Hallucinaties na 6-APB & nacht doorhalen

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories

Flualhamdulillam

Badass junkie
Heyy beste DF’ers 😁

Gisteren heb ik 6-APB gedaan, waarin ik bijgenomen heb. In eerste instantie vond ik dit niet zo erg want ik had alle tijd en hoefde nergens optijd te zijn. Dat het lang duurde is een understatement! Ik heb zo’n 6 uur gepiekt denk ik? Ongelofelijk mooi!

Ik heb besloten de nacht door te halen en niet te gaan slapen. Logischerwijs ben ik vandaag een beetje moe, maar ik heb de nacht doorgebracht met een groepje supertoffe forumleden en ik heb besloten hierna ook nog 2-FMA te gebruiken. Dit was ongeveer 7 uur na inname van de laatste dosis, en anderhalf uur hiervoor had ik 2mg etizolam genomen (was namelijk eigenlijk van plan te gaan slapen).

Goed, een lekker onderzoeksdagje dus. Nu merkte ik vannochtend toen ik ben bed lag (terug van mijn 6-APB avontuur, waarna ik vanuit bed door ben gaan chillen) dat ik nogsteeds hallucinogene effecten van de 6-APB ervaarde. 6-APB heeft wat psychedelische kenmerken die zich bij sommige mensen meer uitten dan bij anderen. Ik heb lichte effecten gemerkt, en deze merkte ik in bed nogsteeds op. Door het bijnemen duurt 6-APB enorm lang, dus dit verbaasde mij niet.
Ook hoorde ik soms ineens muziek, terwijl ik geen oortjes in had en iedereen in huis sliep. Het duurde vaak maar kort en het voelde alsof het geluid langs me flitste. Naast muziek begon ik ook regelmatig brabbelende stemmen(onverstaanbaar) horen. Ik hoorde het beter en kon het soms zelfs ‘oproepen’ als ik me goed focuste. Ik ging er vanuit dat dit wederom door de 6-APB kwam. Ik heb immers ook auditieve hallucinaties gehad op MDMA (stemmen van vrienden die niet op dat feest zijn horen door de muziek heen, bijv.).

Het is nu ruim 20 uur nadat de laatste dosis heb ingenomen. Ik heb nog steeds CEV’s en OEV’s. Ze zijn niet per se toe of afgenomen in intensiteit nu krijg ik het idee dat ze toenemen in intensiteit, misschien omdat ik erop let, weet ik niet. Maar ze zijn in iedergeval wel van karakter veranderd.
Ze bestaan nu vooral uit:
-Witte fijn-korrelige ruis door heel mijn gezichtsveld

-Dubbelzien. Dit is al zichtbaar op de letters van mijn scherm(update: soms zelfs moeilijk te lezen, tot ik gewend ben) maar het effect neemt significant toe naar mate ik naar objecten verder erg kijk.

-Schaduwen van stilstaande objecten (een lamp, verwarmingsbuis bijv.) beginnen met bewegen naarmate ik er langer naar kijk. Hoe langer ik naar kijk, des te meer deze op en neer (in een soort willekeurige schokkende omhoog-omlaag beweging).

-Vervormen van mijn gezichtsveld. Als ik lang kijk naar eenzelfde punt dan begint alles rondom dat punt te bewegen. Dit is het meest merkbaar aan de zijkanten van mijn gezichtsveld. De bewegingen zijn best wel snel, willekeurig en daarmee erg opvallend.

-Heftige auditieve hallucinaties, ik had deze dus vanochtend al opgemerkt. Toen mij opviel dat ik nog steeds aan het hallucineren was, besloot ik te kijken wat er zou gebeuren als ik helemaal ontspan en even tot mezelf kom. Heel snel begon ik met mijn ogen dicht mezelf zien liggen op bed. Wel vanaf het punt waar je hoofd zit, maar meer uitgezoomd(if that makes sense?). Het voelde best wel lekker, en ik was onder de indruk van wat ik zag, er stond een heerlijk muziekje op. Tot ik mijn ogen weer open deed en de muziek ineens stopte. Ik had totaal niet door dat de muziek afkomstig was uit mijn hoofd. Nu elke keer als ik mijn ogen dicht doe en focus op een deuntje of nummer dan hoor ik hem vanuit binnenin mijn hoofd.

-De lichtintensiteit in de ruimte verandert willekeurig als ik richting de kant van mijn plafondlamp kijk.

-Als ik lang door mijn kamer kijk zie ik langzamerhand steeds meer zwarte puntjes met hoge snelheid (ongeveer die van een snelle vlieg) door de kamer vliegen maar als ik er naar wil kijken zijn ze er niet meer. Ik weet niet of ik gek aan het worden ben of dat het komt omdat ik het nu allemaal zo gedetailleerd aan het uitleggen ben, maar ik dacht er zelfs eentje op mijn gezicht en mijn arm te voelen, waarna ze wegschoten en verdwenen.

