Heel enthousiast als leek ongeteste 3 jaar oude speed gewassen, hoe te doseren en is het nog houdbaar?

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories
Beste mensen van dit forum,

Ik weet niet of het er toe doet maar ik ben een man van 30 jaar, 1.90m en 95kg.

Ik heb in mijn feest carrière voornamelijk xtc gebruikt en slechts 4 keer speed. De meeste keren dat ik speed nam deed ik dit door 6-8 punten verspreid over de avond te nemen en dit ging altijd prima en ook kon ik na afloop redelijk goed in slaap vallen. Een keer is het echter goed mis gegaan en ondanks dat ik op het nachtfeest zelf de tijd van mijn leven had kon ik in de ochtend totaal niet slapen en ben ik erg lang onrustig wakker gebleven en had ik last van angstgevoelens. Ik vermoed dat ik toen een te grote hoeveelheid heb gebruikt. Aankomend weekend ga ik naar een festival in België waar ik van plan ben om samen met een vriend speed te gebruiken en deze ongewenste bijwerkingen zou ik graag willen voorkomen. Bij het lezen van verschillende topics kwam ik er achter dat je speed kan wassen met aceton om het zuiverder te maken en te ontdoen van cafeïne. Zo gezegd zo gedaan, mijn speed is prachtig wit en het gewicht is van 1,92 gram naar 1,17gram gegaan, er zal dus een behoorlijke hoeveelheid troep in gezeten hebben.

Mooi! Dacht ik. Echter zorgt dit nu voor een ander dilemma. Mijn speed was niet getest, nu heb ik het gewassen en heb ik totaal geen idee meer hoe ik het straks moet doseren. De cafeïne is er wel uit, maar er blijft sterker spul over lijkt mij. Het festival waar wij naartoe gaan duurt tot middernacht en idealiter zou ik willen dat ik rond die tijd de laatste energie er uit kan dansen. Rond 02:00u zijn we weer thuis en zou ik graag zonder al te veel moeite kunnen slapen als het even mogelijk is. Het is de bedoeling om de speed te snuiven.

Zoals al eerder vermeld is mijn speed 3 jaar oud en de speed heeft in een donkere doos in een afgesloten zak gelegen de afgelopen jaren. Dit is ook dezelfde speed als die ik voorheen op de 4 feestjes gebruikt heb. Enkele maanden geleden heb ik een aantal (nog versneden) punten genomen en die leken gevoelsmatig nog even sterk te zijn als voorheen.

Nu heb ik de volgende vragen:

- Hoe zou ik de gewassen speed doseren op het festival en hoe vaak en hoe veel zal ik bijnemen als het feest tot middernacht duurt en ik rond 02:00 in bed lig en zou willen slapen? En hoe laat begin ik?
- Is deze dosis ook geschikt voor mijn vriend voor wie het de eerste keer gaat worden?
- Kan ik de 3 jaar oude, recent gewassen speed überhaupt nog gebruiken?

Bedankt voor jullie tijd en expertise,
HenkJanPeterBoontjes

Laatst bewerkt:

DEEPScar807

Experimenterende gebruiker
Nu heb ik de volgende vragen:

- Hoe zou ik de gewassen speed doseren op het festival en hoe vaak en hoe veel zal ik bijnemen als het feest tot middernacht duurt en ik rond 02:00 in bed lig en zou willen slapen? En hoe laat begin ik?
- Is deze dosis ook geschikt voor mijn vriend voor wie het de eerste keer gaat worden?
- Kan ik de 3 jaar oude, recent gewassen speed überhaupt nog gebruiken?
1. Ik zou zeker 8 à 12u rekenen tussen je laatste dosis en kunnen slapen. En dan ben je het eigenlijk nog niet zeker. Als je tot middernacht het volle speed effect wilt, is het sowieso niet mogelijk om 2u later te slapen. (Sommigen gebruiken wel andere middelen om te kunnen slapen, maar dit raad ik niet aan.) Speed werkt normaal 8u, maar de nasleep zoals niet slapen werkt nog heel wat uurtjes langer. Is er een reden dat je om 2u wil slapen, heb je verplichtingen de dag erna? Indien niet, dan zou ik je aanraden om gewoon te genieten van het festival en neem de slapeloze nacht erbij. Als je je rusteloos voelt, stop met proberen slapen. Doe iets, ruim je kamer op, gamen, lees heel drugsforum, gelijk wat maar leg je focus op iets anders dan de rusteloosheid, want je maakt jezelf alleen maar gek zo. Eens je bezig bent met iets zal het snel ochtend zijn.

2. Jij hebt 4x speed gebruikt en dit was jaren geleden. Dan zou ik er niet vanuit gaan dat je een hogere dosis moet nemen dan dat je voor een eerste keer zou doen. Ook reageert iedereen anders op drugs, dus ga er niet vanuit dat je vriend hetzelfde effect ervaart op dezelfde dosis. Speed kan je makkelijk bijnemen, dus begin beter te licht. Jullie kunnen dan elk voor zichzelf uitmaken hoe het bevalt en of je al dan niet bijneemt.

3. Je kan het zeker nog gebruiken. Amfetamine kan lang bewaard worden. Beter is wel om het in de vriezer te leggen, zeker als het over jaren gaat. Maar in het slechtste geval zal het effect sterk verminderd zijn.
Kun je niet gewoon nieuwe halen? Voor je vriend zijn eerste keer zou hij wel eens teleurgesteld kunnen zijn of een heel vertekend beeld krijgen van de hoeveelheid.

In ieder geval geniet van het festival!

