1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

help verslaving overwinnen

Discussie in 'Verslaving' gestart door Lisa-Helena, 11 feb 2019.

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories
  1. Lisa-Helena

Lisa-Helena Newbie

Hallo iedereen,

ik ben een alleenstaande mama en verslaafd geraakt aan cocainne.
    Ik heb een zeer traumatische jeugd meegemaakt en over mijn huwelijk kan ik ook een boek schrijven
    Ik zou zo bijzonder graag stoppen met die troep maar het is reeds zo ver gekomen dat als ik stop,
    niks meer kan... (weet ik jammer genoeg uit ervaring) Fysiek helemaal op!
    Ik ben er ooit volledig mee kunnen stoppen na een opname op EPCI van amper 5 dagen maar toen kon mijn dochtertje nog bij mijn zus terecht, jammer genoeg laat haar persoonlijke situatie dit niet meer toe.
    Ik voel me zo ontzettend schuldig!
    Ik zou zo graag hulp krijgen maar om volledig te stoppen zou ik een paar dagen alleen moeten zijn,
    zonder mijn kindjes.
    Hen zomaar ergens plaatsen is geen optie.
    Zijn er mensen die het ooit ook op eigen kracht hebben kunnen doen?
    Kan iemand me tips geven om misschien toch die fysieke uitputting aan te kunnen en alsnog voor mijn kindjes kunnen zorgen?
    Ik ben radeloos!

2. acht.zes

acht.zes Badass junkie De Leukste Thuis!

Hoi,

Zo veel en zo vaak coke snuiven is de oorzaak van die fysieke uitputting, niet het nuchter zijn hoor.

Dan zou ik je kind zo snel mogelijk ergens anders onderbrengen. Lijkt me absoluut niet wenselijk om die in jouw nabijheid te laten, zeker als je onder invloed bent, dat kan je gewoon niet maken.

Afkicken met dat kind in de buurt lijkt me ook een slecht idee hoewel minder slecht dan onder invloed van coke.

Wellicht dat je via de verslavingszorg een tijdelijke opvang kan regelen?

Anyway, elk kind heeft het recht op opgroeien in een veilige en stabiele omgeving, en die kan jij hem momenteel niet bieden.

Veel succes.

Simm en De Dunne vinden dit leuk.
  3. Eik

Eik DF Staff Medewerker Moderator Tripreporter

Hoi @Lisa-Helena ,

Van harte welkom op dit forum. Ik heb zelf geen ervaring met verslaving maar voor zover ik me kan inbeelden lijkt het me heel erg naar. Helemaal al als je de zorg hebt voor kleine kinderen. Het beste advies dat ik je kan geven is om zo snel mogelijk naar je huisarts te gaan en gewoon heel eerlijk te zijn over je problemen. De situatie waarin je je nu bevind is namelijk echt niet wenselijk. Volgens mij voel je dat zelf ook wel aan.

Los van de proffesionele hulp die je moet gaan zoeken buiten dit forum ben je hier natuurlijk van harte welkom voor wat morele ondersteuning. Er zijn op dit forum genoeg mensen die wel ervaring hebben met verslaving en je misschien wat praktische tips kunnen geven.

Heel veel sterkte in ieder geval!

De Dunne vindt dit leuk.
  4. Lisa-Helena

Lisa-Helena Newbie

Beste u heeft volkomen gelijk. Ik heb vandaag dan ook bij mijn psych geweest en hoop dat er morgen een bed voor me vrij is gekomen op de crisis afdeling. Geloof me, ik heb zelf een vreselijke jeugd gehad en ben zo ontzettend kwaad op mezelf dat ik hier ben ingerold! Ik ga, ik sta en ik leef enkel nog voor mijn kindjes. Vind het zelf zo degoutant van mezelf!

acht.zes vindt dit leuk.
  5. Lisa-Helena

Lisa-Helena Newbie

Dank je wel, ik hoop dat er morgen een plaatsje voor me vrij komt op epci ...

6. Prison

Prison Bewuste gebruiker

Wees niet té streng voor jezelf. Iedereen heeft zwakke momenten en de duivel loert altijd mee.

Het is al een hele stap dat je zelf door hebt dat je hulp nodig hebt en die ook nog zoekt! Veel mensen blijven lang hangen op die stap.

Ik wens je heel veel sterkte en hoop dat je snel weer wat gelukkiger in het leven staat. Zoals ik het lees ga je door het vuur voor je kinderen, make it happen!

Mezelf en Lisa-Helena vinden dit leuk.
  7. Amfitamientje Power

Amfitamientje Power Bewuste gebruiker

Heel vervelend dat je een heel slechte jeugd hebt gehad. Nu stoppen met die coke. Naderhand kan je alleen maar trots zijn op jezelf. 1 omdat je gestopt bent en 2 omdat je er nog steeds bent ondanks je jeugd.

Trots is veel fijner dan verdriet. Overwin alles wat je verdriet doet of heeft gedaan zodat je ongelooflijk trots op jezelf kan zijn.

I have been there.
    I have done that.

Succes. Je kan het. Geloof in je eigen kracht en zorg dat je trots kan zijn.

