt niet chill samen, hele tijd gekke schokjes, rare stuiptrekkingen in de handen, gekke flitsen zien en extreem zware koppijn.. :unamused:

Die laatste opmerking was niet sarcastisch. Je vind er gewoon heel weinig over qua ervaringen ghb + alcohol en zulke combi's en de risico's in praktijk.

Ik kan nu zeggen dat het dus wel KAN - maar ik zoek wel vaker grenzen op en raad het echt iedereen af.

M'n vriendin vond me de ochtend na die post hier languit op de grond, liggend op m'n gezicht en ik riep haar een paar keer, wist zeker dat ik dood ging (als ik geen foto's had gezien had ik d'r niet geloofd, kan me er echt 0,00 van herinneren - zoals altijd als je oxazepam en alcohol combineert).

OH - En heb dus ook nog ketamine gescoord terwijl ik er hé le maal vanaf was (en was net 2 maanden clean!!) :neutral: Lijk Tony Montana wel op die foto's van toen ze me 'wakker' maakte. Hele witte berg onder m'n neus en een uitgescheurd zakje op 't bureau... Geen korrel meer in :astonished:

Weet echt alleen nog dat ik een tijdje na die post dacht 'ik ga slapen' en nog 25mg oxazepam pakte (dom dom dom, had ooit zware tolerantie maar nu totaal niet meer, had ze sporadisch in huis gehaald voor noodgevallen) en vanaf toen geen idee wat ik allemaal heb gedaan behalve ketamine geregeld, een berg mensen geappt en gebeld :expressionless: en dat alles op was toen ik languit op de grond 'wakker' werd. Ben het flesje G en de spuit nog steeds kwijt - of m'n vriendin moet het hebben weggegooid of verstopt maar no eff-ing way dat ik dat nog vraag :sweatsmile:

Les van deze post:
Combineer deze dingen nooit samen als je niet bereid bent je eigen en andere in serieus letsel/levensgevaar te plaatsen, iets wil onthouden van je 'trip', jezelf niet voor schut wil zetten en je de controle over jezelf wil houden. Serieus, he hebt géén idee meer wat je doet en herinnerd je ook niks de dag erna. Niks leuks aan dus en echt levensgevaarlijk.

Al ben ik er nog gewoon, zal niet voor niks hebben geroepen dat ik doodging, en m'n vriendin is er altijd (miss zelfs iets te) makkelijk mee. Ze weet 9/10 keer niet wat ik allemaal op heb maar ben al vaker echt 'bijna dood' geweest met de combi alcohol, ket en oxycodon op zich.

Raad het echt iedereen af, en mocht je toch ooit zo ver zijn en jezelf in zo'n cocktail situatie terugvinden: Schrijf van te voren een briefje met wat je op hebt voor in je zak of schrijf het op je hand/arm voor het geval er echt iets gebeurd. Zeg het tegen een vertrouwde vriend of vriendin en GA NIET DE DEUR UIT!!! Zet je telefoons uit of leg weg voor noodsituaties. Haal bij de Kruidvat oid hooggedoseerde Vitamine C(1000) voor als je iets nuchterder wil worden. Drink genoeg water, vitamines vooraf, alle onveilige dingen in de omgeving vooraf veilig opbergen. En let in godsnaam op wat en hoeveel je op hebt.

Be safe.

Jmths

Badass junkie
Tripreporter
Die laatste opmerking was niet sarcastisch.
Naja, ik vind het wel sterk dat je alsnog verhaal doet en wel fijn dat je er nog op terug komt. GHB + Alcohol reageert nog wel iets sterker op elkaar dan Benzodiazepines en alcohol en na twee alcoholische consumpties hangen in combo met benzos de meeste mensen waarschijnlijk al wel tegen een blackout aan.

