1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Ghb verslaving afbouwen

Discussie in 'Verslaving' gestart door Kaboutertje_18, 1 feb 2016.

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories
  1. Hallo,

Ik heb wat hulp nodig van een andere hoek.

Helaas ben ik voor de tweede keer terug gevallen in een ghb verslaving.
    De eerste keer ben ik in kliniek geweest en dit ging goed. De tijd hierna ook.
    Helaas kan dit niet voor een tweede keer. Deze keer ben ik zo'n 2 a 3 weken bezig.
    Bij mijn eerste keer gebruikte ik ruim 8 ml om de 2uur.

Dit keer was weer om de 2 uur feest met zo'n 4 a 4,5 ml
    Nu is t me al gelukt om om af te bouwen. Naar 2/3uur 2/2,5 ml te nemen.
    Voor de nacht neem ik me laatste dosis rond half 11 en daarbij 10 mg diazepam.
    Hier kan ik ongeveer 6 uur op ' slapen'. Hierna word ik wakker en heb ik veel spierpijn.
    Wat hoort bij de afkick.

Het is nu bijna op en ik ben er ook echt zo klaar mee. Wil weer terug maar die tijd dat ik me gewoon goed voelde.

Heeft iemand een goed afbouw schema voor me?
    Of goede ervaringen?

Ik beschik over een flinke hoeveelheid baclofen en inmiddels ook over diazepam.

Kan iemand me goede tips of een schema geven die je goed heeft geholpen met de afbouw?

Ik hoor heel erg graag van jullie!

2. MeejheM

MeejheM Badass junkie

ik heb ook een flinke hoeveelheid baclofen en diazepam, maar kan de alcohol nog niet laten gaan...

de oplossing zit hem niet in medicijnen, afbouwen en stoppen met ghb kan gevaarlijk zijn zonder medicatie tegen de acute verschijnselen, maar clean blijven lukt niet met een hele apotheek voor de hand.

de kunst van het clean blijven is de drug, en situaties waarmee je er mee geconfronteerd wordt vermijden, gezonde manieren vinden om met stress enzo om te gaan, en inzien dat 1 keer gebruiken geen terugval hoeft te worden, je kan het ook daarbij laten.

ik zit nu aan het bier, dus ik ben geen haar beter, het is maar wat ervaring wat ik deel.

Arisen vindt dit leuk.
  3. Bedankt voor je reactie.
    Ik snap je hele punt. Het ergste is dat ik 'gewoon' nog therapie krijg voor het omgaan met stress.
    En moeilijke momenten. Krijg echt super veel goede handvaten.
    Maar door dit kortstondige gebruik kan ik ze niet toepassen.

Vandaag wel weer minder gebruikt voor mij een klein succesje...
    Maar goed je blijft een punt houden!

Thanks voor je reactie

4. MeejheM

MeejheM Badass junkie

Over de tips ben ik zelf vrij zeker, maar ze toepassen is heel wat anders.

ik gebruik momenteel redelijk wat baclofen, voor het eerst sinds ik afgekickt ben kan ik de tips van psychiaters, coaches, de broeders en zusters van de AA en menig boek ook toepassen. wat zonder de baclofen alleen obscure gedachten waren zijn met baclofen handvatten.

ik heb meer dan een half jaar niks gedronken, maar ben nu weer vol op bezig... Pillen zijn leuk als ondersteuning, maar bieden je niks in de vorm van abstinent blijven.

Ik geef zelf de alcohol een hogere moeilijkheidsgraag dan sommige andere substanties omdat je ongeveer verplicht supermarkten bezoekt, en daar drank ligt. ook is er reclame voor en is het een sociaal smeermiddel. daarom is het moelijker te ontwijken dan andere drugs.

ik weet dat je bij elke bouwmarkt GBL, (d)water en NaOh kan kopen, maar dat is toch wat anders.

Stoppen met een verslaving begint bij de wens, als je die hebt ben je al op 1/3e, stoppen/afbouwen ziet ik als de 2e 1/3e, maar volhouden is daarna zeker pittig te noemen. je oude triggers komen weer de kop opsteken, of er gebeuren vervelende dingen in je omgeving, vaak denk ik dat de stressfactor na het afkicken vergeten wordt, en na een tijdje weer een factor is.

mijn tip: pillen zijn leuk, maar stoppen moet je echt zelf doen. ik ook nog.

5. oortjes

oortjes Bewuste gebruiker Tripreporter

beter dan dit kan je niet zeggen!

succes, als je ergens mee zit kan je misschien altijd nog in het voeding, gezondheid, relatie en seks forum terecht?

