• Beste Bezoeker,

Het zal je niet ontgaan zijn dat er een wereldwijde uitbraak is van een nieuw coronavirus met officiële naam SARS-CoV-2. De naam van de ziekte die dit virus veroorzaakt is COVID-19. De ziekte is besmettelijk en verspreidt zich snel. Het is niet 'zomaar een griepje'. De gevolgen van de ziekte, mede omdat er geen vaccin tegen is, kunnen ernstig zijn. Niet alleen voor ouderen en mensen met onderliggende medische problemen: momenteel betreft het in de helft van COVID-19 patiënten op IC's in Nederland mensen van onder de 50; de jongste patiënt is slechts 16 jaar oud.

De overheid heeft maatregelen ingesteld om de snelheid van verspreiding af te remmen, zodat de druk op de gezondeidszorg en andere cruciale sectoren niet in een keer te groot is. Hoewel het aantal kritieke patiënten nog relatief klein is, betekent een IC-opname wel een verblijf van een paar weken en de noodzaak tot beademing. COVID-19 kan namelijk ernstige longproblemen veroorzaken.

Veel mensen die besmet zijn met het virus zullen alleen milde klachten ervaren. Ook is het inmiddels erg aannemelijk dat mensen zonder klachten de ziekte kunnen verspreiden. Om deze reden is op 15 maart besloten tot vergaande maatregelen. Grotere bijeenkomsten worden geschrapt, scholen en horeca- en sportgelegenheden worden gesloten, iedereen wordt gevraagd sociale contacten te minimaliseren en in het dagelijks leven anderhalve meter afstand van elkaar te houden.

Help mee om de verspreiding van dit virus af te remmen. Op deze manier kan voorkomen worden dat niet teveel mensen tegelijk de ziekte krijgen. Als iedereen een steentje bijdraagt, is het mogelijk om Italiaanse toestanden te voorkomen. Wil je weten hoe je kan helpen? Kijk dan op de website van de Nederlandse overheid, het RIVM of de WHO. Op deze pagina kun je zien hoeveel bevestigde COVID-19 meldingen er in Nederland zijn.

Belangrijk: vermoed je dat je klachten hebben die duiden op een besmetting met het nieuwe coronavirus? Ga dan niet naar je huisarts toe, maar bel deze indien je hulp nodig hebt. Kijk op thuisarts.nl voor meer informatie.

Stay safe!

Help! Hoe kan ik zo snel mogelijk herstellen van XTC?

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories

dr0gz

Experimenterende gebruiker
Hallo,

ik heb zaterdag avond 3 a 4 pillen genomen (60 tot 90 miligram per pil ongeveer). En ik heb zondag nog een half pilletje genomen...

Nu heb ik last van http://nl.wikipedia.org/wiki/Slaapverlamming
Gisteren heb ik een soort van geest in me kamer gezien die me kwam halen ofso :cry:

En voel me nu echt onzettend klote...(depri, misselijk, hoofdpijn, licht in me hoofd en soms last van hallucineren en denk aan doodgaan, en begin soms uit het niks te trillen...) Ik ga deze troep echt NOOOOIIT meer gebruiken...

Nu is mijn vraag hoe kan ik zo snel mogelijk herstellen?
Ik probeer zo gezond mogelijk te eten en slik nu vitamine tabletten.

Maar ik had ook iets gelezen van l-tryptofaan capsules, kan je dat gewoon halen bij de kruidenwinkel? (zo iets als de tuinen?)

En ik wil graag zaterdag weer uit gaan om me gedachte te verzetten, maar is het dan slim om alcohol te drinken of kan ik het beste nuchter uitgaan?

alvast bedankt

geemiesch-goedje

Tryptofaan is wel goed, ook 5 htp kan je gebruiken om je sterk verminderde serotonine voorraad weer aan te vullen.
Serotonine reguleert o.a. je stemming, slaap etc.

Het misselijk zijn duidt op een teveel aan xtc gebruik, in extreme gevallen kan het de hele week aanhouden, maar gezien wat je genomen hebt verwacht ik dat niet. Hangt ook af van hoe ervaren en hoe zwaar je bent.
Trillen is een typische amfetamine reactie.
Zorg voor voldoende rust, gezond eten dan krabbel je wel weer op.

