Hartslag extreem bij bepaalde dosering?

Beste DF'ers,

Vrijdag had ik eens teveel pep op (2 dikke bommen te kort achter elkaar), had last van verkoudheid, oververmoeidheid, stress en had 2 ritalin op. Dit kwam mijn hart niet ten goede, ik ging shaken, zweten, extreme hartkloppingen en volgens mijn mobiel was mijn hartslag 239 (wat ik niet helemaal geloof, omdat het meestal max 220 is), later gemeten 178. Dit kwam in 1x een halfuur na de laatste bom. Ik gok ongeveer dat ik het volgende op had toen:

-20mg ritalin (methylfenidaat, ADHD'er, dus officieel gebruik)
-600mg pep van dacht ergens tussen de 30 en 40 procent. Wel met cafeïne versneden.

Was toen ook de hele nacht bezig al daarvoor.

Uiteraard ben ik met mijn om en nabij 200bpm naar de dokter gegaan en ja, het waren waarschijnlijk alle factoren die ik boven genoemd heb.

Na veel rusten, slapen en goed en gezond eten (nu ook magnesium, vitamine tablet en visolie in gebruik genomen) ben ik gistermiddag met een vriend weer aan de pep gegaan, 100mg gesnoven om 16 uur. Heb om 9 uur een bom van 200mg ingenomen, 11 uur een snuif van 150mg en half 1 weer een snuif van 150mg. Echter klopt mijn hart (zelf pols gemeten, betrouwbaarder dan telefoon) tussen de 60-75bpm. Ik houd nu echter wel plafonddienst omdat die vriend net naar huis is.

Nu is mijn vraag: Dat van vrijdag, kwam dat door:
-De factoren waar ik toen last van had?
-Dat ik bij een strikt bepaalde dosis binnen een bepaalde tijd een OD heb?
-Allebei?

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
Dat kan wisselen per keer, de ene keer zijn de klachten sterker dan de andere keer. Ik zou me daar geen zorgen om maken, ik zou me wel zorgen maken om de doseringen die je neemt... Als je met een hartslag van 239 naar de dokter moet dan zou je wel moeten beseffen dat je net zo goed een hartaanval had kunnen krijgen...

Ik snap dan ook niet dat je zo kort erop weer neemt en dan weer zo veel.. Ga zo door en het word je dood...

Het probleem was echter dat ik, toen ik bij de dokter kwam (hartkloppingen begonnen 14 uur en ik was er om 16 uur), een niet extreme hartslag meer had, iets boven de honderd. Dat de dosissen net te kort achter elkaar zaten, is dat echt zo gevaarlijk voor die 2 uur? Zweten en shaken deed ik, gedachten vlogen snel voor bij maar was redelijk helder in mijn hoofd, niet misselijk of duizelig. Ik hoefde verder dus ook geen verder onderzoek. Maar kunnen die hartkloppingen ontstaan bij een bepaalde drempelwaarde? Bijvoorbeeld 550mg? Of is het meer van bij 300mg is het normaal, 400mg verhoogd, 600mg hartkloppingen en 800mg levensgevaarlijke situatie?

Bovenaan