Arisen vindt dit leuk.
  6. MeejheM

MeejheM Badass junkie

Of je gaat gewoon hier verder. je probleem is een lastige verslaving, die past wel onder het kopje "Verslaving" toch?

Er is ook nog een of ander middel te krijgen via smartshops etc, welke ook inwerkt op dezelfde gaba-b receptor als baclofen, maar ik dacht gelezen te hebben dat het tijdelijk nergens verkrijgbaar is. de naam schiet me zo niet te binnen, maar het is toch vast een doodlopend spoor.

7. Psychedelibee

Psychedelibee Badass junkie Oppersjamaan Emeritus Mod Tripreporter

Dat is phenibut, dat wordt inderdaad ook wel gebruikt bij het afbouwen van GHB. Probleem is alleen dat phenibut ook verslavend is, dus dat is meer het probleem verschuiven in plaats van het oplossen.

Arisen vindt dit leuk.
  8. MeejheM

MeejheM Badass junkie

dan heb je altijd je baclofen nog, zorg er wel voor dat je ook daarvoor voor 2 tot 4 weken overhebt om af te bouwen, het is niet echt verslavend, maar plots zonder zitten is ook niet aan te bevelen.

9. Bedankt voor jullie reacties.
    De nachten gaan nu redelijk en de afbouw heeft even 2 dagen stil gestaan...
    Maar goed vandaag weer opgepakt dit wel icm met de baclofen.

Ik heb 5 pakjes à 30 stuks dus dat moet wel goed komen denk ik.
    Word wel suffig van die baclofen maar dat had ik toen ik het net begon te gebruiken ook.
    .Ik lees op sommige forums of berichten dat mensen soms wel 200 gram (!)gebruiken.
    Dit lijkt mij echt bizar hoog. Ik heb nu maar 15 mg op en dit wil ik 4'x daags doen maar val bijna in slaap! Herkent iemand dit?

En is de afbouw met baclofen ( en ghb) beter te doen als alleen ghb? Iemand ervaring?

Ik hoor het graag

10. MeejheM

MeejheM Badass junkie

ik ben nog nooit verslaafd geraakt aan GHB, dus afkicken kan ik je niet veel over vertellen.

wat de baclofen betreft, 5 doosjes van 30 x 10mg tabletten gaan er bij mij snel doorheen als ik stop met drinken. als ik drink gebruik ik 50-80mg, als ik niet drink 180-250mg. als het lang goed gaat bouw ik af naar die 80mg, of zelfs 50mg.

dat hou ik dan vol tot er weer een vriend overlijd, relatie stukloopt, of dingen in die richting(verhuizen, rechtszaken...)

die 5 doosjes denk ik dat je bar weinig aan gaat hebben, ik weet bij alcohol dat ik er 5 dagen benzo's bij nodig heb, en daarna(ast) ondersteuning, niet beperkt tot pillen.

als jij denkt te kunnen stoppen met een serieuze verslaving is er echt meer aan de hand dan wat neurotransmittertjes die niet mee willen werken. als je alles goed voor elkaar had had je het toch nooit zover laten komen?

neem van mij aan dat je minstens een vertrouwenspersoon moet hebben, en dan ook gebruiken. regelmatig met lotgenoten of een hulpverlener spreken helpt ook.

je moet wel oppassen dat je er niet teveel mee bezig bent, ik heb een periode gehad dat ik 2 avonden naar de AA(je hebt ook NA trouwens) ging, elke week een afspraak met een arts en ook nog 1 avond in de week lullen met een verslavingsdeskundige. toen dat niet genoeg was(maar teveel) belde er ook nog elke avond iemand om te vragen hoe de dag gegaan was, en hoe het met het drinken stond.

dat werd me teveel naast mn werk en sociaal leven om, en die persoon die me elke avond belde had bijna net zo goed kunnen zeggen dat ik nog 2 uur had voordat de supermarkten sloten...

maak een plan, licht ook zoveel mensen als je discreet kan doen in daarover. prik een datum, en zet die stap. maar bedenkt wel dat het met chemicalien begonnen is, er is geen antidote, dit moet je zelf met je omgeving zien te klaren, en als je dingen hebt die helpen, prima, maar 5 doosjes pillen word em niet, 5000 doosjes is nog niet genoeg.

ben je eenmaal clean, dan blijf je verslaafd.
    Op het moment dat je je op je gemak gaat voelen zonder ghb of vervangers kan er altijd iets gebeuren, en dan is het goed mogelijk dat je meteen weer ghb gaat gebruiken. en dan blijft het niet altijd bij 1 uitglijder...

