GHB verslaafd, stoppen met Baclofen

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories

xN91

Newbie
Hey,

Ik zou graag wat tips ontvangen over het stoppen met GHB met hulp van Baclofen.

Ongeveer 3jr geleden ben ik naar een kliniek geweest om oa te kunnen stoppen met ghb.
Helaas is dat maar kort gelukt. Van af en toe, naar vaak.. en van vaak, naar 24/7.
Inmiddels jaartje toch wel echt afhankelijk weer. Veel pogingen gedaan om te stoppen, maar elke keer als het moment daar is kies ik er toch weer voor om nog één keertje g te halen. Ergens denk ik dat ik door al het afbouwen tussendoor, niet eens écht meer afhankelijk ben.. Aangezien ik de nacht vrijwel altijd overleef zonder g. Maar kan simpelweg de stap niet zetten. Daarnaast heb ik een angststoornis en zodra ik overdag het idee heb dat ik een dosis nodig heb.. ik in paniek schiet. Voorheen dacht ik altijd dat dit afkickverschijnselen waren. Maar denk inmiddels dat dit gewoon angst is.
Afkickverschijnselen en angstaanvallen lijken namelijk zo veel op elkaar…

vandaar dat ik baclofen heb aangeschaft (diazepam altijd al in huis).. Hoop dat dit me kan helpen.
momenteel zit ik qua g op 4ml per 2 uur. Tijdens werk pak ik 2,5 en dat gaat ook goed, wel ervaar ik dan best een zucht.

En dan nu dus mijn hulpvraag:
Hoe pak ik het aan met de baclofen, hoe veel, hoe vaak en hoe lang is verstandig dit te gebruiken? En, is het slim om diazepam erbij te pakken of is dat eigenlijk niet nodig?

Hopelijk wil iemand me helpen, excuus als er al een topic is met precies dezelfde vraag.

Groetjes

Spyro

DF-koning
Ik ben meer voor taperen met GHB tot een bepaald niveau en dan overstappen op Phenibut en your done. Heel simpel.

Welke dosis zit je?

Baclofen geen ervaring mee. Met Diaz zou je het laatste beetje op kunnen vangen. Verder niet teveel mee kloten

xN91

Newbie
Echt rete irritant dit. Beetje in lezen. Zoveel topics hierover!

Is dit trouwens je echte avatar met je duck mouth?? Ik zou hem ff veranderen indien ja *anus*
Jeetje, vroeger gepest ofzo dat je nu zo reageert? Daar zijn ook topics voor. :wink:

Plucky Duck

Wijs gebruiker
Echt rete irritant dit. Beetje in lezen. Zoveel topics hierover!

Is dit trouwens je echte avatar met je duck mouth?? Ik zou hem ff veranderen indien ja *anus*

Wat is dit voor een belachelijk bericht Coffeecup. Laten we mensen die vragen om hulp ook dadelijk werkelijk helpen ipv aanvallen op een avatar. Een link naar een ander topic was genoeg geweest om je punt over te brengen, dit is mijn ogen gewoon denigrerend.

xN91

Newbie
Even ter info:
Ik lees al jaren op dit forum. Heb ook echt wel gezocht hier naar baclofen schema’s, en hoe te combineren met diazepam.
Echter kon ik dat niet vinden, vandaar mijn vraag. Inderdaad een link naar de pagina(‘s) waar @Coffeecup naar refereert zou dan aardig en logisch zijn van hem. Maar schijnbaar is het bekijken en afzeiken van mijn avatar toch wel veel belangrijker dan waar dit forum voor bedoeld is.

Brakka Mang

Bewuste gebruiker
Afbouwen met baclofen en eerste dagen proberen cold turkey met phenibut. In principe, afhankelijk van je gebruik, kan je gewoon beginnen met 3 x 10 baclofen. Zou de ergste afkick moeten verhelpen. Maar zou ook zoiezo doen met ambulante begeleiding. Diazepam en baclofen zou ik niet combineren, ik heb met seroquel en baclofen ook leipe shit gehad. Hoeveel is je dagelijkse gebruik. Mijn eigen ervaring is 40-50 ml per dag kan je wel opvangen met phenibut en dan overschakelen op 3 x 10 baclo en elke 2 dagen omhoog tot je je verzadigingspunt hebt bereikt en dan geleidelijk afbouwen.

L

Lid 152247

Gast
Hey,

Ik zou graag wat tips ontvangen over het stoppen met GHB met hulp van Baclofen.

