1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Graag info over een speedbom en de werking vergeleken snuiven

Discussie in 'Speed' gestart door De Dunne, 29 sep 2018.

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories
  1. De Dunne

De Dunne Badass junkie De Leukste Thuis!

Goeden middag mensjes!
    Ik zou graag wat info willen over het verschil in snuiven en het slikken van speed. Ik heb speed alleen nog gesnoven tot nu toe. Toch zou ik eens een keer een bommetje willen proberen. Mede omdat ik nu mega plak speed heb dat haast niet normaal te “lijnen” is of een puntje te nemen. Zeker als je ergens bent waar je niet openlijk kunt snuiven. En een puntje zonder spiegel word al niks bij mij want ik ben erg slecht in snuiven op zich haha.

Hoeveel langer werkt een speedbom bij jullie vergeleken snuiven?
    Hoeveel meer moet je nemen in een bom vergeleken snuiven? Ik las namelijk dat je bij slikken meer nodig hebt?
    Na hoe lang gaat de bom werken bij een semi volle maag? Dus als je bv een uur ervoor hebt gegeten?
    Krijgen jullie geen last van je maag na een bom? Ik kan namelijk na xtc al last hebben van mijn maag.

Mocht iemand nog andere tips hebben er over dan graag! Bedankt.

2. Pompen

Pompen Bewuste gebruiker Donateur

Een Speed bommetje werkt wel op z'n minst 8-10 uur.
    Kan veel langer voorbeeld ik nam eergisteren om 23:30 450 MG | 2 Capsule's 225 MG, dat heeft effect gehad tot rond een uur of 5 in de middag, toen werd slapen pas weer een mogelijkheid.. ze zijn onvoorspelbaar.

Ik weet niet wat voor effect je van de pep wilt dus, raad aan als eerste keer 100 MG bom.
    Over het verschil met snuiven geen idee, ik snuiv haast nooit.

Inwerktijd = 20-60 minuten vloeibom.
    Inwerktijd = 1 - 3 uur = Capsule. meeste mensen ervaren gewoon 1 uur ik heb een sloomverteringstelsel op z'n tijd.

Buikpijn normaal gesproken eigenlijk niet.
    Maar, je hebt m'n topic wel gezien.

Fijn weekend.

3. De Dunne

Bedankt!
    Maar devraag was hoe lang een bom werkt vergeleken snuiven? Ik merk mijn speed met snuiven ook wel 8 uurtjes hoor. Al neemt het na 6 uurtjes wel al af.
    Ik zoek het gewone speed effect: alert, happy, tevreden, focus, het relaxte stille in mijn hoofd.
    Als ik snuif dan gebruik ik zo ongeveer 100-150 mg speed per binch. Het is 73% en gewassen. Hoeveel is dan goed in een bom?

4. Eman

Eman Experimenterende gebruiker

Ik kan slapen nadat ik gestopt ben met snuiven.
    Bijv s'nachts 04:00 laatste lijn, s'middags paar uur pitten.
    Als ik een cap op heb, slaap ik pas de volgende avond.
    Soms wordt ik daarna nog strak wakker.

De Dunne vindt dit leuk.
  5. Bas

Bas Wijs gebruiker

Nu komen de pep junkies reageren hoor ;p

Bij snuiven is bij mij snel het effect weg, voor m'n gevoel helemaal. Een speedbom werkt zeker bij mij een uur of 5. Het niet kunnen slapen duurt nog wel langer. Als ik om 12:00 bijvoorbeeld een bommetje pep neem dan is het twijfelend of ik om 00:00 uur kan slapen. Ik denk eerder dat het ergens in de nacht is tussen 01:00 en 03:00 uur.

Van zo goed als bijna pure pep neem ik bommetjes van 100 mg of iets daarboven.

Duurt bij mij ongeveer 30 min tot 90 min. Het duurt bij mij soms wel echt lang, dan zit ik makkelijk op 1,5 uur.

Ja, regelmatig. Als ik bommetjes doe van 100 mg en er daar een paar van neem op een langdurig festival van 12 uur, dan krijg ik op een gegeven moment last van mij maag. Dit is zeker het geval als ik veel afwissel qua drank: water, bier en frisdrank. Als ik alleen water drink, ieder uur 1 glas, en om de paar uur een glaasje cola of sinas, heb ik nergens last van.

