Ging ik door benzo afkick of hielp het me?

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories

Don Draper

Badass junkie
Maandag avond dronk ik twee biertjes, waarvan eentje met veel alcohol erin. Erna op tijd naar bed om naar werk te gaan de dag erna. Vervolgens in de nacht last gehad van mijn maag en flinke trek gehad in een sigaret tijdens het slapen. Eenmaal in de ochtend had ik geen zin meer in mijn nicotine pleister waardoor ik een natuurlijke versie ervan aandeed. Vervolgens werd ik er mega moe van en kreeg er zogeheten mist in mijn hoofd van. Ik heb mijn werk erdoor geskipt. Wel geprobeerd om er naartoe te gaan maar het werd me allemaal te veel. Dacht ook dat het kwam door mijn energy drink. Terug onderweg echte 7 mg nicotine pleisters gehaald, dat opgedaan en eenmaal op bed weer hartstikke moe en gedurende de dag klachten gehad die leken op smoker's flu. Flink hoesten, overgeven, voelde me echt ziek ervan.

Rond 18:00 ging het weg en was ik super happy. Maar regende en kon niet een leuke avond ervan maken door omstandigheden. Dus CBD genomen en Risperidon en vervolgens weer slapen in de hoop weer vroeg met de dag te kunnen starten. Vervolgens is het vandaag dat ik weer mist in mijn hoofd had en flink moe. Alweer werk moeten skippen.

Heb mijn medicijnen bij de apotheek paar uur geleden gehaald en wat eten en drinken bij de supermarkt. Dat vond ik best wel zwaar, echt alsof ik zwaar overprikkeld was en alles hard binnen kwam qua prikkels. Ik wou weer terug naar mijn bed en nam een 1 mg lorazepam om de randjes ervan af te halen en om te kijken wat er zou gebeuren.

Nou! Ineens voel ik me super gelukkig en blij! Ik voel me kiplekker en alles gaat weer! Ben weer de oude!

Maar ik zit hier wel mee. Ik dacht dat ik door sigaretten afkick heen ging maar ik probeerde afgelopen week om niet een benzo te nemen omdat het best wel okay met me ging. Echter wel momenten geweest dat ik het toch moest nemen vanwege een nood moment. Maar afgelopen twee dagen was ik niet angstig dus dan komt niet bij me op om een benzo te nemen.

Maar ging ik stiekem eigenlijk gewoon door een benzo afkick heen? En heb ik nu dus een probleem als ik weer momenten in mijn leven wil hebben zonder benzo gebruik? Of hielp de benzo me gewoon met de mist in mijn hoofd?

Ik weet niet echt welke van de twee het is. Want nu weet ik niet of ik een benzo probleem heb of niet. De schrik zit er wel goed in. Mocht het benzo afkick zijn verbaasd het me dat ze redelijk zwaar zijn voor voornamelijk 1 mg gebruik van lorazepam. Moet dan ook nadenken hoe ik dit wil oplossen. Doorgebruiken, taperen of door de afkick heengaan. Helemaal stoppen wil ik niet. Maar wil wel de baas zijn wanneer ik het slik. Ik mag het slikken. Dat wil ik kunnen zeggen. Niet dat ik het moet.

Don Draper

Badass junkie
Kan ook nog zijn dat ik een autistic burn out had en dat de Lorazepam me hielp.

Ik denk dat ik het maar in de komende dagen moet zien wat het daadwerkelijk is.

dupont

Wijs gebruiker
Het zou kunnen maar dat zeg ik eigenlijk alleen omdat je schrijft dat een beetje Lorazepam je weer helemaal opkikkerde. Ik denk dat je in de aanloop van ontwenningsverschijnselen hebt gezeten, de echte acute ontwenning van benzo's is (afhankelijk van hoe lang en hoeveel je gebruikte) wel wat erger dan wat jij beschrijft. En bij Lorazepam duurt het een dag of 2-3 voordat de ontwenning echt begin. Ik werd vooral onrustig, angstig, depressief, slapeloos en voelde me weird, ook met wat spijsverteringsproblemen toen ik CT van de Lorazepam af werd gehaald door een incompetende psychiater in opleiding.

Benzo's zijn sneaky. Het voelt zo natuurlijk en rustig als je ze neemt, maar op het moment dat je stopt kun je in een hel belanden. 't is gewoon superverslavend spul. Een beetje benzo's gebruiken kunnen maar weinig mensen, enige regelmaat en je bent binnen no time (lichamelijk) hooked.

Als je echt antwoord op jouw vraag wil, stop eens een week en kijk hoe je je voelt. Overleg dat sowieso eerst met jouw behandelend arts en zorg dat iemand je in de gaten kan houden want benzo afkick kan leiden tot een toeval / beroerte in de ernstigste gevallen.

Als je 't nog niet kende, lees dan eerst dit: https://www.benzo.org.uk/amisc/dutchmanual.pdf

Laatst bewerkt:

BenzoLiefhebber

Bewuste gebruiker
Kan ook nog zijn dat ik een autistic burn out had en dat de Lorazepam me hielp.

