1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Help mij, ik word er echt gek van

Discussie in 'De coffeeshop' gestart door Woezoe, 5 sep 2018.

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
  1. Woezoe

Woezoe Experimenterende gebruiker

Sup Drugsforum,

Ik kán niet draaien. Maar echt. https://ibb.co/hgymSz
    Ik rook nu al een tijdje en draai altijd m’n eigen jointjes maar ze zijn zo barreslecht. Wanneer ik zuig proef ik tabakdeeltjes in m’n mond komen. Ik heb al velen tips & tutorials gekeken maar ik kom er niet aan uit. Het is ook niet dat ik te gehaast draai ofzo, er blijft altijd lucht tussen zitten en de helft flikkert eruit terwijl ik aan het draaien ben.

Heeft iemand hetzelfde? Of heb je dit ook gehad? En oefening baart kunst leek me ook wel logisch, maar als ik na 30 joints draaien nogsteeds blij ben als ik hem überhaupt dichtkrijg...

2. PsyTekZ

PsyTekZ Badass junkie Tripreporter

Blijven draaien tot je het kan..

Woezoe vindt dit leuk.
  3. Pompen

Pompen Bewuste gebruiker Donateur

Je moet het blijven proberen..
    Ik heb zelf ook belachelijk lang gedaan over het leren draaien maar het komt vanzelf.

Woezoe vindt dit leuk.
  4. Psychedelibee

Psychedelibee Badass junkie Oppersjamaan Emeritus Mod Tripreporter

Oefening baart kunst inderdaad, geduld is een schone zaak en nog meer van dat soort cliche's.

Maar ik zie op je foto al 1 ding waar het duidelijk fout gaat. Je tip is aanzienlijk dunner dan de rest van je joint. Dit zorgt er niet alleen voor dat het draaien heel moeilijk gaat, maar ook dat je joint niet lekker rookt. Een veel voorkomende fout bij beginners, die wij in mijn vriendengroep altijd grappend een bommetje noemen. Om dit te voorkomen kun je of je tip wat dikker maken, maar niet te dik uiteraard. Beter is te zorgen dat je je tabak/wiet mix wat beter over je je joint verdeeld voor je gaat draaien, hierbij beginnend vanaf je tip als referentiekader. Het mag daarna best iets oplopen, cone shape zeg maar. Probeer dan verder met het draaien, de mix mooi te verdelen en draai vanaf de tip opzij.

Verder een van de meest open deuren, maar ik zie beginners vaak niet draaien maar eerder vouwen. Je moet het geheel echt in de juiste vorm draaien en tegelijkertijd de mix naar de onderkant van het vloeitje draaien. Idealiter heb je aan het einde van het draaien dan nog precies genoeg papier over om maar net de mix in op te vangen en dat is het moment waarop je de joint dicht draait.

Om te voorkomen dat je tabaksdeeltjes in je mond krijgt kun je experimenteren met andere soorten tips. De meesten doen een M figuurtje en hoewel dit handig is omdat het de vorm behoud met hitte laat het vrij veel ruimte over waar tabak doorheen kan vallen. Ik zelf draai gewoon een spiraaltje, vooral uit luiheid want het is de makkelijkste en snelste manier om een tip te maken, maar een bijkomend voordeel is dat er bijna geen ruimte meer voor de tabak is om doorheen te vallen. Nadeel is dat zo'n spiraaltje tegen het einde opengaat door de hitte en er dan alsnog veel ruimte is voor tabak om doorheen te vallen, echter is dit meestal geen probleem omdat tegen die tijd de tabak door de hitte zo compact is geworden dat het niet snel meer door je tip heen zal vallen.

Laatst bewerkt: 5 sep 2018
    Woezoe vindt dit leuk.
  5. acht.zes

acht.zes Badass junkie

Ik ben een draaiwonder, geen last van.

Ik kan joints draaien zonder te kijken, achter het stuur van een auto en zelfs met maar 1 hand te gebruiken. En dat terwijl ik eigenlijk een hele slechte motoriek heb. (die laatste vergde wel wat oefening maar ik moest ooit wel met een hand in het gips)

edit;
    Ik kan zelfs joints draaien achter me, met mijn handen op de rug. :tongueout:

Dunk en Woezoe vinden dit leuk.
  6. Psychedelibee

Vind je het echt nodig om over je draai skills op te scheppen in een topic van een newbie...?

7. Woezoe

Ookal zou ik 4 handen hebben, maak ik er waarschijnlijk een zooitje van

8. Woezoe

Hey ik ben geen Newbie meer hé:sweatsmile:

Dunk vindt dit leuk.
  9. De Dunne

De Dunne Badass junkie De Leukste Thuis! Donateur

Gewoon oefenen, oefenen, oefenen en nog meer oefenen.
    Koop een pak van de goedkoopste shag en draai die helemaal op in lange vloeitjes. Zo heb ik t geleerd. Ik kon der ook niks van hahaha!

Woezoe vindt dit leuk.
  10. Psychedelibee

Na 30 joints te hebben gedraaid ben je nog een newbie hoor.

De Dunne vindt dit leuk.
  11. De Dunne

De Dunne Badass junkie De Leukste Thuis! Donateur

Hoeveel zullen wij er als “diehards” al gedraaid hebben?

Woezoe vindt dit leuk.
  12. Woezoe

3000?

13. Woezoe

Ja in tegenstelling tot jullie heb je wel gelijk, maar je kan het ook "verantwoord" noemen. Ik ben pas 15 en zit nog op school. Wil toch m'n school niet verkloten snap je...

De Dunne vindt dit leuk.
  14. Woezoe

Ja dit herken ik echt, het voelt meer als vouwen voor mij. Zal zeker wat met je tips doen, thanks :)

15. Sally Tessio

Sally Tessio Bewuste gebruiker Tripreporter

^_^^_^

Jij hoeft niet op te scheppen, daar heb je Roze Olifant in haar DMT trip report voor. :wink:

AphexTwin vindt dit leuk.
  16. Psychedelibee

Het is ook geen wedstrijd hoor. Wij zijn allemaal minstens 2 keer zo oud als je allereerst en bovendien is veel joints gedraaid hebben in je leven niet iets om trots op te zijn, trust me!

Laten we daar maar niet over nadenken...

De Dunne vindt dit leuk.
  17. acht.zes

acht.zes Badass junkie

Helemaal niet bij nagedacht toen ik mijn reactie plaatste. Excuus.

30 jaar inmiddels alweer, in t begin wat meer, later 1 a 2 per dag. Ik schat zo'n 20.000 joints die ik gedraaid heb.

Zal gewoon een kwestie van ervaring zijn lijkt me.

chipmunk vindt dit leuk.
Laden...
Vergelijkbare Topics - Help mij word
  1. Vlekje
    Reacties:
    9
    Weergaven:
    1.815
  2. Nymphe73
    Reacties:
    4
    Weergaven: