• Beste Bezoeker,

Het zal je niet ontgaan zijn dat er een wereldwijde uitbraak is van een nieuw coronavirus met officiële naam SARS-CoV-2. De naam van de ziekte die dit virus veroorzaakt is COVID-19. De ziekte is besmettelijk en verspreidt zich snel. Het is niet 'zomaar een griepje'. De gevolgen van de ziekte, mede omdat er geen vaccin tegen is, kunnen ernstig zijn. Niet alleen voor ouderen en mensen met onderliggende medische problemen: momenteel betreft het in de helft van COVID-19 patiënten op IC's in Nederland mensen van onder de 50; de jongste patiënt is slechts 16 jaar oud.

De overheid heeft maatregelen ingesteld om de snelheid van verspreiding af te remmen, zodat de druk op de gezondeidszorg en andere cruciale sectoren niet in een keer te groot is. Hoewel het aantal kritieke patiënten nog relatief klein is, betekent een IC-opname wel een verblijf van een paar weken en de noodzaak tot beademing. COVID-19 kan namelijk ernstige longproblemen veroorzaken.

Veel mensen die besmet zijn met het virus zullen alleen milde klachten ervaren. Ook is het inmiddels erg aannemelijk dat mensen zonder klachten de ziekte kunnen verspreiden. Om deze reden is op 15 maart besloten tot vergaande maatregelen. Grotere bijeenkomsten worden geschrapt, scholen en horeca- en sportgelegenheden worden gesloten, iedereen wordt gevraagd sociale contacten te minimaliseren en in het dagelijks leven anderhalve meter afstand van elkaar te houden.

Help mee om de verspreiding van dit virus af te remmen. Op deze manier kan voorkomen worden dat niet teveel mensen tegelijk de ziekte krijgen. Als iedereen een steentje bijdraagt, is het mogelijk om Italiaanse toestanden te voorkomen. Wil je weten hoe je kan helpen? Kijk dan op de website van de Nederlandse overheid, het RIVM of de WHO. Op deze pagina kun je zien hoeveel bevestigde COVID-19 meldingen er in Nederland zijn.

Belangrijk: vermoed je dat je klachten hebben die duiden op een besmetting met het nieuwe coronavirus? Ga dan niet naar je huisarts toe, maar bel deze indien je hulp nodig hebt. Kijk op thuisarts.nl voor meer informatie.

Stay safe!

Hallucineren door speed

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories

Windhoos

Experimenterende gebruiker
Meer mensen die dit gehad hebben?

Het was voor mij iig de reden dat ik ben gestopt, zag allemaal slierten de kamer binnen komen die onder mijn huid kwamen te zitten en spinnetjes en achterthuis bij iemand in de tuin een ballon waar die slierten ook uit kwamen met (zo leek het) een camera pal voor mijn kop om mij in de gaten te houden. Leek mij iig behoorlijk echt, de volgende dag zelfs nog helemaal para op onderzoek gegaan en tegen een goeie vriendin van me dezelfde verhaal opgehangen. Maar ook zij verklaarde me (uiteraad, en terecht) voor gek

Al met al geen prettige ervaring gehad dus

gNuxx

Wijs gebruiker
Dat kan inderdaad wel ja, hallucineren door speed.
Maar dan moet je wel langer gebruikt hebben of heb ik dat fout?

Windhoos

gNuxx zei:
Dat kan inderdaad wel ja, hallucineren door speed.
Maar dan moet je wel langer gebruikt hebben of heb ik dat fout?
Doe het al een jaren niet meer, maar volgens mij valt dat wel mee hoor. Gebruikte ooit wel elk weekend, en die desbetreffende weekend net wat meer dan anders (1,5 tot 2g tov zo'n 1g) maar dat dit nou echt opzienbarend is. Had het trouwens ook wel vaker na speed gebruik, maar niet zo heftig. Toen bleef het meestal bij "golvende" voorwerpen

dfssdfde

Badass junkie
Naar wat ik gehoord heb komt dat meestal voor na dagen lang niet te slapen, maar het is direct al? Of na een weekend?

