• Beste Bezoeker,

Het zal je niet ontgaan zijn dat er een wereldwijde uitbraak is van een nieuw coronavirus met officiële naam SARS-CoV-2. De naam van de ziekte die dit virus veroorzaakt is COVID-19. De ziekte is besmettelijk en verspreidt zich snel. Het is niet 'zomaar een griepje'. De gevolgen van de ziekte, mede omdat er geen vaccin tegen is, kunnen ernstig zijn. Niet alleen voor ouderen en mensen met onderliggende medische problemen: momenteel betreft het in de helft van COVID-19 patiënten op IC's in Nederland mensen van onder de 50; de jongste patiënt is slechts 16 jaar oud.

De overheid heeft maatregelen ingesteld om de snelheid van verspreiding af te remmen, zodat de druk op de gezondeidszorg en andere cruciale sectoren niet in een keer te groot is. Hoewel het aantal kritieke patiënten nog relatief klein is, betekent een IC-opname wel een verblijf van een paar weken en de noodzaak tot beademing. COVID-19 kan namelijk ernstige longproblemen veroorzaken.

Veel mensen die besmet zijn met het virus zullen alleen milde klachten ervaren. Ook is het inmiddels erg aannemelijk dat mensen zonder klachten de ziekte kunnen verspreiden. Om deze reden is op 15 maart besloten tot vergaande maatregelen. Grotere bijeenkomsten worden geschrapt, scholen en horeca- en sportgelegenheden worden gesloten, iedereen wordt gevraagd sociale contacten te minimaliseren en in het dagelijks leven anderhalve meter afstand van elkaar te houden.

Help mee om de verspreiding van dit virus af te remmen. Op deze manier kan voorkomen worden dat niet teveel mensen tegelijk de ziekte krijgen. Als iedereen een steentje bijdraagt, is het mogelijk om Italiaanse toestanden te voorkomen. Wil je weten hoe je kan helpen? Kijk dan op de website van de Nederlandse overheid, het RIVM of de WHO. Op deze pagina kun je zien hoeveel bevestigde COVID-19 meldingen er in Nederland zijn.

Belangrijk: vermoed je dat je klachten hebben die duiden op een besmetting met het nieuwe coronavirus? Ga dan niet naar je huisarts toe, maar bel deze indien je hulp nodig hebt. Kijk op thuisarts.nl voor meer informatie.

Stay safe!

GHB tolerantie en effect

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories

Pleuny

Belezen gebruiker
Goedendag allemaal ,

Ik heb een redelijk specifieke vraag aan langdurige ervaren ghb gebruikers. Ik gebruik GHB al jaren i.v.m psychologische redenen en omdat ik het mega chill vind uiteraard . Nou is me laatst iets opgevallen met het effect van ghb , dat ik behoorlijk veel nodig heb om op een bepaald level te komen , maar niet in de zin van 1 specifieke dosis , als ik laat maar zeggen even stop met gebruik en ik begin weer dan zit het gewenste effect er voor de eerste 20 ml er zowat niet in, los van of ik 2 ml of 5 ml neem. Ik moet dan soort van door gebruiken en dan na 1/2 dagen is het spontaan weer chill maar alle dosissen daarvoor waren meh en kon half vaak niet eens plaatsen of ik überhaupt iets voelden. Was zo erg dat ik zelfs dacht dat ik slechte of verkeerde ghb had . Maar dan gebruik ik door en dan word het ineens wel weer chiller en het gewenste effect /zone wat je zoekt . Kan iemand hier een verklaring voor geven hoe dit komt of of dit puur psychologisch is ? Waarom GHB beter word als je langer door gebruikt soort van . Ik kan me herinneren dat toen ik jaren geleden begon met gebruik dit toch niet zo was , wel vaak dat ik pas bij een 2e dosis pas goed voelde etc dit wel maar niet dat ik eerst 30ml er door heen moet jagen om op een chillheid te komen . Het heeft niets te maken met dat ik te weinig in een keer neem want eenmaal als ik op het level zit waar ik wil zitten werkt ook 1ml bijvoorbeeld super goed ,waarin ik daarvoor 6ml amper wat merkte en gaarheid . Merkte ook bijna geen rebound toen ik de 1e dag weer aan de g zat omdat de dosissen sowieso niet echt werkte. Het probleem hiermee is dat ik er zo 50ml door heen jas met 2/3 dagen en dit niet wil zoveel . Is dit tolerantie gewoon of zit hier meer aan? Excuus als dit bericht misschien wat onduidelijk is of als mijn vraag onduidelijk is ,snap ook niet hoe ik het precies goed moet uitleggen/plaatsen . Maar ik ben nu dus op een punt dat ik moet veel en door gebruiken om het chill te vinden/gewenst effect te hebben ,wat ik vrijwel dus niet kan krijgen met 2 doseringen .