11. Rdammb

Rdammb Newbie

Voor iedereen die wilt afkicken van ghb/gbl heb ik de zelf de makkelijkste manier. Sowieso moet je NIET afbouwen maar je lichaam voor de gek houden door aangeschoten te zijn.
    Koop een fles rode wijn (zit van nature stoffen in die hetzelfde werken als ghb/ghb). Zodra je zweethanden krijgt of angstig wordt gelijk een glas (200 ml) helemaal opdrinken.
    Na ongeveer 10 minuten begint ie te werken. Neem na ongeveer 4 uur weer een glas, en voordat je naar bed gaat weer een glas.
    Drink zodra je de afkickverschijnselen voelt maar absoluut geen G nemen. Geloof me je zult heerlijk slapen maar als je wakker wordt lijkt het of je overeden bent door een trein.
    Als je voelt dat je nog angstig bent neem dan 100 ml wijn maar probeer nuchter te blijven als het lukt.
    Je lichaam is iig 24 uur zonder G en de lichamelijke verslaving is verdwenen. Je moet sowieso 21 dagen helemaal CLEAN blijven voordat je weer een keer gaat nemen!!! 21 dagen heeft je lichaam nodig om zichzelf weer op te bouwen.
    Sommige mensen zullen nog wel geestelijk moeilijk hebben maar dat verschilt per persoon. Vooral als je in een kut periode zit
    Die raad ik aan om pure wiet te vaporizen (NIET roken). Dit trouwens niet doen tijdens de afkick want dan wordt je helemaal para.
    Al die medicijnen zijn onzin en alleen maar om te verdienen aan de verslaafde. Vooral afkickklinieken zijn er om geld te verdienen (gemiddeld kost het 10.000 euro) geen enkele verslaafde zal zonder een verslaving door het leven kunnen omdat dit is wie je bent. Zelfs de personen die in een kliniek werken doen dit om zichzelf beter te voelen omdat ze iemand helpen, ook dit is een verslaving.

Ik heb rust gevonden, ik zal nooit iemand kunnen zijn die nooit meer iets gebruikt. Kan ook niet omdat dit in je genen zit. Probeer dit voor jezelf te accepteren en je zal de verslaving onder controle kunnen houden. Met G is dit sowieso niet mogelijk want zodra je "high" ben wil je alleen maar meer. Ik blijf ook thuis als ik gebruik of op een feest. Wanneer ik constant gebruikte ging ik ook debiele dingen kopen of heel veel snoep halen omdat je geen "grenzen" meer heb als je high bent. Ik haal om de 2 weken ongeveer, iedere week kan ook, dit moet je voor jezelf bepalen, een klein mini flesje bij me dealer (ongeveer 4 shotjes van 2 ml). OP=OP :sunglasses:... ik geniet er dan ook echt van en de lichamelijke afkick blijft uit. Haal dan ook NOOIT maar dan ook NOOIT een grote fles. Je kan het een tijdje netjes volhouden maar je valt een keer door de mand zodra je zin heb. Vraag aan je dealer of je iedere keer klein beetje kan halen of zet een grote fles neer bij een goeie vriend of familie lid.

Hoop dat iemand er iets aan heeft, dit is mijn mening over verslaving en ik heb gelukkig al heel wat mensen wat kunnen leren om ermee om te gaan. Ik was doodongelukkig voor 1 jaar toen ik nuchter was omdat ik iets extra's afentoe nodig heb. Iedereen zit anders in elkaar dus dit kan je ook NIET helpen. Iig wens ik iedereen heel succes maar ook veilig plezier met het (niet) gebruiken van drugs.

12. steelpan90

steelpan90 Experimenterende gebruiker

Af en toe jezelf belonen mag. Hetzelfde als bij fitness, elke week 1 cheatmeal is gezond. Al moet je nu voor jezelf bepalen wat voor jou "gezond" is zodat het geen straf word

13. Jen

Jen Belezen gebruiker

Ik heb veel aan het verhaal van de alcohol gehad. Ik koop meestal 250ml en daar doe ik dan 4 dagen mee 24/7 op een of ander manier lukt het me niet om te stoppen in de tussentijd. Soms slaap ik 3 uurtjes maar dan word ik wakker en dan tintelen me handen en voeten en dan word ik altijd zo kriebelig dat ik meteen een nieuwe pak. De laatste dag is ook altijd het minst leuk. Dan koop ik altijd een fles vodka en drink de hele dag puur zo uit de fles als ik me niet goed voel. Dat werkt prima en is een goede oplossing.