Ongeveer 3jr geleden ben ik naar een kliniek geweest om oa te kunnen stoppen met ghb.
Helaas is dat maar kort gelukt. Van af en toe, naar vaak.. en van vaak, naar 24/7.
Inmiddels jaartje toch wel echt afhankelijk weer. Veel pogingen gedaan om te stoppen, maar elke keer als het moment daar is kies ik er toch weer voor om nog één keertje g te halen. Ergens denk ik dat ik door al het afbouwen tussendoor, niet eens écht meer afhankelijk ben.. Aangezien ik de nacht vrijwel altijd overleef zonder g. Maar kan simpelweg de stap niet zetten. Daarnaast heb ik een angststoornis en zodra ik overdag het idee heb dat ik een dosis nodig heb.. ik in paniek schiet. Voorheen dacht ik altijd dat dit afkickverschijnselen waren. Maar denk inmiddels dat dit gewoon angst is.
Afkickverschijnselen en angstaanvallen lijken namelijk zo veel op elkaar…

vandaar dat ik baclofen heb aangeschaft (diazepam altijd al in huis).. Hoop dat dit me kan helpen.
momenteel zit ik qua g op 4ml per 2 uur. Tijdens werk pak ik 2,5 en dat gaat ook goed, wel ervaar ik dan best een zucht.

En dan nu dus mijn hulpvraag:
Hoe pak ik het aan met de baclofen, hoe veel, hoe vaak en hoe lang is verstandig dit te gebruiken? En, is het slim om diazepam erbij te pakken of is dat eigenlijk niet nodig?

Hopelijk wil iemand me helpen, excuus als er al een topic is met precies dezelfde vraag.

Groetjes
Hey
Je schrijft dat je 4 ml per 2 uur doet.
En als je werkt neem je 2.5 ml per 2 uur

Klopt dit?
Zoja, dan zou ik asap stoppen met die 4ml(vervangen voor 2,5) als je bij 2,5ml geen extreme afkick ervaart.

Ik lees her en der advies. En wil graag wat advies toevoegen. Maar voordat je overstapt op baclofen of wat dan ook is stabilisatie een must!
Neem je ook snachts om de 2 uur ,zoja hoeveel?

• Like
Waarderingen: xN91

xN91

Newbie
Hey
Je schrijft dat je 4 ml per 2 uur doet.
En als je werkt neem je 2.5 ml per 2 uur

Klopt dit?
Zoja, dan zou ik asap stoppen met die 4ml(vervangen voor 2,5) als je bij 2,5ml geen extreme afkick ervaart.

Ik lees her en der advies. En wil graag wat advies toevoegen. Maar voordat je overstapt op baclofen of wat dan ook is stabilisatie een must!
Neem je ook snachts om de 2 uur ,zoja hoeveel?
Klopt inderdaad, en heb dus ook een aantal dagen 2,5 genomen. Vanaf daar ben ik dinsdagavond iets voor slapen mee gestopt. Daarna over gestapt op baclofen icm diazepam. In de nacht nog een halve dia bijgepakt en toen redelijk geslapen..
Dus nu 3x per dag baclofen, en pak ik er een halve dia bij. (Met slapen wel hele)
En dit gaat best goed, vrijwel geen zucht ook. Trillen is eigenlijk het enige waar ik last van heb maar dat word ook al minder.
(Wel een ontzettend numb leeg gevoel, Maarja.. kwestie van tijd hopelijk)

L

Lid 152247

Gast
Klopt inderdaad, en heb dus ook een aantal dagen 2,5 genomen. Vanaf daar ben ik dinsdagavond iets voor slapen mee gestopt. Daarna over gestapt op baclofen icm diazepam. In de nacht nog een halve dia bijgepakt en toen redelijk geslapen..
Dus nu 3x per dag baclofen, en pak ik er een halve dia bij. (Met slapen wel hele)
En dit gaat best goed, vrijwel geen zucht ook. Trillen is eigenlijk het enige waar ik last van heb maar dat word ook al minder.
(Wel een ontzettend numb leeg gevoel, Maarja.. kwestie van tijd hopelijk)
Woow supergoed!! Gefeliciteerd tot nu toe!!
Dat lege gevoel is heel herkenbaar.
Je gevoel..dat canvasdoek moet eerst helemaal blanco zijn en dan kan je normale gevoelsleven er weer.op geschilderd.worden.

Nu ben je fysiek afgekickt. Maar hoe is het psychisch met je? Heb je veel cravings?

Ik weet even niet meer of het een optie is. Maar heb je een hulpverlener of kan je die erbij betrekken voor dit laatste deel.
Fysiek afkicken kan in een paar dagen.
Mentaal afkicken kan je jarenlang achtervolgen..het hoeft niet.

