Hawaiaanse paddo's kweken?

Psycho_Chrono

Wijs gebruiker
Tripreporter
Ik wil graag een sporenspuit gaan kopen via Azarius om zo mijn eigen Hawaiaanse paddo's te kweken (ben al bezig met Mexicaanse te kweken). Helaas kan ik nergens een soort 'dummie-guide' vinden over hoe ik deze het beste groot kan krijgen, ook op Azarius staat bijna geen info. Hawaiaanse paddo's kweken vanaf de sporen schijnt redelijk lastig te zijn, maar niet onmogelijk ?

Heeft iemand deze soort al eens gekweekt en kan iemand mij een stuk op weg helpen ? Bedankt :)

sjaartrol

Bewuste gebruiker
ik weet niet hoe het bij hawaiaanse is , maar ik heb op mijn stagebbedrijf zelf mycelium gekweekt op volgende manier:

die sporen moet ge spuite op Agar (of Gelrite) voedingsbodems.
dan gaat het mycelium over die voedingsbodem groeie, je neemt opnieuw voedingsbodems en vermeerdert die door een stukje van bodem A op bodem B te plaatse...

als B ook volgroeid is, kan je stukjes mycelium op een ander substraat zette, bij veel paddestoelen is da en graanmix of houtsnippers of gewoon gras...
ddan moet ge die substraat als ze volgroeid is buite mengen met andere bodem ogf in een boomstam steken

maar t is echt wel moeilijk om zo uw paddos te kweken, kge hebt ne luminair flow nodig, handschoene, mondmasker etc, want ge moet echt wel probere 100% steriel te werke dus nie zoals bij een andere growbox...

ma weet ge wa ik zou kope als ik u was:
http://www.azarius.nl/productinfo.php?productmain=357

Psycho_Chrono

Wijs gebruiker
Tripreporter
bedankt al voor deze info, hier kom ik al een stuk verder mee! Ik zal eens kijken naar de spawnbag en of het allemaal uberhaupt wel te doen is:)

Bovenaan