Herkenbaar?

dollegekske

Bewuste gebruiker
K ben nu 3,5 week gestopt met pep, de reden: geen zin meer in dat eeuwige brakzijn, gigantisch schuldgevoel tegenover mijn ouders die altijd alles voor me doen, zie vrienden eraan onderdoor gaan e.d.

de eerst 3 weken ware niet zo moeilijk ik was nl op vakantie
maar nu ik weer terug ben tussen alle mensen hier heb ik er toch echt ontzettend moeite mee,
gister ben ik naar huis gegaan toen ze bijna pep kwamen brengen zodat ik het in ieder geval niet hoefde te zien, vervolgens lag ik om 0.00 in bed toch ontzettend te balen dat iedereen nu een leuke avond had tot weet ik hoe vroeg sochtends en ik lag maar in bed, ik zat mezelf echt op te vreten en heb een paar x op t punt gestaan om gewoon terug te gaan maar achteraf ben ik toch blij dat ik het nie heb gedaan

Ik vraag me af of andere mensen dit nou ook hebben? dat je echt het gevoel hebt dat het niet leuk is zonder pep en zodra je het ziet je jezelf bijna nie kan beheersen? en je het idee hebt dat je er 'niet bij hoort' als je niet tot 7uur sochtends meedoet? (dit laatste maakt me opzich niet zoveel uit maar toch voelt het contact met die mensen waar ik mee omga nu heel anders als ik ze een keer nuchter of mt alleen alcohol zie) wat hebben jullie gedaan omm het vol te houden?

En wat is bijv. een goede vervangdrug? Ik ben namelijk helemaal niet van plan om helemaal te stoppen met drugs maar ik wil die speed gwn uit mn leven misschien alleen nog op een feestje wat tot 7uur sochtends duurt ofzo maar zeker niet meer elk weekend,. en nu voorlopig ook ff niet

Thnx

Carlitos

Badass junkie
*geen zin meer in dat eeuwige brakzijn, gigantisch schuldgevoel tegenover mijn ouders die altijd alles voor me doen, zie vrienden eraan onderdoor gaan e.d.*
*En wat is bijv. een goede vervangdrug?*

Zou je bij een vervangende drug geen schuldgevoelens meer hebben,en niet brak zijn dan ?
Dextroamfetamine zou een vervanging kunnen zijn tegen het brakke,maar dan kan je daar ook weer net zo goed elk weekend aan zitten word het niet veel beter op..

Ik heb ook het gevoel dat er zonder drugs niet veel aan is..
Dat heeft een tijdje geduurd dat ik het nuchter weer leuker vond,maar uiteindelijk waren sommige avonden teringvet nuchter en toch los.Dan is het ook makkelijker om nuchter te blijfen als je weet dat het zo leuk kan zijn.Maar niet iedereen zit hier aan de pep op zo'n avond als dat bij jou wel zo is is het mischien toch wat anders.

Exceptional Insight

DF-koning
Emeritus Mod
Dat eeuwige brak zijn is voor mij al reden genoeg om het niet te vaak te doen. Verder kan ik je geen advies geven, als je het echt niet meer wilt, moet je gewoon nog even volhouden, hoe langer je ermee gestopt bent, des te makkelijker zal het gaan.

Oom Klaas

Badass junkie
Jezus, ben je net gestopt ga ja alweer opzoek naar een andere drug als vervanging.
Dat is nogal kansloos he.
Sporten, gezond eten en seks hebben, DAT is vervanging.

Petrovic

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
precies, anders vervang je het ene probleem voor het andere en ik neem aan dat je dit niet wilt.

Ik kan je wel L-tyrosine aanraden. Dit is een aminozuur en zorgt voor herstel bij pep schade, en je wordt er ook nog eens wat energieker van. Ik denk dat dit wel een steuntje in de rug kan zijn. :)

kiekert

Bewuste gebruiker
Probeer het gewoon eerst sowieso nog een paar week vol te houden, zoals het nu gaat. Echt doorbijten. En ga dan eens kijken of je jezelf sterk genoeg vindt om iets anders te proberen, want nu ben je dat nog niet.

Oom Klaas

Badass junkie
Petrovic zei:

Ik kan je wel L-tyrosine aanraden. Dit is een aminozuur en zorgt voor herstel bij pep schade, en je wordt er ook nog eens wat energieker van. Ik denk dat dit wel een steuntje in de rug kan zijn. :)

Dat is ook een goede tip,
zou nog een extra steuntje in de rug kunnen zijn.

dollegekske

Bewuste gebruiker
Hoezo meteen een vervangdrug? Ik zeg toch duidelijk dat ik gewoon wil stoppen met alleen Speed en de rest niet. Het gaat me puur om de het stoppen met speed, tegen af en toe coke oid heb ik niks.

nee als ik bijv. coke gebruik dan heb ik eigenlijk minder schuldgevoel als bij speed omdat ik speed heel vaak doe en ik dan bijv de volgende dag brak ben en heel de dag in bed lig en mijn vader en moeder dan niks tegen me kunnen zeggen voordat k uitflip of chago reageer enz:wink:

lysergine25

Badass junkie
Tripreporter
les 1 als je afkicked:

Vermijdt de oude clan, vermijdt de alcohol ..

Zoek andere hobbies en vermijdt iedere trekverwekkende situaties net zolang tot je wel sterk genoeg bent.

Dat kan 6 maanden duren.

Bonie

Chris Pontius

Badass junkie
dollegekske zei:
Hoezo meteen een vervangdrug? Ik zeg toch duidelijk dat ik gewoon wil stoppen met alleen Speed en de rest niet. Het gaat me puur om de het stoppen met speed, tegen af en toe coke oid heb ik niks.

nee als ik bijv. coke gebruik dan heb ik eigenlijk minder schuldgevoel als bij speed omdat ik speed heel vaak doe en ik dan bijv de volgende dag brak ben en heel de dag in bed lig en mijn vader en moeder dan niks tegen me kunnen zeggen voordat k uitflip of chago reageer enz:wink:

ik denk dat als je verder op coke blijft gaan zonder de speed je er uiteindelijk voor zorgt dat je cokegebruik zwaar toeneemt. Ik denk dat je dan nog harder naast de pot pist.
En je persoonlijkheid gaat er ook niet op vooruit :rolleyes:

Oom Klaas

Badass junkie
dollegekske zei:

dollegekske zei:
En wat is bijv. een goede vervangdrug? Ik ben namelijk helemaal niet van plan om helemaal te stoppen met drugs maar ik wil die speed gwn uit mn leven misschien alleen nog op een feestje wat tot 7uur sochtends duurt ofzo maar zeker niet meer elk weekend,. en nu voorlopig ook ff niet

Thnx

Daar is je vraag naar een vervangdrug,
en het begin van een nieuwe verslaving als je het zo blijft zien.

Woodgnome

Newbie
dollegekske zei:
coke was maar een voorbeeld als 'vervang' drug.

Nouja, vervang drug, kijk.. je hebt een voorkeur gehad voor een drug, misschien zelfs een verslaving. Dus je bent je bewust van het feit dat je lichaam kan vragen naar iets, toch? Dit maakt het al riskant om ooit nog drugs te doen als het waren, omdat je wellicht op zo'n moment denkt de verslaving te herkennen en te controleren of voorkomen..

En, voornamelijk vergelijkbare drugs met speed(upper).. zoals coke(upper). Niet alleen is het een dopamine-gerelateerde drug met een vergelijkbare werking als speed, het is een drug die jouw bewuste voorkeur ook wel aanstaat. Tjah, het blijft de vraag, kan jij je gedachten de baas zijn. En die is maar op een manier te beantwoorde.(Al denk ik dat je met downers de minste kans hebt op een negatieve uitkomst.)

Temiste het lijkt me dat je een voorkeur voor "uppers" hebt aangezien je speed wel zag zitten, en tot laat door feesten ook wel ziet zitten. :grin:

En, mocht je een terugval krijgen, ben je bewust van het feit dat je contact met hen naar verloop van tijd ook verandert. Vaak hou je nog maar 2-3 vrienden over.. zei die niet gebruikten hebben zich ontdaan van een risico volle vriendschap en zei die wel gebruikten zijn waarschijnlijk door gedraait of onaangenaam veranderd qua gedrag.

Ik weet niet hoe oud je bent, maar ik herken wel een aantal van je denkwijze, heb ze zelf ook (gehad). Ze hebben er uit eindelijk toe geleid dat ik na un week of 4-5 terug viel, en nu nog steeds gebruik, dagelijks. Vrijwillig, althans, zo ervaar ik het. Kan net zo goed zijn dat ik het me wijs maak, maar daar kan ik mee leven. Maar, ben gewaarschuwd des te langer je dr in zit, des te moeilijker het word om.. hmm.. incontact te blijven met hen die er niet in zitten. Op een gegeven moment kan je bijvoorbeeld gevoelens krijgen voor een dame, dus danig dat je uiteindelijk wil stoppen. Maar dan gaat het niet meer zogemakkelijk, laat staan dat het lukt.

Er is niks kutters als in een situatie zitten waarin je de drugs niet aan de kant kan zetten voor het geen dat je (het meeste) liefhebt, behalve in deze situatie zitten en je er van bewust zijn.

Deranged

Badass junkie
Met een enigszins gematigde tot zeer grote vreugde kan u mededelen dat dit voor mij absoluut niet herkenbaar is, vandaar dat ik toch maar besloten heb dit dan ook niet te laten.

dollegekske

Bewuste gebruiker
Tis me toch al weer mooi gelukt, 1,5 maand geen pep meer gebruikt. Merk toch dat ik een alleen geestelijke verslaving wel de baas kan, als ik ook echt wilskracht heb dan. zo rook ik bijv. ook niet maar ik blowde alleen. Ik had mezelf wel aangepraat dat ik niet zou kunne slape zonder wiet maar ik gebruik ook geen weedies of hasj meer nu. voel me stuk beter. merk wel dat ik meer zin krijg in coke maar zolang ik dat niet doe en het als geldverspilling zie kom k er wel denk ik.

Maar ik heb alleen niet van dat ik nooit meer pep wil doen, alleen nog op een dik feest tot 7.00 sochtends ofzo. eerst volgende keer word denk ik pas weer op Thrillogy. Gaan daar nog meermensen heen van hier trnws? :P

Ik snuif al gedurende een goed jaar ongeveer ieder weekend speed en als dat er niet is neem ik wel iets anders om mij op te peppen of om wat te trippen. Sinds kort is mijn speedgebruik wel wat beginnen stijgen en begin ik het zelfs sporadisch tijdens de week te gebruiken. Ik heb redelijk wat schrik voor de situatie, maar woon alleen en heb eerlijk gezegd bitter weinig karakter om alleen van de troep af stappen. Mijn weekends bestaan ook vooral uit naar elektronische feesten gaan en daar kan ik het al helemaal niet laten. Eerdere pogingen om te stoppen zijn bijna lachwekkend afgelopen want na maximum twee weken had ik mijzelf er wel weer van overtuigd om wel weer iets te pakken.

Bovenaan