Vriendelijke groet,

Laatst bewerkt:

Opeenrodepaddestoel

Experimenterende gebruiker
Ik heb dit ook een beetje, ook al kan ik ook bij het eerste of tweede buisje wel al op een prima level komen (zeker als ik lang niet heb gegeten ervoor), lijkt het toch hoe langer je ermee doorgaat hoe lekkerder het effect wordt. Het gekke is inderdaad dat ik dit specifieke gevoel vroeger al kreeg bij het eerste of tweede buisje, terwijl wat ik nu voel bij het eerste of twee buisje ook wel chill is maar lang niet zo chill als vroeger/na een stuk of 6 buisjes.

Opeenrodepaddestoel

Experimenterende gebruiker
Denk dat het misschien te maken heeft met een opbouw van de hoeveelheid dopamine etc in je hersenen die steeds meer wordt hoe langer je achter elkaar gebruikt. Ik heb ook dat ik van de eerste twee buisjes niet echt geil wordt, maar dit wordt daarna bij elk buisje meer.

Pleuny

Belezen gebruiker
"De eerste dosis GHB is van invloed op de stofwisseling. Een tweede dosis GHB kan hierdoor harder aankomen."

En dit.
Grappig om hier nog een reactie op te krijgen :tongueout: dat dopamine theorie had ik me ook al bedacht . Ik zit nu al lang 24/7 en ga binnekort naar een detox . Helaas is al het effect compleet weg , wat een tegenvaller . Ik neem het nu letterlijk alleen om geen ontwenning te krijgen , kijk uit met langdurig 24/7 gebruik is mijn laatste advies hiermee . Ik ben dom geweest en had dit nooit moeten doen , maar ik was mentaal te zwak geworden om niet de rebound in te gaan en een aantal uren per dag niet te gebruiken . Ghb is behoorlijk vergevend zolang je niet 24/7 gebruikt , doe je dit wel dan straft het je zo hard af als geen enkele andere drug . Ik haat het korte effect van deze drug , ik haat de dysphorische rebound ervan daarom ben ik erin gevallen in het 24/7 patroon . Ik wist dit wel al dat je dit niet moest doen maar nogmaals ik ben een sukkel geweest .

Greetz ,

Coffeecup

Belezen gebruiker
Zal voor iedereen anders zijn denk ik. Zelfs als ik zes maanden niks gebruikt heb, en dan weer wat neem, merk ik niks meer als ik ongeveer bij de derde portie aan kom. Maar wel ontwenning daarna. Het heeft onnodig lang geduurd eer dat ik daar achter kwam. Het lijkt wel alsof mijn hersenen dit spul meteen weer herkennen. Tolerantie zakt bij mij niet meer. Het lijkt wel alsof ik wat beschadigd heb in mijn bovenkamer :frowning: Als ik alles op tel ben ik rond 2012 gaan experimenteren met g, tot pak hem beet 2019. Vaker half jaar tot een jaar clean geweest tussendoor. Wat een ellende gehad ermee. Helaas weet ik er maar al teveel van. Niet trots op hoor. Nu neem ik vooral die eerste nooit meer, en die instelling helpt omdat ik er nooit mee om zal kunnen gaan

Pleuny

Belezen gebruiker
Zal voor iedereen anders zijn denk ik. Zelfs als ik zes maanden niks gebruikt heb, en dan weer wat neem, merk ik niks meer als ik ongeveer bij de derde portie aan kom. Maar wel ontwenning daarna. Het heeft onnodig lang geduurd eer dat ik daar achter kwam. Het lijkt wel alsof mijn hersenen dit spul meteen weer herkennen. Tolerantie zakt bij mij niet meer. Het lijkt wel alsof ik wat beschadigd heb in mijn bovenkamer :frowning: Als ik alles op tel ben ik rond 2012 gaan experimenteren met g, tot pak hem beet 2019. Vaker half jaar tot een jaar clean geweest tussendoor. Wat een ellende gehad ermee. Helaas weet ik er maar al teveel van. Niet trots op hoor. Nu neem ik vooral die eerste nooit meer, en die instelling helpt omdat ik er nooit mee om zal kunnen gaan
Ja het is toch nutteloos , als ik het nu neem lijkt het net alsof ik gewoon nuchter ben letterlijk . Snap dan echt niet waarom die terugval van ghb zo hoog is als het toch niet meer werkt .

Azarius vaporizers and accessories
Bovenaan