Deze dip zal niet heel lang duren, meestal ben je halverwege de week wel weer ok :mrgreen:
Dit weekend uitgaan met alcohol is geen enkel probleem.
Maar net als met XTC moet je daar ook niet teveel van nemen.
Dat geld voor heel vele dingen, teveel is nooit goed.

dr0gz

Bedankt voor je antwoord, daar heb ik wat aan. Maar kan ik dat halen bij elke kruidenwinkel? Of moet ik hiervoor echt naar de smartshop?

Gr

Aalpoepert

Badass junkie
dr0gz zei:
Nu heb ik last van http://nl.wikipedia.org/wiki/Slaapverlamming
Gisteren heb ik een soort van geest in me kamer gezien die me kwam halen ofso
Heb ik ook één keer last van gehad na veel mdma gebruikt te hebben. Er was geen geest die me kwam halen maar het was wel irritant, ik lag met mijn vriendin in bed, was gewoon bij bewustzijn alleen kon ik niet bewegen. Ik sliep dus gewoon nog (het was ook een droom dat ik bij bewustzijn was)
Ik zei dus ook tegen mijn vriendin "Wil je me wakker maken?" waarop ze niet reageerde en ik steeds harder begon te roepen en ze me uiteindelijk wakker maakte. Zij hoorde me alleen maar mompelen.
Best een enge ervaring

Maar inderdaad 5-htp de eerste dagen en de dagen erop l-tryptofaan. Je hebt ook mega capsules die je bij de smartshop kan halen die voor na xtc-gebruik zijn. Die doen ook hun werk wel :)

Maar ik zou toch de dagen erna een voedingssupplement erbij nemen. Ik krijg zelf ook altijd de week erna een craving naar nootjes, volgens mij zitten daar ook veel stoffen in die je weer op peil helpen.

geemiesch-goedje

dr0gz zei:
Bedankt voor je antwoord, daar heb ik wat aan. Maar kan ik dat halen bij elke kruidenwinkel? Of moet ik hiervoor echt naar de smartshop?

Gr
Je moet naar een winkel waar ze een beter assortiment hebben dan de gemiddelde drogist.

Bijv. naar een "de Tuinen" winkel, of naar een refomhuis, dat soort zaken.
In de meeste grotere plaatsen zit er wel een.

Sommige betere drogisten hebben het ook wel(DA,Etos) etc.

dr0gz

Ik heb net 5-HTP en L-Tryptofaan en Spirulina genomen. Volgens mij werkt het wel want voel me een beetje vaag nu in me hoofd...

Niet dat ik het van plan ben maar wat gebeurt er als ik zaterdag weer 2 tabletten X neem?
En moet je er dan meteen nadat het is uitgewerkt 5-HTP en L-Tryptofaan achteraan gooien?
Ben gewoon effe benieuwd, ik weet dat je er minimaal 4 weken tussen moet laten...

geemiesch-goedje

dr0gz zei:
Ik heb net 5-HTP en L-Tryptofaan en Spirulina genomen. Volgens mij werkt het wel want voel me een beetje vaag nu in me hoofd...

Niet dat ik het van plan ben maar wat gebeurt er als ik zaterdag weer 2 tabletten X neem?
En moet je er dan meteen nadat het is uitgewerkt 5-HTP en L-Tryptofaan achteraan gooien?
Ben gewoon effe benieuwd, ik weet dat je er minimaal 4 weken tussen moet laten...
Als je nog niet zo vaak xtc hebt gehad zal het zaterdag wel weer zijn werk doen , zij het minder lekker.
De 5-htp of tryptofaan moet je nemen nadat de xtc helemaal is uitgewerkt.
Een goed moment is voordat je gaat slapen.
enne 4 weken is ook nog te weinig voor een volledig herstel van je hersens en serotonine voorraad.
3 maanden komt meer in de buurt.

dr0gz

Oke nou bedankt, ik ga ieder geval deze shit niet meer gebruiken... Denk dat ik dit weekend maar is nuchter uit ga ofso

dr0gz

@#!@ nu is het donderdag, en ik heb nog steeds last van trillen na het sporten oa...
Heb op internet gelezen dat het ook blijvend kan zijn,,, damn dat hoop ik echt niet :confused:

geemiesch-goedje

dr0gz zei:
@#!@ nu is het donderdag, en ik heb nog steeds last van trillen na het sporten oa...
Heb op internet gelezen dat het ook blijvend kan zijn,,, damn dat hoop ik echt niet :confused:
Op internet circuleren de meest wilde spookverhalen, neem ze a.u.b. met een flinke emmer zout.
Ik zou nog even het weekend afwachten, ik neem aan dat je je nu al wel weer een stuk beter voelt toch?

