• Beste Bezoeker,

Het zal je niet ontgaan zijn dat er een wereldwijde uitbraak is van een nieuw coronavirus met officiële naam SARS-CoV-2. De naam van de ziekte die dit virus veroorzaakt is COVID-19. De ziekte is besmettelijk en verspreidt zich snel. Het is niet 'zomaar een griepje'. De gevolgen van de ziekte, mede omdat er geen vaccin tegen is, kunnen ernstig zijn. Niet alleen voor ouderen en mensen met onderliggende medische problemen: momenteel betreft het in de helft van COVID-19 patiënten op IC's in Nederland mensen van onder de 50; de jongste patiënt is slechts 16 jaar oud.

De overheid heeft maatregelen ingesteld om de snelheid van verspreiding af te remmen, zodat de druk op de gezondeidszorg en andere cruciale sectoren niet in een keer te groot is. Hoewel het aantal kritieke patiënten nog relatief klein is, betekent een IC-opname wel een verblijf van een paar weken en de noodzaak tot beademing. COVID-19 kan namelijk ernstige longproblemen veroorzaken.

Veel mensen die besmet zijn met het virus zullen alleen milde klachten ervaren. Ook is het inmiddels erg aannemelijk dat mensen zonder klachten de ziekte kunnen verspreiden. Om deze reden is op 15 maart besloten tot vergaande maatregelen. Grotere bijeenkomsten worden geschrapt, scholen en horeca- en sportgelegenheden worden gesloten, iedereen wordt gevraagd sociale contacten te minimaliseren en in het dagelijks leven anderhalve meter afstand van elkaar te houden.

Help mee om de verspreiding van dit virus af te remmen. Op deze manier kan voorkomen worden dat niet teveel mensen tegelijk de ziekte krijgen. Als iedereen een steentje bijdraagt, is het mogelijk om Italiaanse toestanden te voorkomen. Wil je weten hoe je kan helpen? Kijk dan op de website van de Nederlandse overheid, het RIVM of de WHO. Op deze pagina kun je zien hoeveel bevestigde COVID-19 meldingen er in Nederland zijn.

Belangrijk: vermoed je dat je klachten hebben die duiden op een besmetting met het nieuwe coronavirus? Ga dan niet naar je huisarts toe, maar bel deze indien je hulp nodig hebt. Kijk op thuisarts.nl voor meer informatie.

Stay safe!

Hallucineren na gebruik XTC

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories

Ketamingos

Newbie
Hoi allemaal,

Bij zowel m’n eerste als tweede keer XTC begon ik nogal te hallucineren. De eerste keer heb ik 2 pillen op in een tijdsbestek van 12 uur. Deze pillen bevatten 230 mg MDMA. Dit was bij iemand thuis, en het begon pas later op de nacht toen we een rondje zijn gaan lopen. Het begon met dranghekken, maar escaleerde vrij snel in het zien van nare duivelse dingen. Ik had bedacht dat dit kwam doordat ik teveel gepakt had, maar de 2e keer had ik 1 pil gedoseerd over 7 uur. Dit was weer zo’n zelfde pil, die ik overigens heb laten testen. Dit was op een feestje en ik zag mensen met brillen, mensen met baarden en vooral heel veel bekende gezichten die helemaal niet op dat feestje waren. Mijn vraag is eigenlijk of jullie enig idee hebben waar dit door veroorzaakt kan worden en of er mensen zijn met soortgelijke ervaringen. Mensen in m’n omgeving hebben het namelijk nooit gehad en verklaren me voor gek.
Dit is overigens m’n eerste bericht op überhaupt een forum, dus ik hoop dat jullie me kunnen helpen:)

Alvast bedankt!