Ik heb, om andere beweegreden, ook baclofen vd straat gehaald. Ik heb alles eerlijk verteld aan de arts. Waarom ik het deed . Waarom ik het vertel. Nu kan ik naar wens altijd op een onderhoudsdosering terugvallen.
(Ik heb alleen het "geluk" dat ik baclofen voor 2 aandoeningen nodig heb, maar het werkt inderdaad erg goed tegen g cravings)

Hou er rekening mee dat diazepam heel lang in je lichaam blijft. Heb je een plan hoe lang je dit nog gaat gebruiken of bekijk je elke dag opnieuw?
Als je helemaal van de g afbetaald. Geen afkicken meer hebt. Goed in je baclofendosering zit en je hebt nog wat slaapproblemen. Raad ik een kortwerkende benzo voor de nacht aan.
Ja ik weet dat dit een heel gevaarlijk advies is omdat dit ook een verslaving kan triggeren. Maar we zijn hier ook om ervaringen te delen toch?
Het beste kan je stoppen met diazepam binnen 3 dagen. Of gebruik die laatste dagen een kortwerkende inslapen zoals temazepam. Mocht je wakker worden. Heb je ingeslapen met de temazepam maar je zal.merken dat je op eigen kracht weet doorslaapt.

Dat zelfvertrouwen in je slaap is super belangrijk.
Eigenlijk is benzo 's daar voor bedoeld.even een vicieuze cirkel doorbreken. Niet meer. Just a tool

xN91

Newbie
Woow supergoed!! Gefeliciteerd tot nu toe!!
Dat lege gevoel is heel herkenbaar.
Je gevoel..dat canvasdoek moet eerst helemaal blanco zijn en dan kan je normale gevoelsleven er weer.op geschilderd.worden.

Nu ben je fysiek afgekickt. Maar hoe is het psychisch met je? Heb je veel cravings?

Ik weet even niet meer of het een optie is. Maar heb je een hulpverlener of kan je die erbij betrekken voor dit laatste deel.
Fysiek afkicken kan in een paar dagen.
Mentaal afkicken kan je jarenlang achtervolgen..het hoeft niet.

Ik heb, om andere beweegreden, ook baclofen vd straat gehaald. Ik heb alles eerlijk verteld aan de arts. Waarom ik het deed . Waarom ik het vertel. Nu kan ik naar wens altijd op een onderhoudsdosering terugvallen.
(Ik heb alleen het "geluk" dat ik baclofen voor 2 aandoeningen nodig heb, maar het werkt inderdaad erg goed tegen g cravings)

Hou er rekening mee dat diazepam heel lang in je lichaam blijft. Heb je een plan hoe lang je dit nog gaat gebruiken of bekijk je elke dag opnieuw?
Als je helemaal van de g afbetaald. Geen afkicken meer hebt. Goed in je baclofendosering zit en je hebt nog wat slaapproblemen. Raad ik een kortwerkende benzo voor de nacht aan.
Ja ik weet dat dit een heel gevaarlijk advies is omdat dit ook een verslaving kan triggeren. Maar we zijn hier ook om ervaringen te delen toch?
Het beste kan je stoppen met diazepam binnen 3 dagen. Of gebruik die laatste dagen een kortwerkende inslapen zoals temazepam. Mocht je wakker worden. Heb je ingeslapen met de temazepam maar je zal.merken dat je op eigen kracht weet doorslaapt.

Dat zelfvertrouwen in je slaap is super belangrijk.
Eigenlijk is benzo 's daar voor bedoeld.even een vicieuze cirkel doorbreken. Niet meer. Just a tool
Diazepam gebruik ik nu overdag al niet meer, en baclofen ben ik langzaam aan het minderen.. Merk wel echt dat dat in kleine stapjes moet want die zucht komt anders snel weer helemaal terug.. Maar zolang ik goed zit qua baclofen, heb ik vrijwel geen zucht. In de avonden wel wat, Maarja ben al blij dat het daarbij blijft.
Slapen doe ik nu nog wel op een dia, maar idd beter plan om tema te nemen.
Word wel veel wakker, stom genoeg loop ik dan nog steeds richting de keuken (voor een dop) maar gelukkig staat dat er niet meer. :tongueout:

Leeg gevoel blijft wel echt een struggle

Brakka Mang

Bewuste gebruiker
Daarom kan je die baclofen voorlopig ook beter niet afbouwen maar beter de pammetjes. Ik ging op 60mg prima slapen ook alleen met gezicht ging hangen daarom stopte ik. Ben toen maanden ghb vrij geweest maar toen ik stopte ging het vrij snel weer fout.

Azarius vaporizers and accessories
Bovenaan