Ghb weer recreatief gebruiken na korte verslaving van 2 maanden.

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories

Toontje11

Experimenterende gebruiker
Beste leden, ik ben de afgelopen 2 maanden verslaafd geraakt aan GhB. Ik was er vorige week mentaal helemaal klaar mee om 24/7 te gebruiken om je maar normaal te kunnen voelen en heb zelf toen gediscplineerd afgebouwd. Ik begin op de eerste dag met de max. Dosis van 3 ml die ik alijd nam, daarna elke 2 u bijgenomen op de minuut af en heb dat elke dag kunnen afschalen naar 0,5 minder. Eergisteren heb ik voor het laatst 1 ml genomen en daarna nergens last van gehad. Ik vroeg me af om het veilig ( verstandig is anders zullen velen wel denken) is om vanavond met uitgaan 2 x 3 ml te nemen en het daarbij te laten? Wat zijn Jullie ervaringen daarmee? P.s ik ben absoluut niet meer van plan het doordeweeks te doen of op momenten dat ik niet uitga, ik ga nu naar max. 2 keer per week en dan max 3x3 ml. Het euforische is te leuk maar dat verdwijnt vanzelf als ik het vaker ga doen dus die les heb ik zeker geleerd.

MDMAap

Belezen gebruiker
Ik denk dat je weer terug bij af zult zijn. Ik denk ook dat je dat stiekem wel weet maar hoopt op een antwoord waardoor je toch kan gebruiken. Ik denk ook dat je de adviezen naast je neer gaat leggen en vanavond toch met 2 × 3 ml de kroeg in stapt.

Fijne avond! :upsidedown:

Toontje11

Ik denk dat je weer terug bij af zult zijn. Ik denk ook dat je dat stiekem wel weet maar hoopt op een antwoord waardoor je toch kan gebruiken. Ik denk ook dat je de adviezen naast je neer gaat leggen en vanavond toch met 2 × 3 ml de kroeg in stapt.

.

Nee, ik weet het op dit moment echt niet. Ik was meer ip zoek naar mensen met die ervaringen en of het negatief of positief uitviel en dan heb ik het echt over 2 of 3 keer nemen op 1 avond 2 dagen nadat je niet meer lichamelijk verslaafd bent. Die lichamelijke verslaving hoef ik echt niet meer, maar ik heb G ook met heel veel plezier 3 jaar recreatief gebruikt (2x per maand 2, 3 keer nemen)Na het verlies van mn baan en het leren kennen van een leuke meid heb ik de grens echter teveel opgezocht de afgelopen tijd.

Toontje11

Bedoel je met terug bij af trouwens lichamelijk of geestelijk?

Peptalking

Bewuste gebruiker
Beste leden, ik ben de afgelopen 2 maanden verslaafd geraakt aan GhB. Ik was er vorige week mentaal helemaal klaar mee om 24/7 te gebruiken om je maar normaal te kunnen voelen en heb zelf toen gediscplineerd afgebouwd. Ik begin op de eerste dag met de max. Dosis van 3 ml die ik alijd nam, daarna elke 2 u bijgenomen op de minuut af en heb dat elke dag kunnen afschalen naar 0,5 minder. Eergisteren heb ik voor het laatst 1 ml genomen en daarna nergens last van gehad. Ik vroeg me af om het veilig ( verstandig is anders zullen velen wel denken) is om vanavond met uitgaan 2 x 3 ml te nemen en het daarbij te laten? Wat zijn Jullie ervaringen daarmee? P.s ik ben absoluut niet meer van plan het doordeweeks te doen of op momenten dat ik niet uitga, ik ga nu naar max. 2 keer per week en dan max 3x3 ml. Het euforische is te leuk maar dat verdwijnt vanzelf als ik het vaker ga doen dus die les heb ik zeker geleerd.
Bedoel je met terug bij af trouwens lichamelijk of geestelijk?
Ik heb een donkerbruin vermoeden dat ie beiden bedoelt!?

fuby

Uit eigen ervaring weet ik dat wanneer ik toegeef aan mijn verslaving ik weer terug bij af ben. Dit houdt voor mij in dat ik minstens 2 weken weer dagelijks moet vechten tegen de trek naar het middel. In mijn geval is dit het niet waard.

Ik verwacht dat dit voor vrijwel elke verslaving het geval zal zijn. De titel van het topic klopt dan ook niet helemaal. Eigenlijk blijf je altijd verslaafd ondaks dat je lichamelijk geen afkickverschijnselen meer hebt.

Peptalking

Bewuste gebruiker
Maar vecht je dan 2 weken tegen het willen gebruiken?
Of vecht je 2 weken omdat je niet kunt gebruiken? (Geld op)
Daar zit denk ik de nuance!
Of je moet een middel vinden dat 2 weken werkt! (Strong hold)
Hou je sterk!
Ik wens je veel wijsheid en liefde!

Grt Peptalking

Peptalking

Bewuste gebruiker
.

Nee, ik weet het op dit moment echt niet. Ik was meer ip zoek naar mensen met die ervaringen en of het negatief of positief uitviel en dan heb ik het echt over 2 of 3 keer nemen op 1 avond 2 dagen nadat je niet meer lichamelijk verslaafd bent. Die lichamelijke verslaving hoef ik echt niet meer, maar ik heb G ook met heel veel plezier 3 jaar recreatief gebruikt (2x per maand 2, 3 keer nemen)Na het verlies van mn baan en het leren kennen van een leuke meid heb ik de grens echter teveel opgezocht de afgelopen tijd.
Ik ken geen mensen die na 2 hele dagen gestopt te zijn weer recreatief willen beginnen met een dosering van 3 dagen terug??
Denk dat daar de nuance van structureel naar incidenteel in zit?
Misschien een vreemde vergelijking maar iemand met overgewicht door toedoen van een ongezonde levenstijl en ongezond eten, als die als doelstelling heeft "afvallen" zal ie toch zijn ongezonde levenstijl moeten veranderen. En als je dan na 2 dagen dieeten jezelf voor de gek houdt dat je wel een beloning verdiend in de vorm van ongezond eten dan wordt het misschien tijd voor hulp?
Ik beweer niet de wijsheid in pacht te hebben maar ik heb wel een lulkick en die kan ik op deze manier even temperen!
Ik wens je veel wijsheid en liefde en vooral ook doorzettingsvermogen net als mijn doorzettingsvermogen om zo lang mogelijke zinnen te maken zonder ze met een punt aftesluiten en dan maar afwachten of er door de moderator een punt van gemaakt wordt??

Toontje11

Ik ken geen mensen die na 2 hele dagen gestopt te zijn weer recreatief willen beginnen met een dosering van 3 dagen terug??
Denk dat daar de nuance van structureel naar incidenteel in zit?
Misschien een vreemde vergelijking maar iemand met overgewicht door toedoen van een ongezonde levenstijl en ongezond eten, als die als doelstelling heeft "afvallen" zal ie toch zijn ongezonde levenstijl moeten veranderen. En als je dan na 2 dagen dieeten jezelf voor de gek houdt dat je wel een beloning verdiend in de vorm van ongezond eten dan wordt het misschien tijd voor hulp?
Ik beweer niet de wijsheid in pacht te hebben maar ik heb wel een lulkick en die kan ik op deze manier even temperen!
Ik wens je veel wijsheid en liefde en vooral ook doorzettingsvermogen net als mijn doorzettingsvermogen om zo lang mogelijke zinnen te maken zonder ze met een punt aftesluiten en dan maar afwachten of er door de moderator een punt van gemaakt wordt??
Ik snap je punt heel goed, bedankt ook voor je lieve woorden. Het is natuurlijk wel zo dat we elkaar niet kennen. Ik ben 10 verslaafd geweest aan blowen en kan nu moeiteloos een blow roken, zelfs in mn eentje en de volgende dag het zakje drie weken links laten liggen. Hetzelfde ben ik van plan met GHB. Ik heb een half uur geleden 3 ml genomen en ik voel me perfect, heel rustig en precies hoe ik me eerst voelde toen ik het om het weekend deed. Deze dosis laat ik uitwerken en neem waarschijnlijk rond een uur of elf bij daarna neem ik mn laatste dosis om 2 of 3 uur en zal ik merken hoe het me bevalt. Bevalt het me perfect dan neem ik morgen weer 3x 3 ml en houd ik het twee weken voor gezien. Valt het verkeerd of heb ik morgen ontwenningsverschijnselen dan stop ik minstens 3 maanden. Ik zal jullie op de hoogte houden.

acht.zes

Badass junkie
De Leukste Thuis!
Jesus 2 dagen clean en alweer denken recreatief te kunnen gebruiken. Het moet niet gekker worden...

