1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Heel veel nieuwe drugs

Discussie in 'Nieuws en actualiteiten!' gestart door yxes, 10 nov 2010.

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories
  1. yxes

yxes Bewuste gebruiker

Heel veel nieuwe drugs
    Een recordaantal nieuwe stimulerende middelen stelt de Europese drugscontrole steeds meer op de proef. In 2009 werden 24 nieuwe zogenoemde psychoactieve stoffen officieel vastgesteld.
    Dat maakte het Europees Waarnemingscentrum voor Drugs en Drugsverslaving (EWDD) in Lissabon vandaag bekend. Het is niet alleen het grootste aantal dat ooit in een jaar is gemeld, het is ook bijna een verdubbeling in vergelijking met het jaar ervoor.

Bij de nieuwe drugs gaat het om synthetische verbindingen. Vooral het 'spice'-verschijnsel, waarbij kruidenproducten vermengd met synthetische drugs worden gerookt, neemt toe.

Wat cannabis betreft, stelt het EWDD vast dat het gebruik daarvan in sommige Oost-Europese landen inmiddels hoger ligt dan in West-Europa. Tsjechië spant de kroon met naar schatting 28,2 procent ‘cannabisconsumenten’ in de leeftijdsgroep 15-34 jaar.

bron: http://www.spitsnieuws.nl/archives/tech ... drugs.html

wat een feest :P heeft iemand een lijstje voor me ? :grin:

2. Angramar Temenos

Angramar Temenos Badass junkie

Ik vind het best wel grappig dat ze het steeds weer als probleem zien. Mijn mentor (leraar maatschappijwetenschappen die ook filosofie heeft gestudeerd, hele aardige en slimme man) vindt criminalisering van bedwelmende middelen een schending van de mensenrechten, omdat hij het met sommige sociologen eens is dat intoxicatie de vierde basisbehoefte is :mrgreen:)

3. a1b2c3d4

a1b2c3d4 Wijs gebruiker

Die "nieuwe" stofjes bestaan volgens mij al een tijdje, helemaal omdat ze het over spice-producten hebben, die bestaan ook al een tijdje.

@ET
    Ik vind intoxicatie eerder als een luxe. Basisbehoeften heb je echt nodig om redelijk te (over)leven, niemand heeft drugs daarvoor nodig.

4. dominator

dominator Belezen gebruiker

EMO!!!

5. yxes

yxes Bewuste gebruiker

who cares? DO DRUGS! :P

6. a1b2c3d4

a1b2c3d4 Wijs gebruiker

Waar denk je dat ik mee bezig ben?

7. Adrenochroom

Adrenochroom Wijs gebruiker

Haha geweldig, amen to that! :grin:

8. W.F.L.

W.F.L. Badass junkie

Nieuwe drugs zijn gay

9. Biertje

Biertje Bewuste gebruiker

Jij ook:grin:

10. yxes

yxes Bewuste gebruiker

have you tried them?

11. a1b2c3d4

a1b2c3d4 Wijs gebruiker

moet je ze persé pluggen dan?

12. Sublimo

Sublimo Badass junkie Tripreporter

Voor elke drug die ze verbieden komen er twee nieuwe bij ! :tearsofjoy:

13. Tijdloos

Tijdloos Badass junkie Tripreporter

Zo is het maar net :hearteyes:

14. a1b2c3d4

a1b2c3d4 Wijs gebruiker

15. W.F.L.

W.F.L. Badass junkie

Jawel :P Tot nu toe geen 1 die beviel en de geniaalste uitvindingen waren allemaal begin vorige eeuw imo :P

Oja, MDMA/XTC, Ketamine en GHB zijn geen waardeloze producten trouwens :grin:

16. MissAnonumous

MissAnonumous Newbie

Spice? Keta zie ik mensen gebruiken als speed..

Laden...