HELP!: Snel kweken voor school!!!

Lord Herbal

Belezen gebruiker
Hey lui, ik zit met het volgende.
Ik ga voor mijn profielwerkstuk voor school wat plantjes opkweken, hartstikke mooi natuurlijk.
Het enige probleem is dat ik maar weinig tijd heb, en dus zo snel mogelijk moet kunnen oogsten.
Daarom is mijn vraag: Welke wietsoorten raden jullie mij aan.

Ik ben van plan binnen te kweken, de helft in aarde, de andere op hydro-cultuur.
Alvast bedankt voor de hulp.

Groeten,
Lord Herbal :rock:

De Sjeik

Bewuste gebruiker
Haha, geniaal PWS, wou dat ik dat had verzonnen. Maar wordt dat wel toegestaan? Binnen kweken blijft illegaal he...Maargoed, je zoekt dus een soortje met een zo kort mogelijke bloeitijd, over het algemeen zijn dit indica soorten. Kijk maar eens een beetje rond naar indica's, en kies er een met een korte bloeitijd. Zal waarschijnlijk wel minimaal 7 weken zijn.

JJJ

Bewuste gebruiker
Volgens mij is Lowryder of een aanverwante soort dan de enige goede optie, en inderdaad is 7 weken dan wel een minimum, geloof ik.

Twilight

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Vooral jammer dat je besluit om nu pas hier mee te beginnen, omdat het voor de hand-liggend is dat als je echt iets van plan bent te kweken voor een werkstuk je hier toch ruim de tijd voor nodig zal hebben! :P

Birdo

Experimenterende gebruiker
Hm Early Girl is een soortje dat haar naam te danken heeft aan de
korte bloeitijd voor zover ik weet..

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Birdo zei:
Hm Early Girl is een soortje dat haar naam te danken heeft aan de
korte bloeitijd voor zover ik weet..

Volgens mij is dat een buiten wietje die gewoon vroeg bloeit, weet het niet zeker maar dacht het wel.

Lord Herbal

Belezen gebruiker
Hehe, ik ben nu pas begonnen omdat we vorige week pas de nodige info kregen.
Wat betreft de goedkeuring; mijn biologie leraar vond het een topidee (vat jem?:P) om het over wiet te doen. Hij kwam zelf met het idee om planten op te kweken onder verschillende omstandigheden.

Hehe, ik zat inderdaad te denken aan een Indica.
Ik heb nog even gezocht en ik zag een aantal Indica's met een bloeitijd van 7 a 8 weken op http://www.sensiseeds.com. Ik denk dat ik voor Purplehaze ga. Een mooie sativa/indica hybride, met een bloeitijd van 50-65 dagen.

In ieder geval bedankt voor de hulp, als ik weer eens iets niet weet, post ik het hier wel,dus hou em AUB in de gaten en ik zal mijn PWS online zetten als ie klaar is.

Kallum..

De Sjeik

Bewuste gebruiker
Ik weet niet hoe snel de boel af moet zijn of wat je deadline is, maar stel je zit enigszins in tijdnood moet het sneller kunnen dan 50-65 dagen hoor. Ik heb ff voor je gekeken, en ik stuit op het soortje genaamd Top44 (en de 44 staat dus voor het aantal dagen bloei :P ) Deze is dus in 6 weken klaar met bloeien!

JJJ

Bewuste gebruiker
JJJ zei:
Volgens mij is Lowryder of een aanverwante soort dan de enige goede optie, en inderdaad is 7 weken dan wel een minimum, geloof ik.
Voor het geval dat dat onduidelijk was: deze 7-8 weken is van kieming tot oogst. Ik lees hierboven dat veel soorten alleen al voor de bloei 7 weken nodig hebben, Lowryder lijkt me dus wel een goede optie.

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
JJJ zei:
JJJ zei:
Voor het geval dat dat onduidelijk was: deze 7-8 weken is van kieming tot oogst. Ik lees hierboven dat veel soorten alleen al voor de bloei 7 weken nodig hebben, Lowryder lijkt me dus wel een goede optie.

Klopt viel mij ook al op, maar voor snelle soortjes is 7 weken alleen bloei al best veel.
Naar mijn ervaring/kennis is lowryder ook een goede, snelle, en makkelijke wiet.

Veel succes!

Lord Herbal

Belezen gebruiker
Ik heb de knoop half door gehakt; ik ga morgen naar Amsterdam voor boeken en langs
een paar seedbanks, en dan vraag ik daar nog even wat info en schaf ik zaden aan.

Allemaal bedankt voor de tips, ik hou deze opties zeker open.

Hou je op de hoogte,

kallum :beer:

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Lord Herbal zei:
Ik heb de knoop half door gehakt; ik ga morgen naar Amsterdam voor boeken en langs
een paar seedbanks, en dan vraag ik daar nog even wat info en schaf ik zaden aan.

Allemaal bedankt voor de tips, ik hou deze opties zeker open.

Hou je op de hoogte,

kallum :beer:

En wat is dan je keuze geworden?

Bovenaan