halverwege bloeifase, hoe nu verder.

Beste mensen, ik heb gelezen dat je op een bepaald punt komt, dat je toppen in de bloei komen en thc produceren. Wel nu, daar ben ik beland.
Ik heb haar uberlang in een te klein potje laten groeien, halverwege juni begonnen, 10 augustus in een hele grote pot gestopt...en nu is ze precies een meter.
Ze groeit niet meer denk ik, en zij ziet er best lijp uit, duim dikke stam, helemaal simetrisch, ieder blad! vanaf de bovenkant lijkt t geraamte op een kruis met hele lange takken, waarbij bij elke splitsing van kleine takjes toppen groeien en aan het uiteinde. circa 30-35 cm lang. Ik heb hem nu in mijn kamer gezet omdat het hier wel ongeveer 50/50 donker/licht is, en omdat het best koud aan het worden is en omdat t zo lekker naar citroen rijkt op de een of andere manier. Ik heb alle grote bladeren al verwijderd zodat zij de volle aandacht aan haar oogst zal toewijden. Verder weet ik niets over de soort, het zaadje kreeg ik zomaar.

Maar mijn vraag is dus nu, het zal nog maar hooguit 2 weken duren voor zij "rijp" is. Moet ik nu ALLE ( 5cm+) bladeren vernietigen zodat ze daar geen energie meer aan hoeft te geven(onderaan de plant komen weer nieuwe blaadjes met pinknagelgrote minitopjes).

Kan iemand mij een idicatie geven over de tijd dat t kost om van begin top tot grote top te volgroeien?

Kun je ook eerst een topje eraf halen die al goed is (amberkleurig thc) om te testen, en dat je plant dan gewoon verder leeft of zie je dat ze lijdt?

Ik zal gauw een filmpje/foto uploaden!

Sincerely,

D

pipodeclown

Experimenterende gebruiker
je moet nooit bladeren verwijderen.
De plant blijft doorleven als je er een topje van af haalt.

Wacky

Badass junkie
Nooit bladeren ervan af halen weet ik zo net niet. Dieven is toch niet zo byzonder, en bij het scroggen haal je hele takken weg. Maar om nu de grote bladeren (die groen zijn en waar licht op komt) eraf te halen lijkt me geen goed idee.

Volgens mij is het zo dat de bestaande grote bladeren energie opleveren, en dat de nieuwe scheutjes energie kosten. Ik zou dus liever die pinkgrote nieuwe topjes eraf halen en de bladeren laten zitten. aangezien je daar toch niets aan hebt, die gaan echt geen grote toppen meer worden. Maar of dat echt nut heeft weet ik ook niet, ik geloof dat niemand dat echt met zekerheid weet en de meningen daarover verschillen. Over het verwijderen van gele bladeren verschillen ook de meningen geloof ik.

psych-out

Bewuste gebruiker

Bovenaan