had ik overdosis xtc?

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories

Lena1

Newbie
Hallo iedereen. Ik heb best vaak xtc genomen. Er is meerdere keren iets gebeurd, waarbij ik een soort van in slaap viel. Ik zal het zo omschrijven. Betekent dit dat ik een overdosis had of is het niks en kan het negeren? Als dit kenmerken zijn van een overdosis zal ik niet meer zulke hoge dosissen nemen.
Omschrijving: Ik heb pillen met een dosis van 260 mg mdma en ben zelf een kleine vrouw van 55kg. Nadat ik 1 pil/een halve had geslikt voelde ik me erg moe en zwaar. Ik had dan de neiging om te gaan liggen. Ik sloot mijn ogen en viel dus in een soort slaap. Ik was nog wel bij bewustzijn en gewoon wakker, maar was te moe om op te gaan staan of om te praten/bewegen. Dit duurde meestal een half uur. Na dit half uur was ik weer fit.

Natozlato

Badass junkie
Had je dan een hele of een halve geslikt?

In het geval van een halve zou ik zeggen geen overdosis. Heb je je ingelezen over wat een normale dosis is?

Als je te vaak xtc doet, zonder een paar maanden pauze ertussen, kan het zijn dat je er heel moe van wordt, dat heb ik meermaals gelezen.

Lees de handleiding xtc op het forum eens goed door, is mijn tip.

Jumping Jack

Bewuste gebruiker
Ja dat is duidelijk een teken dat je teveel hebt genomen. Met jou gewicht kan je het beste 100mg nemen. Daar ga je het beste op.
En dan kan je paar uur later misschien nog wel 50mg bijnemen als je door wilt gaan.
Met pillen is het lastig te bepalen hoeveel mg je neemt er kan soms wel 50mg verschil per pil zijn.
Of de manier hoe ze gedrukt zijn kan ook invloed hebben.

Misschien een optie om pure mdma kristallen te doen volgende keer.
Makkelijker te dosseren.
Zeker als je weinig weegt is dat wel belangerijk.

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Lees de handleiding xtc op het forum eens goed door, is mijn tip.

@Lena1 , alsjeblieft, leesvoer:

En met jouw lichaamsgewicht is een halve van jouw pil al teveel.

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Met jou gewicht kan je het beste 100mg nemen. Daar ga je het beste op.
En dan kan je paar uur later misschien nog wel 50mg bijnemen als je door wilt gaan.
150 is nog vrij veel hoor voor 55 kg. Dat is al meer als 2 mg per kg lichaamsgewicht. Advies is 1,5 mg per kg lichaamsgewicht. Ietsje meer kan geen kwaad met 3 maanden ertussen.
Weet dat er vaak meer wordt gebruikt maar 1,5 of max 2 mg per kg lichaam is echt zat.

Ik weeg ook weinig en ik zou 150 mg echt als teveel ervaren.

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Daarom zei ik ook 100mg en als iemand dan door wil gaan omdat het is uitgewerk dat diegene dan niet weer 100mg neemt maar beter 50mg.
Dat bedoelde ik daar mee.
Dan nog zit je totaal op 150 mg wat echt “officieel” teveel is voor iemand van 55 kg

Natozlato

Badass junkie
Nou, ik vind 150 dus echt wel weinig. Ik woog eerst ook 55 kg, nu een paar kg meer door dat kut corona, en ik nam als startdosis altijd 100 mg. Dan heb ik een normaal effect. Om het gebeuren wat te verlengen nam ik na een paar uur nog eens 100 mg. In mijn ervaring heef thet niet veel zin om maar de helft bij te pakken, dat voelde ik gewoon niet.
Die 1,5 mg per kg lichaamsgewicht is een richtlijn.

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Nou, ik vind 150 dus echt wel weinig. Ik woog eerst ook 55 kg, nu een paar kg meer door dat kut corona, en ik nam als startdosis altijd 100 mg. Dan heb ik een normaal effect. Om het gebeuren wat te verlengen nam ik na een paar uur nog eens 100 mg. In mijn ervaring heef thet niet veel zin om maar de helft bij te pakken, dat voelde ik gewoon niet.
Ik ben klein, tenger en weeg weinig. Als ik meer dan 2 mg per kg lichaamsgewicht neem voelt dat echt als veel te veel.
Die 1,5 tot 2 mg per kg is idd een richtlijn en de beste dosis zal ook per persoon verschillen.
Maar met 55 kg dan 200 mg nemen totaal is meer als 3,5 mg per kg. Dat is echt flink!

Bij mdma is bij mij less echt more… Ik neem als ik het thuis neem (alleen of met iemand samen) max 1 en heel soms 1,5 mg per kg. Dat is dan echt zat.
Op feestjes of festivals zit ik meestal op 1,5/ of 2 mg per kg lichaamsgewicht. Neem ik meer dan is het niet lekkerder qua euforie, love gevoel etc maar wel strakker, warmer, onrustiger.

Het is ook maar net welk effect je zoekt. Ik zoek echt dat mdma love-mellow-knuffel-relax-dans effect zonder te waus te worden zodat ik van alles mis en geen leuke gesprekken meer kan voeren.
Anderen willen misschien juist “hard gaan” of “naar de klote” gaan. Dan is idd mijn dosering te weinig. Ik zoek dat effect niet.

(te)Hoge doseringen zijn echt veel slechter voor je. Hoe lekker het misschien ook is.

Laatst bewerkt:

Jumping Jack

Bewuste gebruiker

Het is inderdaad een richtlijn en 150mg is niet zoveel. Is een leuke dosis. Als ze eerst met 100mg begint kan ze zelf wel bepalen of ze nog meer wilt.

Natozlato

Badass junkie
Het is ook maar net welk effect je zoekt. Ik zoek echt dat mdma love-mellow-knuffel-relax-dans effect zonder te waus te worden zodat ik van alles mis en geen leuke gesprekken meer kan voeren.
Anderen willen misschien juist “hard gaan” of “naar de klote” gaan. Dan is idd mijn dosering te weinig. Ik zoek dat effect niet.
Ik zoek dat effect ook niet, ik ben niet iemand die helemaal van de kaart wil zijn. Maar fijn dat zo'n lage dosis voor jou voldoende is. Het wil niet zeggen dat dat voor iedereen van 50-60 kg voldoende is.

Wat altijd goed is, is om naar je lichaam te luisteren, en te bepalen wat jouw sweet spot is.

Azarius vaporizers and accessories
Bovenaan