Rebell en Lisa-Helena vinden dit leuk.
  8. Rebell

Rebell Wijs gebruiker

Hoi dat is een lastige situatie.
    Ik begrijp dat je het op eigen krachten wilt doen.
    In overleg met je huisarts zou je hier eens naar kunnen kijken:

https://www.nature.com/articles/1395109

Misschien heb je er wat aan.
    Dat weet ik niet zeker maar lees het onderzoek maar eens en misschien zie je er wel wat in en leg het dan voor aan de huisarts.

Succes!

9. Lisa-Helena

Lisa-Helena Newbie

Ontzettend bedankt!

10. Lisa-Helena

Lisa-Helena Newbie

Had hier al eens iets over gelezen, ga het zeker overleggen met de arts. Dank je wel

Prison en Rebell vinden dit leuk.
  11. Lisa-Helena

Lisa-Helena Newbie

Dank je wel!

12. Rebell

Rebell Wijs gebruiker

Hier nog een filmpje hoe dat werkt als je het gebruikt. Zo blijf je stabiel. En Baclofen is makkelijk af te bouwen. Het kan verslavend zijn maar dat duurt heel lang voor dat is zo is. In deze afkick zou je daar geen zorgen over hoeven maken.

Lisa-Helena vindt dit leuk.
  13. Roze Olifant

Roze Olifant DF Staff Medewerker Moderator Top Tripreporter

Hoi, welkom op het forum. Moeilijke situatie. Zoals hierboven al ergens gezegd wordt, weest niet te streng voor jezelf. Wat gebeurd is is gebeurd. Maar ga wel hulp zoeken in het belang van jouzelf en je kinderen. Fysieke uitputting is bij stimulantenverslaving niet vreemd, en dit ga je in eerste instantie natuurlijk vooral voelen als je stopt. Dat is precies waarom dit soort drugs zo verslavend zijn. Want het enige wat die klachten dan weer verlicht is opnieuw gaan gebruiken. Uiteindelijk, bij lang genoeg stoppen, zul je gaan merken dat je je fysiek veel beter gaat voelen dan voorheen. Maar dan moet je wel door dat punt heen, en terugval voorkomen. Hoeveel coke gebruik je precies op een dag, en hoe vaak, doe je het op specieke momenten? Weet je familie ervan?

Ik snap dat je je kinderen niet zomaar even bij iemand kan onderbrengen maar toch zou ik hier zo snel mogelijk mee naar de huisarts gaan zodat die jou kan adviseren en/of doorverwijst naar de juiste hulp. Ik weet niet exact hoe cocaïneverslaving tegenwoordig (in België) wordt behandeld en dat zal ook verschillen per individueel geval. Het heeft daarom geen zin om zelf te gaan dokteren en dat moet je ook niet willen, omdat je niet weet hoe je op de afkick gaat reageren en ik weet niet hoe oud je kinderen precies zijn, maar die ga je liever niet aan dat soort onvoorspelbaarheden blootstellen.

Bespreek het met een professioneel hulpverlener en die zullen met je meedenken. Dat is echt de enige manier om uit deze vervelende situatie te komen. Sterkte! Ik wens je een gelukkiger leven toe.

14. Lisa-Helena

Lisa-Helena Newbie

Dank je wel. Ik word vrijdagmorgen opgenomen voor de eerste vijf dagen afkick te doorkomen. Heb gelukkig goede oplossing voor de kindjes. Momenteel gebruik ik ongeveer 2 Gr per dag. Nu reeds een week aan 1 stuk maar voordien was het "maar" 2x in de week. Ik had zo graag vandaag al kunnen opgenomen worden maar er komt pas vrijdag een plaatsje vrij... Ben hier heus niet trots op hoor! Ben er stomweg ingerold door een oude kennis zonder woonst onderdak te verlenen en had het toen ook moeilijk... Die kennis zat aan de coke en zo is het gevolueerd. Bedankt voor je feed back. Momenteel haat ik mezelf meer als de duivel.

15. Mezelf

Mezelf Bewuste gebruiker

Wees juist lief voor jezelf. Zo lief dat je geen drugs meer nodig hebt. Door jezelf te haten ga je je alleen maar rot voelen waardoor je meer zin hebt om weer in dit geval coke te gebruiken. Jij hebt door dat je een probleem hebt en je zoekt zelfs hulp. Dat is alleen maar goed en zet door.
    In je jeugd (en huwelijk) zijn er waarschijnlijk al genoeg die niet lief tegen je zijn geweest, dus begin nou niet zelf ook zo "tegen jezelf" te doen. Daarbij ben je waarschijnlijk al lange tijd niet lief voor jezelf geweest door zoveel en vaak coke te gebruiken.
    Het is nu tijd voor liefde. Liefde voor jezelf en je kinderen.

16. De La Pointe

De La Pointe Newbie

Ga dagelijks naar een meeting van de NA of CA of AA. Ik ben 10 jaar verslaafd geweest aan coke. Nu ben ik al 11 jaar clean dankzij de Fellowship. Het vergt doorzettingsvermogen en discipline, maar je hoeft het niet alleen te doen. Sterkte

Azarius vaporizers and accessories
Laden...