grensverleggend gebruik

trombone

Newbie
Zoals de titel al suggereert; het gebruiken van zoveel mogelijk wiet.

Ik gebruik wiet graag'(altijd) op een iets andere manier dan de meeste mensen doen.
De eerste keren wiet kwamen voor in de vorm van erg sterke cake, ik vond het roken namelijk afschuwelijk.
Daarna is het overgegaan op waterpijp. Dit ging vaak al erg hard en elke keer probeerde ik het nog verder. spacen op wiet, je hoort mensen vaak klagen over het hebben van een badtrip op wiet, te veel genomen. Ik zoek deze punten juist op, die punten waarop input even zo hoog is dat je moeite hebt met alles door hebben en onder controle krijgen.

Ik vraag me af of er meerde zijn als mij..

Voor een voorbeeld.
Aardig veel wiet genomen, altijd puur en daarbij hadden we lachgas. Dit versterkt het effect van de drug meestal, en bij wiet als je hard gaat erger dan bij uppers.
Het zien van 'fractals' [erg gecompliceerde wiskundige vormen] zoek op youtube of wiki.
later kwam dit ook voor bij het gebruik van wiet alleen.

Ik vraag me dus af wat mensen hier van vinden :wink:

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
De effecten die je beschrijft zijn bij menig blower wel bekend. Wiet is een tripmiddel en hoewel het niet iedereen dit lukt kun je het ook als zodanig gebruiken.

Ik verleg ook graag mijn grenzen, met alles wat ik doe en bij elk middel dat ik gebruik.
Ook ik ben nog nooit echt bad gegaan op wiet, in psychologische zin. Ik heb een erg zwakke maag (niet handig als gebruiker..) en ben dus wel een aantal keer ziek geworden van het blowen.
Dit was overigens ALTIJD in combinatie met het roken van tabak en eenmaal tijdens mijn eerste kennismaking met cannabis (erg sterke cake die iets te zwaar viel).

Uit eigen ervaring herken ik duidelijk de drang naar die grens op zoeken waarbij je eigen geest ietswat uit balans raakt. Ik hou er bijvoorbeeld met tripmiddelen erg van om me af te laten glijden into the darkness. Ik laat enge gedachtes en waanbeelden over me heen komen tot het moment dat ik denk: 'nu kan ik niet meer terug'. Op die momenten begin ik er dan tegen te vechten en probeer ik constant op dat punt van mentale instabiliteit te balanceren.
Ik denk dat deze vage drang mij erbij heeft geholpen mentaal sterker te worden, niet slecht te gaan op bewustzijnsveranderende middelen. Aan de andere kant denk ik wel dat sommige (wie weet ook ik) ooit snappen en psychische stoornissen kunnen ontwikkelen.

Ik merk aan mezelf wel dat hoe ouder ik word, hoe minder die drang naar grensverleggend gedrag wordt.

trombone

Newbie
Ik zie het ook als een leerproces.

Je brein maakt hoe je je omgeving, de wereld, interpreteert.
Door de wiet worden zeg maar, instellingen in de verwerking van senses etc, anders.
Je zou zeggen dat zoals jij het ervaart is alsof je je in een andere realiteit bevind.

Dit geeft je kans om te leren hoe je dingen in je opneemt en wat je daarmee doet.
Dat als je begrijpt wat het inhoud om conscious te zijn.
Dit verijst wel een sterk mentale houding.

Hierdoor is mijn zicht op normale dingen [niet onder invloed] veranderd, beter gezegd verbreed.

Ik wil niet zeggen dat ik alles kan hebben.
Na een dag waarbij ik meerdere malen achter elkaar veel wiet had genomen.
Kwam ik op een punt dat voor mij wel te beschrijven is als, het verst dat ik ooit gegaan ben.

Constant een diepe kleurige ruis, van wat lijkt als kleine gekleurde pixels die door mijn hele gezichtsveld zitten. geproduceerd door mijn brein, niet mijn ogen. deze werden duidelijk 'fractals' met mijn ogen dicht. Op een gegeven moment waren deze zien baar met de ogen open.
Op dat moment begon het zeg maar teveel te worden. Ik voelde mij letterlijk opgesloten in mijn lichaam zonder enig veel input in het geheel. Wanneer je niks meer duidelijk kan horen, je weet niet meer waar je naar kijkt met je ogen. Het was zeg maar teveel.
Ik stond er nog wel boven, ik had het door. ik had door dat ik niks kon doen, ik voelde me gevangen. De ogen dichtdoen leverde een schrijnend en krijsend geluid op, gepaard met fractals die erg scherp waren. Alsof ze te duidelijk waren. Muziek was eng, het gaf teveel impulsen die ik
op dat moment die handelen kon.

Het is goed gegaan allemaal, maar ik weet wel dat ik bang was.