(Klinkt enger dan het is, of ja... Ik ben me er in iedergeval van bewust dat je hersenen heel erg zelf dingen kunnen invullen en verzinnen. Vooral wanneer deze onder invloed van drugs zijn, of lange tijd heel weinig slaap heb gehad. Voor de duidelijkheid, ik heb slechts één nachtje doorgehaald. De drugs hoort denk ik toch ook al wel uitgewerkt te zijn.)

Note: De auditieve hallucinaties die spontaan op kwamen zetten bevatte óf onverstaanbaar geroezemoes óf een nummer die ik gisteren heb geluisterd zijn mijn 6-APB trip!

Note: Ik weet niet of het komt omdat ik er nu op let, maar ik hoor in het afgelopen uur regelmatig liedjes voorbij komen, maar als ik ze bewust hoor dan verdwijnen ze.

Ik maak me geen zorgen, want ik ga straks lekker mijn slaapgebrek inhalen, en ik vermoed dat dat al zal helpen. Toch vind ik het erg vreemd en ben benieuwd of iemand (met 6-APB of een andere drug) dezelfde soort hallucinaties wel eens heeft ervaren.

Groetjes,

Remi

Laatst bewerkt:

Dara

Experimenterende gebruiker
Heb wel soortgelijke hallucinaties gehad met andere drugs. Vertel je er later nog wel meer over! Nu moet ik gaan slapen. Want ook ik heb wat slaap in te halen.
Ik zou zeggen neem een kopje thee, een warme douche en ga lekker slapen. Mocht je last hebben van auditieve hall's dan kun je zacht muziek aanzetten.
Hopelijk gaat de hallucinaties snel over! Want is nou wel mooi geweest 😊

Boyman

Belezen gebruiker
Hey Remi,

Ik heb ooit een keer een paar nachten op rij doorgehaald toen ik voor het eerst speed probeerde (was ook meteen de enige keer). Ik had toen na een uur of 50 wakker te zijn ook hallucinaties, vooral geluiden/stemmen maar ook leek ik een soort half te dromen terwijl ik wakker was. Het deed mij een beetje denken aan het ijlen wat je doet als je echt flink koorts hebt. Toen ik uiteindelijk eenmaal geslapen had, was het meteen weg en heb er sindsdien ook nooit meer last van gehad.

Ik vermoed dat jij inderdaad gewoon erg gevoelig bent voor deze bij-effecten van de 6--APB en ook voor de effecten van slaaptekort. Je lichaam zal flink uitgeput zijn. Wat je zelf al zegt: lekker je slaap inhalen en dan hoef je je geen zorgen te maken. Mochten de hallucinaties blijven voorkomen als je weer helemaal fit bent, dan zou ik toch even een bezoekje aan de huisarts plegen. :mouthzip:

Houd ons op de hoogte!

Flualhamdulillam

Badass junkie
Toen ik gisteren wakker werd leek alles weg te zijn, maar ik keek het nog even aan en merkte dat sommige van de hallucinaties nog aanwezig waren, maar een stuk minder.

Ik ben net weer een lekkere 10 uur geslapen, dus ik denk dat ik vandaag weer ‘genezen’ zal zijn 😋.

vader

Experimenterende gebruiker
Die eerste, visual snow, is een hele bekende bijwerking van drugs en een nachtje doorhalen.
Had dit vroeger vaak met MDMA gebruik, en laatst ook weer met 3-mmc.
Voor de rest klinkt het ook allemaal heel bekend, ik had zelf toendertijd b.v. ook wel eens last van dingen in mijn ooghoek zien in donkere ruimtes.
Alsof er een muis over de vloer voorbij schoot.
'My mind is playing tricks on me' (Geto Boys , lolz) dus ik moet maar weer gaan slapen dacht ik dan meestal.
En ronddraaiende, hoekige, symmetrische patronen, bij mij meestal opgebouwd uit hele fijne, oplichtende rode/roze dunne draadjes,
wat je dus eigenlijk meer verwacht bij tripmiddellen of disso's zag ik ook nog wel eens naar een paar nachtjes doorhalen op uppers.
Dit laatste heeft bij mij zeker 10 jaar geduurt, na het staken van uppers-gebruik.
Had er altijd last van als ik vermoeid was, een lichte vorm van HPPD, en achteraf denk ik mede getriggert door cannabis gebruik.

