Heftig dromen na afkick Ghb / Gbl

Lizzy.simpson

Experimenterende gebruiker
Hoi allemaal,
Heeft iemand ook ooit ervaren dat je na een afkick (voor mij toen gbl) hele heftige nare dromen heeft ervaren?
Hele nare dromen, het is onrealistisch maar voelt of je het echt beleeft. Op een gegeven moment besefte ik in mijn hoofd dat het een droom was maar toch kon ik niet met gemak wakker worden, terwijl ik echt uit die droom wou!!!

Ik moest toen ook echt minimaal een halfuur/uur uit bed. Als ik eerder weer terug in slaap viel. Kwam ik exact in dezelfde nare droom terrecht.

Hoe dromen jullie na een afkick van Gbl of Ghb?

Ape

Badass junkie
Misschien heb je wat aan deze comments. Vond ik zomaar

Gebruiker 0012685732

Badass junkie

leuk dat ze er foto's van zichzelf bij heeft gedaan..

toen kwam ik bij deze post en kon ik m'n innerlijke stem niet verstaan terwijl ik dit las want die klonk net zo gemoffeld als Kenny 😅

Screenshot 2022-02-03 at 01.54.54.png

Gebruiker 0012685732

Badass junkie
oh, om toch wat nuttigs te zeggen..
pas twee keer ghb op..
maar van een keer 3 keer kratom in de week had ik ook hele vervelende verlammende nachtmerries.. waar ik me moeilijk uit wakker kon worstelen.

Dirkdirk

DF-koning
Volgens mij ken ik haar 🤔 zij dacht als het over GHB gaat moeten er fotos bij. 👌

• Like
Waarderingen: Ape

Lulu96

Newbie
Ik weet precies wat je bedoeld. Dit is slaapverlamming. Ik heb er zelf ook. Veel last van gehad bij mijn afkick.. nu heb ik het af en toe nog steeds.. bij mij helpt het dat ik weet dat mijn hersenen met me lopen te fucken. En proberen een deel van je lichaam te bewegen… vingers of tenen. Jezelf gerust stellen dat het niet echt is, want het kan ontzettend angstaanjagend zijn. En idd als je weer gaat slapen gaat het weer verder waar het begon.

Hoop dat je er iets aan hebt!

Ape

Badass junkie
Ik weet precies wat je bedoeld. Dit is slaapverlamming. Ik heb er zelf ook. Veel last van gehad bij mijn afkick.. nu heb ik het af en toe nog steeds.. bij mij helpt het dat ik weet dat mijn hersenen met me lopen te fucken. En proberen een deel van je lichaam te bewegen… vingers of tenen. Jezelf gerust stellen dat het niet echt is, want het kan ontzettend angstaanjagend zijn. En idd als je weer gaat slapen gaat het weer verder waar het begon.

Goede toevoeging. Zoals omschreven klinkt het voor mij meer als een soort lucide droom
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Lucide_droom

Lizzy.simpson

Dankje!! Dat is precies wat ik ervaren heb!!! Dat heeft toen bij mij toch echt wel tot een week aangehouden!!
En toen zat ik telkens een week of mis meer eraan. En ik had er zo'n last van.

Nu ben ik in enorme valkuil gevallen van 1,5 jaar en heb nu 3 weken vakantie gepakt om af te kicken.

Mijn gbl afhankelijkheid 1,5 week terug omgezet in ghb afhankelijkheid. Nu nog maar 0,4ml per uur.

Vrijdag wou ik beginnen met paar dagen phenibut voor paar dagen (echt maar een paar dagen!!).

Maar nu schiet het me te binnen van die rare dromen.... Dus daar ben ik toch bang voor geworden.....

Laatst bewerkt:

Lizzy.simpson

Ja precies dat. Hoelang heb jij daar last van gehad? En hield dat aan?

John78

Newbie
Dankje!! Dat is precies wat ik ervaren heb!!! Dat heeft toen bij mij toch echt wel tot een week aangehouden!!
En toen zat ik telkens een week of mis meer eraan. En ik had er zo'n last van.

