1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Grip op realiteit verliezen.

Discussie in 'Voeding, gezondheid, liefde, seks en relaties' gestart door DailyAddict, 17 mei 2018.

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories
  1. DailyAddict

DailyAddict Newbie

Hey,

Weet niet goed hoe ik moet beginnen ben net nieuw op deze forum...
    Ik ben 20 jaar en rook wiet sinds mijn begin 17de gebruik soms ook eens iets anders zoals MDMA,XTC,cocaine en truffels.

Nu de laatste dagen merk ik dat er iets niet klopt het lijkt alsof ik soms niet meer hier ben (op aarde in deze realiteit) het moment dat ik dit ervaar begin ik vaak te zweten en lichtjes te panikeren maar kan dit net genoeg verbergen zodat mensen rondom me dit niet merken,dit komt voor op verschillende locaties voor zoals werk,thuis,cafe...noem maar op.

Nu is de vraag moet ik mij zorgen maken in verband met psychose?
    En ik bedoel met de quote "grip verliezen op realiteit" dat ik alles in vraag trek, nu heb ik dit vroeger ook al eens gehad toen ik net begon met het roken van wiet (was toen ook even gepanikeerd) maar dit is vanzelf over gegaan en dacht dat het erbij hoorde.

Als iemand meer ervaring heeft met dit soort fenomeen laat iets weten hieronder ben altijd bereid meer info te geven als dit zou kunnen helpen.

Groeten,
    Robin

2. KropSla

KropSla DF Staff Medewerker Moderator Tripreporter

Klinkt een beetje als derealisatie, hoewel ik alles in vraag trekken daar niet zo bij kan plaatsen. Maar ik zou vooral ff van de drugs afblijven en braaf op tijd naar bed gaan, etc, even een rustpauze voor je hoofd en lijf. En probeer (makkelijk gezegd he) als het gebeurt 'gewoon' afleiding te zoeken en er niet teveel mee bezig te blijven. Het probleem met zulke dingen is vaak vooral dat hoe meer waarde je er zelf aan gaat hechten, dus hoe banger het je maakt, hoe meer je panikeert, en dat helpt niet.

Pepperoni en DailyAddict vinden dit leuk.
  3. Mr.Pilska

Mr.Pilska Experimenterende gebruiker

Beste daily.

Indd wat kropsla hierboven zegt.
    Beter even van de stuff afblijven. Dit wat jij nu zegt komt wel redelijk bekent voor. Google eens paniek aanval daar heeft het wel wat van. Is er wat veranderd in je thuis omgeving?
    Wat het kan triggeren.

Ik rookte zelf ook elke dag stevig wiet. Nu ik daar in minder of dagen niet meer smook. voel ik me volgende dag helderder beter sneller niet fuzzy in mijn hoofd.

Rustig aan en als het niet beter word met de tijd of het erger word. Praat er met iemand over of ga naar een dokter

Mvg. Mr.Pilska

4. DailyAddict

DailyAddict Newbie

Thanks voor die info er is niet direct iets dat het triggerd, zal jullie raad opvolgen en even minderen met de middelen die ik gebruik :wink:.
    Bedankt voor de snelle feedback <3

Peace,
    Robin

5. TechnoChicken

TechnoChicken Bewuste gebruiker

Ik heb zelf een tijdje last gehad van ik denk depersonaliteit/derealiteit. Dit kwam denk ik door een avondje xtc die een beetje fout was gegaan door teveel xtc en wiet.

Ik weet het nog steeds niet zeker maar zag hier wel een verband in. Heb hier een aardig tijdje last van gehad (6 maanden denk ik) dit kwam ook omdat ik even geen doel in het leven had omdat ik in een tussenjaar zat en niet wist wat ik wou doen.

Toen ik weer naar school ging had ik het er ook erg moeilijk mee omdat ik in een soort bubbel leefde. Alles schiet langs je en ik had het gevoel alsof het leven een schilderij of film was. Was ook erg onzeker omdat ik me zo voelde.

Elke keer als ik aan depersonaliteit dacht kreeg ik weer een erg naar gevoel, zoals jij beschrijft zweten en paniekeren.

Toen het goed ging op school en ook eindelijk weer een doel voor ogen had merkte ik dat ik er steeds minder last van kreeg. Ik dacht er minder over na en kon weer een normaal leven lijden.

Ik geef je als tip om goed uit te kijken met drugs, al weet ik nogsteeds niet of het bij mij nou door de drugs kwam, maar ik weet hoe je je voelt. (als dit bij jou daadwerkelijk over depersonalisatie gaat)

Doe dingen die je leuk vind en probeer er niet aan te denken. Makkelijk gezegd maar ik kan je zeggen dat het goed komt!

Je kan me een berichtje sturen als je daar behoefe aan hebt.

Groetjes TechnoChicken

Pepperoni vindt dit leuk.
Laden...
Vergelijkbare Topics - Grip realiteit verliezen
  1. Angel67
    Reacties:
    5
    Weergaven:
    1.019
  2. Heart4Hard
    Reacties:
    7