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
trombone zei:
Dit geeft je kans om te leren hoe je dingen in je opneemt en wat je daarmee doet.
Dat als je begrijpt wat het inhoud om conscious te zijn.

Helemaal mee eens. Zo ervaar ik het ook. Merk wel dat wanneer het gebruik misbruik wordt er een negatieve werking op de algehele mentale conditie kan optreden. Maar deze negatieve invloed ervaar ik op de lange termijn dan ook weer als sterker makend puur omdat je er wel moet coöpen.

trombone zei:
Na een dag waarbij ik meerdere malen achter elkaar veel wiet had genomen.
Kwam ik op een punt dat voor mij wel te beschrijven is als, het verst dat ik ooit gegaan ben.

Constant een diepe kleurige ruis, van wat lijkt als kleine gekleurde pixels die door mijn hele gezichtsveld zitten. geproduceerd door mijn brein, niet mijn ogen. deze werden duidelijk 'fractals' met mijn ogen dicht. Op een gegeven moment waren deze zien baar met de ogen open.
Op dat moment begon het zeg maar teveel te worden. Ik voelde mij letterlijk opgesloten in mijn lichaam zonder enig veel input in het geheel. Wanneer je niks meer duidelijk kan horen, je weet niet meer waar je naar kijkt met je ogen. Het was zeg maar teveel.
Ik stond er nog wel boven, ik had het door. ik had door dat ik niks kon doen, ik voelde me gevangen. De ogen dichtdoen leverde een schrijnend en krijsend geluid op, gepaard met fractals die erg scherp waren. Alsof ze te duidelijk waren. Muziek was eng, het gaf teveel impulsen die ik
op dat moment die handelen kon.

Het is goed gegaan allemaal, maar ik weet wel dat ik bang was.

Wat je hier beschrijft is imo trippen te noemen. Zo intens van wiet nog nooit gehad, maar erg herkenbaar bij andere psychedelica. Heb zonder te kunnen zien/horen/ruiken/voelen eens een paar uur lang 'vast gezeten' in mijn eigen wereld. Ik was iedereen en iedereen was mij, terwijl ik geen ego meer had en rondzweefde tussen alle materie van het universum. Tijdens dit laatste stadium is het lastig om bad te gaan, aangezien het bewustzijn dan zo ver afwezig is. Maar de weg ernaar toe was erg stevig en dacht de grip meermaals te verliezen. Is niet gebeurt en is exact zoals bij jou: Alles goed gegaan maar ik weet nog wel dat ik bang was. Dit was overigens onder een redelijke maar niet erg zware dosis acid.

Conclusie: Het is inderdaad een leerproces, maar je moet wel zorgen voor een peergroup die kijk heeft op jou als persoon. Door de derealisatie van de meeste drugs kun je het wel eens niet door hebben dat je de verkeerde kant op gaat of dat je voor je gevoel positief verbeterd terwijl mensen rondom je vinden dat je persoonlijkheid ((zeer)negatief) veranderd.
Het is een leerproces met risico's, die je moet kennen, accepteren en respecteren. Doe je dit niet, dan heb je imo meer kans om als junk in de goot te eindigen. Maar dat zijn mijn 2 centen....

Teslaatje

Newbie
Hallo allemaal, allereerst weet ik dat dit een oud topic is, maar ik vind 't toch het reageren waard. Op nummertje twee: even voorstellen. Als er een subforumpje bestaat voor nieuwelingen waar ik overheen heb gekeken (hoewel de zoekfunctie dit stug ontkent) zal ik m'n verhaaltje daar heen verplaatsen.

M'n levensverhaaltje:
Code:
Ik ben Teslaatje. Ik lees nu al een paar jaar van alles en nog wat op het forum hier, en vond het hoog tijd om eens een accountje aan te maken. Niet alleen om me te mengen in de discussie, maar ook om de mensen hier en het forum zelf even te bedanken voor alle tips, kennis en wijsheid die ik hier heb vergaard. Zonder jullie had ik waarschijnlijk al het een en ander gedaan waar ik later spijt van zou krijgen, maar ik kan met trots zeggen dat er in mijn nog o zo korte leventje nog niet vaak iets fout is gegaan op het gebied van drugs. Dus bij deze, dank daarvoor!

Veel ervaring met drugs heb ik niet. Ik blow vaak; heel vaak, mijn XTC-ervaringen zijn op een hand te tellen en verder heb ik alleen wat gekloot met rytalin. Ik ben meer into downers dan uppers, omdat ik het hele 'strak' staan niet als prettig ervaar en vrij verslavingsgevoelig ben. Naar mijn idee kan ik mentaal goed de controle houden over een 'trip' of wat dan ook, maar kijkend naar mijn korte lijstje ervaring kan ik daar eigenlijk nog niet veel over zeggen :wink: .