Laatst bewerkt:

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Gisteren heb ik 6-APB gedaan

ook nog 2-FMA te gebruiken. Dit was ongeveer 7 uur na inname van de laatste dosis

en anderhalf uur hiervoor had ik 2mg etizolam genome
Hoeveel 6apb en hoeveel 2fma had je totaal genomen?
Ik denk eerder dat de combinatie van 3 soorten drugs en geen slaap de oorzaak zijn van je hallucinaties en schimmen en niet de 6apb zelf. Combi gebruik en hoge doseringen kunnen ook deze klachten geven.
Als ik een nacht oversla tijdens speed dan heb ik ook dat soort klachten. Daarom haal ik zeer zelden of nooit door.

Laatst bewerkt:

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Toen ik gisteren wakker werd leek alles weg te zijn, maar ik keek het nog even aan en merkte dat sommige van de hallucinaties nog aanwezig waren, maar een stuk minder.

Ik ben net weer een lekkere 10 uur geslapen, dus ik denk dat ik vandaag weer ‘genezen’ zal zijn 😋.
Eet en drink vandaag even extra gezond. Verse groentes, fruit en (volle) zuivel.

Flualhamdulillam

Badass junkie
Hoeveel 6apb en hoeveel 2fma had je totaal genomen?
Ik denk eerder dat de combinatie van 3 soorten drugs en geen slaap de oorzaak zijn van je hallucinaties en schimmen en niet de 6apb zelf. Combi gebruik en hoge doseringen kunnen ook deze klachten geven.
Als ik een nacht oversla tijdens speed dan heb ik ook dat soort klachten. Daarom haal ik zeer zelden of nooit door.
Ik vermoedde al dat het door de combinatie kwam. Ergens in mijn achterhoofd bedacht ik dat door het laat bijnemen, de hoge totale dosering(260mg) en de enorm lange werkingsduur, dat de hallucinaties nog voortkwamen uit de trip. Maar bedacht me ook snel dat dit niet kwam. De hoeveelheid 2-FMA weet ik niet precies, maar een meer dan ik normaal zou nemen...

Ik heb zoiets nog nooit gehad dus was me er niet van bewust dat na 1 nachtje doorhalen met drugs al tot dit soort hallucinaties kon leiden!
Gisteren en vandaag goed gegeten en gedronken, dus komt helemaal goed. Dankjewel!

Flualhamdulillam

Badass junkie
Die eerste, visual snow, is een hele bekende bijwerking van drugs en een nachtje doorhalen.
Had dit vroeger vaak met MDMA gebruik, en laatst ook weer met 3-mmc.
Voor de rest klinkt het ook allemaal heel bekend, ik had zelf toendertijd b.v. ook wel eens last van dingen in mijn ooghoek zien in donkere ruimtes.
Alsof er een muis over de vloer voorbij schoot.
'My mind is playing tricks on me' (Geto Boys , lolz) dus ik moet maar weer gaan slapen dacht ik dan meestal.
En ronddraaiende, hoekige, symmetrische patronen, bij mij meestal opgebouwd uit hele fijne, oplichtende rode/roze dunne draadjes,
wat je dus eigenlijk meer verwacht bij tripmiddellen of disso's zag ik ook nog wel eens naar een paar nachtjes doorhalen op uppers.
Dit laatste heeft bij mij zeker 10 jaar geduurt, na het staken van uppers-gebruik.
Had er altijd last van als ik vermoeid was, een lichte vorm van HPPD, en achteraf denk ik mede getriggert door cannabis gebruik.
Heel goed om te weten, ik ga beter oppassen! Dankjewel

Dirkjan

Badass junkie
Het is niet zo dat wanneer de effecten van een drug verdwenen zijn dat de drug ook daadwerkelijk uit het lichaam is verdwenen, dat duurt namelijk veel langer. Ik heb zelf ook wel eens de volgende dag nog na-effecten ervaren, maar dat was wel van een beschamend hoge dosering. Ik denk dat je je geen zorgen hoeft te maken.

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Ik heb zoiets nog nooit gehad dus was me er niet van bewust dat na 1 nachtje doorhalen met drugs al tot dit soort hallucinaties kon leiden!
Ja niet slapen is echt heel slecht voor je en kan je veel klachten geven. Na 1 nacht doorhalen merk ik het ook al meteen. Ik heb dat nog maar een paar x in mijn leven gedaan maar doe het echt liever niet! Ik krijg dan wat “donkere“ gedachtes, kleine hallucinaties en ga schimmen/schaduwen zien.
Ene keer was wel echt vet: ik was die dag zelf heel vroeg op om te werken en was eigenlijk al te moe om een speed avond te houden. Toch gedaan en tot te laat bij genomen. Niet gegeten, te weinig gedronken, voor mijn doen flink speed op en ge-afterd met wiet en al 24 uur wakker. Dus vroeg in de ochtend naar bed en in ene zie ik Tijgertje van Winnie the Pooh echt LEVENSGROOT op de andere helft van mijn bed staan!
Eerst leek het dus de echte Tijgertje en later werd het een jongen/man in een tijgertjes verkleed pak. Zo echt! Knipperen met ogen, wegkijken, mijn arm uitsteken en hij bleef! Pas toen ik het licht aan deed was ie weg.
Zo gaaf! Helemaal niet eng!