Meestal wacht ik 2 weken of 3 weken voor dat ik een nieuwe 250ml koop.. Want een halve liter koop ik nooit meer want die gaat ook gewoon op! Ik heb af en toe wel dat ik na 3/4 dagen toch een flesje weer koop dan heb ik toch in 12 dagen 8 dagen g gebruikt met een pauze van 4 dagen.

Weet iemand of dat de verslaving dan ook opbouwd? Ik pak om het uur 4ml om in die buzz te blijven. En omdat ik zo lang aan een zeer hoge dosis ben is de verslaving dan ook sneller aangewakkerd?

14. Raver

Raver Wijs gebruiker

Voor de gene hierboven mij.

Ik zal je alvast even duidelijk maken dat je verslaafd bent! Dit weet ik omdat ik mezelf duidelijk herken in je post.

Maar een fles vodka zien als oplossing? Dat kan er bij mij niet helemaal in. Dat is namelijk geen oplossing.

Elke keer dat je dit proces herhaald zal je lichaam steeds meer gaan wennen aan de GHB. Uiteindelijk zo erg dat je niet meer kan stoppen, dan ben je verplicht door te blijven doppen. Ik dacht ook altijd dat ik het 'onder controle' had. Maar dat was niet zo, in feite ben je gewoon al verslaafd maar dat moet je zelf nog inzien. Een normale gebruiker kan namelijk wel stoppen zonder dat het flesje op is. :wink:

En om nog even antwoord te geven op je vraag of je verslaving opbouwd. Ja dat gebeurd, en niet alleen binnen die 12 dagen. Maar ook bij die 3 weekse pauze. Stop met het gebruik van GHB is het enige wat ik je kan aanraden.

Greetz, een ex-GHB verslaafde.

Jen vindt dit leuk.
  15. Roze Olifant

Roze Olifant DF Staff Medewerker Moderator Top Tripreporter

Ik heb geen ervaring met GHB-verslaving maar vind het bizar dat hierboven aan anderen wordt aangeraden om de lichamelijke verschijnselen van de afkick van GHB tegen te gaan met alcohol. De ene verslavende harddrug met de andere bestrijden, en daarbij dan ook nog lage doseringen GHB blijven gebruiken kan toch geen 'goede oplossing' zijn, come on.

Zoek hulp bij het stoppen ermee. Heel veel sterkte.

Raver vindt dit leuk.
  16. Raver

Raver Wijs gebruiker

Dit is ook zeker geen oplossing.

Alcohol en GHB zijn 2 totaal andere middelen. Het werkt dan wel op het GABA systeem in onze hersenen maar het is geen vervanging voor GHB.

Daarnaast loop je het risico uiteindelijk een psychose te ontwikkelen als je stopt met GHB en alcohol gaat nemen in plaats van GHB. GHB onttrekking kan namelijk een psychose veroorzaken. Ik heb het zelf meegemaakt namelijk.

Als je echt verslaafd bent aan GHB dien je dit af te bouwen met hoe raad je het; GHB. Ook worden er wel eens Benzodiazepines door mensen gebruikt om hun GHB onttrekkingen tegen te gaan, ook die middelen zijn geen vervanging. Enkel een hulp bij de angsten die kunnen optreden bij ontrekkingen.

Greetz.

Roze Olifant vindt dit leuk.
  17. Jen

Jen Belezen gebruiker

Ik heb besloten om er mee te stoppen. Maar ook echt! Heb de angsten nu ervaren en dit gaat te ver. Bedankt voor de antwoorden

18. Jen

Jen Belezen gebruiker

Okey 7 dagen wakker geweest met paniek aanvallen alles er op en er aan. Iedereen veroordeeld het zware drinken maar ik zal je nu zeggen.. mijn huisgenootje kwam gisteren met 2 flessen wijn aanzetten en na 7 dagen ben ik eindelijk in slaap gevallen. Ik moest die wijn hebben want ik werd gek. Afbouwen met alcoholische drank is beter als benzodiazepines geloof mij. Ik heb trouwens mijn lesje geleerd (op de harde manier) geen g meer voor mij! Wat een kut spul zeg ik drink nu nog even een fles wijn leeg en ga verder slapen heerlijk dacht dat ik gek werd na 7 dagen plafondienst...