Flower123

Belezen gebruiker
Hi!
Zelf heb ik het nooit zo heftig ervaren zoals jij dat doet. Wel heb ik ook regelmatig hallucinaties door XTC. Dan zie ik bijvoorbeeld iemand in de kamer staan, of ik zie alle gezichten om me heen veranderen in allerlei verschillende dingen. Maar waardoor dit komt? Geen flauw idee.
Een goede vriend van mij hallucineert bijna altijd als hij XTC/(bij mdma volgensmij ook) op heeft. Soms zijn het vervelende/enge hallucinaties, dat vindt hij dan even kut, maar hij is er inmiddels aan gewend dus hij schrikt nergens meer van oid. Wat bijzonder dat je dat dus ook wel is hebt..
Maar goed, het gaat een beetje in vlagen bij hem. Als hij aan het pieken is is het even heftig vaak, en daarna valt het weer mee als 'ie zich er niet te veel mee bezig houdt. Zijn zus heeft dit ongeveer hetzelfde (verder niemand die ik ken die t zo heftig heeft als jullie). Dus ik denk dat het gewoon iets met aanleg te maken heeft? Ik denk dat jullie brein hier gewoon extra gevoelig voor is ofzo? :relieved: Dit baseer ik wel puur alleen op wat ik heb gezien

transformated

Wijs gebruiker
Heb het ook gehad wat je eigenlijk zegt.
Niet de eerste keer dat ik wat hallucineerde omdat ze niet getest waren ook.
Minder nemen en genoeg tijd tussen laten en laat je pillen testen dan heb je zekerheid.

Ganggang💯

Wijs gebruiker
Hoi allemaal,

Bij zowel m’n eerste als tweede keer XTC begon ik nogal te hallucineren. De eerste keer heb ik 2 pillen op in een tijdsbestek van 12 uur. Deze pillen bevatten 230 mg MDMA. Dit was bij iemand thuis, en het begon pas later op de nacht toen we een rondje zijn gaan lopen. Het begon met dranghekken, maar escaleerde vrij snel in het zien van nare duivelse dingen. Ik had bedacht dat dit kwam doordat ik teveel gepakt had, maar de 2e keer had ik 1 pil gedoseerd over 7 uur. Dit was weer zo’n zelfde pil, die ik overigens heb laten testen. Dit was op een feestje en ik zag mensen met brillen, mensen met baarden en vooral heel veel bekende gezichten die helemaal niet op dat feestje waren. Mijn vraag is eigenlijk of jullie enig idee hebben waar dit door veroorzaakt kan worden en of er mensen zijn met soortgelijke ervaringen. Mensen in m’n omgeving hebben het namelijk nooit gehad en verklaren me voor gek.
Dit is overigens m’n eerste bericht op überhaupt een forum, dus ik hoop dat jullie me kunnen helpen:)

Alvast bedankt!
Veel te veel mdma in je bloed. Daar ga je van hallucineren. Ga uit van maximaal 2mg mdma per kg lichaamsgewicht. Dus als je 100 kg weegt maximaal 200 mg mdma. Jij hebt meer dan het dubbele op.

Robbert40

Experimenterende gebruiker
Ik heb hallucinaties gehad of open eyed visuals van paddos en lsd (vooral de 10 gram gedroogde paddos, leverde 4 meter hoge, lopende en vleesetende paddestoelen op die andere mensen op straat opaten, gezien vanuit mijn raam, waren erg vermakelijk:wink:

Ook op mdma/xtc heb ik vreemde dingen gezien, vooral donkere draaden (lijkt op een bolletje donkere haren uit het afvoer putje, ooit de ring gezien?) En spinnen, hordes spinnen die uit lucht roosters en afvoer putjes klommen. Een enkele keer een mens achtige gedaante.

Overigens nooit angstig van geworden, wel veel grappige gesprekken mee gehad.
Veel over mezelf geleerd.

Ik denk dat dit soort ervaringen misschien wat gekleurd worden door het soort persoon dat je bent. Dat en de iets te hoge dosis....
Pas je een beetje op je hart?

BraboF

Belezen gebruiker
Ik heb het toch al wel een aantal keer goed begaaid met mdma....echter nooit hallucinaties gehad.
Een maat van me heeft dit al wel redelijk snel.