De Dunne vindt dit leuk.
  6. De Dunne

Bedankt! Fijne info.
    Maar eigenlijk was ook de vraag hoe lang een speedbom werkt ‘vergeleken’ als wanneer je het snuift? Dus hoeveel uren langer werkt een bom dan snuiven?

En nemen jullie in een bommetje meer speed dan met snuiven? Voor hetzelfde effect? Ik heb namelijk gehoord dat je als je speed slikt, bomt dus, je qua mg meer nodig hebt dan wanneer je snuift. Het word als je slikt minder opgenomen of iets dan wanneer je snuift.
    Thanks

7. Bas

Bas Wijs gebruiker

Ik neem meer dan wanneer ik snuif inderdaad. Maar op zich is 100 mg als bom (minimaal) wel voldoende om hem heerlijk te voelen. Staat beetje gelijk aan 300 mg bagger pep. ;p

Bom werkt gewoon langer, hoe lang precies heb ik niet bijgehouden. Ene keer lukt het slapen wel, andere keer niet. ^^

8. Roze olifant

Roze olifant DF Staff Medewerker Moderator Tripreporter

Ik vind er om eerlijk te zijn weinig verschil in zitten. Ik vind een bom niet perse heel veel langer werken dan snuiven. Misschien net iets langer, omdat het minder abrupt uitwerkt, maar zo enorm anders is het niet hoor.

Ik neem geen hogere dosis dan bij snuiven. Is m.i. ook totaal niet nodig. Er is geen verschil in intensiteit van het effect. De curve verloopt alleen anders (allemaal net wat geleidelijker en uitgespreid). Een bom van 100 mg zuivere speed ga je aardig voelen hoor! Ik ga bij bommen - net als bij snuiven - meestal tot 150 maar maximaal tot 200 mg (over een tijdsbestek van 24 uur, ik sla dus wel standaard een nacht over omdat ik toch niet slaap). Alles daarboven vind ik onnodig en too much qua bijwerkingen.

Ik moet wel zeggen dat ik zoveel moeite had met het snuiven van speed (ik vind het gewoon ontzettend ranzig spul en heb een enorme aversie ontwikkeld) dat ik vaak heel lang deed over het snuiven van die 50 tot 100 mg in één keer. Kokhalzen en mezelf steeds herpakken. Omdat ik zo langzaam snoof zal de werking geleidelijk zijn gegaan waardoor een bom voor mij geen grote verandering was behalve dat het in 1 seconde weg is zonder iets te proeven.

Ik doe het mezelf niet meer aan, dat snuiven. :wink:

Fool, acht.zes en De Dunne vinden dit leuk.
  9. Eman

Eman Experimenterende gebruiker

De gore smaak en vieze geur hoort er juist bij.
    Kokhalzen als het langs je keel glijd.
    Heerlijk

Fenrir en De Dunne vinden dit leuk.
  10. Spongebob

Spongebob Newbie

Ik doe het altijd in een capsule en doe er flink wat in. Werkt super goed en de werking houdt
    tot ongeveer 9uren aan. Snuiven vind ik echt niks. Steeds neusbloedingen, kapotte neus, hele vieze
    geur steeds in mijn neus na gebruik en het bijtende gevoel hou ik niet van. Ik vind dat dat als
    je het in een capsule doet, dat het harder aan komt en het gevoel vind ik persoonlijk veel lekkerder
    met een capsule. Met snuiven krijg ik de euforie niet, wat ik wel met capsules heb.
    Ik haal gewoon die maagbeschermer capsules leeg (esomeprazol) en doe daar de speed in.
    Je kan ook van die diareeremmers ofzo halen bij de lidl. Dat zit ook in capsules.
    Gewoon losdraaien en het spul er uit halen en de speed poeder er in doen.
    Mijn hele neus is kapot gegaan door dat snuiven en is na 2 jaar nog niet hersteld.. en het is
    echt een hell.. en dat terwijl ik er achter ben gekomen dat als ik het in een capsule doe,
    dat het veel lekkerder werkt, terwijl sommige beweren dat snuiven veel lekkerder is.
    Het effect treed dan wel sneller op maar vind de werking met capsules veel beter.