Komt iig niet van de speed, maar van het slaaptekort.

psychopsychedelic

Wijs gebruiker
door slaap gebrek maar ook door speed hoor,, je word er niet voor niks parra van,, ik heb persoonlijk hele vette halucinaties gehad,, maar wel hele hele gekke shit,, kan me heel goed voorstellen dat mensen het onprettig vinden, je ziet egt hele realistische hallucinaties,,
ik zag een x een heel feest in een hoekje van de woonkamer in het miniatuur,, en toen kwam er een grote donkere wolk inde kamer :grin: niet egt de slimste manier omte gaan trippen iig, maar ik vond het luek een x meegemaakt te hebben :wink:

Miss Kittin

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Nog nooit gehad en ken ook niemand die het ooit heeft gehad. Van pep word ik juist heel helder en scherp, rare dingen ga ik echt niet zien. Alleen als ik al twee nachten op ben, krijg ik de bekende slaapgebrek hallucinaties...

psychopsychedelic

Wijs gebruiker
Marla Singer zei:
Nog nooit gehad en ken ook niemand die het ooit heeft gehad. Van pep word ik juist heel helder en scherp, rare dingen ga ik echt niet zien. Alleen als ik al twee nachten op ben, krijg ik de bekende slaapgebrek hallucinaties...
jaa dat is natuurlijk wat je slaapgebrek doet, eerste nacht ofzo heb ik het ook niet, en ik merk ook dat het vooral de slaapgebrek is inplaatsvan de speed, maar omdat je van pep ook psycho kan worden draagt de amfetamine tog egt wel een kleine bijdragen bij,, maargoed,, de halucinaties beginnen biij mij soms al in de 2e nacht,, maar zijn dan nog niet zo sterk,, en omdat als je veel pep gesnoven hebt ben je na de 1e nacht en 2 dagen zoizo vet vaag in je koppie, (na meer nachten natuurlijk al helemaal, en ik merk het al de 2e dag na 1 nacht,, verschilt per persoon natuurlijk)
ik heb wel eens gehad dat ik dan niks meer snap wat er om me heen gebeurd enzo, en niet meer weten waar ik ben(als ik niet thuis ben) en je kijkt dan vet parra/wakker uit je ogen,, en het praten gaat wat gekker,, je wilt iets te snel zeggen ofzo,, endat komt er dikke onzin uit:P,, ik merk dan op dat het lijkt alsof mn geest half slaapt en mn lichaam word wakker gehouden :wink: maargoed.. die pepparra + het tekort aan slaap/voedsel enzo (vooral slaaptekort) kan je idd halucinaties geven, maar vaak ben je dan al tijdje bezig en heb je ook een vette drugskop :tearsofjoy: (ik heb snel een drugskop) :tearsofjoy: :rock:

conclusie: hallucinaties van pep komen vooral door het slaaptekort, maar de amfetamine doet ook wel mee aan de hallucinaties..

ik zelf kan redelijk goed genieten van deze verscheinselen.. als het maar niet ''te heftig is'', heb ik 1 x meegemaakt,, na redelijk lang wakker en een dikke joint(was egt een hele dikke :stoned: ) begon ik wel redelijk hard te trippen, mooie ervaring voor 1 x.. maar geen vervolg waard( liever op tripmiddelen dan je eigen brein te verwarren) ik vind ze iets te realitisch,, (allemaal half doorzichtige mensen zien lopen door je straat midden in de nacht) is voor mij een stapje te ver :)

kijk uit met trippen op slaaptekort+amfetamine :rock:

jellies

ik had dat ook altijd idd slaapgebrek helpt daar wel aan mee,ook flitsen en slierten en een paragevoel dat je in de gaten gehouden werd.
ook als je het licht aan doet na flink wat tijd wakker te zijn geweest zag ik allemaal slierten en flitsen.
goed uitrusten dus

psywell_3

Newbie
Ik heb het ooit meegemaakt,ik was rustig op m'n pc met een kop vol pep,en opeens zag ik mn behangpapier vervormen,ik ging er eerst van uit dat het een flashback was,maar het bleef duren tot een uur lang.
Ik denk dat het een combinatie was van de speed en te weinig slapen+flashback