19. Raver

Raver Wijs gebruiker

Het werkt nu misschien nog ja.

Maar doe niet alsof het een oplossing is, dat is het namelijk niet. Jou ervaring is misschien dat het nu nog werkt maar dat is geen zekerheid dat het voor iemand anders ook werkt.

Stel je gebruikt al een aantal maanden om de 2 uur 5ml GHB, dan is het levensgevaarlijk daar mee te stoppen en dan maar wijn te gaan drinken als vervanging. Je voelt je misschien voor even beter maar alcohol is geen GHB! Je lichaam heeft GHB nodig om te kunnen functioneren. Ik weet niet of je uberhaupt wel weet hoe het lichaam reageert als je geen GHB neemt? Hoge bloeddruk, hoge hartslag, tremoren, paniekaanvallen, psychoses en zelfs de dood! Dus maak je handen niet vuil door te gaan beweren dat je beter alcohol kan nemen dan benzos als je wilt stoppen. Dat is gewoon belachelijk en kan levensgevaarlijk zijn.

Jen vindt dit leuk.
  20. Roze Olifant

Roze Olifant DF Staff Medewerker Moderator Top Tripreporter

Daarom raden we je ook aan om hulp te zoeken. Omdat het afbouwen in je eentje moeilijk is, en je naar andere ongezonde middelen gaat grijpen om de afkick van die G aan te kunnen. Je zult het toch ook met ons eens zijn dat 'wat een kut spul zeg, ik drink nog even een fles wijn leeg en ga verder slapen' je probleem op termijn niet gaat verhelpen.

De Dunne, Jen en Raver vinden dit leuk.
  21. Jen

Jen Belezen gebruiker

Op wat voor een termijn bedoel je?

Het gaat nu weer goed ik ben 72 uur van de g af en blow een beetje en drink af en toe een beetje wijn en kook goed eten.
    Heb wel een onrust in me lichaam maar ik denk dat ik het wel overleef. Of is het heel gevaarlijk? Omdat ik hem nog wel voel?

22. Jen

Jen Belezen gebruiker

En ja wat een kut spul je kan het niet elke keer nemen het bouwt zich op. Dat dacht ik al al. Want ik stop elke keer een paar weken maar dat maakt niet uit je lichaam went eraan. Het is niet te vergelijken met mdma. Maar gelukkig begrijp ik het nu en zal ik er voor zorgen dat het niet meer gebeurd. Dat weet ik zeker.

23. Jen

Jen Belezen gebruiker

En nog over de slaappillen die fucken je hoofd zo op. Daar moet je mee oppassen bij mij gaat mijn ritme helemaal verkeerd door die dingen. Nooit een fan van geweest het is natuurlijk ook een drugs. Maar dan goedgekeurd door de staat. Ik geloof wel dat wiet de beste slaapmiddel is van allemaal dat doet wat het moet doen.

Anti depressie en benzodiazepines gaan ook met dingen op verkeerde plekken bemoeien. Vandaar dat ik dat zei. Maar dit was van 2x 4 dagen gebruiken en niet maanden lang. Want ik snap dat daar andere regels voor zijn. En zo iemand moet zeker Professionale hulp zoeken.

24. Raver

Raver Wijs gebruiker

25.  
  26. SylvaDucis

SylvaDucis Newbie

Goede tip, die rode wijn! Ga het meteen proberen! Want cold turkey stoppen met GHB is echt niet te doen...zelfs als je het in mijn geval ‘slechts’ twee weken hebt gepakt: trillingen, zweten, depressie en totale ontreddering...wish me luck

27. Coffeecup

Coffeecup Belezen gebruiker

Dat kan toch niet werken? Is het al eens iemand gelukt om af te kickek van ghb met rode wijn ?

28. Raver

Raver Wijs gebruiker

Het is sowieso al bullshit dat er dezelfde stoffen in wijn zitten als dat er in GHB zitten.

Je moet je dus maar afvragen of je het serieus kan nemen.

29. Conjo

Conjo Bewuste gebruiker

Ligt er net maan hoelang en hoe zwaar zit GHB! Als hoe zwaar ben verslaafd(ml) aub helpen! Ja als net paar afkick verschijnselen hebt kan via dat ene
    Ik ben door veel domme dingen in het ziekenhuis beland ! Echt vreselijk! Veel mensen hebben tonen onbegrip en weten niet wat GHB is! Gevaarlijk te lekker middeltje! succes boys en girls ! Eigen gezondheid gaat boven alles

Azarius vaporizers and accessories
Laden...