11. De Dunne

Elke keer als je snuift/snoof? Snoof je heel veel of vaak dan? Ik heb daar namelijk helemaal nooit last van.
    Wel wat lichtjes geïrriteerde neus 1 a 2 daagjes na een snuif dagje/avondje. Niet zoals een Colombiaanse verkoudheid maar wat snufferig en af en toe een nies.
    Wel ene keer kort een beetje een bloedneus gehad maar toen had ik met mijn snuifbuis in mijn meus geprikt. Nu andere snuifbuis die niet scherp is.

Laatst bewerkt: 11 okt 2018
  12. De Dunne

Wat bedoel je met “de curve” ? En dat die anders loopt?

Ik heb geen moeite met snuiven. Althans, ik ben der niet goed in maar ik vind het niet heel vervelend. Soms vind ik het zelfs wel iets hebben, dat “coole” snuiven. Part of the experiance zeg maar. Heb jij moeite met snuiven ansicht of alleen bij speed?

Ik denk dat ik tzt gewoon een vloeitje neem en daar in doe wat ik normaal geschat/op het oog neem met snuiven. Ik heb namelijk NOG STEEDS geen weegschaal gekocht... I know, lazy me, lazy me.. Maar dan wel in 2 vloeitjes verdeeld. Met snuiven neem ik mijn dosis ook verdeeld over een paar keer (3 a 4 keer) in en in een tijdsbestek van zo tussen de 1 uur en de 2 uur. Bij een echte speed avond dan. Als ik een alleen 1 puntje neem dan natuurlijk in ene keer.
    Ik ben namelijk bang als ik 100mg in ene neem dat het té heftig is in ene. Ik heb wel eens geprobeerd om de helft van mijn gemiddelde dosis zo snel mogelijk op te snuiven, dus geschat zo een 75mg in twee lijntjes en met 10 minuten ertussen. (In ene lukt mij echt niet hoor zoveel, snuif noob weet je nog :tonguewink:). Nou dat was geen succes! Neuspijn, meerdere kokneigingen door teveel speed in mijn keel en de uitwerking kwam mij veel te sterk op. Begon lichtelijk te zweten en kreeg trillende klamme handjes.
    Dus als ik die 100mg wil bommen doe ik dat in tweeën. Is dan een uur ertussen laten voldoende denk jij? Dus eerst 50mg en dan uur later weer een bom van 50mg?
    En kun je eventueel na die bommen ook nog bij snuiven? Stel die bommen zijn niet voldoende, kan ik dan een uur of 1,5 na de laatste bom een lijntje snuiven? Of werkt het dan niet of anders? Weer een uur op een derde bom wachten vind ik te lang.

13. De Dunne

Nog een vraagje voor de weters!

Soms als ik snuif voel ik direct dat er ook speed in mijn luchtwegen schiet. Dus voor mijn gevoel in mijn keelholte en zelfs in mijn longen. Ik moet er soms ook van hoesten. Niet handig! Zeker niet als die hoest zo spontaan komt dat je niet op tijd je waffel kan weg draaien en je dus je tweede lijn die al klaar lag van het bord afhoest... Great! :tongueclosed: Woesjjjj weg speed...
    Ik blijf dan soms nadat het in de longen is geschoten het ook voelen daar. Niet echt pijn maar een soort gevoel dat op benauwdheid lijkt (is het niet echt) en het voelt “zwaarder” aan de longen zelf. Dat houd dan best een uur of zelfs een paar uur aan.

Is dat normaal dat dat gebeurd? Dat het in je longen schiet en je dat blijft voelen?
    Kan het kwaad?
    Is er een manier om dat met snuiven te voorkomen?

Ik heb wel erge fijne poederige speed en ook plakspeed.

Als iemand van DF de antwoorden weet graag. Thanks alvast!

Laatst bewerkt: 11 okt 2018
  14. Lytje pole

Lytje pole Bewuste gebruiker

Als ik iets snuif, snuif ik langzaam. Heb het idee dat er dan minder in de longen komt. Oja, en niet met papiergeld.

15. Roze olifant

Ik bedoel met de 'curve' het verloop van het effect over tijd. Als je dat effect als een grafiek/lijn zou uitzetten tegen de tijd, dan krijg je bij bommen een wat vlakkere lijn dan bij snuiven. Bij snuiven loopt het effect sneller op, en relatief ook wat sneller af. Bommen gaat wat geleidelijker. (In tegenstelling tot wat de term 'bom' suggereert is er dus niet echt een plotselinge ontploffing, lol.)

