Goed badgegaan op XTC

Selca

Newbie
Ongeveer 2 maanden terug heb ik voor de tweede keer XTC genomen. Eerste keer is gewoon goed gegaan maar de tweede keer ging het helemaal mis en ik begrijp eigenlijk niet waarom precies.

We hadden van te voren gepland dat we deze avond met uitgaan een pilletje zouden nemen. Ongeveer een uur voordat we weggingen hebben we nog wel 2 glaasjes gedronken, maar daar voelde we niks van. Eenmaal in de club aangekomen hebben we ongeveer een halfuurtje gewacht en denk rond half 1 hebben we een halve pil op met een glas water. Na ongeveer een uur voelde we dat het begon te werken en hebben we nog een glas water gedronken, daarna zijn we gaan dansen. Het leek de beste avond van mijn leven te zijn, totdat ik me na ongeveer een uur opeens totaal niet goed voelde.

Opeens werd ik licht in mijn hoofd, duizelig en het gevoel dat ik neer ging. Ik ben toen snel naar de wc gelopen en iemand is achter me aan gelopen. Eenmaal in de wc begon ik hevig te trillen en op een gegeven moment kon ik niet meer op mijn benen staan en ben ik midden in de wc's op de grond gaan zitten. Mijn vriendin heeft toen water over me heen gegooid. Ik voelde me zo beroerd want ik kon helemaal niks meer en voelde me maar niet beter. Mijn hart klopte ook zo hard en snel dat ik dacht dat ik een hartaanval zou krijgen, niet normaal was het. Ook de deur van de wc's ging steeds open, waardoor ik de muziek van binnen hoorde en het deed pijn aan mijn oren zo hard was het, ik werd ook helemaal chagrijnig en paniekerig van de muziek. Ook als mijn vriendin tegen me praatte (om me juist gerust te stellen) raakte ik helemaal in de stress ervan. Zelfs na sluitingstijd van de club heb ik nog in de wc's gelegen omdat ik me gewoon zo slecht voelde en niet eens op kon staan. Ik moest echt vechten om bij te blijven en de hele tijd vertelde ik tegen mezelf 'het komt goed, je voelt je straks weer gewoon beter en dan kun je naar huis en in bed liggen' maar mijn lichaam werkte totaal niet mee. Ben op het einde volgens mij ook nog een paar seconde out geweest omdat ik toen eigenlijk geen hoop meer had en stopte met 'vechten'. In totaal heb ik denk ik 2 uur in de wc's gelegen voordat het me lukte om op te staan en naar huis te kunnen gaan. Eenmaal thuis ben ik nog tot 9 uur 's ochtends wakker gebleven omdat mijn hart zo snel klopte dat ik bang was dat het fout zou gaan in m'n slaap.

Dit was echt een van de heftigste dagen van mijn leven, dacht op een gegeven moment oprecht dat ik de wc's nooit meer uit zou komen. Vraag me dus echt af hoe dit kan, aangezien het wel gewoon een goede pil was. Zou het namelijk jammer vinden om nooit meer XTC te kunnen nemen, maar heb toch wel beetje angst dat er weer zoiets zal gebeuren.

Narayani

Bewuste gebruiker
MeejheM zei:
Waarop baseer je dat het een "goede" pil was?

Dit vraag ik me ook af. Denk je dat het een goede pil was omdat anderen dat zeiden? Daar heb je namelijk niks aan. Heb je ze laten testen? Zo nee dan weet je niet hoe veel je hebt gebruikt en of het überhaupt mdma bevatte.

MeejheM

Badass junkie
Dat blijkt zo lastig totdat het een keer fout uitpakt... testen.

Speed testen is lastiger te vinden op internet omdat je na 2 klikken je ping, upload- en downloadsnelheid krijgt.

Testcentra zijn gratis, anoniem, betrouwbaar en te vinden in elke grote stad. Dat is in Nederland echt goed geregeld. Volgens mij ligt het probleem bij de doelgroep-testcentra met elkaar te koppelen voordat er vervelende dingen gebeuren. Ik ben voor een SIRE campagne, als dat nog bestaat.

Ik kom hier zoveel vervelende verhalen tegen van jonge mensen die hun drugs blind vertrouwden, of gewoon teveel gebruikt hebben.

Ik moet er niet aan denken wanneer zo iemand in beide categorieën zou vallen. Teveel verkeerde pillen kan dodelijk uitpakken, en nooit prettig.

Selca

Newbie
Het was een goede pil aangezien mijn vriendin die avond de andere helft van de pil op had en wel helemaal goed ging..

ElvenSpice

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Ben je toevallig door een gebeurtenis getriggerd? Voelde je je goed bij je eigen gebruik, kwam het te heftig binnen, of misschien was er iets externs wat je niet zo plezierig vond? Angstige dingen kunnen worden omgezet in iets overweldigends omdat mdma soms best wel goed kan inslaan. Om goed te weten of je op dat moment overdreven angstig bent voor iets wat wel mee valt of je lichamelijk echt slecht voelt kan je voorkomen door ALTIJD je middelen te testen.

Als je weet dat het getest is en ook zuiver, je een normale dosis neemt dan minimaliseer je ook de kans dat het fysiek gevaarlijk is. Dat is altijd een hele geruststelling voor vele aangezien ze slechte pillen dan al kunnen uitsluiten. Allergische reacties komen niet vaak voor, als je epilepsie hebt moet je wel uitkijken of antidepressiva slikt. Je zal waarschijnlijk een paniek aanval hebben gehad, maar waar die vandaan komt weet jij zelf het beste.

Ik raad je daarom ook aan om voor een langere periode geen XTC te nemen of andere drugs. Die zouden het op dit moment alleen maar kunnen verergeren. De aanname die ik hier doe is alleen gebasseerd op het feit dat jou vriendin wel oke ging, maar test dus altijd alles.

Helenas

Bewuste gebruiker
Jeetje wat een nare ervaring zeg!
Ben het eens met bovenstaande reacties verder en voorlopig even rustig aan doen :)

Bovenaan