HAPPY BIRTHDAY ALBERT HOFMANN!!!

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories

Argulas

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Één van mijn helden is vandaag jarig zie, en ik denk niet dat ik de enige ben met dat idee :)

Albert Hofmann, de vader van LSD, wordt vandaag 102 jaar! Makes you wonder, doesn't it ? :P

Hierbij dit topic als eerbetoon voor zijn geniaal leven, zijn geniale synthese, zijn geniale ideeën!

Post hier alles wat met Albert te maken heeft, of gewoon, je gelukwensen :)

Ik begin alvast!

“ I think that in human evolution it has never been as necessary to have this substance LSD. It is just a tool to turn us into what we are supposed to be. ”

—Albert Hofmann,

http://en.wikipedia.org/wiki/Albert_Hofmann

teebo

Bewuste gebruiker
maha tzal wel wezen bakske frezen. gelukkige jaardag!
danku voor de LSD travel agency

lichtendonker

Belezen gebruiker
De beste wensen aan Albert. :beer:
Ik hoop dat hij de oudste mens op aarde gaat worden :grin:

Het geeft wel te denken, zou het door zijn eigen uitvinding komen dat hij al zo oud is?
Ik ben hem er in ieder geval dankbaar voor.

azgaza

Badass junkie
Ik was eigenlijk van plan vandaag te gaan trippen, ten ere van Albert Hofmann, maar mijn tripgenoot is nog steeds ziek (al een maand nu; maar wel steeds iets anders) dus dat gaat helaas niet door.
Maar gefeliciteerd hofmann!

ErnstJünger

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Wat een onvoorstelbaar intrigerend figuur is dit, zowel binnen de wetenschappelijke context (zijn fietsverhaal-annex-eerste trip is geschiedenis geworden voor elk aspirant-chemicus), maar ook binnen de menselijke context.

Ik heb net zijn boek besteld en ontvangen: "LSD my problem child", en na een eerste oppervlakkige lectuur springen alvast enkele punten in het oog.
Zo heeft hij er altijd op gestaan bezoekers uit de ganse wereld te ontvangen indien mogelijk. En zodoende jeukt het bij mij om eens naar Basel te rijden voor contact. Nu het nog kan...

Hulde!!!

TechNora

Wijs gebruiker
Tripreporter
Wow, stel je voor dat ineens blijkt dat wanneer je meer dan 50/100/200 (??) keer lsd gebruikt, je het eeuwige leven hebt!! :hearteyes:

Henkfloyd

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Geweldig, Albert is m'n god :grin:

Happy Birthday :hearteyes:

102 met lsd, wil ik de christenen wel eens zien doen met hun alcohol :wink:

Frisko

Badass junkie
Henkfloyd zei:

denk je echt dat hij door de lsd zo oud is geworden??
of beter verwoord,denk je echt dat hij zonder acid niet zo oud zou geworden zijn??
of denk je echt dat "christenen" die op dezelfde manier recreatief alcohol zouden gebruiken,dat die daarom minder lang zouden leven??? :wave:

happy b-day @ hoffman btw!!
lekker snoepgoed wat hij uitgevonden heeft :hearteyes:

Henkfloyd

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Frisko zei:
Henkfloyd zei:

of beter verwoord,denk je echt dat hij zonder acid niet zo oud zou geworden zijn??
of denk je echt dat "christenen" die op dezelfde manier recreatief alcohol zouden gebruiken,dat die daarom minder lang zouden leven??? :wave:

Nee ik denk niet dat het puur aan de acid ligt. Wel geloof ik dat als je psychedelics gebruikt je je hersenen beter gebruikt en langer helder in je hoofd blijft. Feed your head :wink:

Frisko

Badass junkie
Henkfloyd zei:
Frisko zei:
Henkfloyd zei:

Nee ik denk niet dat het puur aan de acid ligt. Wel geloof ik dat als je psychedelics gebruikt je je hersenen beter gebruikt en langer helder in je hoofd blijft. Feed your head :wink:
onder psychedelics vallen miss 100 verschillende stoffen...
denk je echt dat hallucinogene drugs je superpowers geven???
ok het zijn vette drugs en da vind ik ook maar of het echt allemaal zo onschadelijk is als het lijkt betwijfel ik toch sterk :)

Henkfloyd

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Haha, nee natuurlijk geen superpowers. Heeft met hersenactiviteit te maken. Door ook op oudere leeftijd je hersenen goed te gebruiken en in te spannen, blijf je langer helder in je hoofd. Ik denk dat matig gebruik van psychedelica hieraan bijdragen.

Agonist

Experimenterende gebruiker
Driewerf hulde voor deze man. Die in de geschiedenis van de mensheid toch wel als een van de belangrijkste personen mag worden gezien :)

Argulas

Bewuste gebruiker
Tripreporter
hmm, kwou dak et vanavond ook kon vieren.. Was normaal het plan, maar jah, kzit in blok en heb momenteel geen :grin:

Kzou hem wel ook eens een bezoekje willen brengen, maar ik zou niet weten wat zeggen denk ik.. buiten de vragen die hij waarschijnlijk altijd moet beantwoorden, maar ik denk dat hij dat mss vervelend zal vinden..

Tja, zal toch niet voor binnekort zijn..

Ik hoop dat hij nog lang mag leven!!!

PS: Ik denk ook persoonlijk niet dat het door de LSD komt dat hij zo oud mag worden, maar het bewijst wel dat LSD je leven alvast niet verkort!
Zelfs je gezondheid in orde houdt!

lichtendonker

Belezen gebruiker
Toen ik gisteren met 'donker ' belde om te vertellen dat Albert jarig was stond 'donker ' net naar naar de vervormende letters van cafe Hoffman te kijken. Dat was natuurlijk geen toeval! We moesten zijn verjaardag dus wel vieren met twee shiva"s :beer:

ErnstJünger

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Ik denk dat ik de man en zijn creatie eerst deze lente (experimentele) 'hulde' zal kunnen brengen.
Voorlopig domineert de examenperiode alles. En dan moet ik ook nog aan die gewenste molecules zien te geraken... :cry:

In zijn boek 'My Problem Child' zegt hij uitdrukkelijk altijd gasten te willen ontvangen om hun verhaal en ervaringen met LSD te aanhoren.
Maar ja, dat boek is natuurlijk ook al enkele decennia oud en bovendien is 102 een gezegende leeftijd om het wat rustiger aan te doen en al dat jong geweld op afstand te houden. :beer:

een beetje laat voor verjaardagswensen... mr tog ! HAPPY BDAY
ik weet nog mijn eerste keer lsd ... een hoffmanneke ... en da was egt bangelijk!

Bovenaan