Graag advies voor gebruik hollandia truffels

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories
Ik hoop dat ik niet weer teleur gesteld word.
Ik zie geen viuals en wil graag meemaken dat ik (egoloos) weet wat ik ben en wil graag inzichten.
Ik heb 2 x Ayahuasca gedaan, en op zich was het niet vervelend buiten het overgeven en de diaree dan, maar geen visuals gehad, de 2de keer had ik zelfs de dubbele dosis, met allebei de schenkingen.
Ik heb 2 x Trip=E gedaan en de eerste keer 2 capsules ingenomen en omdat ik niets merkte er 1 1/2 tot 2 uur later de andere 2 heb ingenomen, het enigste was dat ik me eigenlijk gewoon lekker stoned voelde, maar geen visuals, ook niet misselijk geweest of zo.
De 2de keer was een paar dagen later, en heb ze toen maar alle 4 tegelijk in genomen.
Na 2 uur flink overgegeven en toen dacht ik nou gaat het beginnen, maar weer niets.
Nu heb ik 15 gram Hollandia truffels besteld en die zullen morgen of dinsdag wel binnen komen.
Ik ben van plan om die 15 gram tegelijk te nemen, maar wat kan ik beter niet eten en drinken van te voren en tijdens de trip? of misschien andere sugesties.
Even ter vermelding: ik rook ook dagelijks weed(altijd haze).

Reserved

Newbie
Ik eet 4 uur van tevoren niks meer, drink dan alleen nog water. Suikers en vitamines halen je uit je trip, deze dus niet nemen. Zorg voor voldoende water bij je bed/bank, opstaan is voor sommige mensen heel naar. Veel plezier!

Mindless

Badass junkie
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Je zult waarschijnlijk geen zin hebben om te eten tijdens te trip. En inderdaad 4 uren niet eten voor je trip is een goede regel om je aan te houden.

Wat betreft visuals en meer diepgang krijgen in een trip: Heb hier geen haast bij. Breng jezelf juist in een lager tempo. Neem goed de tijd om tijdens de trip je omgeving goed in je op te nemen. Kijk niet vluchtig om je heen, maar ga bijvoorbeeld eens langer dan je gewend bent naar iets kijken. De gordijnen bijvoorbeeld, of de muur, het vloerkleed, de tafel, enzovoort. Dingen waar je normaal niet al teveel aandacht aan besteedt geef je nu je volle aandacht voor langere tijd. Op een gegeven moment zullen de visuals subtiel op komen zetten en dan steeds sterker worden naarmate jij er meer je aandacht aan geeft. Voor mij is dit vaak ook het begin van dieper de trip ingaan qua in jezelf keren en ontdekken wat daar allemaal zit. Meditatie is ook een heel goed iets om je trip te verdiepen. Leer dit al in nuchtere staat, zodat je er een gevoel bij krijgt. Het tripmiddel zal je andersom dan vervolgens helpen om je meditatie te verdiepen.

Niet opgeven, gewoon weer proberen. :confused:mile:

oke dus tenminste van te voren 4 uur niet eten en in die tijd alleen water drinken.
Word het ook afgeraden om in die tijd van te voren en tijdens de trip te blowen?

Mindless

Badass junkie
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Ik raad het af. Maakt de kans op een bad trip veel groter en je wordt er vager van.

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Wat betreft de visuals, zorg dat je tv, telefoon, laptop en al dat soort afleiding uit zet. Visuals komen het best tot hun recht als je gewoon naar iets simpels als de muur of grond gaat staren.
Word het ook afgeraden om in die tijd van te voren en tijdens de trip te blowen?
Blowen erbij versterkt het enorm, ik zou dat pas doen als je wat meer ervaring hebt met trippen.

Ik heb er jammer genoeg weer niets aan gehad, buiten dat ik me wel stoned voelde.
Het lukt me schijnbaar niet. Heeft iemand een idee waardoor ik het wel meemaak.
Met mij ogen dicht zag ik wel wat kleuren maar niet echt noemenswaardig.

