1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Hart problemen

Discussie in 'Voeding, gezondheid, liefde, seks en relaties' gestart door Yeet, 8 feb 2019.

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories
  1. Yeet

Yeet Experimenterende gebruiker

Vanavond ga ik misschien voor het eerst coke proberen. Ik heb afgelopen zomer XTC elke maand gebruikt en heb het nu in totaal 3 maanden niet meer gebruikt. Toch ben ik bang om vanavond cocaïne te proberen omdat mijn hart soms op hol slaat en bang ben voor een hart intact. Ik heb een keer 0,5 gram speed gebruikt en toen ging mijn hart wel flink te keer maar ben er goed van afgekomen.

Deze info vertel ik er allemaal bij omdat ik al ruim een jaar drugs gebruik en het nooit is fout gegaan maar ik nu toch bang ben dat het misschien fout zou kunnen zijn...

Ik heb niet veel verstand van hart problemen etc. Maar zou ik gewon safe moeten zijn als het nog nooit eerder met drugs fout is gegaan?

2. MDMAZING

MDMAZING Wijs gebruiker

Als je hart problemen hebt lijkt me het verstandig dat je hiermee naar je HA gaat en jezelf laat doorverwijzen naar een cardioloog. Snap het niet waarom mensen zelf willen experimenteren.

Lichtjeshemel, ToetjesMonster en MacLeod vinden dit leuk.
  3. Yeet

Ik heb geen hart problemen, of tenminste ik ben er niet zeker van. Mijn hart gaat gewoon soms een stukje sneller

4. acht.zes

acht.zes Badass junkie De Leukste Thuis!

Uppers zijn gewoon slecht voor je hart, punt. Het verhoogt de hartslag en vernauwt de bloedvaten. Het hart heeft meer zuurstof nodig maar krijgt door de vernauwde bloedvaten juist minder. Het hart moet dus harder werken om aan zuurstof te komen. Daarbij komt nog eens dat in vernauwde bloedvaten het bloed langzamer stroomt. Hierdoor kunnen bloedcellen aan elkaar plakken en klontjes vormen.

Dit alles wordt erger wanneer bloedvaten door ouder worden al enigszins aangetast zijn. Het reeds vernauwde vat wordt door de cocaïne verder vernauwt.

De sterfte door hartinfarcten door cocaïne wordt niet gemeten. sterfte door hartaandoeningen worden onder natuurlijke doodsoorzaken gecodeerd. Toch zou de sterfte best wel eens hoger kunnen zijn dan gedacht.

'Het is nog nooit fout gegaan' geeft natuurlijk geen enkele garantie. Voor alles is een eerste keer.

Yeet vindt dit leuk.
  5. MDMAZING

MDMAZING Wijs gebruiker

Je bent er niet zeker van, dan ga je toch naar de HA als je denkt dat je problemen hebt? Nee, lekker coke snuiven en je hart krijgt een klappert en je valt dood neer, dat is fijn? :P

6. Yeet

Haha nee daar heb je zeker gelijk in hoor! Maar denk niet dat ik nu heel snel naar de huisarts kan gaan voor vanavond. Dus vandaar het forum maar zal dat denk ik maar eerst gaan doen inderdaad..

7. שמש

שמש Wijs gebruiker

Een bloeddruk & hartslagmeter is goed om in huis te hebben. Sowieso haalt het veel paranoïa weg doordat je exact ziet hoe je er lichamelijk voor staat.

Avīci, acht.zes en Yeet vinden dit leuk.
  8. De Dunne

De Dunne Badass junkie

Of meten creëert juist paranoia omdat je er teveel op let en mee bezig bent.

Lichtjeshemel en Yeet vinden dit leuk.
  9. Avīci

Avīci Bewuste gebruiker

1+1=3

10. Rupsen God ❤

Rupsen God ❤ Bewuste gebruiker Tripreporter

Komen hartproblemen bij je in de familie voor?
    Mijn hartslag gaat van uppers wel flink omhoog, maar niet in de zin van dat ik echt bang ben om een hartaanval te krijgen, of het vermoeden heb dat het zou kunnen gebeuren. Eerder net zo'n verhoging als na een stukje joggen.
    Als je er niet zeker van bent moet je het niet doen. Drugsgebruik is het je leven niet waard. Het moet leuk blijven; niet fataal worden.