Sterckx

Newbie
dr0gz zei:
waarschijnlijk heb je alle 3-4pillen ineens geslikt wat heel dom is je moet gewoon 1nemen en goed doseren voor je gevoel te verlengen ik neem pillen van 160mg ik pak er 1 van en om het uur/2uur neem ik een halfje om mijn gevoel te verlengen na men avond volgende dag heb ik gewoon last van stijve kaken en lippen beetje droog ^^

ik heb alleen last gehad van me maag en dat was toen ik 2x 2pillen naar binnen speelde in 2 uur en te weinig drinken had denkik.

voor de rest heb ik nog nooit last gehad van eender wat . Ik slaap dan ook altijd echt wel genoeg en eet goed etc.

Smulpaapje

Heb al mijn hele leven last van slaapverlamming, maar na het gebruik van mdma is het bij mij ook extra erg; last van geluiden, schimmen, één keer een demonisch-achtig wezen op mijn borst (dat was nadat ik erg veel mdma had genomen voor mijn doen, iets van 300mg). Na een nacht slaapverlamming voel ik me ook heel angstig/trillerig etc.
Het schijnt dat slaapverlamming vooral komt door een verstoord slaapritme, dus probeer goed bij te slapen, en dan wel in een normaal ritme. Ik heb door de tijd heen wel gemerkt dat ik bij elke slaapverlamming beter mijn paniek kan onderdrukken en mezelf inprenten dat het niet echt is, maar het blijft inderdaad iets waar ik erg tegenop kijk na elke keer xtc. Maar niet zo erg dat ik het wausen ervoor opgeef :wink:

Sublimo

Badass junkie
Tripreporter
rvgtje zei:
Wat is htp en waar kan ik dat halen?

Gr Renate
Ik neem aan dat je 5-HTP bedoelt ? Dat is een stof die in het lichaam tot serotonine wordt omgezet en zo het serotonine peil een beetje hersteld. Je mag hier niet te veel van nemen, de exacte dosis weet ik niet. Vraag dat anders gewoon even bij de dokter.

Je kunt 5-HTP gewoon krijgen in de apotheek. Het is wel niet zo goedkoop.

Beanhead

Badass junkie
5-HTP
L-tryptofaan
L-tyrosine
L-dopamine
Piracetam
Choline
Creatine
Multivitamines

en zo zijn er honderden maar je moet zoiets voorkomen of er op tenminste op voorbereid zijn. Elke high heeft zijn low.

Goed eten, lichaamsbeweging, genoeg slaap -> Het beste dat er is.

rr00

Fresh zei:
http://www.healthpower.nl/5htp-50mg-capsules-pack-1675-p-44.html

Is dat een beetje een normale prijs eigenlijk voor 5-htp? Weet iemand dat zo 1,2,3 ?
Of beter naar een smartshop?
Is wel normaal geloof ik. Sowieso zal internet gemiddeld genomen goedkoper zijn dan de smartshop, dus als je een idee wil krijgen van prijzen, doe wat vergelijkend werk online.

whopsaus

Newbie
5-htp werkt echt geweldig tegen de depressieve dip/kater van mdma! maar het is wel gevaarlijk spul.

Ik had namelijk een avondje goed gefeest op de xtc (pillen, 115mg, alleen mdma),
en had de middag erna een kwartje van een 5htp pilletje genomen (100mg pilletje dus ongeveer 25mg).
Niks aan de hand! ik voelde me prima, beetje kleffe handjes en dat soort dingen, maar verder alles prima!

Toen die zelfde avond gingen we naar nog een feest waar ik een half pilletje xtc nam en heb 1 tot 1.5 uur lang (30 min. na inname) de grond op en neer zien deinzen, kon niet op m'n benen staan (evenwicht bestond even niet), kreeg er ook vrij snel hevige hoofdpijn bij en een zwaar brandend gevoel achter in mijn hoofd.
Die ochtend was ik ook niet zoals normaal na een avond xtc, er is die ochtend een hoop gebeurt qua hele sterke bewustzijns-veranderingen en een soort hallucinaties (misschien nog een tripreport van maken) het komt er op neer dat ik nog goed de weg kwijt was en dat hield tot laat die middag aan.