Edit;

Afkickpoging al mislukt zie ik. Te eigenwijs.

Toontje11

Jesus 2 dagen clean en alweer denken recreatief te kunnen gebruiken. Het moet niet gekker worden...

Edit;

Afkickpoging al mislukt zie ik. Te eigenwijs.
We zullen het zien. Ik heb er wel vertrouwen in. Ben echt wel geschrokken van de afgelopen tijd maar heb ook drie jaar moeiteloos recreatief kunnen gebruiken. Over een paar dagen tot een week zullen we de gevolgen kunnen bespreken.

Toontje11

Ik ben 10 jaar lang verslaafd geweest aan blowen en kan het nu elke drie maanden, eke twee weken of 2 dagen achter elkaar doen zonder enige aandrang te hebben om het elke dag te doen. Dit heeft waarschijnlijk te maken met het feit dat ik dondersgoed realiseer dat ik als een zombie door het leven ga als ik het dagelijks doe. Update: het is nu 2 u geleden dat ik heb genomen en de effecten zijn nagenoeg uitgewerkt, ik zal tot 11 u wachten om de volgende dosis van 3 ml te nemen. Tot zover ook geen ontwenningsverschijnselen. Ik drink er ook een halve liter 10 procent biertje bij en dat heeft meer effect dan de G, zij het ook meer dan beheersbaar. Je zou niks aan me merken mocht je me nu op straat tegenkomen.

Peptalking

Bewuste gebruiker
Dat is creatief de definitie recreatief veruimen in de geest van geest veruimend in de creatieve knoop raken zoals ik nu??

Peptalking

Bewuste gebruiker
@Toontje11

Volgens mij is het nagenoeg onmogelijk om een middel waar je ooit verslaafd aan bent geweest opnieuw recreatief te gaan gebruiken.
P
Ik snap je punt heel goed, bedankt ook voor je lieve woorden. Het is natuurlijk wel zo dat we elkaar niet kennen. Ik ben 10 verslaafd geweest aan blowen en kan nu moeiteloos een blow roken, zelfs in mn eentje en de volgende dag het zakje drie weken links laten liggen. Hetzelfde ben ik van plan met GHB. Ik heb een half uur geleden 3 ml genomen en ik voel me perfect, heel rustig en precies hoe ik me eerst voelde toen ik het om het weekend deed. Deze dosis laat ik uitwerken en neem waarschijnlijk rond een uur of elf bij daarna neem ik mn laatste dosis om 2 of 3 uur en zal ik merken hoe het me bevalt. Bevalt het me perfect dan neem ik morgen weer 3x 3 ml en houd ik het twee weken voor gezien. Valt het verkeerd of heb ik morgen ontwenningsverschijnselen dan stop ik minstens 3 maanden. Ik zal jullie op de hoogte houden.
Ja nu je het zo stelt met al die rekensommen 3x3 om de 2 of 3 uur lijkt wel een raadsel man? Zit nu continu te rekenen en kom er niet uit man!
Das een hele dagtaak man ! Hebbie wel een rekenmmachine kerel ! Krijg gewoon ineens peppie langkous flashback twee maal drie is vier
wiede wiede wie en twee is negen!!? Om de 2a 3 uur?heb je een wekkertje en een rekenmachine nodig vind je het gek dat het mis kan gaan man ! Ik sta nu al te tollen man maar hou je taai en hou ons op de hoogte !

