1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Hartkloppingen door blowen

Discussie in 'De coffeeshop' gestart door Yiam, 31 jul 2018.

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories
  1. Yiam

Yiam Newbie

Ik heb sinds ongeveer een jaar heel vaak hartkloppingen na het blowen, eerst dacht ik dat het gewoon spanning was maar gister realiseerde ik me dat het gewoon het bloed is dat met 500 km per uur door mijn aorta schuurt en mijn hart die 1000 bpm aan het kloppen is. Niet zo chill dus.

Ik slik al heel lang ritalin en ik slik het ook vrij onregelmatig omdat het mijn eetlust verstoort en ik daardoor het niet wil nemen als het niet nodig is, maar dit deed ik ook al voordat dit gezeik begon.

Ik wil gewoon weer kunnen ontspannen door wiet in plaats van elke keer het risico lopen dat het weer vet kut wordt.

Iemand ideeën?

2. De Dunne

De Dunne Badass junkie De Leukste Thuis!

@acht.zes , pak jij deze weer op? Jij bent ondertussen goed in uitleggen over dit onderwerp... :tonguewink:

acht.zes vindt dit leuk.
  3. acht.zes

acht.zes Badass junkie

Tja,

Klassiek en veelvoorkomend probleem. Je hebt ooit een mindere ervaring gehad met blowen, en sindsdien ga je je al dan niet bewust een beetje druk maken/stressen als je gaat blowen, en cannabis versterkt het gevoel dat je op dat moment, dus valt het weer niet goed. En dat is dan weer een bevestiging zodat dit zichzelf in stand blijft houden. En vicueuze circel dus.

Hoe kom je er dan weer vanaf?

Je niet meer druk maken, maar dat is dus veel gemakkelijker gezegd dan gedaan. Maar je bewust zijn van dit mechanisme is alvast een goede stap vooruit.

Ritalin kan ook wel zorgen voor versnelde hartslag,, misschien dat dit het probleem versterkt, maar dat weet ik niet zeker.

4. Mindless

Mindless DF Staff Medewerker Moderator Tripreporter

Zolang je die verwachting (ontspanning) ervan hebt plaats je jezelf in een risicovolle positie. Imo kun je wiet het beste gebruiken als psychedelica: sporadisch en met de (onderzoekende) mindset van iemand die openstaat voor wat er dan ook gebeurd. Ik begrijp dat dat in de praktijk door weinigen wordt gedaan en dat wiet voornamelijk wordt gebruikt om te ontspannen, maar als je alleen de fijne gevoelens wil, dan ben je nooit klaar voor eventuele niet fijne gevoelens.

Verder wat acht.zes zegt.

Maar hoe je er dan vanaf komt? In eerste instantie die vicieuze cirkel inzien. Alleen als je ziet hoe dat mentale proces (van paniek: angst voor angst) werkt dan kun je er wat aan doen. Maar in de praktijk merk ik dat je slechts die eerste stap van inzien hoeft te doen. De rest gaat dan vanzelf. Maar dit klinkt makkelijker dan het is. Je zult hiervoor heel veel aandacht aan jezelf en je gedachteprocessen moeten geven. Niet meer simpelweg drugs gebruiken voor het effect, maar als tool voor bewustwording. Niet dat drugs daarvoor nodig zijn, maar als je ze gebruikt, doe het dan hoofdzakelijk voor die reden. Anders blijft het russian roulette. Zorg ervoor dat je exact weet hoe die viceuze cirkel werkt en je kunt de gedachte die de aanleiding is voor bad gaan leren onderscheppen. Uiteraard kun je gewoon genieten van de ontspannende effecten van wiet, maar stel ze niet als voorwaarde.

Onderschat ook niet de mate waarin je gedachten je lichaam beïnvloeden. In een kwestie van seconden kan een "slechte" gedachte (+ jouw geloof erin) je hartslag tekeer laten gaan en je het zweet doen laten uitbreken. Bij wiet is het vrijwel altijd een dergelijk psychosomatisch iets (al zijn er uitzonderingen).

Probeer het ook gewoon niet te vaak te gebruiken dus.

Arisen, acht.zes en De Dunne vinden dit leuk.
  5. 050

050 Newbie

Zijn hartkloppingen niet heel normaal bij het blowen? heb dit namelijk zelf ook maar heb er helemaal geen last van.

6. De Dunne

De Dunne Badass junkie De Leukste Thuis!

Ik heb als ik blow soms een wat onregelmatige hartslag en een klein tikkie sneller. Dat hoort idd bij blowen maar ts gaat “bad” op het idee dat het iets ernstigs is of een aandoening. Daardoor stijgt je bloeddruk en je hartslag juist. Een mentaal aspect.

7. Yiam

Yiam Newbie

Zo ver was ik al, maanden geleden. Maar inzien dat het een vicueuze cirkel is heeft niet echt geholpen. Ik ben bijna altijd wel vrij gespannen en het is heel moeilijk/vrijwel onmogelijk om dit te sturen. Ben hier al heel lang mee bezig maar of ik nou gespannen ben of niet lijkt gewoon compleet buiten mijn controle te liggen, soms voel ik me gewoon chill en goed etc en de andere keer niet gewoon random.

8. Mindless

Mindless DF Staff Medewerker Moderator Tripreporter

Het ligt buiten je controle. Door dat te zien verdwijnt de angst (gek genoeg). Maar je moet het steeds zien, elk moment van de dag.

Klinkt raar, i know.

9. Malafide

Malafide Experimenterende gebruiker

Zal wel aan mij liggen, maar als op een gegeven moment je hart tekeer gaat en je paniek- en angstaanvallen ervan krijgt ga je dan niet bij jezelf denken van he "dat blowen is niks meer voor mij"

???

Tijdloos vindt dit leuk.
Laden...
Vergelijkbare Topics - Hartkloppingen blowen
  1. Nibiru
    Reacties:
    8
    Weergaven:
    2.460
  2. eXeCuze
    Reacties:
    46