Met benzos en opioiden is het hele onbewuste ook de pest er aan. Ik noteer mijn consumpties meestal vrij braaf, daarbij noteer ik ook wanneer een batch aan komt en wanneer deze op is. En ik ben toch wel tot de conclusie gekomen dat er vaak een aanzienlijke discrepantie is tussen hetgeen ik denk geconsumeerd te hebben en de daadwerkelijke consumptie.
Ik kan nu zeggen dat het dus wel KAN - maar ik zoek wel vaker grenzen op en raad het echt iedereen af.
Of het realistisch is is meer de vraag, het ding met grenzen opzoeken is ook vaak dat mensen er dan tegenaan lopen. Downers zijn niet bepaald de eerste categorie waarbij ik die behoefte voel omdat ik weet dat die grenzen bizar ver kunnen gaan en de realisatie hiervan vaak pas later komt.
(en was net 2 maanden clean!!)
Mensen hebben wel meer domme dingen gedaan onder invloed van downers, je wordt er immers zorgeloos van totdat je er hysterisch van wordt wat allebei niet helpt.
had ze sporadisch in huis gehaald voor noodgevallen
Tja, zodra je in de flow zit gaat alles binnen handbereik er doorheen natuurlijk.
Ben het flesje G en de spuit nog steeds kwijt
Ik heb een sterk vermoeden dat de GHB op is gegaan, wellicht dat je daar berusting in kunt vinden. :P
Ze weet 9/10 keer niet wat ik allemaal op heb maar ben al vaker echt 'bijna dood' geweest met de combi alcohol, ket en oxycodon op zich.
Er zijn aardig wat gevallen bekend waarbij de combinatie van opioiden met dissociatieven fataal werd. Vrijwel ieder overlijdensrapport met betrekking tot MXE was in combinatie met opioiden. Als je daar alcohol aan toe voegt wordt het risico op acuut overlijden nog een aanzienlijk stuk veel groter. Ik kan het mij best goed voorstellen dat daar iemand aan overlijd. Wanneer je aan dergelijke combinaties begint zou het niet onterecht wezen om jezelf bewust de vraag te stellen of je het leven nog de moeite waard vindt.
Ze weet 9/10 keer niet wat ik allemaal op heb maar ben al vaker echt 'bijna dood' geweest met de combi alcohol, ket en oxycodon op zich.
Mijn vriendin heeft zich over de jaren heen ontwikkelt tot bloedhond en voelt het vaak al aan wanneer ik een minimale dosering op heb. Ik vraag af of ze daadwerkelijk zo weinig door heeft als dat jij denkt, tot op bepaalde hoogte in ieder geval zijn mensen meestal wel aardig bewust.
En let in godsnaam op wat en hoeveel je op hebt.
Je kunt op het moment zelf niet uit gaan van rationeel handelen, ik ben altijd vrij bewust geweest met hetgeen dat ik in huis haal en zet daar voor mijzelf een limiet op indien nodig en voor zover mogelijk. Als je al van tevoren voorzorgsbriefjes moet schrijven is het eigenlijk al te laat en mag je hopen dat het lot je goed gezind is totdat het wellicht een keer goed fout gaat.

Dat het je vriendin weinig lijkt te doen voelt voor mij ook een beetje wrang.

Je zei het zelf eigenlijk al maar het combineren van downers heeft naar mijn overtuiging voor zover ik kan bedenken echt geen meerwaarde, ook recreatief niet. Wellicht met als enige uitzondering wanhopig verdoven. Verder niet moreel bedoeld.

Laatst bewerkt:

Undercover Buster

Bewuste gebruiker
Beste leden,

Hierover is tot nu toe erg weinig over te vinden dus laten we daar verandering in brengen.

1. Hoe risicovol is het om vóór, tijdens en/of na ghb oxazepam te gebruiken? (bv 25mg) Hoelang moet je eventueel wachten tussen de een of ander?

2. Oxycodon blijft geloof ik 12 uur 'actief' in je systeem. Kun je deze combineren? Zo ja, hoe voelt dit? Zo nee, hoelang moet je wachten voordat je ghb kan nemen of visa versa?

3. Op internet staat dat iemand 24 uur na ghb en alcohol gebruik is overleden. Hoeveel moet hij dan hebben gedronken?

Alvast super bedankt voor jullie anrwoorden!! Heb echt uren gelezen en gezocht op internet maar denk dat het tijd is dat ook dit onderwerp vindbaar wordt.
Waarom zou je in hemelsnaam die middelen combineren? Zinloos.

1. Niet doen

2. Niet doen.

3. Kan niet. Op internet staan zoveel onwaarheden. GHB is na 24 uur allang uit je systeem.
- Alcohol en GHB kan geen kwaad op zich.
- Tolerantie speelt altijd een rol.