Wees voorzichtig en geniet het is een mooie avond!

fuby

Ik vroeg me af om het veilig ( verstandig is anders zullen velen wel denken) is om vanavond met uitgaan 2 x 3 ml te nemen
Ik ben 10 jaar lang verslaafd geweest aan blowen en kan het nu elke drie maanden, eke twee weken of 2 dagen achter elkaar doen zonder enige aandrang te hebben om het elke dag te doen
Cannabis is geen GHB.

Ik begrijp dat het allemaal nogal gemeen klinkt maar, jij start een topic met de vraag of het weer "veilig" is recreatief te gebruiken. Wanneer dit wordt afgeraden ga je ons proberen te overtuigen dat dit voor jouw niet op gaat. Dit stoort mij persoonlijk nogal.

Ik hoop oprecht voor je dat jij de uitzondering op de regelen bent! Stay safe!

fuby

Ja nu je het zo stelt met al die rekensommen 3x3 om de 2 of 3 uur lijkt wel een raadsel man? Zit nu continu te rekenen en kom er niet uit man!
Das een hele dagtaak man ! Hebbie wel een rekenmmachine kerel ! Krijg gewoon ineens peppie langkous flashback twee maal drie is vier
wiede wiede wie en twee is negen!!? Om de 2a 3 uur?heb je een wekkertje en een rekenmachine nodig vind je het gek dat het mis kan gaan man ! Ik sta nu al te tollen man maar hou je taai en hou ons op de hoogte !

Wees voorzichtig en geniet het is een mooie avond!
PEPPERRRRDEPEPPP !!:tilttearlaugh:

Toontje11

Als reactie op iedereen: ik waardeer jullie ‘tough love’ zeker! De harde waarheid moet je soms van iemand horen die ver van je afstaat, thanks daarvoor. Ik heb me precies aan mn schema gehouden en ik moet zeggen dat het me prima is bevallen! Heb nergens laat ban maar voor iedereen die dit leest en denkt dat het zo makkelijk is: dat is het niet! Ik ben alleen zo geschrokkken vorige week vam de lichamelijke afhankelijkheid dat ik ervan overtuigd bent dat ik recreatief gebruiken wel aan kan. Maar nogmaals: dit is voor iedereen individueel bepaald en in een grote mate omdat ik 10 jaar lang verslaafd was aan blowen en dit mij heel veel narigheid heeft gebracht. Bdankt voor jullie steun en ik zal jullie blijven updaten. Mochten er nare Dingen gebeuren zal ik daar ook absoluut eerlijk over zijn!

Toontje11

Ik heb me aan mn schema gehouden en het is nu ongeveer 9 uur geleden dat ik de laatste dosis G heb genomen(3ml). Tot zover geen nadelige gevolgen.

acht.zes

Badass junkie
De Leukste Thuis!
Wat versta je trouwens onder 'recreatief gebruik'? Ik weet niet of schemaatjes maken en daar enorm naar toe leven wel zo recreatief is.

Ik heb zelf 250ml gehaald 3 weken geleden. en dan is een dosis van 3,2ml en 3,7 ml twee weken geleden mijn enige gebruik geweest (op 2 keer 1ml na toen ik nog geen ml-spuitje had na dan) en ik heb de afgelopen 2 weken nog niet een keer aan die fles GHB gedacht.

Op het moment dat ik de hele dag aan GHB ga denken en echt naar de momenten ga toeleven wanneer ik het doe dan spoel ik het door de gootsteen.

Sally Tessio

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Recreatief wordt inderdaad nogal niet-recreatief als je er schema's op nahoudt die aantonen wanneer je je geliefde drug weer kunt gebruiken. De breedte van het begrip 'recreatief gebruik' is sowieso een stuk wijder op een drugsforum. Er zijn best wel wat members op dit forum die zeggen recreatief te gebruiken en niet verslaafd te zijn terwijl ze op dagelijkse basis gebruiken. Ik denk dat het merendeel zichzelf voor de gek houdt.