Nu ben ik in enorme valkuil gevallen van 1,5 jaar en heb nu 3 weken vakantie gepakt om af te kicken.

Mijn gbl afhankelijkheid 1,5 week terug omgezet in ghb afhankelijkheid. Nu nog maar 0,4ml per uur.

Vrijdag wou ik beginnen met paar dagen phenibut voor paar dagen (echt maar een paar dagen!!).

Maar nu schiet het me te binnen van die rare dromen.... Dus daar ben ik toch bang voor geworden.....
Ik ben. Zelf 3x terug gevallen met me ghb verslaving en nu 3jaar clean gelukig .ik weet er alles van .had dat ook die dromen .maar dat gaat vanzelf weer weg .om ervan af te komen moet je baclofen proberen te regelen diazepan kan ook maar dan woord je daar aan verslaafd en is nog erger dan ghb Die ontwennig .baclofen is een spierontspanner versterker voor medicatie en voor minder trek in drugs .je pak gewoon in het begin 4x 10mg per dag of wat meer en dan heb je nergens last van geen ontwenning niks
Zo kan je ervan af komen en het geef het zelfde gevoel als ghb als je een paar tegelijk neem niet te veel .want kan ook overdosering krijgen .als je er van af wil ptobeerd dat en je kan weer normaal leven .gun me ergste vijand dat niet zo verslaving

Aartsbok

Bewuste gebruiker
Weer een dik half jaar later..... Je REM cyclus wordt onderdrukt door die middelen. Ze worden veel korter tot op het punt dat je ze meestal niet meer kan onthouden. Als je ze wel kan onthouden ebben ze vaak weg EN hetgeen je onthoudt is al een filter van wat je echt hebt gedroomd.

Dromen doet een mens om te ventileren, Om bepaalde zaken en gevoelens een plaats te geven. Als je echt je hele dromen zou onthouden zou je waarschijnlijk getraumatiseerd geraken, niet alleen om wat je ziet, maar ook om de onuitsprekelijke zaken die je zelf uitvoert in je dromen.... KAn daar gerust meer uitleg over geven in PM als je dat zou willen. Denk er gewoon aan dat je lichaam je beschermt door je dromen te censureren (vergelijk het als een gebroken been waarvan je de pijn dikwijls het eerste half uur bijna niet kan voelen door de endorfines die vrijkomen van de schok).

MEnsen die bv aan de mitrazapine moeten, zij het nu vanwege ernstige slaapproblemen of depressie of zelfs afkicken van alcohol (je wordt ziek van alcohol als je dat middel neemt... vergelijkbaar met antabuse) en je vertelt je dokter "sinds ik dat neem heb ik gigantisch veel nachtmerries", dan gaan zij gewoon koudweg antwoorden "je metabolisme en overgang van stoffen in je lichaam en hersenen is vertraagd en het medicijn probeert dat onder controle te houden, dat betekent ook dat je REM slaap langer wordt dus je zal inderdaad meer en langer stukken van je dromen onthouden". Dit zonder in te gaan op je nachtmerries want die medicatie veroorzaakt dit niet... Je herinnert je gewoon meer onaangename dingen omdat die anders zoiezo in je droomcyclus zouden verschenen zijn, maar op een veel snellere manier in een kortere remcyclus waardoor de kans dat je die gewoon vergeet veel groter wordt.

Lizzy.simpson

Waauw je weet er veel van af!!

Ja ik word vaker en regelmatig wakker van dromen. Soms ga ik er ook echt even uit om een sigaretje te doen omdat ik anders terugval of blijf hangen in die droom.

Gaat dit na een bepaalde tijd, maand maanden weer terug naar normaal of 'standard' worden ??
Dat ik uiteindelijk gewoon na mis ff wakker van een droom te worden. Gewoon kan doorslapen?

(ik bem over algemene normaliter gemakkelijke slaper)

Bovenaan