4. Vrij zinloos.

5. Steeds in 1 keer een dosering. Dan kun je iig de mate goed bijhouden. GHB zal ook naar onderen zakken gezien dit zwaarder is.

En over je test in naam van de wetenschap. Dat het bij jouw kon wilt niet zeggen dat dit bij iedereen kan. Waarom probeer je zoiets überhaupt.
Er zijn een hele hoop leuke mixen te bedenken maar niet die ik hier lees.
Het is mooi dat je mensen het afraad maar dan vervolgens adviezen geeft wat te doen als ze het wel gaan proberen maar die adviezen zijn vrij nutteloos, het enige goede advies is NIET DOEN. Vitamine C gaat je echt niet helpen bij een OD.

JohnnyDoe

Naja, ik vind het wel sterk dat je alsnog verhaal doet en wel fijn dat je er nog op terug komt. GHB + Alcohol reageert nog wel iets sterker op elkaar dan Benzodiazepines en alcohol en na twee alcoholische consumpties hangen in combo met benzos de meeste mensen waarschijnlijk al wel tegen een blackout aan.

Met benzos en opioiden is het hele onbewuste ook de pest er aan. Ik noteer mijn consumpties meestal vrij braaf, daarbij noteer ik ook wanneer een batch aan komt en wanneer deze op is. En ik ben toch wel tot de conclusie gekomen dat er vaak een aanzienlijke discrepantie is tussen hetgeen ik denk geconsumeerd te hebben en de daadwerkelijke consumptie.

Of het realistisch is is meer de vraag, het ding met grenzen opzoeken is ook vaak dat mensen er dan tegenaan lopen. Downers zijn niet bepaald de eerste categorie waarbij ik die behoefte voel omdat ik weet dat die grenzen bizar ver kunnen gaan en de realisatie hiervan vaak pas later komt.
Wijze woorden! En m'n vocabulaire gelijk weer wat geupgrade haha (had nog nooit eerder gehoord van discrepantie) Thanks :grin:

Ik heb een sterk vermoeden dat de GHB op is gegaan, wellicht dat je daar berusting in kunt vinden. :P
Bewijsmateriaal terecht & vermoedens bevestigd :tongueclosed:

Er zijn aardig wat gevallen bekend waarbij de combinatie van opioiden met dissociatieven fataal werd. Vrijwel ieder overlijdensrapport met betrekking tot MXE was in combinatie met opioiden. Als je daar alcohol aan toe voegt wordt het risico op acuut overlijden nog een aanzienlijk stuk veel groter. Ik kan het mij best goed voorstellen dat daar iemand aan overlijd. Wanneer je aan dergelijke combinaties begint zou het niet onterecht wezen om jezelf bewust de vraag te stellen of je het leven nog de moeite waard vindt.

Is dat ook met MXE? Donkere kringen rondom ogen, dunner strak gezicht, vervormde ogen en de raarste dingen. Alles behalve k-hole ervaringen.

Had een tijdje een erg slechte keta supply en we zijn er na 3 laboratoriumtesten nog niet uit waar het nou mee gemengd was - maar MXE staat bovenaan in de lijst van vermoedens. Ik weet hoe keta en alcohol samen werken, maar telkens met die specifieke ketamine werd je echt acuut zwaar levensmoe als je 't combineerde met alcohol. Vlagen van agressie en zelfmoordneigingen kwamen letterlijk als de wind aangewaaid toen. Je kon het ook goed zien als je die op had, tot de dag erna of dagen zelfs.

Mijn vriendin heeft zich over de jaren heen ontwikkelt tot bloedhond en voelt het vaak al aan wanneer ik een minimale dosering op heb. Ik vraag af of ze daadwerkelijk zo weinig door heeft als dat jij denkt, tot op bepaalde hoogte in ieder geval zijn mensen meestal wel aardig bewust.

Je kunt op het moment zelf niet uit gaan van rationeel handelen, ik ben altijd vrij bewust geweest met hetgeen dat ik in huis haal en zet daar voor mijzelf een limiet op indien nodig en voor zover mogelijk. Als je al van tevoren voorzorgsbriefjes moet schrijven is het eigenlijk al te laat en mag je hopen dat het lot je goed gezind is totdat het wellicht een keer goed fout gaat.