Er is sprake van een ongezonde afhankelijkheid wanneer je telkens een oppeppend, sederend, zelfvertrouwen verhogend middel of iets anders nodig lijkt te hebben om je normaal te voelen of om je leven mee te verrijken. Dat is wat er in jouw geval gebeurd. Het begin van je eerste post - "Ik was er vorige week mentaal helemaal klaar mee om 24/7 te gebruiken om je maar normaal te kunnen voelen en heb zelf toen gedisciplineerd afgebouwd." - geeft dat duidelijk aan. Als je zo erg geschrokken bent als je zegt, dan is het logische vervolg om er gewoon een tijd vanaf te blijven en niet onmiddellijk weer te gaan experimenteren met een ander gebruikspatroon in de hoop dat alle puzzelstukken opeens miraculeus in elkaar zullen steken en de weg naar optimaal gebruik is gevonden. Sorry, dat is gewoon naïef, of dat is de afhankelijkheid van de drug die je hand forceert. Misschien vindt je op een dag de perfecte balans tussen een 'normaal leven' dat af en toe kunstmatig een lift krijgt middels het gebruik van drugs in plaats van een leven waarin je veel frequenter die lift zoekt om je maar normaal en ontspannen te voelen.

De Dunne

Badass junkie
Heel mooi en duidelijk verwoordt @Sally Tessio ! Precies wat ik denk maar ik kan het niet zo goed uitten/verwoorden als jij.
Ik las dit topic al vanaf het begin mee omdat ik na een jarenlange wiet verslaving wél weer (zo goed als) recreatief kan gebruiken. “Zo goed als” staat tussen haakjes omdat het mij meestal heel goed lukt. Denk weken, maanden niet aan wiet en gebruik dan ook niet terwijl ik wel in huis heb. Dat gaat met gemak.
Wel heb ik sindsdien een paar periodes gehad dat ik wel weer meer, of vooral vaker blowde dan ik wilde. In die periodes zat ik slecht in mijn vel mentaal. Dus tja, ik ben nu een recreatief gebruiker maarrr wiet zal altijd mijn valkuil blijven. In mijn optiek heb ik dan mijn twijfels soms of ik mezelf wel echt een recreatief gebruiker kan noemen.
Wel moet ik zeggen dat ik een heel jaar lang helemaal geen cannabis heb gebruikt na mijn verslavingsperiode. Na dat jaar ben ik pas weer af en toe gaan blowen. Dat jaar clean zijn zal vast goed geholpen hebben. Als ik na enkele dagen stoppen alweer was gaan blowen had ik zeker weten weer dagelijks gaan roken. Hoe langer je gestopt bent hoe groter de is kans dat je weer recreatief kunt gebruiken. Al is dat maar voor een kleine groep verslaafden een optie. Bij de meesten mislukt het finaal en vallen ze weer terug in het verslavingsgedrag. Dus kijk er echt mee uit @Toontje11 . Je klinkt namelijk in al je posts alsof je een goed excuus zoekt en je voor jezelf alles zit goed te praten. Je klinkt nog als een verslaafde die “smoesjes” bedenkt toch weer te kunnen nemen. Succes!

Laatst bewerkt:

Sofia87

Gast
Helemaal eens met @Sally Tessio en @De Dunne.

Waarom denk je na zo'n korte tijd opnieuw aan recreatief gebruik, als je zo geschrokken bent?

Een tijdje geleden was ik ook enorm geschrokken van (de gevolgen van) mijn druggebruik / amfetaminemisbruik.
De klap tegen de muur was zo groot dat ik van de ene dag op de andere gestopt ben met gebruiken. En ik voel me daar prima bij. Geen rekening meer moeten houden met wanneer je drug is uitgewerkt, niets meer moeten maskeren. Tjonge tjonge, wat een vrijheid! De positieve gevolgen van mijn drugstop zijn zodanig manifest, dat ik er niet eens meer aan dénk om nog eens te gebruiken. Dit noem ik he-le-maal klaar zijn met een middel.

