• Beste Bezoeker,

Het zal je niet ontgaan zijn dat er een wereldwijde uitbraak is van een nieuw coronavirus met officiële naam SARS-CoV-2. De naam van de ziekte die dit virus veroorzaakt is COVID-19. De ziekte is besmettelijk en verspreidt zich snel. Het is niet 'zomaar een griepje'. De gevolgen van de ziekte, mede omdat er geen vaccin tegen is, kunnen ernstig zijn. Niet alleen voor ouderen en mensen met onderliggende medische problemen: momenteel betreft het in de helft van COVID-19 patiënten op IC's in Nederland mensen van onder de 50; de jongste patiënt is slechts 16 jaar oud.

De overheid heeft maatregelen ingesteld om de snelheid van verspreiding af te remmen, zodat de druk op de gezondeidszorg en andere cruciale sectoren niet in een keer te groot is. Hoewel het aantal kritieke patiënten nog relatief klein is, betekent een IC-opname wel een verblijf van een paar weken en de noodzaak tot beademing. COVID-19 kan namelijk ernstige longproblemen veroorzaken.

Veel mensen die besmet zijn met het virus zullen alleen milde klachten ervaren. Ook is het inmiddels erg aannemelijk dat mensen zonder klachten de ziekte kunnen verspreiden. Om deze reden is op 15 maart besloten tot vergaande maatregelen. Grotere bijeenkomsten worden geschrapt, scholen en horeca- en sportgelegenheden worden gesloten, iedereen wordt gevraagd sociale contacten te minimaliseren en in het dagelijks leven anderhalve meter afstand van elkaar te houden.

Help mee om de verspreiding van dit virus af te remmen. Op deze manier kan voorkomen worden dat niet teveel mensen tegelijk de ziekte krijgen. Als iedereen een steentje bijdraagt, is het mogelijk om Italiaanse toestanden te voorkomen. Wil je weten hoe je kan helpen? Kijk dan op de website van de Nederlandse overheid, het RIVM of de WHO. Op deze pagina kun je zien hoeveel bevestigde COVID-19 meldingen er in Nederland zijn.

Belangrijk: vermoed je dat je klachten hebben die duiden op een besmetting met het nieuwe coronavirus? Ga dan niet naar je huisarts toe, maar bel deze indien je hulp nodig hebt. Kijk op thuisarts.nl voor meer informatie.

Stay safe!

• Hey, waar zijn de Tripreports van de Maand gebleven?

Ben je de Tripreports van de Maand en andere toptripreports kwijt? Deze hebben we onlangs verzameld in een eigen subforum, getiteld Tripreport Toppers. In dit subforum staan alle toppers in chronologische volgorde verzameld. Lekker makkelijk terugzoeken!

Heftig fout gegaan op coke, jullie gedachtes?

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories
Hallo allemaal, ik heb speciaal een account aangemaakt om iets te delen met jullie wat ik vannacht heb meegemaakt.

Ik heb vroeger heel veel coke gebruikt en ben hier nooit slecht op gegaan. Ik besloot gister om voor het eerst in een aantal jaar weer coke te gebruiken. Ik had er zin in en zat lekker in mijn vel. Afgelopen tijd wel een stressvolle periode gehad.

Ik begon rond 9 uur met whisky cola te drinken en na het derde glas besloot ik rond 10 uur mijn eerste sleutelpuntje te nemen. De coke rook naar mijn idee gewoon goed (hoe coke altijd rook in mijn verleden). Ik begon mij gelijk raar/afwezig te voelen. Totaal niet coke-achtig. Zal wel aan mij liggen dacht ik.

Nouja ff kort samengevat, na mijn derde sleutelpunt begon het. Ik werd eerst vooral heel misselijk en duizelig en was op de wc beland. Bleef maar kotsen. Besloot later om ff frisse lucht te gaan halen buiten maar ik kon gewoon niet meer lopen. Mijn benen gingen elke kant op. In de steeg beland, weer non-stop kotsen en alles draaide. Ik dacht echt dat ik dood ging. Ik maakte het nog wel redelijk nuchter mee voor mijn gevoel.

