Hartslag

Discussie in 'Drugs' gestart door spongecola, 9 dec 2017.

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories
  1. spongecola

spongecola Belezen gebruiker

Mijn hartslag is iets waar ik mij al een behoorlijke tijd zorgen over maak. Op feestjes check ik altijd uit voorzorg ff m'n hartslag. Gisteren deed ik dit weer terwijl ik onder invloed van 3-mmc was. Ik weet dat ik van mezelf al een vrij hoge hartslag heb met drugs, makkelijk 140. Alleen gister kwam die tijdens het meten uit op 204, ja 204. Hier schrok ik eigenlijk best wel van aangezien ik nog nooit hoger ben geweest dan 180 (naar mijn weten). De meting die ik via mijn Samsung Galaxy S8 + doe is vrij accuraat. De formule voor de maximale hartslag is voor mannen 220 - je leeftijd (20). Met andere woorden ik zat dus echt aan de max. Hebben anderen hier ook ervaring mee? Zal het beter zijn om ff naar de dokter te gaan?

2. De Dunne

De Dunne Badass junkie Tripreporter

Klopt je meting wel? Tis maar een telefoon he, geen echte meter. En je zegt "ik check altijd mijn hartslag" voor een feest. De kans is dat je jezelf er zo mee bezig houd waardoor je juist hoge hartslag krijgt. Druk maken, spanning, angst voor hoge hartslag. Dat berhoogt juist je hartslag. Maak je niet druk, let er niet op, meet het niet. Je merkt het alleen als je t meet. Je bent er niet beroerd van etc.
    Probeer er gewoon niet op te letten.

3. Psychedelibee

Psychedelibee DF Staff Medewerker Moderator

Hoe kom je er bij dat dit accuraat zou moeten zijn? Echte accurate hartslagmeters neem je niet zelf even mee hoor.

En tja, 3-MMC is een cathinone en staat er om bekend extra slecht voor hart en bloedvaten te zijn. Dat in combinatie met waarschijnlijk dansen is wel vragen om een hoge hartslag. Pas er mee op, want als je hartslag echt zo hoog was is het heel gevaarlijk.

4. spongecola

Ik meette het eerst zelf door voor 20 seconden mn hartslag te tellen en dan x3. Dit vergelijk ik dan met de meting van de telefoon en heeft er nooit verder dan 5 slagen afgezeten. Het word trouwens ook gemeten met een infrarood geval. Ik weet van eerdere feestjes dat ik makkelijk aan de 180 kan komen als ik ff flink los ga.

5. spongecola

Vanuit vroeger ben ik trouwens wel een diehard sporter geweest. Speelde altijd in 2 verschillende teams basketbal, uiteindelijk zelfs in 3 teams. Ik had een conditie van hier tot tokyo en sprintte de gehele wedstrijd als ik niet werd gewisseld. Naast dit, heb ik volgens een test slechts 1% vet om mijn organen wat ze vrijwel nooit zien. Weet niet of dit nog kan meespelen erin

6. Psychedelibee

Psychedelibee DF Staff Medewerker Moderator

Maar twee niet accurate methodes met elkaar vergelijken maakt het niet in enen accuraat.

De Dunne vindt dit leuk.
  7. spongecola

Het is ook niet de precies maar geeft in elk geval wel een goede schatting ervan.

8. oortjes

oortjes Bewuste gebruiker Tripreport Analist

1% vet om je organen! whaaat! Next level genetics! haha

SkittlesAndMe vindt dit leuk.
  9. Fool

Fool Badass junkie

Als je beide manieren van meten tegelijk lijkt het me dat je gedoemd bent om in beide manieren ook een fout te maken.

Installeer gewoon zo'n app waar je je vinger op de camera moet leggen, en dan wel eentje die dan het hele ritme van je hart meet en niet alleen de pieken. Die techniek is 'redelijk' vergelijkbaar met zo'n wit vingerhoedje die je in het ziekenhuis krijgt en maakt het daardoor ook wat makkelijker om rare spierspanningen/stuiptrekkingen voor hartslag aan te zien. :wink:

10. Raver

Raver Belezen gebruiker

Ik zou het gewoon niet meten.. Het kan door meerdere factoren zijn dat je hart zo snel klopt. Als je voor de rest nergens last van hebt is er niks aan de hand.

Als je er meer symptomen bij krijgt moet je wel gaan uitkijken. Zoals druk op de borst, duizeligheid, hartkloppingen etc.