HierEnDaarEenFuifje

Bewuste gebruiker
Als je om 02:00 uur wilt slapen, dan zou ik in de middag om een uur of 14:00 je laatste lijn nemen haha...
Als je gewoon lekker van je festival wilt genieten, dan zou ik als ik jou was gewoon accepteren dat je die nacht niet slaapt.

Je kan gewoon met kleine sleutelpuntjes beginnen tot je op een punt komt waarvan je vind dat het goed voelt.
Het moment dat mensen zich angstig voelen of oncomfortabel is vaak het moment als je in je bed ligt. Je gaat stressen over het in slaap vallen, dat lukt niet. Ook heb je natuurlijk een beetje een crash, want je hebt je daarvoor heel wat uren lekker gevoeld. Bij mij helpt het om me van te voren erbij neer te leggen dat slapen niet gaat lukken. Een jointje roken wil ook nog wel eens helpen voor mij. Ik neem bewust geen slaapmiddelen, want een keertje wakker liggen hoort erbij en heb ik er af en toe wel voor over :)

inner_search

Badass junkie
Als je om 02:00 uur wilt slapen, dan zou ik in de middag om een uur of 14:00 je laatste lijn nemen haha...
Als je gewoon lekker van je festival wilt genieten, dan zou ik als ik jou was gewoon accepteren dat je die nacht niet slaapt.

Je kan gewoon met kleine sleutelpuntjes beginnen tot je op een punt komt waarvan je vind dat het goed voelt.
Het moment dat mensen zich angstig voelen of oncomfortabel is vaak het moment als je in je bed ligt. Je gaat stressen over het in slaap vallen, dat lukt niet. Ook heb je natuurlijk een beetje een crash, want je hebt je daarvoor heel wat uren lekker gevoeld. Bij mij helpt het om me van te voren erbij neer te leggen dat slapen niet gaat lukken. Een jointje roken wil ook nog wel eens helpen voor mij. Ik neem bewust geen slaapmiddelen, want een keertje wakker liggen hoort erbij en heb ik er af en toe wel voor over :)
Dit dus.
Je kan je ook een bullet aanschaffen om op festivals bumpjes te nemen https://www.wapwinkel.com/bullet-amberglas-transparant-groot.html

Bedankt voor de vele goede adviezen! Ik heb geen verplichtingen op zondag, echter wel weer op maandag en daar moet ik zo fit mogelijk voor zijn. Ik hoef ook niet perse op het einde van het feest nog volle bak hard te gaan, ik vind het meestal wel fijn als het tijdens het laatste uurtje wat minder begint te worden.

Aangezien de speed nu is gewassen en ontdaan van materialen waarmee het versneden is betekent dat dan ook dat ik voorzichtiger moet zijn met doseren of kunnen punten speed ongeacht de sterkte uit de bullet niet zo veel kwaad? Is het oké om te nemen om 16:00, 18:00 en 20:00 en daarna te stoppen?

Nogmaals bedankt <3

inner_search

Badass junkie
Bedankt voor de vele goede adviezen! Ik heb geen verplichtingen op zondag, echter wel weer op maandag en daar moet ik zo fit mogelijk voor zijn. Ik hoef ook niet perse op het einde van het feest nog volle bak hard te gaan, ik vind het meestal wel fijn als het tijdens het laatste uurtje wat minder begint te worden.

Aangezien de speed nu is gewassen en ontdaan van materialen waarmee het versneden is betekent dat dan ook dat ik voorzichtiger moet zijn met doseren of kunnen punten speed ongeacht de sterkte uit de bullet niet zo veel kwaad? Is het oké om te nemen om 16:00, 18:00 en 20:00 en daarna te stoppen?

Nogmaals bedankt <3
Omdat je speed geen cafeïne meer bevat geeft die een “nuchterdere” high waardoor je denkt niet strak te staan , ik zou gewoon beginnen met wat je gewend was en leuk vond.
Niet meer niet minder.
Ik persoonlijk begon altijd met 50/60mg lijntjes en nam dan om het uur a uur een half bij.
Capaciteit van de bullet zou je even moeten testen (bumpje er in en afwegen hoeveel het is in mg)

als je om 2 uur wil slapen is 20u00 al te laat om je laatste lijn/Bump te nemen.

Imo is het ofwel vroeg beginnen met speed en optijd stoppen zeker tegen 14u (als je meerdere lijnen weg snuift) en slapen op 2 uur (of niet 🤷🏻‍♂️Is erg persoons gebonden.

Iik slaap niet als ik recreatief speed gebruik.

of je begint een uurtje of 2 voor het feest en ga lekker je gang en blijf wakker als je niet kan slapen , gewoon uitzitten.

dan zou ik voor optie 2 gaan als je het niet te vaak doet.

DEEPScar807

Experimenterende gebruiker
Ik hoef ook niet perse op het einde van het feest nog volle bak hard te gaan, ik vind het meestal wel fijn als het tijdens het laatste uurtje wat minder begint te worden.
Is het oké om te nemen om 16:00, 18:00 en 20:00 en daarna te stoppen?
Als het festival tot 12u duurt, en je wilt het laatste uurtje wat minder hard gaan. Neem je best niet om 20u nog bij.

Aangezien de speed nu is gewassen en ontdaan van materialen waarmee het versneden is betekent dat dan ook dat ik voorzichtiger moet zijn met doseren of kunnen punten speed ongeacht de sterkte uit de bullet niet zo veel kwaad?
Ik heb 4 verschillende bullets gebruikt, en vond dat de dosering van allemaal heel weinig was. Dus probeer het eens, je kan altijd meerdere keren doen. Wel een heel handig dingetje om niet meer te staan klungelen in de wc 😅

Azarius vaporizers and accessories
Bovenaan