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Het kan zijn dat je gewoon een slechte batch had, heb ik helaas ook een keer gehad met hollandia truffels.

Maar ik krijg ook het idee door wat je verteld, dat je onbewust niet kunt openstellen voor trippen. Misschien verwacht je er teveel van? En ben je teveel bezig met of je wel wat merkt? Het beste is juist altijd er onbevangen ingaan en het gewoon op je af laten komen. Verder is het ook het best als je diep wilt gaan, om alle afleiding van buiten weg te halen. Geen tv, telefoon, laptop, etc dus.

Jmths

Badass junkie
Tripreporter
Ik heb wel een paar aardige ervaringen gehad met Hollandia truffels uit de shop, als ik daar een volle portie van neem (15 gram) ben ik eerder in een andere wereld dan dat ik visuals ga zien. Een halve portie krijg ik altijd prima visuals van zonder dat ik helemaal wappie naar de volgende dimensie ben gelanceerd.

Als ik veel beweeg, wandel, etc dan heb ik vrijwel geen visuals. Als ik me langere tijd rustig op een muur concentreer met veel details begint deze meestal vanzelf wel te vervormen en te doen. Het beste lijkt me een plek uitzoeken met een mooi uitzicht, een open plek in het bos of langs een rivier.

Een ding met tryptamines (paddestoeltjes, LSD, DMT, etc) is wel dat je er echt het beste minimaal een week tussen laat om tolerantie te voorkomen. Als ik minder dan 4 dagen wacht op mijn volgende (tryptamine) tripje hiermee trekt dit tripje echt helemaal nergens op, vaak nog geen eens 50% effect.

Maar zoals Psychedelibee ook al zei, probeer je niet te forceren / fixeren, dat werkt meestal averechts. Gewoon lekker genieten van hetgeen dat voorbij komt en er rustig je tijd voor nemen.

Ik had ze maandag avond genomen en zal dus wachten tot dinsdag of woensdag, en dan misschien inderdaad lekker naar het bos gaan, als het weer het toelaat.
Als het goed is dan krijg ik morgen nieuwe, die hebben ze gestuurd omdat die andere niet werkte.
Kan ik ze dan gewoon in de ijskast laten liggen tot dinsdag of woensdag?
Hoe kan ik ze dan het beste innemen wanneer ik op de plaats van bestemming ben?
Ik wil ze niet van te voren innemen omdat het misschien wel een uur duurt vanaf mijn huis naar het bos.
flesje water neem ik mee, en even ter vermelding, ik vind ze niet vies smaken, een beetje naar walnoten vind ik.

Jmths

Badass junkie
Tripreporter
Kan ik ze dan gewoon in de ijskast laten liggen tot dinsdag of woensdag?
Kunt ze gewoon in de ijskast laten liggen lijkt me, paar dagen moeten ze kunnen hebben.
Hoe kan ik ze dan het beste innemen wanneer ik op de plaats van bestemming ben?
Ik kauw ze gewoon een poosje en slik ze dan door met een slok water.
Ik wil ze niet van te voren innemen omdat het misschien wel een uur duurt vanaf mijn huis naar het bos.
In mijn ervaring duurt het meestal zo'n 30 á 60 minuten na inname dat ik de truffels begin te merken.

Zelf had ik de eerste keer hollandia truffels een half bakje (7,5 gram) genomen, dat was gewoon een lekker gemiddeld tripje met wat visuals, goed te verteren en erg vermakelijk. Tweede keer idem. Derde keer had ik iets meer genomen (9 gram) en ik was volledig in de war. Ik dacht dat de wereld niet echt was, uit een filmtape getrokken en dat we willekeurig filmfragmenten afspeelden waarin we dan zaten. Je leest wel vaker dat de potentie van truffels nog wel eens onvoorspelbaar wil wezen.. :')

Veel plezier alvast mocht het er van komen. :confused:mile:

Sally Tessio

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Wat betreft de visuals, zorg dat je tv, telefoon, laptop en al dat soort afleiding uit zet. Visuals komen het best tot hun recht als je gewoon naar iets simpels als de muur of grond gaat staren.
Valt het bijvoorbeeld ook af te raden om een afspeellijst met kaleidoscoop-achtige patronen op te zetten op een beeldscherm en de rest van al je digitale communicatiesystemen uit te zetten? Voor de trip die ik gepland heb wil ik dat in ieder geval als optie hebben en leek dat me juist iets wat de trip ten goede zou versterken. Gewoon on the fly doen wat je wilt lijkt me het beste, maar ik ben wel benieuwd of je dat over het algemeen aan- of afraad.

Mindless

Badass junkie
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Wil niet voor Psychedelibee spreken, maar dit is wat ik denk:

Gewoon proberen. Het beste is om zelf te ontdekken hoe dat is. Ik heb het in het begin ook wel geprobeerd maar vond het weinig interessant omdat ik deze dingen zelf zag overal waar ik keek en vooral met ogen dicht. Met name met psilocybine kun je dingen zien die oneindig veel mooier, complexer, organischer en daardoor interessanter zijn dan de dingen die je op internet vindt. Los daarvan is het ook heel iets anders wanneer deze dingen uit jezelf komen.

Maar het kan geen kwaad om het even te proberen natuurlijk. Misschien dat het ook iets in gang kan zetten, wie weet.

Sally Tessio

Bewuste gebruiker
Tripreporter
@Mindless Draait er vooral om dat ik informatie krijg van een medewerker/moderator i.p.v. willekeurige member, dus je bent altijd welkom om te reageren als ik iets dergelijks vraag. Ik hecht überhaupt de meeste waarde aan meningen van jou, Psychedelibee, Fool, SkittlesAndMe en misschien nog een andere mod waar ik niet zo snel op kom.

Ik hou de optie gewoon open en laat me leiden door mijn impulsen. (:

Mindless

Badass junkie
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Ik hou de optie gewoon open en laat me leiden door mijn impulsen. (:
Dat is het beste ja. Het is goed mogelijk dat je vantevoren allerlei dingen bedenkt en dan begin je te trippen en dan zijn al die dingen ineens totaal oninteressant en kijk je liever naar een muur. :grimacing:

Of je wilt wel psychedelische afbeeldingen bekijken, kan ook.

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Gewoon proberen inderdaad. Ik vind die dingen zelf ook niet meer zo interessant, omdat het veel boeiender is als het uit jezelf komt. Maar dat soort beelden kunnen wellicht wel wat in gang zetten inderdaad.

stomme eend

Bewuste gebruiker
Grappig, wilde precies zelfde zeggen over dat filmpje én de muur als mindless . Dat als je echt aan het trippen bent, al die filmpjes - bij mij iig- helemaal geen meerwaarde hebben. Juist alles wat normaal totaal niet noemenswaardig is, kan dan ontzettend boeiend zijn ( zowel visueel als gedachtes/ verhaallijnen waar je in terecht komt). Hoogtepunten van mijn trips zijn nóóit dingen die ik van te voren heb bedacht of überhaupt ooit zo hebben kunnen bedenken.

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Of je wilt wel psychedelische afbeeldingen bekijken, kan ook.
Echt psychedelische afbeeldingen of kunst vind ik trouwens persoonlijk boeiender dan van die kaleidoscoop filmpjes. Het mooie aan stilstaand beeld is dat je dan duidelijk ziet welke beweging door de visuals komt.

Met bewegend beeld heb je dan weer sneller dat je niet meer weet wat nou van het filmpje is en wat van de visuals, opzich ook een grappige gewaarwording.

Ach ja, zet gewoon lekker veel mooie foto's/kunst, filmpjes, muziek, etc klaar. Dan kun je tijdens het trippen wel zien waar je zin in hebt en wat bevalt.

Mocht je nog opzoek zijn naar psychedelische kunst dan is het werk van Alex Grey een aanrader.

Azarius vaporizers and accessories
Bovenaan