Dat het je vriendin weinig lijkt te doen voelt voor mij ook een beetje wrang.
Haha wat je zegt klopt wel. Ben trouwens absoluut niet levensmoe of wat dan ook, al is mijn gebruik er soms wel naar. Hier weet ze het eigenlijk ook altijd wel als ik iets op heb (vooral voor K een echte bloedhond hahah), maar omdat ik zo'n polygebruiker kan zijn en zij (gelukkig) niet echt ervaren is met veel drugs en medicijnen kan ze denk ik vaak niet plaatsen wat ik nou precies heb gebruikt. Zo had ze laatst eigenlijk wel gelijk door dat, of tenminste, vroeg ineens of ik GHB ophad, maar dan lul ik eromheen met een 'grapje' van "Zie je mij daarvoor aan ja :fearscream::tonguewink:". Wat natuurlijk gewoon liegen is zonder echt te liegen. Dan weet ze het niet zeker en gaat ze twijfelen (zo naïef als een kind soms) en vraagt ze er verder niet echt meer om. Omdat je bij mij totaal niet verwacht dat ik GHB (of überhaupt drugs) zou gebruiken en van mezelf al echt elke minuut/liedje/gespreksonderwerp een heel ander iemand kan zijn (hou nuchter en van nature namelijk al echt van zingen, dansen en hyper-shit dus kan het evengoed een moodswing/gekheidsaanvalletje zijn :sweatsmile:

Daarom heb ik denk ik ook meer naar downers geneigd.. mijn hersens draaien echt op volle toeren als ik écht nuchter ben (en dat ben ik al héél lang niet meer geweest, blow al meer dan de helft van m'n leven en ook echt vanaf opstaan maarrrrrrr DEZE MAANDAG GA IK - voor de 239834976238ste keer - DEFINITIEF STOPPEN MET ROKEN, BLOWEN EN DOORDEWEEKS DRINKEN :rock:, die deal heb ik gemaakt met mijn vriendin maar voor de verandering vooral eens met mezelf) en grijp naar alles wat een beetje vertraagd. Ik heb wel weer extra benzo's in huis gehaald maar puur omdat het me 2 jaar geleden daarmee wel een tijdje is gelukt te stoppen met (veel) blowen en drinken :nevergonnagiveyouup: dus daar kom ik nog op terug.

Wel leuk en aardig soms alleen het moet allemaal gewoon stoppen man. En heel toevallig heb ik deze week ook een afspraak met een medewerkster van een kliniek gewoon off-the-record. Mijn vriendin weet ook niet hoe ze het moet handelen en houd godsgruwelijk veel van me - wat niet altijd meehelpt met stoppen of voorkomen van terugvallen (snap ik ook wel als je vriend(in) al een paar x is afgekickt van de oxys en benzos) maar van instanties en mijn naam bekend maken als gebruiker wil ik liever niks weten. Dus fijn dat het otr is haha.

Je zei het zelf eigenlijk al maar het combineren van downers heeft naar mijn overtuiging voor zover ik kan bedenken echt geen meerwaarde, ook recreatief niet. Wellicht met als enige uitzondering wanhopig verdoven. Verder niet moreel bedoeld.
Het combineren van GHB, of eigenlijk wat dan ook met downers (zoals diazepam, oxazepam, lorazepam maar ook alcohol heeft inderdaad geen enkele toegevoegde recreatieve waarde. Je weet van minuut op minuut totaal niet meer wat je doet en hebt er later ook geen enkele herinnering van als je wakker of nuchter wordt. En je grenzen en enigszins gezond verstand liggen ook helemaal plat onder invloed. Altijd spijtvolle situaties en/of spelletjes en gevechten met leven en dood, dat ik achteraf echt een gigantische berg geluk heb gehad.