Later ging ik weer naar binnen, ik zat echt in een hele vage extreme roes. Ik begon een zweetaanval krijgen en heel mijn shirt en pet waren DOORWEEKT. Ik ben maar in bad gaan zitten met de straal op mijn kop maar ik bleef maar rillen en het warm, en dan weer koud krijgen. Ongeveer 2 uur later ben ik naar bed gegaan en ben gelijk in slaap gevallen, om vervolgens na een uur slapen helemaal fris en fruitig wakker te worden alsof er niets gebeurd was. Mijn vriendin heeft gelijk mijn pakje in de vuilnisbak gegooid.

Nu ik wakker ben begrijp ik niet helemaal wat er gebeurd is. Ik voel mij redelijk fris alleen stekende hoofdpijn.

Wat denken jullie? Sterk vervuilde coke? Was het geen coke? Lag het compleet aan mij zelf? Ik weet echt niet wat ik er van moet denken.

Ik hoor graag van jullie...

John Trap

Bewuste gebruiker
Hallo allemaal, ik heb speciaal een account aangemaakt om iets te delen met jullie wat ik vannacht heb meegemaakt.

Ik heb vroeger heel veel coke gebruikt en ben hier nooit slecht op gegaan. Ik besloot gister om voor het eerst in een aantal jaar weer coke te gebruiken. Ik had er zin in en zat lekker in mijn vel. Afgelopen tijd wel een stressvolle periode gehad.

Ik begon rond 9 uur met whisky cola te drinken en na het derde glas besloot ik rond 10 uur mijn eerste sleutelpuntje te nemen. De coke rook naar mijn idee gewoon goed (hoe coke altijd rook in mijn verleden). Ik begon mij gelijk raar/afwezig te voelen. Totaal niet coke-achtig. Zal wel aan mij liggen dacht ik.

Nouja ff kort samengevat, na mijn derde sleutelpunt begon het. Ik werd eerst vooral heel misselijk en duizelig en was op de wc beland. Bleef maar kotsen. Besloot later om ff frisse lucht te gaan halen buiten maar ik kon gewoon niet meer lopen. Mijn benen gingen elke kant op. In de steeg beland, weer non-stop kotsen en alles draaide. Ik dacht echt dat ik dood ging. Ik maakte het nog wel redelijk nuchter mee voor mijn gevoel.

Later ging ik weer naar binnen, ik zat echt in een hele vage extreme roes. Ik begon een zweetaanval krijgen en heel mijn shirt en pet waren DOORWEEKT. Ik ben maar in bad gaan zitten met de straal op mijn kop maar ik bleef maar rillen en het warm, en dan weer koud krijgen. Ongeveer 2 uur later ben ik naar bed gegaan en ben gelijk in slaap gevallen, om vervolgens na een uur slapen helemaal fris en fruitig wakker te worden alsof er niets gebeurd was. Mijn vriendin heeft gelijk mijn pakje in de vuilnisbak gegooid.

Nu ik wakker ben begrijp ik niet helemaal wat er gebeurd is. Ik voel mij redelijk fris alleen stekende hoofdpijn.

Wat denken jullie? Sterk vervuilde coke? Was het geen coke? Lag het compleet aan mij zelf? Ik weet echt niet wat ik er van moet denken.

Ik hoor graag van jullie...
Klinkt bijna alsof je ketamine hebt gehad?

Laatst bewerkt:

De Dunne

DF-koning
Kan van alles zijngeweest. Foute coke, slecht gestel, teveel drank etc. Laat je coke testen en je weet het. Helaas wordt er ook veel rotzooi verkocht..

Ganggang💯

Badass junkie
Poeh klinkt ellendig man. Kan ook zijn dat die whiskey cola helemaal verkeerd viel. Of iets verkeerds gegeten en het poeder wat je snoof heeft dat getriggered.

Als je nog wat over hebt zou ik het sowieso laten testen. Het is anders niet te zeggen of het het überhaupt cocaïne was.

Of het was je onderbewustzijn die je duidelijk probeert te maken dat je die zooi links moet laten liggen.

Klinkt bijna alsof je ketamine hebt gehad?
Was nog nieteens in mij op gekomen...

Van wat ik heb gezien afgelopen jaren bij vrienden die keta gebruiken kwam dit inderdaad sterk overeen..

Maar het rare is dat het wel naar coke rook, zal er dan gewoon keta doorheen zijn gedaan?

Poeh klinkt ellendig man. Kan ook zijn dat die whiskey cola helemaal verkeerd viel. Of iets verkeerds gegeten en het poeder wat je snoof heeft dat getriggered.

Als je nog wat over hebt zou ik het sowieso laten testen. Het is anders niet te zeggen of het het überhaupt cocaïne was.

Of het was je onderbewustzijn die je duidelijk probeert te maken dat je die zooi links moet laten liggen.
Dat laatste kwam ook nog in me op inderdaad.. Mn lichaam wees het gelijk vanaf het eerste moment af.. Zoals net gezegd door iemand anders zou het misschien ook keta kunnen zijn, heb dit nog nooit gebruikt namelijk. Was inderdaad een heftige ervaring zeg. Maar we hebben het overleefd

Spyro

Badass junkie
Was nog nieteens in mij op gekomen...

Van wat ik heb gezien afgelopen jaren bij vrienden die keta gebruiken kwam dit inderdaad sterk overeen..

Maar het rare is dat het wel naar coke rook, zal er dan gewoon keta doorheen zijn gedaan?
Dan zou je toch echt moeten testen. Maar alsnog is de reactie van je lichaam nogal heftig. Lijkt me sterk dat je dat van Keta krijgt.

Keta met drank ga je je raar voelen + alles snel draaie en meestal kotsen dan. Misschien 0 disso tolarantie + alcohol
Hoe meer ik terugdenk er aan, en dingen lees, en op een rijtje zet, hoe meer ik begin te denken dat ik keta heb zitten snuiven. Rook wel gewoon naar coke verder...

Hoe ruikt keta?

Blyatman

Bewuste gebruiker
Vermoed eerder dat de combinatie Drank met Cocaïne niet getolereerd werd door je lichaam. Hoogstwaarschijnlijk nog een vieze variant ook van cocaïne die flink versneden is. Heb dit soort gevallen veel gehoord van oud collega’s en oude vrienden.
Hele kleine kans dat dit met ket is versneden, versnijden gebeurt eerder lokaal verdovende middelen omdat dat makkelijk verkrijgbaar is en goedkoop is. Symptomen klinken ook een beetje naar dat je Cocaine versneden was met levamisol

Vermoed eerder dat de combinatie Drank met Cocaïne niet getolereerd werd door je lichaam. Hoogstwaarschijnlijk nog een vieze variant ook van cocaïne die flink versneden is. Heb dit soort gevallen veel gehoord van oud collega’s en oude vrienden.
Hele kleine kans dat dit met ket is versneden, versnijden gebeurt eerder lokaal verdovende middelen omdat dat makkelijk verkrijgbaar is en goedkoop is. Symptomen klinken ook een beetje naar dat je Cocaine versneden was met levamisol
Ja het blijft gissen.. Ik kan er ergens moeilijk met m'n hoofd bij dat ik van 3 puntjes coke zo fout ga terwijl ik 3 jaar geleden zo een gram naar binnen snoof met een grote hoeveelheid alcohol...

Misschien is m'n lichaam toch heel blij met die afgelopen rustige jaartjes haha.

Was hoe dan ook een hele rare situatie. Heb verder ook nog nooit keta aangeraakt in mijn leven dus ik gooi zomaar wat er uit.

Bedankt voor je reactie

Blyatman

Bewuste gebruiker
Ja het blijft gissen.. Ik kan er ergens moeilijk met m'n hoofd bij dat ik van 3 puntjes coke zo fout ga terwijl ik 3 jaar geleden zo een gram naar binnen snoof met een grote hoeveelheid alcohol...

Misschien is m'n lichaam toch heel blij met die afgelopen rustige jaartjes haha.

Was hoe dan ook een hele rare situatie. Heb verder ook nog nooit keta aangeraakt in mijn leven dus ik gooi zomaar wat er uit.

Bedankt voor je reactie
Dat zegt natuurlijk helemaal niks. Ben zelf ook flink gebruiker geweest en deed ook aan de combinaties. De ene keer viel alles prima met Bacardi of Whisky, en de andere keer viel het ook dat ik misselijk werd en draaierigheid kreeg. Zo hevig als jouw nooit meegemaakt, maar het is soms ook maar hoe je Cocaïne en drank valt, kan zomaar zijn dat als je op een andere dag dit had gedaan er niks aan de hand was geweest.

er is niks irritanter en vervelender dan giswerk inderdaad.

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
Keta met drank ga je je raar voelen + alles snel draaie en meestal kotsen dan. Misschien 0 disso tolarantie + alcohol
Keta en alcohol vormen inderdaad een verschrikkelijke combinatie, althans zo heb ik het beleefd, zonder tolerantie. Alles draaide als een gek en ik werd kotsmisselijk en hartstikke duizelig. Gevalletje eens maar nooit weer.

@KarigeKater, ik moet zeggen dat ik bij het lezen van je verhaal ook aan ketamine dacht op basis van de verschijnselen. Maar de kans is wellicht groter dat het gewoon de combo coke + alcohol was die toevallig slecht viel bij je op dat moment. Aangezien je het restant niet meer hebt zal je het helaas niet meer zeker gaan weten, het blijft speculatie. Als er nog een keer zoiets zou gebeuren zou ik zeker naar het testcentrum gaan! Ketamine heeft bij mijn weten trouwens inderdaad amper tot geen merkbare geur.

Keta en alcohol vormen inderdaad een verschrikkelijke combinatie, althans zo heb ik het beleefd, zonder tolerantie. Alles draaide als een gek en ik werd kotsmisselijk en hartstikke duizelig. Gevalletje eens maar nooit weer.

@KarigeKater, ik moet zeggen dat ik bij het lezen van je verhaal ook aan ketamine dacht op basis van de verschijnselen. Maar de kans is wellicht groter dat het gewoon de combo coke + alcohol was die toevallig slecht viel bij je op dat moment. Aangezien je het restant niet meer hebt zal je het helaas niet meer zeker gaan weten, het blijft speculatie. Als er nog een keer zoiets zou gebeuren zou ik zeker naar het testcentrum gaan! Ketamine heeft bij mijn weten trouwens inderdaad amper tot geen merkbare geur.

Ik ben ook bang dat we er nooit achter zullen komen, maar wou toch even de reactie van de "kenners" lezen.

Bedankt voor je reactie. Fijn forum dit :thumbsup:

inner_search

Badass junkie
Zonder testen blijft het speculeren natuurlijk.

Kan je wel meegeven dat er een paar weken geleden hier iemand blijven crashen is die goed aan de wijn zat , daarna aan de coke icm wijn , dan 2 trokjes van men joint heeft gedaan (Wat ik haar ten sterkste heb afgeraden ! Maar ze wou absoluut..)
Die heeft ook ook de zetel moeten slapen met de emmer bij haar.

Coke versneden met keta, lijkt me een beetje raar omdat de prijs van goede keta en goede coke , hier waar ik woon namelijk niet zo heel ver uit elkaar liggen..

Zonder testen blijft het speculeren natuurlijk.

Kan je wel meegeven dat er een paar weken geleden hier iemand blijven crashen is die goed aan de wijn zat , daarna aan de coke icm wijn , dan 2 trokjes van men joint heeft gedaan (Wat ik haar ten sterkste heb afgeraden ! Maar ze wou absoluut..)
Die heeft ook ook de zetel moeten slapen met de emmer bij haar.

Coke versneden met keta, lijkt me een beetje raar omdat de prijs van goede keta en goede coke , hier waar ik woon namelijk niet zo heel ver uit elkaar liggen..
Vond ik persoonlijk ook altijd een hele nare combi... Coke met wiet/hasj

Azarius vaporizers and accessories
Bovenaan