Laatst stonden we op een festival en ik zie hem wat raar voor zich uit kijken. Ik vraag of het wel goed gaat met hem. Krijg ik als reactie; ik zou toch zweren dat die gast daar aan een statafel stond.
Hij heeft dan ook regelmatig zulke hallucinaties van dingen die die ziet die er helemaal niet zijn

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
Is een persoonlijke gevoeligheid. Ik ken mensen die al behoorlijk kunnen hallucineren van lichte tot medium doseringen MDMA. Zelf heb ik er ook ervaring mee, maar alleen bij voor mijn gewicht te hoge dosissen. Vroeger kwam dat nog wel eens regelmatig voor, tegenwoordig eigenlijk nooit meer omdat ik de hoeveelheden bescheiden hou.

Overigens zijn de meeste zaken die je beschrijft (dranghekken, brillen, snorren, gezichten verkeerd herkennen, etc.) zeer typische MDMA-hallucinaties. Je bent zeker niet de enige; dit komt erg vaak voor.

Ketamingos

Newbie
Ik heb hallucinaties gehad of open eyed visuals van paddos en lsd (vooral de 10 gram gedroogde paddos, leverde 4 meter hoge, lopende en vleesetende paddestoelen op die andere mensen op straat opaten, gezien vanuit mijn raam, waren erg vermakelijk:wink:

Ook op mdma/xtc heb ik vreemde dingen gezien, vooral donkere draaden (lijkt op een bolletje donkere haren uit het afvoer putje, ooit de ring gezien?) En spinnen, hordes spinnen die uit lucht roosters en afvoer putjes klommen. Een enkele keer een mens achtige gedaante.

Overigens nooit angstig van geworden, wel veel grappige gesprekken mee gehad.
Veel over mezelf geleerd.

Ik denk dat dit soort ervaringen misschien wat gekleurd worden door het soort persoon dat je bent. Dat en de iets te hoge dosis....
Pas je een beetje op je hart?

Ketamingos

Newbie
Is een persoonlijke gevoeligheid. Ik ken mensen die al behoorlijk kunnen hallucineren van lichte tot medium doseringen MDMA. Zelf heb ik er ook ervaring mee, maar alleen bij voor mijn gewicht te hoge dosissen. Vroeger kwam dat nog wel eens regelmatig voor, tegenwoordig eigenlijk nooit meer omdat ik de hoeveelheden bescheiden hou.

Overigens zijn de meeste zaken die je beschrijft (dranghekken, brillen, snorren, gezichten verkeerd herkennen, etc.) zeer typische MDMA-hallucinaties. Je bent zeker niet de enige; dit komt erg vaak voor.

Ketamingos

Newbie
Zo’n vermoeden had ik al, volgende keer een stuk minder nemen is het beste plan denk ik inderdaad. Buiten de hallucinaties om heb ik wel de tijd van m’n leven gehad moet ik zeggen hahaha

Neocortex

Belezen gebruiker
Ik heb op een hardcore feestje wel eens meegemaakt dat ik terwijl ik aan een praattafel zat dacht dat ik in de trein zat. Ik was toen ook de machinist. Zegt dit iets over mijn persoonlijkheid, of wat denken jullie?

Neo-Shulginist

Wijs gebruiker
MDMA is licht hallucinogeen. Dus je kunt visuele effecten ervan krijgen. Dan gaat het meestal om precies het soort hallucinaties die je omschrijft. Statafels die in het niks lijken op te lossen. Soms kunnen kleuren ook feller worden gezien, lichtflitsen of voorzichtig kronkelende schaduwen.

Hoe hoger de dosis die je neemt, des te groter de kans dat je hallucinaties ervaart.

Ik vind 1 pil van 230 milligram al echt heel veel trouwens. Als je 80 - 120 milligram neemt dan heb je minder last van bijwerkingen zoals hallucinaties, kaakschaatsen, overmatig zweten en trillende ogen. Ook ben je dan doorgaans socialer, actiever en heb je meer inlevingsvermogen. Bovendien is de dinsdagdip dan niet zo erg.

Less is more met MDMA.