Ik heb helemaal geen moeite met snuiven ansich. Ik heb specifiek moeite met de smaak van speed. Ten opzichte van andere snuifdrugs met een naar mijn mening subtielere smaak zoals ketamine en cocaïne, vind ik de sensatie achter in je keel echt heel vies, haha. En dat ligt dan niet aan bijproducten, de speed is gewassen en zuiver. Het is echt de amfetamine zelf die ik vies vind. Dat heb ik altijd al wel gevonden, maar ken je dat? Als je iets écht heel smerig vindt... eerst valt het nog mee, dan is het gewoon een beetje mweh, maar op een bepaald moment heb je een aversie opgebouwd en gaat het ineens niet meer. Ik denk eerlijk gezegd ook dat dat deels psychisch is. :wink: De anticipatie op 'ojee dit wordt vreselijk goor' maakt dat je al gaat kokhalzen bij het idee. Nou, dat had ik dus bij speed. Doordat ik zo zat te treuzelen met snuiven (steeds beetje snuiven, kokhals, half kotsen, dan weer beetje, weer kokhalzen) deed ik veel te lang over een lijn naar binnen werken. Ik had door deze traagheid sowieso al een heel slome inwerking, dus op een bepaald moment dacht ik: ja, dan kan ik eigenlijk net zo goed een bom nemen.

En daarna heb ik nooit meer anders gedaan. Ik vind het effect niet veel afwijken van de snuifmanier maar dan zonder de ellende vooraf :grin: de piek lijkt altijd wat langer te duren ook, ideaal!

Ikzelf neem vaak 70 tot 100 mg in één keer, maar ik reageer niet zo heftig op speed, dus voor mij is die startdosis prima. Ik kan me voorstellen dat jij het fijner vindt om met 50 mg te starten. Je kunt zeker met 50 mg beginnen en een uur later nog eens 50 mg nemen. Let wel op: de duur van de inwerking varieert nogal bij bommen, is mijn ervaring. Ik merk soms na een bom al na een kwartier/twintig minuten de eerste effecten, dan wijkt het dus niet zo af van snuiven, máár het komt ook voor dat het langer dan een uur duurt. Als je na een uur minder voelt dan je normaal van 50 mg voelt, zou ik dus nog even wachten. Het stapelt na anderhalf uur of twee uur ook nog wel makkelijk lijkt me. Gemiddeld werkt een bom bij mij na een half uur/drie kwartier duidelijk merkbaar, maar omdat het die minder abrupte inwerking heeft, is het soms lastig om het moment aan te duiden waarop je het effect begint te voelen. De plateaufase 'voel ik nu wel of niet iets' is langer.

Je kunt gewoon bijsnuiven, geen probleem. :) Het werkt niet anders dan normaal.

Fenrir vindt dit leuk.
  16. De Dunne

Ik snuif al heeeeel zachtjes en langzaam. Ook heel constant qua snuifkracht. Entoch gaat t soms zo de longen in.

17. Lytje pole

Kuch

18. De Dunne

Precies... :wink:

19. Roze olifant

Ik herken dit; dat is dus naast de smaak nog iets wat ik vervelend aan speed vind, de structuur. Ik heb momenteel speed die een makkelijkere structuur heeft dan m'n vorige. Dan komt er minder in je longen terecht, maar je ontkomt er nog steeds niet helemaal aan. (Behalve als je... nee, ik ga niet weer reclame maken voor bommen. xD)

Dat je het blijft voelen heeft er wellicht mee te maken dat de speed het slijmvlies een beetje irriteert. Om dezelfde reden dat frequent bommende gebruikers last van hun maag krijgen en frequente snuivers last van hun neus. Met jouw sporadische gebruik zullen je slijmvliezen het wel overleven, maar leuk vinden ze het waarschijnlijk niet, die speed die daar zit te branden. :)

Hou er ook rekening mee dat (lichte) benauwdheid gewoon een normale bijwerking is van speedgebruik. Misschien koppel je die twee verschillende klachten daarom automatisch aan elkaar.

De Dunne vindt dit leuk.
  20. Amfitamientje Power

Amfitamientje Power Bewuste gebruiker

Het ligt er aan hoeveel je hebt gegeten van te voren en hoe licht verteerbaar je eten is.

Als je veel hebt gegeten duurt het effect langer volgens mijn ervaring.

Als je zwaar verteerbaar eten hebt gegeten duurt het effect ook langer volgens mijn ervaring.