11. Als je al van jezelf weet dat je hart niet fijn op uppers reageert, dan raad ik je aan om geen coke te proberen. Coke is vergeleken met speed wel een veel zwaardere klappert voor je hart ivm vaatvernauwing.

12. zandzakje

zandzakje Newbie

Cocaïne staat er inderdaad om bekend fatale hartproblemen te kunnen geven. Dit komt door het ontstaan van vasospasme (sterke vaatvernauwing) met de gevolgen als bv een groter risico op infarcten. Daarnaast verstoort cocaïne ook de geleiding van de hart waardoor ook hartritmestoornissen kunnen ontstaan.

13. Roze Olifant

Roze Olifant DF Staff Medewerker Moderator Top Tripreporter

Niemands hart reageert fijn op middelen als amfetamine en cocaïne. Het zijn per definitie geen aardige drugs voor je cardiovasculaire systeem.

@ TS het is normaal dat je hart sneller gaat kloppen na gebruik van stimulanten, dit doen die middelen nu eenmaal met je lichaam. Als je geen indicatie hebt voor hart- en vaatziekten zou een normale dosis geen ernstige problemen moeten geven. Maar als je er de hele tijd uit angst op gaat focussen kun je er beter niet aan beginnen. Dat gaat dit soort bijwerkingen alleen maar versterken en de vraag is dan of het je een leuke ervaring op gaat leveren. Daarover kan alleen jijzelf beslissen denk ik.

14. De Dunne

De Dunne Badass junkie

Dit idd ook. Coke kan paraoïde gedachtes triggeren en naar boven halen. Dus als jij @Yeet van te voren al angstig bent dat je last krijgt van je hart en er steeds aan denkt (bewust of onbewust) vererger je die gevoelens en gedachtes. Daar door gaat dan juist je hart nog sneller en duidelijker kloppen. Dan wordt jij nog angstiger en gaat je hart weer sneller. Een vicieuze cirkel. Dat roep je dan zelf op.

Coke, cannabis en soms ook speed staan er redelijk om bekend dat je er paranoia en negatieve gedachtes van kunt krijgen.
    Het is dus aan jezelf wat jij wil. Je kunt ook voor de zekerheid jezelf eens goed laten checken door de huisarts binnenkort. Hij/zij kan dan uitsluiten of bevestigen of je iets aan je hart hebt of niet.

Probeer er niet op t letten. Ik heb dat een lange tijd terug met mdma/xtc gehad. Ik had toen eens xtc genomen terwijl ik wat minder in mijn vel zat. Dom, weet ik nu maar ja was toen nog een eigenwijze beginner met drugs. (Oke, eigenwijs ben ik soms nog steeds wel haha). Ik ben echt een periode niet goed geweest. Paar weken last van snel boos worden, denken dat mensen rare dingen over me denken of over me lullen, hele lichte hypochondrie ook wel eventjes. Was echt niet leuk... Na een paar weken was het gelukkig over maar heb daarna wel een poosje geen xtc/mdma gebruikt. Was bang dat het weer zou gebeuren.
    Pas op jezelf!

15. Rebell

Rebell Wijs gebruiker

Ik ga heerlijk op Coke en wel echte goede pure Coke van Speed gaat mijn hart zo tekeer dat ik niet meer normaal kan functioneren. Dus vind jou tip niet echt goed.

16. Niet? Keal batst 1 lijn weg, heeft 12uur later nog hartkloppingen en is skiezo. Hij had het beter gewoon niet kunnen pakken.

Azarius vaporizers and accessories
Laden...
Vergelijkbare Topics - Hart problemen
  1. Haardroger
    Reacties:
    13
    Weergaven:
    2.186
  2. Rob070
    Reacties: