1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.
  2. Hey, waar zijn de Tripreports van de Maand gebleven?

Ben je de Tripreports van de Maand en andere toptripreports kwijt? Deze hebben we onlangs verzameld in een eigen subforum, getiteld Tripreport Toppers. In dit subforum staan alle toppers in chronologische volgorde verzameld. Lekker makkelijk terugzoeken!

Ontzet Notitie

Heel hard op 5e keer XTC!

Discussie in 'Trip reports' gestart door SchaatsKampioen, 1 feb 2019.

Worldherbals - Online smartshop and headshop
  1. Man, 20 jaar, (toen) verder geen ervaring met andere drugs, alleen xtc ( 5 x )

Feest: Qlimax 2018 ( eerste keer )
    Met 6 andere vrienden. A en B zouden ook gebruiken. A heeft al vaker gebruikt en B 1 x eerder xtc.
    XTC: D2 Icon

Mooiste feestje die ik ooit meegemaakt heb! Echt een geweldige ervaring!

Een week voor het feest besloten om heen te gaan en ook gelijk besloten om te gebruiken. Op de dag zelf in de middag heen gegaan en in de stad even lekker gegeten, vanaf het restaurant gelijk naar de Gelredome gegaan.

We waren eigenlijk iets te vroeg binnen dus de muziek stond nog niet aan. Na een half uurtje gewacht te hebben, begon de show!

21:30 - A, B en ik hebben tegelijk een halfje ingenomen. 3 flesjes water opgehaald en nu maar wachten tot hij zou inklappen!

22:00 - Bij B begint hij al op te komen en zegt dat hij zich niet helemaal top voelt, denkt dat hij moet flauwvallen. Ik heb hem hierop gerust gesteld dat er niks zou gebeuren. 5 minuten later was het angstige gevoel weg, en zei hij: ‘hij klapt er nou lekker in!’

22:30 - A en ik beginnen nu ook wat te voelen, A rookt en wilde dus even naar buiten, ik ging gezellig met hem mee en buiten hebben we staan praten met wat mensen en de crowdsupport, hele vriendelijke mensen eigenlijk!

23:00 - A en ik vernemen het toch niet zo heel goed, dus besluiten om een kwartje bij te nemen. B zegt dat hij lekker gaat en niks meer wil bijnemen, dikke prima!

23:30 - A en ik gaan op dit moment ook goed, de kaken beginnen te schuifelen, de muziek dringt tot ons door en we gaan helemaal los! De rest van de groep vermaakte zich ook en hierdoor kreeg ik nog weer een extra boost!

24:00 - Op dit moment ging het eigenlijk ‘mis’. A en ik dachten niet helemaal goed meer na en besloten alweer een kwartje te nemen. Heel onnodig maar we voelden ons zo goed dat we dachten dat het wel goed zou zijn!

01:00 - Raketjes tijd, wat is dat toch heerlijk! Dit laat ik ook merken aan een meisje die naast mij staat, ik heb haar verteld dat dit het lekkerste ijsje ooit was, dit geloofde ze niet dus beet ze een stukje van het ijsje af. Nog even met haar staan praten en knuffelen en toen ben ik weer naar mijn vrienden gegaan.

Nu komt er een echt bijpak momentje, veel te veel maar dat hadden we op dat moment niet door en voelden ons echt super, alsof we alles aan konden!

02:00 - A en ik besloten om nu een halfje bij te nemen en zijn hierna gelijk even gaan zitten. We voelden ons echt heel goed en gingen super lekker op de muziek!

02:30 - A wilde weer even roken dus liepen we weer naar buiten, eenmaal buiten vernam ik dat mijn trip wat minder werd en vertelde dit aan A. A zei dat hij opzich ook niet meer veel vernam en hebben dus besloten om nog een kwartje bij te nemen. Hierna zijn we gelijk weer naar binnen gegaan.

02:45 - Eenmaal weer binnen kom ik wat vrienden tegen die bij mij in de buurt wonen, 1 van hen besloot om ook een halfje bij te nemen ( had ook D2 Icon ) , en zei tegen mij: ‘ ik hoef dit halfje niet meer, mogen jullie wel verdelen’! Dus ik brak hem doormidden en gaf A ook 1. We twijfelden niet en gooiden hem zo in de mik!

Op dit moment had ik niet door dat we net een hele pil in 3 kwartier naar binnen hadden gewerkt. Dit drong even later wel door en zei gelijk tegen A dat we maar even moesten gaan zitten. Dat ‘even’ werd een halfuur. Hierna weer naar onze vrienden gelopen want die vroegen zich ook af hoe het ging.

05:45 - Om 6 uur zou Dr. Peacock draaien, dus besloot ik om nog een kwartje bij te nemen. A heeft dit niet gedaan want die ging nog extreem hard. Snel een nieuw flesje water gehaald om 1 uur lang nog alles te kunnen geven!

07:00 - Afgelopen, wat een geweldig feest en op dit moment besefte ik me hoeveel ik wel niet had genomen en hoe ik me voelde. Ik had me nog nooit zo goed gevoeld!

Snel de jassen gepakt en richting het centraal station, eindelijk naar huis! In de trein gelukkig nog even kunnen slapen. Mijn vrienden zeiden dat ik nog aan het schaatsen was in mijn slaap, zelfde geldt ook voor A!

Al met al een geweldige nacht. De dip? Welke dip? Totaal geen last van gehad de week erna, dus ook weer een pluspunt!

Dit was mijn eerste tripreport, ik hoop dat ie goed te doen is en tips zijn altijd welkom!

StimsalaBanne vindt dit leuk.
  2. Mindless

Mindless Badass junkie Zweefkees Emeritus Mod Top Tripreporter

Misschien volgende keer minder meenemen om je tegen jezelf te beschermen?

Geen last van een dip is vrij normaal als je nog niet zo vaak hebt gebruikt en je bent ook nog jong. Maar dat betekent niet dat je lichaam nu niet hele harde klappen krijgt te verduren. Of het dus echt een pluspunt is dat je nu geen dip ervaart, niet echt eigenlijk.

Bas vindt dit leuk.
  3. De Dunne

De Dunne Badass junkie

Klinkt goed hoor! Mdma is zo leuk!
    Het enige wat ik nooit begrijp is hoe je “per ongeluk” teveel kunt bijnemen of niet door hebt wat je al genomen had. Je weet toch wat je mee hebt en slikt? Van mdma wordt je niet zo mega wappie of zo “lam” dat je geheugen het af laat afweten.

Laatst bewerkt: 1 feb 2019
  4. Coda Charlson

Coda Charlson Newbie

Was zeker een mooi feestje, Ik was er zelf ook.
    Die avond heb ik één keer een halfje genomen en het daarbij gehouden, heb me er ook erg goed op vermaakt!

5. Roze Olifant

Roze Olifant DF Staff Medewerker Moderator Top Tripreporter

Waren die pillen getest? Hoewel ik uit je verhaal kan opmaken dat jullie nogal impulsief aan de MDMA zijn gegaan, klinkt een pil of een pil en een kwart (als ik goed lees) nu ook weer niet zo ontzéttend veel, tenzij je extreem hooggedoseerde knalpillen had.

Fijn in ieder geval dat jullie het leuk hebben gehad! :)

Pas wel op met roekeloos bijnemen in het vervolg, want ik kan je alvast vertellen dat de lol er na een echte overdosis MDMA wel behoorlijk vanaf is, want dat is geen grapje. En de dip/nasleep al zeer zeker niet.

6. Mindless

Mindless Badass junkie Zweefkees Emeritus Mod Top Tripreporter

Hoe ik het lees heeft 'ie 2 pillen genomen. Nu was het wel een aanname van mij dat die pillen ook sterk zouden zijn, maar de meeste pillen zijn tegenwoordig toch vrij sterk. Stel dat je pillen van 180 mg (nu gemiddeld dacht ik zo?) hebt, dan heb je bij normaal lichaamsgewicht al zo'n 4x de aanbevolen dosering te pakken.

Ik begrijp dat als het lekker is, je meer wilt nemen, maar misschien dus beter maar zoveel meenemen voor 1 normale dosering, zodat je niet over die grens gaat.

7. Roze Olifant

Oké, dan las ik slecht, komt wel eens vaker voor. :wink: Twee pillen is een (iets te) royale hoeveelheid, inderdaad. Moet ik in ieder geval met mijn 30+ bejaardenlijf niet meer proberen.

Eens met dat het verstandig is om niet veel mee te nemen. MDMA heeft een enorme craving, en ondanks dat je door ervaring al snel leert dat bijnemen boven een bepaalde grens praktisch zinloos is en eigenlijk alleen maar nasty gedoe geeft achteraf, kan de drang op het moment suprème heel sterk zijn als je de tijd van je leven aan het meemaken bent.

Fenrir en Mindless vinden dit leuk.
  8. De Dunne

De Dunne Badass junkie

De zoon van een vriendin van mij werkte bij testcentra in Amsterdam als administratie hulpje annex receptionist en die vertelde dat in 2018 de gemiddelde mg per pil tussen de 185 en 205 mg lag. Hoger als in 2017 zei hij. Maar weer wat lager als de jaren daar voor.
    Ik moest in 2016 echt heel lang zoeken naar pillen onder de 200mg.
    TS heeft geschat (uitgaande van de gemiddelde pil) tussen de 360 en 400mg genomen. Dat is een dosering voor iemand met een lichaamsgewicht van tussen de 240 en 266 kg.
    Best veel mdma ja..

psycel vindt dit leuk.
  9. Roze Olifant

Ik vind die hooggedoseerde pillen zelf eigenlijk ideaal, als het niet te gek wordt. Je hoeft daardoor minder ‘massa’ aan drugs mee te nemen naar feestjes (nee, dit is geen smokkeltip). De pillies die ik nu heb zijn getest op 200 mg en hebben een vrij zachte structuur en goede breeklijn waardoor ik perfecte porties van 100 mg heb (en nee, ik probeer nu geen reclame voor ze te maken, ze zijn niet te koop, lol) (goed bezig RO). Aangezien 100 mg voor mij een perfecte startdosis is en ik meestal ook niet zoveel bijneem, ben ik met één pil klaar.

Ik ben het er wel mee eens dat het niet wenselijk is dat pillen steeds meer MDMA bevatten. Een leek die zich niet goed informeert denkt al snel 1 pil = 1 dosis en dat leidt tot potentieel levensgevaarlijke scenario’s. Pillen die >250 mg MDMA bevatten, dat is echt linke soep.

10. De Dunne

De Dunne Badass junkie

100mg is voor mij nog teveel. Bij eentje van 200 moet ik zelfs kwartjes gaan werken. Ik heb liever onder de 200mg.

Laden...