Ze zal er onderhand wel de buik van vol hebben.
Dat zou je 2 jaar geleden al wel denken ja, maar heb echt een engel rechtstreeks uit de hemel gevallen :blush: We hebben zoveel dingen met elkaar meegemaakt waar het voor de meeste meiden al lang, lang einde verhaal was. Ik klopt het 'ff af, maar zoals zij van me houd hebben veel in mijn omgeving nog nooit meegemaakt en kan ik zelf niet eens inbeelden of bevatten hoe dat moet zijn. Dat heeft overigens niks te maken met haar maar puur met mijn liefdeloze hart en m'n vroege verleden :facepalmman2:

Waarom zou je in hemelsnaam die middelen combineren? Zinloos.
Na ervaring weet ik dat het inderdaad vrij zinloos is zoals hierboven beschreven. Zo denken ook veel mensen over combineren van vloei en tabak. Laat staan tabak en wiet, wiet en coke, coke en bier, bier en ghb, heroine en melk, zwarte sokken witte sokken enzovoort maar ook daar is allemaal gewoon informatie over te vinden. Natuurlijk kunnen we de mensen die alleen afraden en verder weinig anders waardevols melden niet missen, maar er zijn toch altijd wel een aantal nieuwsgierige of gewoon onwetende mensen die (wetende alle eventuele risico's en gevolgen) het toch willen of gaan doen. En dan is het wel handig als er iets over te vinden is, net zoals er genoeg informatie is over wat er gebeurd als je toch vloei met tabak mixt en het rookt, alcohol met frisdrank mixt en het drinkt, je onschuldige medicatie neemt en een lijntje coke erna wil nemen, meerdere hoeren combineerd en onveilig seks hebt of wat dan ook.

Nieuwsgierigheid kan soms toch echt moeilijk te onderdrukken zijn :lolol:

1. Niet doen

2. Niet doen.
Dat is inderdaad het verstandigst maar niet voor iedereen even nuttig om te lezen, selectief gezien.

3. Kan niet. Op internet staan zoveel onwaarheden. GHB is na 24 uur allang uit je systeem.
- Alcohol en GHB kan geen kwaad op zich.
- Tolerantie speelt altijd een rol.
Het lijkt mij ook sterk maar was je hier toevallig bij? Of hier?

Volgens het Delta Laboratorium in Poortugaal is GHB in zeer uitzonderlijke gevallen tot 24 uur aantoonbaar. Maar in de praktijk is het binnen enkele uren verdwenen.
- https://www.deltasigma.nl/drugscontrole/
Ik zeg niet dat dat waar is en weet niet wat jij weet, maar je zegt alles in deze post nogal 'kort en krachtig'. Toch is er nog een over twéé studenten en zeker één fataal in Amerika. En dat zullen vast niet de enige (gemelde) zijn.

Zelf kan met de dosissen en combinaties die ik nu heb ervaren en alle informatie die ik heb opgezocht (en ik hou van het diep graven daarnaar in pubmed, artikelen en fora) inmiddels zeggen dat alcohol wel zéker kwaad kan in combinatie met GHB. Je bent dan weer wel een van de weinige die zegt dat alcohol en ghb geen kwaad kan dus ik zit toch op het rechtere pad dan verwacht? :beer:

4. Vrij zinloos.
Ben ik het niet mee eens. Met hasj lijkt het toch alsof ik echt sneller en heftiger het effect voel en ook makkelijker kan slapen. Met haze heb ik dat niet echt gehad, maar toch een ander gevoel. Maargoed, ieder zijn eigen mening en gewenste vibe natuurlijk!

5. Steeds in 1 keer een dosering. Dan kun je iig de mate goed bijhouden. GHB zal ook naar onderen zakken gezien dit zwaarder is.

En over je test in naam van de wetenschap. Dat het bij jouw kon wilt niet zeggen dat dit bij iedereen kan. Waarom probeer je zoiets überhaupt.
Er zijn een hele hoop leuke mixen te bedenken maar niet die ik hier lees.
Het is mooi dat je mensen het afraad maar dan vervolgens adviezen geeft wat te doen als ze het wel gaan proberen maar die adviezen zijn vrij nutteloos, het enige goede advies is NIET DOEN. Vitamine C gaat je echt niet helpen bij een OD.
GHB, Alcohol en opiaten kunnen allemaal een hartstilstand veroorzaken (evt. bij OD). Roken zelfs. Vooral gecombineerd. En Vitamine C kan je daar écht wel bij helpen en echt niet alleen daarbij.