Ik denk dat ik het maar in de komende dagen moet zien wat het daadwerkelijk is.
Dit lijkt mij meer het geval. Spreek uit ervaring, alles is een waas en totaal geen besef van omgeving, wat je ging doen en moest doen.

Alles is te veel dan, zelfs ademhaling van andere mensen maken me dan gek.

Don Draper

Badass junkie
Dit lijkt mij meer het geval. Spreek uit ervaring, alles is een waas en totaal geen besef van omgeving, wat je ging doen en moest doen.

Alles is te veel dan, zelfs ademhaling van andere mensen maken me dan gek.
Inderdaad dit ja. De dagen ervoor begon ik de electrische apparaten in mijn kamer te horen en werd er erg wanhopig van want totale stilte in mijn huis was niet mogelijk. Zelfs met schuim oortjes in was het niet totaal stil (dus zat ook tussen mijn oren) en mijn buren kon ik soms goed horen wat mij erg van slag maakte. Partytent staat nu ook klaar bij mijn buren dus ik vrees voor het weekend.

Heb vandaag maar een 0,5 mg lorazepam genomen om dit te voorkomen. Geen idee wat het was maar misschien moet ik gaan taperen in plaats van op 1 mg lorazepam maar te stoppen.

Manu76

Bewuste gebruiker
Mijn ervaring met Benzodiazepines is: het is super verslavend voor mij!! En nicotine ook.
No joke!

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
Mijn ervaring met Benzodiazepines is: het is super verslavend voor mij!! En nicotine ook.
No joke!

Van zowel benzodiazepines als van nicotine is alom bekend dat het extreem verslavende stoffen zijn, dus ik denk niet dat iemand dacht dat je een grapje maakte. :wink:

Flauwe reactie hoor, ik denk dat het alleen maar goed is dat dit nog eens extra benadrukt wordt.

@Don Draper: sterkte. Ik denk dat het geen slecht idee is om te taperen in plaats van direct te stoppen vanaf 1 mg. Zo te horen gaat dat je meer rust brengen, fysiek (mochten je symptomen inderdaad benzo-afkick zijn) maar ook mentaal.

Manu76

Bewuste gebruiker
Van zowel benzodiazepines als van nicotine is alom bekend dat het extreem verslavende stoffen zijn, dus ik denk niet dat iemand dacht dat je een grapje maakte. :wink:

Flauwe reactie hoor, ik denk dat het alleen maar goed is dat dit nog eens extra benadrukt wordt.

@Don Draper: sterkte. Ik denk dat het geen slecht idee is om te taperen in plaats van direct te stoppen vanaf 1 mg. Zo te horen gaat dat je meer rust brengen, fysiek (mochten je symptomen inderdaad benzo-afkick zijn) maar ook mentaal.
Ja, flauwe reactie noem je het.. wat ik probeerde te melden, is dat stoppen met nicotine en niet doorhebben hoe de Benzodiazepines werkt in dergelijke periodes, je leven volledig omgooien. No joke, oftewel, mij hebben de 2 stoffen zwaar getroffen 10 jaar geleden.

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
Ja, flauwe reactie noem je het.. wat ik probeerde te melden, is dat stoppen met nicotine en niet doorhebben hoe de Benzodiazepines werkt in dergelijke periodes, je leven volledig omgooien. No joke, oftewel, mij hebben de 2 stoffen zwaar getroffen 10 jaar geleden.

Ja, was dus ook toegegeven een nogal flauwe reactie. Excuses daarvoor. Ik bedoelde het niet vervelend. Ik geloof meteen dat die stoffen jou zwaar getroffen hebben, en het is alleen maar goed dat je dit meldt. Beide middelen worden (ondanks dat bekend is hoe verslavend ze zijn) door heel veel mensen onderschat.

Don Draper

Badass junkie
Ja met taperen is het te doen. :)

Ik ben normaal ook van het stoppen van 1 middel tegelijkertijd maar ik ben ook aan het stoppen met tabak en THC wiet. Lorazepam hoeft daar niet 1 van te zijn maar opzich gaat het nu goed met me waardoor het eigenlijk niet nodig is. Dus jammer dat taperen nodig is.

De 0,5 mg op een dag werkt goed voor me. :) Vanochtend nog aangekeken hoe het is om de dag zonder mee te beginnen maar was beetje moeilijk. Ik zit nu mijn 1 mg tabletten door midden aan het breken en m'n 0,5 mg tabletten nog aan het bewaren.

Verder aan het nadenken om de 3 mg dosering die ik dagelijks mag nemen nog door te nemen met de huisarts. Maar eigenlijk vind ik het tegelijkertijd ook fantastisch dat ik het nog steeds voorgeschreven krijg. Ik kan het opzich goed beheersen. Ik moet alleen niet het gaan oppotten nu ik er lang mee ga doen met een maand voorraad.

Azarius vaporizers and accessories
Bovenaan