1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

(hard) Drugs i.c.m. uitgaan/stappen: gewoonte of luxe

Discussie in 'Drugs' gestart door Psychedelic-experience, 22 nov 2018.

SGGZ, 110% hulp bij verslaving
  1. Psychedelic-experience

Psychedelic-experience Experimenterende gebruiker

Hoi leden, Ik zit met het volgende. Ik woon in Amsterdam, ben student, en ga regelmatig stappen. Soms meerdere keren per week. Vroeger kon ik het altijd goed volhouden met enkel een biertje en een jointje, maar merk vaak dat ik tegenwoordig verlang naar een upper erbij. Heb het dan niet over een een enkel drankje doen, maar echt stappen (in een discotheek/club). Vrienden van mij kunnen makkelijk zonder en hebben er geen moeite mee. Maar ik betrap mezelf er toch vaak op dat ik het minder leuk vind om uit te gaan zonder bijvoorbeeld wat coke (of speed/4f/6apb etc.). Hoe zit dat bij jullie? Gebruiken jullie altijd iets tijdens het stappen? Of kunnen jullie makkelijk zonder.

2. Mesh

Mesh Belezen gebruiker

Heel bekend, sinds ik drugs ben gaan gebruiken merk ik dat ik vooral bij alcohol neigingen krijg om een upper erbij te pakken. Echter ga ik tegenwoordig niet zo heel veel meer uit en als ik ga dan drink ik eigenlijk niet. En gebruik ook niks verder van drugs. Ik reserveer de drugs echt voor festivals, feestjes en afentoe met vrienden of met mijn eigen vriend.

Zolang je de discipline houd om niet iedere week te pakken is er niks mis, drugs blijven juist leuk door ze afentoe te gebruiken.

Psychedelic-experience vindt dit leuk.
  3. Lytje pole

Lytje pole Bewuste gebruiker

Altijd coke tijdens stappen. Toen ik nog veel stapte. Tijdens studententijd en daarna.

4. Rtby

Rtby Experimenterende gebruiker

Herkenbaar inderdaad. Nu zijn de dagen dat ik 2-3x in de week de kroeg in dook en lam zoop wel vervlogen na de studententijd. Maar als ik ga stappen zingt er altijd zo'n gedachte door mijn achterhoofd van "dit zou leuker kunnen zijn met dit of dat op". Aan de ene kant vind ik dat wel een beetje zonde, omdat het dus kennelijk niet speciaal genoeg meer is zonder. Aan de andere kant gebruik ik nu ook bij langer na niet te vaak om me er zorgen over te maken. Ik bedoel, ik ga met regelmaat een speciaalbiertje drinken zonder die drang, gewoon 1-3 biertjes. Zodra het om echt stappen gaat, wat misschien 1x per 1-2 maand gebeurt, dan is alsnog de helft van de keren gewoon op alchohol.
    Al met al, heel herkenbaar. Is het jammer? misschien, daar ben ik nog niet over uit. Vind het publiek op feestjes nu eenmaal ook een stuk gezelliger dan in een random kroeg.

5. DeApotheek

DeApotheek Belezen gebruiker

ik vind uitgaan zonder drugs saai, en doe dit daarom ook nooit.

Ik vind persoonlijk cocaine met alcohol de allerbeste uitgaans combinatie, maar dit is echt af te raden want het is erg slecht voor je hart... speed vind ik altijd wel fijn. Persoonlijk drink ik eigenlijk nooit tijdens het uitgaan omdat ik alcohol echt een waardeloze drug vind. Ik gebruik vaak speed icm een benzo of 3-mmc.

Lytje pole vindt dit leuk.
  6. Psychedelic-experience

@Rtby Inderdaad. Voor mij geldt het zelfde. Kan gemakkelijk een aantal speciaal biertjes drinken zonder te verlangen naar iets erbij. Hier gaat t voor mij vaak ook meer om de smaak/beleving van het biertje. Als ik alcohol drink in een club werkt het voor mij doorgaans eerder als smeermiddel. Het boeit me dan ook minder wat ik drink.

7. Psychedelic-experience

True. Het schijnt alleen zo te zijn dat ongeveer 90% procent van de coke gebruikers dit doet in combinatie met alcohol.