Laatst bewerkt:

Peptalking

Bewuste gebruiker
Als reactie op iedereen: ik waardeer jullie ‘tough love’ zeker! De harde waarheid moet je soms van iemand horen die ver van je afstaat, thanks daarvoor. Ik heb me precies aan mn schema gehouden en ik moet zeggen dat het me prima is bevallen! Heb nergens laat ban maar voor iedereen die dit leest en denkt dat het zo makkelijk is: dat is het niet! Ik ben alleen zo geschrokkken vorige week vam de lichamelijke afhankelijkheid dat ik ervan overtuigd bent dat ik recreatief gebruiken wel aan kan. Maar nogmaals: dit is voor iedereen individueel bepaald en in een grote mate omdat ik 10 jaar lang verslaafd was aan blowen en dit mij heel veel narigheid heeft gebracht. Bdankt voor jullie steun en ik zal jullie blijven updaten. Mochten er nare Dingen gebeuren zal ik daar ook absoluut eerlijk over zijn!
Goed om te horen Toontje je was lekker vroeg op ook zie ik
nee dat komt wel goed met je !!

Toontje11

Die ligt waarschijnlijk al in een coma :tearsofjoy:
Hahah mensen! Nee, ik heb een heerlijk weekend gehad. Ik begin me ineens te realiseren dat, onder invloed van g, ik de domste beslissingen kon rationaliseren.. ik ben nu voor een tijdje met de G gestopt want de euforie die eerst voelde is er niet meer helaas maar wel toegenomen prikkelbaarheid als het uitwerkt.

Sally Tessio

Bewuste gebruiker
Tripreporter
@Toontje11 Hartstikke goed man, dat is denk ik het verstandigst. Knap dat je inziet hoe je verlangen naar het middel je perceptie toch wel heeft veranderd. Op het moment dat je beseft dat je sommige beslissingen achteraf echt niet kan rationaliseren is de weg naar gepaster gebruik, of helemaal afzien van gebruik indien je dat wilt, een stuk dichterbij.

Raver

Wijs gebruiker
Er is al genoeg gezegd, maar uit eigen ervaring zeg ik. Beter helemaal geen GHB meer, misschien gaat het vanavond goed, die week erop ook en die week erop ook maar er gaat een dag komen dat je niet meer kan stoppen omdat je ineens al een paar weken 24/7 eraan zit. En dan is afbouwen ineens een stuk moeilijker.

Coffeecup

Belezen gebruiker
En zo ging het bij mij net zo. Er niet mee kunnen omgaan. Ik heb alwéér geluk gehad. Vandaag nog 2x0,5 Mg diazepam verdelen over de dag, en morgen avond mijn laatste 0,5 Mg. Geen ontwenning gehad. Terugvallen wil ik niet meer, bij mij gebeurt dat veel te snel. Een keer in de paar maanden ben ik weer de klos. Hoop dat dit mijn laatste keer was

Pepperoni

Bewuste gebruiker
Je sloot af met " lesson learned"

ik vraag het me af Toontje

leveldesigner

Bewuste gebruiker
Forumleiding
Subforum Specialist
Jammer dat we niets meer hebben vernomen van Toontje11 voor 3 weken.
Meestal is dat een erg slecht teken en is men dan terug gevallen.
Laten we het hopen van niet.
Mocht het zo zijn, sterkte dan Toontje11. En je hoeft je echt niet te schamen. Terug vallen is een groot
onderdeel van afkicken. Wanneer iedereen in 1 keer kon afkicken dan was verslaafd zijn ook niet zo groot
probleem geweest als dat het is. Beste is alle moed bij elkaar te rapen en gewoon opnieuw proberen.
Hoop van je te horen, hoe dan ook, heel veel sterkte gewenst!

Peptalking

Bewuste gebruiker
Jammer dat we niets meer hebben vernomen van Toontje11 voor 3 weken.
Meestal is dat een erg slecht teken en is men dan terug gevallen.
Laten we het hopen van niet.
Mocht het zo zijn, sterkte dan Toontje11. En je hoeft je echt niet te schamen. Terug vallen is een groot
onderdeel van afkicken. Wanneer iedereen in 1 keer kon afkicken dan was verslaafd zijn ook niet zo groot
probleem geweest als dat het is. Beste is alle moed bij elkaar te rapen en gewoon opnieuw proberen.
Hoop van je te horen, hoe dan ook, heel veel sterkte gewenst!
Idd we zijn er voor elkaar als we elkaar nodig hebben!

Bovenaan