Op een bijna lege maag komt het effect sneller en duurt het effect iets korter.

Het effect van pluggen komt sneller dan bommen en langzamer dan snuiven.

Pluggen vind ik eigenlijk het prettigste werken kwa duur, come up en come down. Pluggen is wel lastig en je moet ook eigenlijk precies weten hoe diep en in welke hoek je je spuitje houd.

Tip voor pluggen. Los de speed op in een minimale hoeveelheid water. Doe daar nog eenzelfde hoeveelheid propyleenycol bij. Propyleenglycol zorgt ervoor dat de pep of wat dan ook extra snel wordt opgenomen door de slijmvliezen of huid.

21. Psychedelibee

Psychedelibee DF Staff Medewerker Moderator Tripreporter

Dat wordt nog wat als je ooit aya gaat doen :wink:. Ik vind de smaak van speed ook heel smerig hoor, maar kan me er altijd wel overheen zetten.

OT Ik heb slechts een paar keer speed gebomt, maar dat waren eigenlijk allemaal milde doseringen voor tijdens het schrijven van papers. Speed wordt vrij goed oraal opgenomen, waardoor je niet heel veel meer nodig hebt dan bij snuiven.

Oraal komt het inderdaad een stuk rustig opzetten dan bij snuiven en duurt de piek ook al snel een uur of twee langer. Snuiven komt wat sneller en stijler opzetten waardoor je soms ook een beetje een rush kunt ervaren, dat maakt snuiven toch iets recreatiever vind ik persoonlijk. Grootste nadeel aan speed bommen vind ik eigenlijk dat de nastimulatie veel langer aanhoud, er lijkt echt geen eind aan te komen vind ik altijd. Het is uiteindelijk een beetje een persoonlijke voorkeur of snuiven of bommen chiller vind en zeker de moeite om ook eens bommen te proberen.

Roze olifant vindt dit leuk.
  22. De Dunne

Bedankt.
    Een keer pluggen staat ook nog op to do list. Welke drug ik dan ga pluggen weet ik nog niet maar dat zou speed kunnen zijn.

propyleenycol Heb ik niet en ga ik ook voor die ene keer niet kopen. Dan wacht ik wel ietsje langer.
    Hoe lang blijf jij billenknijpend liggen nadat je geplugd hebt?

23. De Dunne

Wat bedoel je met nastimulatie?

24. Lytje pole

Propyleenglycol kent vele toepassingen:
    • in voeding en cosmetica om vocht vast te houden vanwege de hygroscopische eigenschappen
    • als niet-toxisch antivriesproduct in brouwerijen en zuivelbedrijven
    • als een oplosmiddel voor kleur- en smaakstoffen
    • als diergeneesmiddel tegen acetonemie
    • als rookvloeistof in rookmachines
    • als basis voor de vloeistof die wordt gebruikt in de e-sigaret
    • in zelfdichtende binnenbanden voor fietsen
    • fractie van de vloeistof in geothermische warmtepompen als antivriesmiddel met beperkte toxische eigenschappen

Fenrir en De Dunne vinden dit leuk.
  25. Psychedelibee

Psychedelibee DF Staff Medewerker Moderator Tripreporter

De comedown waarin je nog redelijk strak staat en niet kan slapen. Met bommen heb ik altijd het gevoel alsof het nooit ophoud.

26. Amfitamientje Power

Propyleenglycol is niet duur.

Als je niet incontinent bent hoef je niet te billenknijpen. Je “afsluiter” werkt goed genoeg uit zichzelf. Het gaat maar om 2 of 3 ml. Het is wel handig om het spuitje er in 1 vloeiende snelle beweging uit te trekken om lekken te voorkomen.

27. De Dunne

Aha, thanks. Weer iets geleerd. Dan zal ik daar rekening mee houden. Eventueel een jointje opsteken. Dat maakt bij mij de comedown goed dragelijk. Al vind ik dat zelfs met snuiven soms al lang genoeg duren.

28. De Dunne

Ik zal het wel liggend doen tzt. Eeeeh gekke vraag misschien maar hoever steek jij het spuitje naar binnen?
    Ik ga het niet eerdaags doen of snel maar het staat wel op mijn to do list.

29. Amfitamientje Power

2 a 3 cm vanaf Het moment dat je voelt dat je langs je afknijpspier bent. Houdt het spuitje dan schuin (tegen de wand van de endeldarm) richting je navel. Zo spuit je de drugs niet in ontlasting maar tegen de slijmvliezen die het moeten opnemen. 2 a 3 cm vanaf de ingang zitten er veel aders in je slijmvlies waardoor de drugs snel worden opgenomen. Propyleenglycol verweekt het slijmvlies tijdelijk een beetje waardoor het opnemen nog sneller gaat. Propyleenglycol in kleine hoeveelheden is niet schadelijk.

Maar ik shot niet

30. Amfitamientje Power

Ach als ik in de touwen lig en met een klein leren zweepje gedomineerd wordt door een lekkere kerel of stelletje. Laat ik de dom het spuitje klaarmaken, inbrengen en leegspuiten.

Dat is pas gek hè? Nee hoor dat vinden we alleen maar heel bijzonder. Je leeft maar 1 keer.

Fenrir, Lytje pole en De Dunne vinden dit leuk.
  31. De Dunne

Oke thanks. Toch ga ik voor zonder de Propyleenglycol proberen tzt. Gebruik jij zo een standaard spuitje wat je bij de Apotheek krijgt? Of gebruik je een extra dun spuitje?

Haha ik shot ook niet.

Oud topic hieronder maar wel interessant.

https://drugsforum.nl/threads/pluggen-voor-dummies.31765/

32. De Dunne

Leuke hobby hoor! Houd het interessant hahaha. Nee dank, geen bdsm voor mij.
    Een lekker wijf ala, kerel nee hahah.

33. Amfitamientje Power

C7ED6A39-DE25-43D0-8DE5-803619FC76EE.jpeg
    13 mm doorsnee. 5 ml. Volgens mij gewoon een standaard spuitje. Het tuutje kan je gebruiken om tegen het slijmvlies te zetten.

34. De Dunne

Ja die heb ik wel liggen nog. Thanks.

Amfitamientje Power vindt dit leuk.
  35. Amfitamientje Power

Ik heb net 3 capsules van 50 Mg geslikt. Door het kletsen over pluggen en bdsm heb ik zin om 250 Mg te pluggen. Als je het goed doet klapt dat er toch wel hard in. Daar ga je bijna van flashen maar laat ik het maar niet doen.

36. De Dunne

Je moet het zelf weten maar beter van niet misschien.
    Als ik totaal 400mg speed zou nemen word ik gek! Das veel te veel voor mij. Ene keer als beginnersfout ruim 200/250mg op een avond gesnoven. Nondeju zeg! Veel te strak, veel te gespannen in mijn rug en benen, mega hartslag bij bewegen en gewoon een heel onrustig gevoel. Daarna ook niet geslapen, de tweede nacht erna pas en maar 4 uurtjes of zo. Doe ik nooit meer.
    100/150 mg is voor mij top dosis. Misschien ooit eens op een festival iets meer maar veel meer zeker niet.

37. Amfitamientje Power

Op zich kan ik 400 Mg pure pep makkelijk aan. Als ik dat nu zou nemen dan zou ik morgenmiddag om 4 uur een paar uurtjes liggen tot 6 uur en dan later op de avond om 11 uur naar bed.

Ik doe het gewoon niet omdat het geen gewoonte moet worden om meer dan 150 Mg te nemen. Meestal neem ik gewoon 100 Mg of 150 Mg in capsules zoals vanavond.

Op speciale “gelegeneheden” neem ik soms 2 keer 250 Mg via pluggen. Lekker hoor. Totaal geen spanning, knarsen of onrust. Gewoon lekker gaan, extase. Bij puggen duurt de come down ook veel minder lang dan bij bommen.

38. Albedo

Albedo Bewuste gebruiker

Ben je misschien bekend met figgen? :)

39. De Dunne

Interessant. Ik houd het allemaal in gedachte. Thanks voor je info!

40. Lytje pole

Inderdaad.
    Door deze draad toch verleid weer eens speed te nemen!

Laatste keer was denk ik 15 jaar geleden, volgens mij nam ik gewoon standaard teveel in 1x. Slapen is toch wel een van mijn favoriete bezigheden.

Laden...
Vergelijkbare Topics - Graag info speedbom
  1. Gabbertje
    Reacties:
    33
    Weergaven:
    2.586
  2. Dunk
    Reacties:
    14
    Weergaven:
    1.716