11. BlijeChick

BlijeChick Belezen gebruiker

Self-fulfilling prophecy... ik beweer niet dat je hartslag niet echt hoog was. Maar als je er op gaat letten, dan kan het zijn dat je er op blijft focussen, waardoor je hartslag nog meer stijgt. Heb ik zelf wel meestal. Als ik er niet op let, dan heb ik er geen last van. Uiteindelijk zal het toch wel weer gaan dalen.

En ben het eens met Raver, wel bewust blijven van hoe je je verder voelt.

12. Fool

Fool Badass junkie

Ja, of een flink serieuze indicatie dat je je drugsgebruik nodig aan moet pakken. Het is maar net hoe je er tegenaan kijkt. :')

Vooral bij een hartslag van 204, dat is echt veel te hoog om psychosomatisch te zijn.

13. spongecola

Ik heb geen problemen met mijn drugs gebruik. Gebruik 1 keer, op zn max 2 keer per maand een stimulant. Alleen op feestjes. Ik heb met vrijwel iedere stimulant een hoge hartslag, ook in rust. Of het nou ritalin, dexamfetamine of xtc is. Volgende week laat ik een hart filmpje maken. Afgelopen 2 weken slaat mijn hart regelmatig dubbel, of gaat van een normale hartslag naar een hele lage hartslag uit het niets. Zal ook zeker geen drugs meer aanraken tot het hartfilmpje.

14. Fool

Fool Badass junkie

Ik wou ook zeggen dat je onverantwoordelijk gebruikt, maar wel dat je met deze nieuwe informatie bepaalde onderdelen zou kunnen heroverwegen. (3mmc is bijvoorbeeld superslecht en zwaarbelastend voor je hart)

Heel verstandig dat je naar de dokter bent gegaan en dat je tussentijds de drugs laat liggen, succes daar!

15. BlijeChick

BlijeChick Belezen gebruiker

En, heb je de uitslag van het filmpje al?

16. spongecola

Gelukkig was er niks te zien op het filmpje, slechts 1 miniscule afwijking (eenmalig iets langere pauze). Dit moest geen probleem vormen.
    Echter weet ik nu nog steeds niet of het overslaan van me hart een gevaar is of niet. De kans dat dat op het filmpje zou komen is heel klein aangezien ik het maar enkele keren op een dag heb. Ik ga voor de zekerheid nog een keer naar de dokter en bespreken of een 24U ECG nodig is.

17. Raver

Raver Belezen gebruiker

Ik heb een tijd lang heel vaak hartkloppingen gehad, of het overslaan van m'n hart. M'n arts vertelde me toen dat er een verschil zit in het overslaan van je hart.

Als het alléén overslaan is van je hart is het bijna altijd onschuldig. Maar als je er andere symptomen bij krijgt zoals duizeligheid, misselijkheid, zwak voelen etc kan het wel duiden op iets.

Ik denk dat dit heel goed is, om alles alsnog uit te sluiten. Vaak helpt het wel om écht aan te geven dat je het wilt. Mijn ervaring is dat artsen vaak een beetje nonchelant doen over hartkloppingen. Dat het gewoon normaal is etc.

18. spongecola

Ik ervaar gelukkig geen andere symptomen. Het enige wat ik ervaar is angst maar dat lijkt me vrij normaal. Het is en blijft natuurlijk je hart die op dat moment iets doet wat eigenlijk niet hoort.

19. Roze olifant

Roze olifant DF Staff Medewerker Moderator Tripreporter

Zoals hierboven gezegd wordt zijn overslagen van het hart (zonder overige symptomen) meestal onschuldig. Veel mensen hebben er last van, vaak in rust en vaak ook in wat stressvollere periodes. Ik wil niet zeggen dat je het dan maar niet serieus moet nemen hoor, want beter het zekere voor het onzekere nemen natuurlijk, zeker in combi met die hoge hartslag (meetfout of niet), dus goed dat je het laat checken. Maar met de kennis dat hartritmestoornissen vaak als ernstiger ervaren worden dan ze echt blijken te zijn - en logisch natuurlijk, want ‘t is ook een creepy idee en gevoel - hoop ik dat je voor nu wat geruster kan zijn.

Ik zou tijdens drugsgebruik trouwens ook niet constant op je hartslag gaan focussen nu, want daar ga je hem alleen maar onbewust mee opjagen. Ik denk dat het nuttiger is om je goed bewust te blijven van signalen van je eigen lijf. Als je misselijk of duizelig wordt, het erg warm krijgt of je hart heel erg voelt kloppen, even rustig aan de kant gaan zitten en wat drinken. Dan gaat die hartslag ook wel weer omlaag.

Raver vindt dit leuk.
Laden...

Deel Deze Pagina