Graspop Drugsbeleid

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories

Dropje

Experimenterende gebruiker
Hallo allemaal

Dit is mijn eerste topic.
Het leek me gepast om deze topic hier te plaatsten. Als dit onjuist is, excuus.

Dit weekend ga ik met een gezellige groep naar Graspop. Ik heb er erg veel zin in maar ik vroeg me het volgende af.

Ik zou zelf (en ik weet een paar anderen ook) graag wat wiet en pep meenemen. Alleen kan ik nergens iets recents vinden over controles en gevolgen van drugsbezit in belgie.

De artikelen van de overheid ken ik ondertussen wel (vaak bangmakerij), ik zoek ervaringsdeskundigen.

Heeft iemand hier ervaring mee? ik heb verhalen gelezen over drugshonden e.d. maar dat is allemaal rond 2010.

Thanks.

ps: Dit had ik al als bericht onder een andere topic geplaatst maar ik open zelf ook even een topic.

Mr. Brosnan

Belezen gebruiker
Hallo allemaal

Dit is mijn eerste topic.
Het leek me gepast om deze topic hier te plaatsten. Als dit onjuist is, excuus.

Dit weekend ga ik met een gezellige groep naar Graspop. Ik heb er erg veel zin in maar ik vroeg me het volgende af.

Ik zou zelf (en ik weet een paar anderen ook) graag wat wiet en pep meenemen. Alleen kan ik nergens iets recents vinden over controles en gevolgen van drugsbezit in belgie.

De artikelen van de overheid ken ik ondertussen wel (vaak bangmakerij), ik zoek ervaringsdeskundigen.

Heeft iemand hier ervaring mee? ik heb verhalen gelezen over drugshonden e.d. maar dat is allemaal rond 2010.

Thanks.

ps: Dit had ik al als bericht onder een andere topic geplaatst maar ik open zelf ook even een topic.
Alles wat meer dan een persoonlijke gebruikshoeveelheid is wordt gezien als “drugshandel”. Als je als Nederlander in België hiermee gepakt wordt krijg je hoogstwaarschijnlijk een boete en strafblad/aantekening in België. Dit zal ook resulteren in een verbod om België te betreden van pakweg 2 jaar. Dit is wel afhankelijk van de hoeveelheid drugs waarmee je gepakt wordt.

Een kennis is gepakt met 10 pillen in België (voor zijn vrienden en hemzelf op een feest daar), kreeg een boete van €650,- en een verbod van 2 jaar in België. Dit is op zich niet vreselijk maar als je regelmatig in België komt ben je goed de sjaak als de politie je tegen komt en ziet dat je een verbod hebt.

NiandraLades

Bewuste gebruiker
Tripreporter
De keren dat ik op Graspop was (tussen 2008 en 2014) was er totaal geen strenge controle. Heb daar ook openlijk aan de XTC gezeten (was toen al niet zo helder meer) en toen kreeg ik een knipoog van de security man... Maar dat is dus al best een tijd geleden, weet niet hoe het nu is, maar bij metal festivals zijn ze over het algemeen niet streng met controleren.

Azarius vaporizers and accessories
Bovenaan