Nu weet ik dat een klap van een paar minuten normaal is als je mdma hebt genomen (bij de een natuurlijk meer als bij de ander) maar als je de avond daarvoor je hele serotonine voorraad hebt opgemaakt kan het niet zo zijn dat je een uur lang (of meer) zo hard zit te spacen.
De pillen waren schoon, dat weet ik 100% zeker, oververhitting was het ook niet, want het begon precies 30 min na inname, en zat vrolijk aan het water :wink:
Dus na het een en ander uitgezocht te hebben ben ik er achter gekomen dat het (hoogstwaarschijnlijk!) door de 5htp kwam.
Ook de volgende dag had ik nog hele hevige koppijn wat na 2 a 3 dagen wel weg gevaagd was.

Ik heb daardoor veel opgezocht over 5htp, en 5htp ligt heeeel dicht tegen serotonine (5-ht) aan, maar het verschil voor je lichaam is dat serotonine (5ht) niet door de bloed-hersenbarrière heen kan en 5htp wel.
Dus zodra de 5htp opgenomen word gaat het direct naar je hersens waar het ontzettend snel omgezet wordt tot 5-ht, oftewel serotonine.
Ook heb ik gevonden dat een 5htp pilletje 24 uur lang in je lichaam blijft tot het helemaal verwerkt is, neem dus nooit minder dan grofweg 24 uur voor een avondje M een leuke dosis 5htp!
Hierbij ben je echt levensgevaarlijk bezig, en heb je kans op het Serotoninesyndroom.
Bij die kleine dosis 5htp had ik het dus al flink te pakken en kan je vertellen dat t geen pretje is. :wink: op het moment voelde het natuurlijk allemaal heerlijk, maar mijn hoofd heeft het echt zwaarzwaar te verduren gehad en denk dat er wel flink wat beschadigt is.

Achteraf (zeg na n halve dag) kan het innemen van 5htp geen kwaad, en als je last hebt van een dip verdwijnt dat als sneeuw voor de zon.
5htp is dus een antidepressiva en werkt ook heel goed tegen slaapstoornissen en hoofdpijn, dus wellicht dat het ook helpt om de slaapverlammingen te verminderen.

Ik betaalde 30 euro voor 50 tabletten van 100mg, op de bijsluiter stond dat je er niet meer dan 3 per dag mocht nemen (300mg dus).
Als het tegen depressies moet werken dien je het sochtends n half uur voor het ontbijt in te nemen, en als het tegen slaapstoornissen is moet je het een half uur voor het slapen innemen.

Zelf neem ik het niet meer tenzij ik echt keihard sta te huilen om niks :wink: elke up heeft z'n down en je moet er maar van leren

Laters

langeman

Bewuste gebruiker
De een geeft de 5htp de schuld, de ander geeft het twee dagen achter elkaar gebruiken van mdma de schuld....

Sublimo

Badass junkie
Tripreporter
Volgens mij mag je 5-HTP ook niet combineren met MDMA... Daar zit het probleem denk ik.

MIA-1985

Wijs gebruiker
Sublimo zei:
Volgens mij mag je 5-HTP ook niet combineren met MDMA... Daar zit het probleem denk ik.
Klopt helemaal! Dan gaat het JUIST de verkeerde kant op..

Indien je 5-htp wilt nemen doe je dat pas als de mdma helemaal uitgewerkt is, of nadat je er nagenoeg niets meer van merkt. Ik neem het net voor het slapen gaan. Bij mij werkt het super goed :) en afgelopen weekend voor de 3e keer gebruikt. Ben er zeer tevreden over.

muronivid

Newbie
Het beste ook niet voor 4-fmp of methylone? Ik heb gisteren 100mg 5-htp gehad, en vandaag is mijn methylone en 4-fmp aangekomen. Maar ik denk ik wacht gewoon tot morgen, of in het weekend. Tenzij iemand weet of dit hiermee wel kan :grin:

NEYS

Ik vind het knap hoe je met 3 a 4 pillenv an 60 tot 90mg zulke nare bijwerkingen kan krijgen :confused:

Azarius vaporizers and accessories
Bovenaan