Angramar Temenos

Badass junkie
Het ligt niet aan de pep. Ik heb een keer 4 dagen niet geslapen, geen gram speed, of wat voor drugs dan ook. Ik kreeg rare visuals, bewegende shit in m'n ooghoeken, golvende letters, closed eye fractals.. Vage shit.

psychopsychedelic

Wijs gebruiker
Angramar Temenos zei:
Het ligt niet aan de pep. Ik heb een keer 4 dagen niet geslapen, geen gram speed, of wat voor drugs dan ook. Ik kreeg rare visuals, bewegende shit in m'n ooghoeken, golvende letters, closed eye fractals.. Vage shit.
zelfde als met pep in je domder alleen dan komen ze met pep op wat sneller en vaak ook heftiger,
btw... knap dat je 4 dagen niet kan slapen zonder poeder :beer:

_Kat_

Bewuste gebruiker
Marla Singer zei:
Je hallucineert niet door speed, wel door slaapgebrek...
Incorrect. Als veteraan zou jij toch wel bekend moeten zijn met amfetamine psychose? :rolleyes: Ik anders wel en ik was maar een half jaar aan de pep.

edwin__

Belezen gebruiker
ik heb heel vaak dat ik zo geconcentreerd op een vlek op de muur kan zijn.. dat ik vervolgens dat ding voor mijn ogen kan laten verdwijnen!!
en dat kan met al het relief, als je jezelf maar gelooft dat het er niet is .. zal je kop het gelijk trekken. veelal komen zulke dingen idd door slaapgebrek.

AANRADER:
min. 40u wakker op pep en daarna flink wat puur gaan roken in het bos, terend op de laatste pep restjes in je body. TRIPASSSS :openmouth:

Miss Kittin

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
_Kat_ zei:
Marla Singer zei:
Je hallucineert niet door speed, wel door slaapgebrek...
Incorrect. Als veteraan zou jij toch wel bekend moeten zijn met amfetamine psychose? :rolleyes: Ik anders wel en ik was maar een half jaar aan de pep.
Ik weet wat een speedspychose is, gelukkig zelf nooit gehad, mijn lief in het verre verleden wel. Alleen dit is toch wel wat anders dan hallucineren van een middel op zichzelf. Een speedpsychose komt dan wel n.a.v. speedgebruik, maar zo'n psychose is toch meer een soort geestelijke ziekte. Het is je eigen mind die dan voor hallucinaties zorgt en niet het middel zelf. Dacht ik, correct me if I'm wrong!

elstinkydermeister

Belezen gebruiker
Marla Singer zei:
Het is je eigen mind die dan voor hallucinaties zorgt en niet het middel zelf.
tuurlijk, maar de speed helpt wel.
heb het meermaals gehad, geen enkel gebrek aan slaap, niets gebruikt behalve speed, maar wel dingen te zien die er niet zijn (moet wel zeggen, wat je op speed ziet is meestal niet bepaald aangenaam)

CrazyLady

Newbie
Ja hoor ik begin ook te hallucineren na een paar lijntjes, zeker als ik vermoeid ben... Dan zie ik altijd mensen rond me heen staan... en van die vieze oude lelijke mannen die me blijven aanstaren, echt wierd :openmouth: :grin:

Windhoos

VidaLoCa zei:
Ik geef je een raad ga nooit snachts door een bos als je al 50 uur wakker bent. :tearsofjoy:
Liever niet, k'was toen al gek genoeg. Geweldig ook hoe mijn kat me ook van stoel naar stoel zag srpingen zonder in te grijpen. Ik snapte niet dat ze ingreep toen ik probeerde te ontsnappen aan de slierten en zij snapte niets van mijn gespring

Gelukkig kan ik er nu wel om weer om lachen :grin:

VidaLoCa

Bewuste gebruiker
Windhoos zei:
VidaLoCa zei:
Ik geef je een raad ga nooit snachts door een bos als je al 50 uur wakker bent. :tearsofjoy:
Liever niet, k'was toen al gek genoeg. Geweldig ook hoe mijn kat me ook van stoel naar stoel zag srpingen zonder in te grijpen. Ik snapte niet dat ze ingreep toen ik probeerde te ontsnappen aan de slierten en zij snapte niets van mijn gespring

Gelukkig kan ik er nu wel om weer om lachen :grin:
Haha kan ik wel inkomen, ik heb ook wel redelijk visuals.
Maar het paranoiia gevoel word ik letterlijk gek van.
Achter elke deur, kast denk ik dat er iemand zit. In elke auto zit er net iemand en dat is dan de kopsteun. Ik hoor mensen praten en zo onder een deur die schaduw van voetstappen komen.