8. DeApotheek

het is gewoon zo fucking lekker:anguished:

9. Amfitamientje Power

Amfitamientje Power Bewuste gebruiker

Speed met alcohol. Is dat raar?

10. DeApotheek

nee, als je goed let op hoeveel je drinkt en niet extreme hoeveelheden naar binnen werkt is het prima. Het grote gevaar is dat je door de speed niet aanvoelt hoe dronken je bent en dus veel meer kan drinken dan goed voor je is, hierdoor is er een kans op alcohol vergiftiging. Speed en alcohol geven wel de meest nare katers die je je kan bedenken.

11. Psychedelic-experience

@Amfitamientje Power Lijkt me niet. Persoonlijk heb ik liever coke dan speed. Maar coke is duur en speed niet. Dus bij gebrek aan beter... En inderdaad wat @DeApotheek al zegt; katers op speed en alcohol zijn verschrikkelijk. Misselijk, uitgeput en futloos. Terwijl ik hier met coke doorgaans minder tot geen last van heb.

12. Amfitamientje Power

Amfitamientje Power Bewuste gebruiker

Ik heb vooral tolerantie tegen de katers opgebouwd dan tegen de pep zelf. Ik vind pep lekkerder dan coke. Pep is hard en sterk. Coke is toch meer kortdurend en soft.

Plus Rotterdammers = niet lullen maar poetsen. Savonds een stoere meid, Sochtends ook een stoere meid. Doorgaan tot je niet meer kunt en dan toch gewoon doorgaan. Wel altijd goed gezond blijven eten en je rust in halen als je versleten bent. Altijd jezelf goed blijven verzorgen om problemen met gebit, huid en vieze geurtjes te vermijden.

Het leven is net als pep, hard maar succesvol. Warning, gebruik pep vooral om te presteren niet om te feesten. Lekker designen en je knaken verdienen terwijl je hard gaat. Rusten als je je knaken dubbel en dwars verdient hebt.

Laatst bewerkt: 22 nov 2018
  13. DeApotheek

geloof me een pep en alcohol kater daar ga je never nooit aan wennen. en je kan niet echt een tolerantie tegen een kater ontwikkelen maar er meer aan wennen (sorry even nazi'en)

14. Psychedelic-experience

Voor mij persoonlijk geeft coke een veel fijnere rush. Erg euforisch terwijl ik dit bij pep amper heb. Dat speed een sterker effect heeft hoor ik vaker, maar ben het er persoonlijk niet helemaal mee eens. Als je goede pure coke hebt, kan het soms nog aardig hard aankomen. Zo hard dat je er even bij moet gaan zitten. Op recreatief gebied staat coke sowieso op nummer een voor mij. Om echt te kunnen focussen zou ik overigens eerder voor speed kiezen. Coke geeft ook wel een soort scherpte, maar als je door blijft snuiven/drinken blijft hier weinig van over.

15. DeApotheek

helemaal mee eens, ik heb wel eens cocaine gehad waarvan ik z'n sterke rush had dat ik niet meer kon praten van genot. speed heeft voor mij helemaal geen rush en geeft geen king of the world gevoel.

16. Wilwilwel

Wilwilwel Experimenterende gebruiker

Ik begin op alles met drugs of alcohol op drugsforum dat het gewoonste zaak is? Ik ben opgegroeid met drank om mijn heen familie enz. Ik ben zelf ook jaren gezellig uit geweest met alcohol bier heel veel. Ik stond bekend dat elke man onder de tafel dronk en altijd gezellig met iedereen we kenden of hadden geen drugs nodig.
    Ik lees nu overal dat ze denken drugs nodig te hebben en hier op drugsforum vragen hoe ze aan drugs kunnen komen en welke het beste is.
    Vreselijk daarom ben ik teleurgesteld omdat je juist gewoon het beste persoon bent zonder alles wat je bent.
    Iedereen kan geweldig zijn zonder drugs of drank. Ik ben een persoon die helaas ervaring mee heeft. Maar ik geef het door op scholen bv GGZ

17. Psychedelic-experience

@Wilwilwel Het is nou eenmaal een feit dat ongeveer 90 % van bijvoorbeeld de cocaïne gebruikers het lekker vind dit te doen in combinatie met alcohol. Ik denk, dat als je weinig tot geen ervaring hebt met combinatiegebruik van deze middelen, je ook niet de verleiding zult voelen. Echter als je het eenmaal geprobeerd hebt, het met alleen alcohol alleen gaat vervelen. Denk ook dat het scheelt van vriendengroep tot vriendengroep als ik er zo over nadenk. In de ene groep gaat men verder (en kan er dus meer door de beugel) dan bij andere vriendengroepen.