M'n XTC-verhaaltjes zijn hartstikke leuk, maar aangezien ik me voor aan het stellen ben gaan we even in op 't favoriete plantje van velen: Wiet. Ik hou van wiet. Blowen doe ik als een overtuigd rastafari. Naast mijn overmatig chocoladegebruik ia wiet wel mijn grootste verslaving. Nou moet ik hier wel bij zeggen dat ik (tegen eigen verwachtingen in) heb ondervonden prima zonder te kunnen en bij lange na niet continu stoned ben, maar het een verslaving noem omdat het toch deel is geworden van mijn dagelijks leven. Wat ik zo bijzonder vind aan wiet, is dat het bij mij als ADD'er onvergelijkbare effecten heeft als bij veel niet-AD(H)Ders. Nou heb ik een vrij milde vorm van ADD, en ben ik er de laatste jaren goed in gegroeid. Niet alleen recreatief, vb. het feit dat mijn altijd drukke hoofd na het blowen rustiger word en de lichamelijke effecten naar mijn mening heerlijk zijn, maar ook op het gebied van dingen als concentratie, ordening en dingen als programmeren (opleiding applicatieontwikkelaar). Dingen uit mijn hoofd leren, stampwerk, is voor mij sowieso not-done. Het programmeren op zich gaat me wel goed af. beter dan de meesten om me heen, maar ik merk dat als A, M en ik na het blowen terugkomen het programmeren vaak een stuk beter gaat. Ik raak minder snel afgeleid door YouTube, anderen etc, en ik bekijk het probleem van een geheel andere kant. 
Na al een jaar of 2 te blowen, en sinds m'n verjaardag vrijwel dagelijks blow blijft het elke keer opnieuw even speciaal, even genieten. Van grote afname in effect is ook weinig sprake. Heel verhaal, inderdaad, waarschijnlijk niet te bijzonder, maar bedankt voor het lezen en HOLA!

-,Tesla :stoned:

OT: Na dit topic te hebben gelezen werd ik benieuwd hoe 'te veel wiet' zou voelen. Samen met 'n goede vriend gedaan, met als resultaat een lichte euforie en wat onverwachtse closed-eye visuals (van wiet :openmouth: ). Is zeker voor herhaling vatbaar, en 'n aanrader! Bedankt voor 't idee, ben benieuwd of meer mensen dit wel eens doen.

-,Tesla :stoned:

doe de duif

Belezen gebruiker
Ben ik de enige die moet kotsen als ik mijn grens over ga?
Het is net of mijn evenwichtsorgaan het allemaal niet meer weet en dan heeft ie maar de opdracht om te kotsen...meerdere keren soms :( :kots: :kots:

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Teveel blowen is ook niet chill inderdaad en zeker toen ik er nog minder ervaren mee was ben ik er ook wel eens van over mijn nek gegaan. Maar meestal als ik over mijn nek ging door blowen kwam dat door de vreetkicks die gewoon niet te houden waren. Ik heb me een aantal keer gewoon zo misselijk gegeten dat ik er van moest kotsen en zelfs dan bleef ik soms door eten. Echt heel naar als je gewoon geen controle meer hebt over je eetgedrag.

Moestuinier

DF-koning
Tripreporter
Dat eetgedrag herken ik ook. Vooral vroeger in mijn beginners blow periode vond ik dat hatelijk. Nu heb ik nog weinig vreetkicks.

Is het niet dat die "trippende" effecten vooral bij de Sativa soorten voorkomen, de meer mentale high? Ik heb mij gisteren zo een super Sativa soortje opgepikt. Ik ben altijd de goeie belgo volumieuze indica kweeks gewend.

Bij een goeie dosis van die Sativa soort had ik bij gesloten ogen blauwe flitsende lichtjes voor mijn ogen, enkel bij het sluiten.

Vroeger had ik ook al es na genoeg blowen me helemaal laten gaan, ik merk wel altijd dat een "wiet trip" meestal de duistere kant op gaat ...

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Sativa's hebben een meer mentaal effect inderdaad dan indica's. Dus dan heb je ook sneller de kans dat het trippy wordt. Helaas heb ik al zoveel geblowd in mijn leven dat trippen op wiet er met roken niet meer in zit voor mij.

Moestuinier

DF-koning
Tripreporter
Ik blow ook al een heel eind, bergen verzet maar veelal belgo wiet dat zijn dan meestal de bud soorten, lage tot medium kush en de autoflowers. Ik kan goed begrijpen als je elke dag de coffeeshop tot bereik hebt met prima uitgekweekte soortjes dat het trippend effect er na een tijdje van af gaat. Het komt weinig voor dat ik hier goeie sativa voorbij zie komen maar telkens ik die bij de buren rook loop ik in de zevende hemel :grin: :stoned:

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Ik geef toch wel de voorkeur aan Sativa's, alhoewel Indica's toch ook wel hun plek hebben met name voor slapen. Maar snap goed dat het het er lekker van neemt als je dan hier in Nederland op bezoek bent.

Bovenaan