Miss Kittin

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Het is altijd je eigen mind die voor hallucinaties zorgt. :wink: Het middel is de oorzaak.
True, zo kun je het ook zien. Ik bedoelde meer dat er sprake van een speedpsychose kan zijn, terwijl het middel zelf al uitgewerkt is en niet meer in je bloed zit. Het is dan je eigen geest die de hallucinaties veroorzaakt (n.a.v. overmatig speedgebruik en slaap- / vitaminegebrek)... Speed valt zelf officieel niet onder de hallucinerende middelen.

PaiNandPleasurE

ik heb dat ook wel gehadja,je denkt dat je para word :openmouth: maar het is niet echt de speed die dat doet,maar meer het gebrek aan slaap en vitaminen etc..je bent gewoon op en zintuigen reageren dan anders..ik kan er de humor altijd wel van inzien(maardan moet je wel lekker in je vel zitten)en zie dan alles als een soort energieen ofzo,dingen die er echt wel zijn maar die je 'nuchter'niet waarneemt..vette shit!!

_Kat_

Bewuste gebruiker
Amfetamine psychose NA speed gebruik is inderdaad al een veel verder gevorderd stadium, maar het is wel hetzelfde hoor. Alleen dan is het wel vele malen erger met het onvermijdelijke paranoia stadium. Ikzelf kreeg rare schizofrenische trekjes, dit kwam weer voort uit overmatig getripped te hebben in die week. (Lees: Hele dagen. Op alles. :P )

Hellraiser_[NL]

Bewuste gebruiker
Ja herken dit, Niet bij me zelf maar vrienden van me hebben dit de laaste tijd vaak gehad.
Dit komt doordat als je te lang waker blijft ongeveer 4/5 dagen je hersenen een beetje doordraaien

Een vriend van me is vorigeweek opgenomen in het ziekenhuis

het begon leuk we zouden een pep party houden aangezien dat we 2 weken ervoor een pep weekend hadden gehouden leek het ons nu leuk om een pep week te houden

zijn ouders warren op vakantie dus, We hadden al een locatie :grin:
warren met zijn 15 e Ongeveer

nou emaal beetje donker geworden begonnen we Grammen pep op taffel genoeg pillen oor 10 man ( wat wel beetje raar was want ik was de enige die pillen slikte heb dus ook erg mijn best gedaan :sunglasses: zonebril op en slikken maar )

zow is dit een paar dagen doorgegaan.

tot op de 3e dag toen was ik ut zat :stoned: veel te veel geblowt enzow en naja je kan ook niet zeggen dat ik ernegie krijg van pillen :sunglasses:

Ik lekker me lieve bedje opgezocht :hearteyes:

Een dag later ging het al fout met hem hij begon heel achterdogtig te worden hij vertrouwde niemand meer. ( vrienden waar die al 17 jaar mee bevriend was )

Hij heeft zich net voor het gebeurde afgesloten van de groep en is naar boven gegaan
Toen iemand naar boven ging om te vraagen of die ook nog naar beneden kwam.
Begon die heele afstandelijk te doen en zij dingen als

* Ja ik weet het wel , jhaaa jullie zitten samen te spannen.

toen iemand vroeg waarom die dat zij zij hij, Ja dat weet je wel doe maar niet alsof je dom bent.

Laters is gebleken dat hij toen hij zich even had afgezondert van de rest van de groep dingen of gehalucineert heeft of meschien in slaap is gevallen en toen, en Droom gehad heeft die een beetje te realistiche leek.

hij had het over dingen die maanden geleden gebeurt waaren en in zijn belevenis kwammen vrienden voor die we al maanden niet gezien hadden

toen hij uiteindelijk inzag is hij naar beneden gegaan en heeft zich weer bij de groep aangesloten maar is gestopt met pep en pillen ezn

Toen is hij die aankomende nacht waker gebleven en had toen weer besloten om veder te gaan met de pep
de zon bdag ochtend erna begon hij te hiperventieleeren en kreeg bijna geen adem dit heeft 2 uur aangehouden

hij is toen door een paar vrienden met een rotgang naar het ziekenhuis gereden ongeveer 20 kilometer vederop.
overal door rood en ver over het maxium snelheid

In het ziekenhuis is hij toen weer bij positiefen gebracht doormidel van allerlij medicijnen.

