Herhaaldelijk gebruik

Beste,

Ik heb afgelopen maanden het volgende gebruikt:
Half februari - 0,5 pil
Begin maart - 1,5 pil
Eind maart - 0,25 pil
Pil is gedoseerd +/- 180gr

Nu vraag ik me af in hoeverre jullie dit kwaad vinden kunnen,

Kevin92

Experimenterende gebruiker
Wat een reacties...

Lijkt me idd niet heel handig zovaak te gebruiken. Maar om eerlijk te zijn deed ik het ook. Probeer zelf het gebruik nu wat te minderen. Het is soms ook zo leuk natuurlijk :wink:

Niet alleen voor je gezondheid is het slim, ook om geen tolerantie op te bouwen. Voor je het weet wil je het eens gebruiken en is het effect er niet meer.

Het zal nu niet zoveel kwaad hebben gedaan denk ik. Maar doorgaan op dit tempo zou dat wel doen. Ookal is de dosering niet super hoog, alsnog put je telkens je serotoninevoorraad leeg. Wat ook niet goed voor je is.

Uiteindelijk gaat het natuurlijk niet om of wij het kwaad vinden kunnen of jijzelf het kwaad vind kunnen. Het kan kwaad als je vaak gebruikt. Zeker als je dit lange tijd doet. Ik hoop dat je dat al wist, want anders zou ik gebruik sowieso afraden voor je dat weet en helder hebt waar dat kwaad voor zou kunnen :wink:

Lees vooral eens diverse sites door, en informeer je goed. :)

stomme eend

Bewuste gebruiker
Ben wel benieuwd waarom je de laatste keer 0.25 pil nam? Neem aan dat je daar amper iets van voelt?

KropSla

Bewuste gebruiker
Emeritus Mod
Tripreporter
Ben wel benieuwd waarom je de laatste keer 0.25 pil nam? Neem aan dat je daar amper iets van voelt?

1/4 pil met 180mg MDMA is toch 45mg MDMA. Dat is op zich, afhankelijk van je lichaamsgewicht (en set, setting, hoeveel je gegeten hebt, bladiebla) toch wel iets waar je wat van kunt voelen hoor :) Een kennis van mij neemt vaker 'een kwartje' (ongeacht hoe sterk die pil is lol) en gaat daar goed op, maar die weegt ook maar rond de 55kg.

benzzzy

Badass junkie
Als je het met regelmaat wil gebruiken doe het Dan aub niet meer dan 1x per maand.
Liefst max 4x per jaar.

Maar 1 maand is opzich genoeg.

Dirkdirk

DF-koning
Beste,

Ik heb afgelopen maanden het volgende gebruikt:
Half februari - 0,5 pil
Begin maart - 1,5 pil
Eind maart - 0,25 pil
Pil is gedoseerd +/- 180gr

Nu vraag ik me af in hoeverre jullie dit kwaad vinden kunnen,

De dosissen zijn niet heel hoog. Het probleem zit hem in de regelmaat. De norm is meestal drie maanden tussen elke keer, maar dit is globaal en niet een absoluut gegeven. Je zult nu nog niet zoveeel merken van de negatieve effecten op dit moment, maar het gevaar zit hem in de trend die ik zie. Stel dat je over één week nog een pil neemt. Deze ga je wel voelen maar niet op zijn max. Dan denk je, "het kan dus toch", en vanaf dat moment gaat het bergafwaarts. Geef je lichaam de tijd om te herstellen. Niet alleen fysiek. Maar ook mentaal. Geef de ervaring een plek.

Neem nou maar gewoon van mij en ik spreek uit ervaring aan dat minimaal een maand (liefst meer) absoluut nodig is om xtc op een leuke manier te gebruiken.

Mr. Brosnan

Belezen gebruiker
Wat een reacties...

Lijkt me idd niet heel handig zovaak te gebruiken. Maar om eerlijk te zijn deed ik het ook. Probeer zelf het gebruik nu wat te minderen. Het is soms ook zo leuk natuurlijk :wink:

Niet alleen voor je gezondheid is het slim, ook om geen tolerantie op te bouwen. Voor je het weet wil je het eens gebruiken en is het effect er niet meer.