Pollewop

Bewuste gebruiker
Heb ooit vogels langs de kerktoren gezien die er volgens mijn vriend echt niet waren, teksten op de muur boven de tv (defcon stond toen aan...) en in een te gekke bui een boom geknuffeld. Soms slaap ik met mijn ogen open, zie dan ook steeds dezelfde film afspelen voor me. Raar, maar niks geks. Gebeurd gewoon op een iets te hoge inname. Zolang het niet op een poltergeist film gaat lijken vind ik het allemaal best

TweeChocoladeBiertjes

Experimenterende gebruiker
Ik heb het een keer gehad, dat ik overal zitplekken en palen zag terwijl ze er niet waren. Niet zo heel chill. Toen had ik ‘slechts’ een pil van 200mg, maar matig ontbeten en slecht gedoseerd (halfje genomen, die voelde zwak, twee uur later een halfje bijgenomen en die ).

De laatste keren nergens last van gehad. De laatste keer had ik zelfs meer gehad, half-kwart-half gedaan met poses van twee uur. Dat ging véél beter, toen ik het laatste halfje nam was het eerste halfje alweer uitgewerkt.

Denk dat vermoeidheid, het totale werkzame aantal stof en je algemene stemming de belangrijkste rol spelen in of je dit soort ongewenste hallucinaties hebt.

KingLoading

Newbie
Ik heb vooral toen ik begon met mdma redelijk veel gehallucineerd. Ooit zag ik een deel van de dans vloer veranderen in de vloer van zo'n dans spel wat je in die game hallen vindt.

Ook heb ik wel eens een groten stenen muur gezien in het midden van een techno club. De huid van mensen leken door groen licht in de zaal ook nog is op een krokodillen/hagedissen huid. Ook waren er is 2 dj's naast elkaar aan het draaien en het leek alsof ze die helmen van daft punk hadden opgedaan.

Allemaal vage dingen. Maar dit komt volgensmij doordat MDMA bij een bepaalde hoeveelheid omgezet naar MDA wat structureel veel op elkaar lijkt alleen heeft MDA toch nog een meer hallucinerende werking op de hersenen.

Aniet_Speed

Wijs gebruiker
Dat heb ik heel vaak gehad, super vaag maar ik vind 't eigenlijk ook wel grappig om eerlijk te zijn, de meest bizarre shit zie je dan... Bijv. zaten we bij iemand binnen en vanuit m'n ooghoek zag ik een mega grote rode vlinder achter de tv fladderen, en elke keer als ik er direct naar wilde kijken was ie weg, keek ik de andere kant op dan zag ik hem weer in m'n ooghoeken😆. En er lag een hond te slapen in z'n hok, maar iedere keer als ik naar m'n tekenblok keek (teken verslaafd🤪) zag ik uit m'n ooghoeken een hele kamer vol met 100x die hond, dan zei ik HEH?! Die lag toch in z'n hok te slapen, WTFFF MAN, en dan keek ik naar t hok en dan was er ineens weer maar 1 hond en die lag idd gewoon vredig te slapen...😅 en dat herhaalde zich dan 80 keer.. Dat soort rare taferelen gebeurde eigenlijk altijd wel..🤣 Mja ik wist toen niet wat ik nu weet (ik was 15 jaar, das zo'n 13 jaar geleden, jong en onbezonnen🙄), en gebruikte ieder weekend pillen en dan 3 dagen achter elkaar dus denk dat dat ook wel impact heeft.. Dat waren ook wel echt zieke weekenden, waarbij pillen en pep door elkaar werd gebruikt 3 dagen non stop.. Dat was de tijd van die leipe blauwe Mitsubishi's, pfff daar ging je zoiezo al echt hard op🤯 En niks eten en erbij blowen..🙄Dat wakker blijven zal er ook wel bij geholpen hebben🤔..Die tijd heb ik gelukkig wel gehad, moet er niet meer aan denken.., maar ik heb t tegenwoordig op alleen pep ook als ik lang genoeg wakker ben, en zodra ik dan een joint rook dan is het helemáál feest..

Een vriendin van mij had t ook, die zag ineens op een huisje een complete tuinset staan, maar er was niks..🤭

Op een feestje ja als je genoeg op hebt en lang genoeg naar die laserlichten hebt gekeken ga je vanzelf wel rare dingen zien idd..😜

Azarius vaporizers and accessories
Bovenaan