18. DeApotheek

De post gaat over dat uitgaan als activiteit minder leuk is zonder drugs, er word nergens gezegd dat hij/zij zichzelf leuker vind met drugs op. Dit is nou juist de plek om gewoon over drugs te praten omdat het een van de weinige plekken is waar het wel kan.

19. Wilwilwel

Wilwilwel Experimenterende gebruiker

Sorry zo bedoelde ik het niet maar ik ben een stuk ouder en iedereen dronk altijd vreselijk veel omdat je uit was in een kroeg enz. Ik deed dat ook het was heel normaal. Nu is cocaine xts enz normaal. Ik heb daat ook meegemaakt en ook cocaine gebruikt maar dan smaakte de alcohol niet meer. Heel veel late nachten mee gemaakt. Toen was ik in de 40 dat ik voor de eerste keer drugs cocaine gebruikte.

Laatst bewerkt: 23 nov 2018
  20. Bas

Bas Wijs gebruiker

Kga tegenwoordig niets eens meer uit in de kroeg of iets dergelijks. Puur omdat ik liever pep neem dan alcohol en ik toch wel de hardcore mis qua muziek. Kpak liever eens per maand een festival waar ik dan helemaal uit het dak ga. :P

ZERO- vindt dit leuk.
  21. Herkenbaar topic inderdaad, Alcohol en cocaine gaan eigenlijk bij mij altijd hand in hand en samen. Alcohol drink ik alleen als ik uitga (1 tot 4x per maand), dus drugs is voor mij een gewoonte geworden bij het uitgaan zou je kunnen zeggen.:astonished:

22. ZERO-

ZERO- Badass junkie Emeritus Mod

Ik gebruik niet standaard met het uitgaan. Ik besluit van tevoren wat voor avond het wordt, afhankelijk van de muziek, tot hoelaat het is, of mijn vrienden drugs gaan gebruiken, of ik de dag erna nog wat moet doen. Als ik een hele nacht naar een technofeestje ga met een club vrienden die ook allemaal iets gaan gebruiken, dan is de kans groot dat ik ook een stimulant pak, alhoewel lang niet altijd. Als ik gewoon een avondje ga stappen en ik verwacht rond een uur of 3 thuis te zijn, dan ga ik niets gebruiken (op alcohol na) want dan heb ik er de volgende dag alleen maar meer last van ten opzichte van hoeveel leuks het me op de avond zelf brengt. Op een gewone stapavond gebruik ik dan bij hoge uitzondering alleen ritalin of coke of zoiets kortwerkends. Als ik alcohol gedronken heb heb ik ook wel vaak de associatie om ook een stimulant te gebruiken, maar meestal als ik met mezelf van tevoren heb afgesproken om niets te gebruiken dan doe ik het ook niet.

HoMaar! en TechnoChicken vinden dit leuk.
  23. Lytje pole

Lytje pole Bewuste gebruiker

Tegenwoordig alleen bier met evt. wat dex tijdens stappen.

Binnenkort wel zin om goed te feesten en wil dan MDMA icm speed een kans geven.

24. Koffieboon

Koffieboon Bewuste gebruiker

Ik gebruik altijd met het uitgaan. Altijd speed of coke i.c.m. alcohol. Uitgaan zonder drugs doe ik niet, omdat ik het simpelweg niet volhoudt met alleen drinken. Ben dan op een gegeven moment veels te moe en wil ik gewoon naar bed, dit kan al rond 1u zijn of eerder. Uitgaan zonder alcohol of drugs vind ik niks aan en doe ik ook niet. Dan blijf ik liever thuis of gewoon ergens gezellig chillen.

Reno010 vindt dit leuk.
  25. Reno010

Reno010 Newbie

Ben zelf ook een student en het komt erg bekend voor haha! Ik gebruik tijdens het stappen meestal wel een upper als sos, pep,ritalin.

Laden...