Hij heeft zij lesje nu wel geleert hij gaat nooit meer aan de pep. :openmouth:

Flameon

Badass junkie
sow heftig verhaal, hij zal denk ik inderdaad wel geleerd hebben.
Als je een paar dagen achter elkaar wakker blijft, en dit regelmatig doet, dan heeft je geest niet de kans om zich fantsoenlijk te refreshen en dan kun je rare dingen gaan doen en zien.
Slapen is belangrijker dan men vaak denkt

Hellraiser_[NL]

Bewuste gebruiker
Ja zeer heftig verhaal ja heeft mijzelf ook aan het dneken gezet.
ga nooit langer dan 3 dagen door ( anders word ik Opervaag :tearsofjoy: )

mede door dit geval en dat ik me ben gaan beseffen dat ik te veel gebruik, ben ik nu ook aan het minderen.

Blizy

kheb de raarste dingen gezien op speed in combinatie met een groot slaap tekort :P
maareuh je weet toch op zo'n moment dat je drugs hebt genomen en dat dat rare dingen met je hoofd kan doen?
ik neem dat soort hallucinaties echt niet serieus, en t is voor mij zeker geen rede om te stoppen :P
t word pas irritant als je ook nog eens flink paranoia en angstig van de speed bent geworden.
maar dan nog steeds weet je toch dat je drugs hebt genomen en waarschijnlijk veelste weinig hebt geslapen!? :beer:

Sherman

als ik denk rare dingen te zien maak ik er een foto van met mn phone ..

direct checken en uiteraard helemaal niks te zien (eigenlijk wist ik t wel maar moest t zeker weten).. para zijn en uitzitten en wachten tot je de troep heb uitgezweet en wat kan slapen, voor de tv hangen zodat je afleiding heb ipv op zogenaamde onderzoekjes uit te gaan want dat schiet toch niet op vooral als je wat ik zelf wel eens gedaan heb je pa rare vragen ga stellen..

''Heb je nou alweer aan die troep gezeten jongen... blijf er toch eens vanaf''

hasta la flip pasta :wave: :mrgreen:

Blizy

hahaha die is wel slim!
alleen zou ik denk ik de moeite er niet eens voor nemen :sunglasses:
(lazy me. :P)

Immo

Badass junkie
Na 2/3 dagen wakker op speed begin ik meestal wel behoorlijk te hallucineren. Ik vind het erg op de hallucinaties van lsd lijken. Neon kleurige voorwerpen die overal rond zweven. Muren die beginnen te golven etc. Vooral zie ik erg veel dingen in mijn ooghoeken gebeuren, Soms schrik ik me bijna een hartaanval als ik iets geks in m'n ooghoeken zie. :P

psychopsychedelic

Wijs gebruiker
Blizy zei:
kheb de raarste dingen gezien op speed in combinatie met een groot slaap tekort :P
maareuh je weet toch op zo'n moment dat je drugs hebt genomen en dat dat rare dingen met je hoofd kan doen?
ik neem dat soort hallucinaties echt niet serieus, en t is voor mij zeker geen rede om te stoppen :P
t word pas irritant als je ook nog eens flink paranoia en angstig van de speed bent geworden.
maar dan nog steeds weet je toch dat je drugs hebt genomen en waarschijnlijk veelste weinig hebt geslapen!? :beer:
juist,, ik kan niet snappen dat mensen daar angstig van worden omdat ik het zelf erg heftig meegemaakt heb maar je hebt t eigenlijk zelf inde hand,, ik ben nu nog vrij normaal na bijna 3 nachten,, maar vroeger wasik na 1 nacht al wazig:confused::confused:

Azarius vaporizers and accessories
Bovenaan