Het geeft in ieder geval een betere en hogere overlevingskans en minder schade mocht je een hartstilstand krijgen en/of moeten worden gereanimeerd:
- https://www.netwerkacutezorgnoordwest.nl/nieuws/hartstilstand-snel-infuus-vitamine-c/

Misschien heeft niet iedereen thuis een infuus en er is nog niet veel over bekend, maar in dit geval zeg ik zeker baat het niet dan schaadt het niet. Vooral niet om als advies mee te geven en ben zelf vaak genoeg nuchter geworden van combi's door 2 van die 1000mg pillen. Zal ook niet erg goed zijn voor de lever allemaal maar aan elk voordeel zit z'n nadeel.

Hooggedoseerde Vitamine C kan in veruit de meeste gevallen nóóit kwaad om het binnen handbereik te hebben. Of als je nuchterder wil worden.. Of toch al aan het slikken bent en je immuunsysteem een zetje wil geven, aangezien drugs geen antioxidanten zijn al kunnen ze in alle soorten pillen, capsules, drankjes en poedertjes komen :smoke:
- https://thetab.com/uk/2018/03/06/cocaine-mdma-ketamine-comedowns-best-tips-62163

Dat advies van 5 volg ik zeker op. Werkt inderdaad stuk beter als langzaam doseren, anders raak je ook qua tijd er helemaal vanaf haha.

En ja, er zijn altijd mensen bij die het tóch doen na de wijze, schuddende vingers gezien te hebben.
Vooral als er echt niks van (gecombineerde) ervaringen over te vinden zijn. Zoals vele drugs en medicijnen bekend zijn geworden (en later ook door zulke verhalen en onderzoeken weer zijn verboden).

Bedankt voor alle reacties allemaal!
En de boodschap van dit alles blijft: het is een zinloze en levensgevaarlijke situatie :nerd: zint eer ge begint.

Laatst bewerkt:

Jmths

Badass junkie
Tripreporter
Is dat ook met MXE?
Waarschijnlijk met alle dissociatieven in combinatie met opioiden. MXE op zichzelf is nog geen enkele casus van overlijden op geconstateerd in de wetenschappelijke literatuur, dat gaat voor meer middelen aardig op inclusief opioiden (met enkele uitzondering zoals fentanyl natuurlijk). Het combineren van middelen wordt vaak in algemene zin afgeraden.
maar telkens met die specifieke ketamine werd je echt acuut zwaar levensmoe als je 't combineerde met alcohol.
Drugs zijn gewoon vermoeiend en wanneer ik in een slechte bui alcohol consumeer ga ik nog net niet letterlijk zwarte gal spuwen.
maar omdat ik zo'n polygebruiker kan zijn en zij (gelukkig) niet echt ervaren is met veel drugs en medicijnen kan ze denk ik vaak niet plaatsen wat ik nou precies heb gebruikt.
M'n vriendin vraagt mij tegenwoordig nog relatief vaak of ik iets op heb wanneer ik nuchter ben, dat voelt toch niet helemaal lekker omdat ik weet dat ze zich constant aan het afvragen is in welke staat ik mij bevind.
Daarom heb ik denk ik ook meer naar downers geneigd.. mijn hersens draaien echt op volle toeren als ik écht nuchter ben
Het ding met downers is dat alles dat omhoog gaat ook weer omlaag komt, of andersom. Dit stukje rust in het hoofd leen je in principe. De correlatie van mensen die melden dat ze zeer gevoelig zijn of HSPD hebben o.i.d. en natuurlijk het zelfmoordgehalte is zeer hoog. En natuurlijk kun je geen causaal effect uit correlatie concluderen maar iedereen weet dat het op de lange termijn alleen maar erger wordt en dat het uiteindelijk enkel in grotere pieken en dalen resulteert. Ik ben van mijzelf niet angstgevoelig maar ik heb zeker weten lange tijd verhoogde stres ervaren van downer gebruik.
DEFINITIEF STOPPEN MET ROKEN, BLOWEN EN DOORDEWEEKS DRINKEN
Het is belangrijk dat je een concreet doel voor jezelf stelt waar je naartoe kunt werken, ook wanneer dit niet meteen de eerste keer lukt. Voor mij is het vaak een stappenplan waarin ik geleidelijk afbouw, sommige mensen lukt het om in 1x alles af te kappen maar na aardig wat keren herval concludeerde ik dat dat voor mij niet werkt. Het enige dat ik hard heb afgekapt zijn benzodiazepines omdat ze mij de strot uit kwamen, maar dat mag je ethisch gezien niet adviseren in verband met de extreme ontwenningsverschijnselen van GABA agonisten. Ik heb er zelfs zware opioiden tegenaan gegooid om van de benzodiazepine kankerzooi af te komen en om eerlijk te zijn zou ik dat zo weer doen mocht dat nodig wezen.