Flualhamdulillam

Badass junkie
Ja niet slapen is echt heel slecht voor je en kan je veel klachten geven. Na 1 nacht doorhalen merk ik het ook al meteen. Ik heb dat nog maar een paar x in mijn leven gedaan maar doe het echt liever niet! Ik krijg dan wat “donkere“ gedachtes, kleine hallucinaties en ga schimmen/schaduwen zien.
Ene keer was wel echt vet: ik was die dag zelf heel vroeg op om te werken en was eigenlijk al te moe om een speed avond te houden. Toch gedaan en tot te laat bij genomen. Niet gegeten, te weinig gedronken, voor mijn doen flink speed op en ge-afterd met wiet en al 24 uur wakker. Dus vroeg in de ochtend naar bed en in ene zie ik Tijgertje van Winnie the Pooh echt LEVENSGROOT op de andere helft van mijn bed staan!
Eerst leek het dus de echte Tijgertje en later werd het een jongen/man in een tijgertjes verkleed pak. Zo echt! Knipperen met ogen, wegkijken, mijn arm uitsteken en hij bleef! Pas toen ik het licht aan deed was ie weg.
Zo gaaf! Helemaal niet eng!
Wauw!! Dat klinkt echt super cool 🤣
Ik was zo onder de indruk van de muziek die ik hoorde, ook alsof je het écht door je oren hoorde...

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Wauw!! Dat klinkt echt super cool 🤣
Ik was zo onder de indruk van de muziek die ik hoorde, ook alsof je het écht door je oren hoorde...
Gaaf he? Dat had ik de eerste paar jaar met xtc/mdma op tijdens festivals. Dan hoorde ik niet alleen de muziek maar voelde m echt letterlijk in mijn lijf. Rond mijn middenrif en “core” de beat en de elektronische geluidjes/samples die in de muziek zaten “zongen” of galmden door mijn hoofd en hersenen. Dus niet als een geluid maar echt als een gevoel. Zelfde met de lasers, visual-verlichting en stroboscopen in de tenten tijdens de muziek, die voelde ik ook als een soort aaien of warme deken als ze over me heen schenen.
Helaas is dat allemaal minder geworden omdat ik denk ik de magie van mdma ben verloren. Het was een jaar of 7 a 8 de enige drug naast wiet die ik op festivals gebruikte. 7 a 8 jaar lang 2 tot 5 keer per jaar mdma heeft de magie helaas laten vervagen. Velen hebben dat hoor, de ene sneller als de ander.

Flualhamdulillam

Badass junkie
Zelfde met de lasers, visual-verlichting en stroboscopen in de tenten tijdens de muziek, die voelde ik ook als een soort aaien of warme deken als ze over me heen schenen
Heerlijk, die synergetische werking die sommige drugs hebben!
7 a 8 jaar lang 2 tot 5 keer per jaar mdma heeft de magie helaas laten vervagen.
Triest vooruitzicht 😢. Dus genoeg pauze ertussen houden is niet genoeg om de magie te behouden? Niet heel gek, over de tijd went alles... Maar ervaar je het dan ook echt als ‘niet leuk meer’?

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Heerlijk, die synergetische werking die sommige drugs hebben!

Triest vooruitzicht 😢. Dus genoeg pauze ertussen houden is niet genoeg om de magie te behouden? Niet heel gek, over de tijd went alles... Maar ervaar je het dan ook echt als ‘niet leuk meer’?
Het verschilt echt heel erg per persoon en je frequentie en dosering. Sommigen verliezen nooit de magie.

Eik

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Tripreporter
Het verschilt echt heel erg per persoon en je frequentie en dosering. Sommigen verliezen nooit de magie.
Ja is echt wel heel persoonsgebonden. Ik ken verhalen van zeer verantwoord gebruik waarbij de magie toch verloren gaat. Ken ook iemand die al 20 jaar teveel en te vaak M gebruik en het effect nog steeds behouden heeft. In het algemeen lijkt het wel zo te zijn dat de "magie" langer behouden blijft als je niet te vaak en teveel gebruikt. Zelf heb ik denk ik een keer of 12 aan de M of 6-APB gezeten in de afgelopen 7 jaar en is de magie nog springlevend :sweatsmile:

Azarius vaporizers and accessories
Bovenaan