Het zal nu niet zoveel kwaad hebben gedaan denk ik. Maar doorgaan op dit tempo zou dat wel doen. Ookal is de dosering niet super hoog, alsnog put je telkens je serotoninevoorraad leeg. Wat ook niet goed voor je is.

Uiteindelijk gaat het natuurlijk niet om of wij het kwaad vinden kunnen of jijzelf het kwaad vind kunnen. Het kan kwaad als je vaak gebruikt. Zeker als je dit lange tijd doet. Ik hoop dat je dat al wist, want anders zou ik gebruik sowieso afraden voor je dat weet en helder hebt waar dat kwaad voor zou kunnen :wink:

Lees vooral eens diverse sites door, en informeer je goed. :)
Ik geef je gelijk, alleen in welke mate zal dan de serotonine voorraad elke keer compleet leeggetrokken worden? Het herstel is uiteraard cruciaal maar wat heeft het voor nut om dan bijvoorbeeld 120mg te nemen op een avond tegen 40 mg als deze voorraad toch leeg gaat bij elke dosering zoals je zegt?

Jmths

Badass junkie
Tripreporter
Ik geef je gelijk, alleen in welke mate zal dan de serotonine voorraad elke keer compleet leeggetrokken worden?
Mensen denken vaak dat 1 pil (200mg) 100% serotonine leeg trekt en dan 0,5 pil (100mg) 50% serotonine leeg trekt, 0,25 pil 25% serotonine leeg trekt. Dat is ook de reden waarom al die mongolen 4-FA misbruikten totdat ze er een herseninfarct aan over hielden.

Het is echter waarschijnlijk realistischer te stellen dat 1 pil (200mg) 140% serotonine leeg trekt, 0,5 pil (100mg) 80% serotonine leeg trekt en 0,25 pil (50mg) 50% serotonine leeg trekt. Het verloopt in ieder geval lange na niet lineair zoals veel mensen lekker krom redeneren.

Mr. Brosnan

Belezen gebruiker
Mensen denken vaak dat 1 pil (200mg) 100% serotonine leeg trekt en dan 0,5 pil (100mg) 50% serotonine leeg trekt, 0,25 pil 25% serotonine leeg trekt. Dat is ook de reden waarom al die mongolen 4-FA misbruikten totdat ze er een herseninfarct aan over hielden.

Het is echter waarschijnlijk realistischer te stellen dat 1 pil (200mg) 140% serotonine leeg trekt, 0,5 pil (100mg) 80% serotonine leeg trekt en 0,25 pil (50mg) 50% serotonine leeg trekt. Het verloopt in ieder geval lange na niet lineair zoals veel mensen lekker krom redeneren.
Interessante benadering, wat is dan eigenlijk het 'extra effect' als men dus 200mg gebruikt omdat er meer als 100 % aanwezige serotonine verbruikt wordt, er kan dan toch niet meer vrijgegeven worden, dit zal dus resulteren in een langer herstel?

Jmths

Badass junkie
Tripreporter
wat is dan eigenlijk het 'extra effect' als men dus 200mg gebruikt
Een hardere euforische piek, serogene effecten die vrij abrupt ophouden en geen afterglow.

Er zijn verschillende theorieën rond MDMA neurotoxiciteit. Een relatief bekende theorie stelt dat zodra de serotonine in de hersens op raakt er in op de serotonine aangewezen plekken dopamine wordt opgenomen wat op zijn beurt tot schade leid.

Men vermoed dat oververhitting de belangrijkste factor is bij het veroorzaken van MDMA gerelateerde neurotoxiciteit.

Onder andere hier op voort bouwend zou het logisch wezen dat een hogere dosering een hogere belasting op het lichaam legt en dat dit op zijn beurt resulteert in een langer herstel.

Kevin92

Experimenterende gebruiker
Ik dacht dat elk gebruik, of het nu een kwart, 1 pil, of 5 pillen zijn, (bijna) 100% serotoninevoorraad leegtrekt? Alleen dat hogere dosering zorgt dat het sneller gebeurt.

Bovenaan