Stoppen met doordeweeks drinken lijkt mij een goede eerste stap, voor mij persoonlijk werkte minimaal 1x per week een wandeling ook goed. Persoonlijk snap ik niets van rookverslaving maar ik heb mensen hier tot in het extreme toe mee zien worstelen. Zelf zou ik eerst roken afbouwen en dan cannabis aangezien cannabis mij aardig kan helpen met in slaap vallen maar ik weet niet hoe realistisch het is om eerst roken af te bouwen voor iedereen.
Mijn vriendin weet ook niet hoe ze het moet handelen en houd godsgruwelijk veel van me
M'n vriendin sprak vrij duidelijk de woorden tot mij dat ik mocht kiezen tussen opioiden of verhuizen, was een pittige cold turkey maar achteraf gezien kan ik echt niet klagen. :')
Altijd spijtvolle situaties en/of spelletjes en gevechten met leven en dood, dat ik achteraf echt een gigantische berg geluk heb gehad.
Voor mij is de gedachte dat ik andere mensen niet wil teleurstellen altijd een grote motivatie voor mij geweest, mensen zeggen vaak dat je het voor jezelf moet doen en niet voor anderen maar dat haakt voor mijn gevoel meer in op het rationeel denkvermogen / externe motivatie / bang zijn voor consequenties. Voor mij is dat voor mijn gevoel simpelweg gewoon belangrijk.
We hebben zoveel dingen met elkaar meegemaakt waar het voor de meeste meiden al lang, lang einde verhaal was.
Klinkt niet vervelend.
Dat heeft overigens niks te maken met haar maar puur met mijn liefdeloze hart en m'n vroege verleden.
Het cliché vrees ik.
Zo denken ook veel mensen over combineren van vloei en tabak. Laat staan tabak en wiet, wiet en coke, coke en bier, bier en ghb, heroine en melk
Iets te krom door de bocht, sorry. Ik ben het met je eens dat mensen overwegend instinctief zijn en niet altijd de meest rationele keuzes zullen maken. Maar als ik op Bluelight over methamfetamine orgies lees met random HIV positief mensen komt bij mij niet meteen de associatie van vloei met tabak naar boven. :')
Zelf kan met de dosissen en combinaties die ik nu heb ervaren en alle informatie die ik heb opgezocht (en ik hou van het diep graven daarnaar in pubmed, artikelen en fora) inmiddels zeggen dat alcohol wel zéker kwaad kan in combinatie met GHB.
De wetenschappelijke artikelen vind ik persoonlijk ook wel interessant maar vaak kom je toch wel verder met gezond verstand. Wetenschappelijke artikelen zijn vrij zwart wit / specifiek in hetgeen dat ze uitvergroten en de meningen rond drugs zijn vrij sterk uiteenlopend. Het hoort allemaal objectief te wezen maar dat is het gewoon niet. Eveneens leent wetenschappelijk onderzoek zich relatief slecht voor lange termijn perspectief.
Vooral niet om als advies mee te geven en ben zelf vaak genoeg nuchter geworden van combi's door 2 van die 1000mg pillen. Zal ook niet erg goed zijn voor de lever allemaal maar aan elk voordeel zit z'n nadeel.
Volgens een ander wetenschappelijk onderzoek wordt het overgrote deel van vitamine C weer uit geplast, het heeft natuurlijk zijn werking als antioxidant maar ik weet niet in hoeverre dit significant is. Ik zou er mijn leven niet om verwedden, Vitamine C het zogezegd ook een anti bacteriële werking en wordt als conserveringsmiddel gebruikt en een zuur met vrij lage PH waarde, het is maar net waar je de nadruk op legt. :P
Maar gezond eten en slapen, absoluut.
zint eer ge begint.
Of voordat je eindigt, kan ook gewoon. :tongueout:

Laatst bewerkt:
Azarius vaporizers and accessories
Bovenaan