Heroïne in MDMA???

Lorena

Newbie
Goedemorgen allemaal,

Nooit gedacht dat ik ooit nog een vraag zou stellen op dit forum. Ik hoop dat jullie mij gerust kunnen stellen want ik maak me ontzettend druk en ben een beetje aan het doordraaien, en durf het eigenlijk niet aan mensen in mijn omgeving te vragen, omdat ze nooit van mij zouden verwachten dat ik drugs zou proberen. :anguished::disappointed:

Ik ben helemaal niet van de drugs, maar vorig weekend kwam er een vriend van mij langs. Hij had MDMA bij zich. Ik heb 10 jaar geleden één keer XTC geprobeerd en ben daar helemaal fout op gegaan, dus in eerste instantie wilde ik het niet proberen. Later bedacht ik me en dacht ik: waarom niet? De kleur van de MDMA was beige, niet echt poeder, maar leek op suiker.

Ik maakte het puntje van m'n vinger nat en deed het in de MDMA, aangezien ik na 10 minuten nog niets voelde zei hij dat ik nog iets kon nemen. Achteraf gezien lees ik dat het effect pas na een uur kan komen, maar dat wist ik dus niet. Aangezien ik toen weer niets voelde, nam ik nog 2 vingerstopjes.

Na een uur wilde ik opstaan en voelde ik me heel erg duizelig, mijn zicht was gewoon raar, niet echt draaierig, maar moeilijk te omschrijven. Ik schrok omdat ik dat gevoel niet kende en raakte in paniek. Hij stelde mij gerust en zei dat ik even moest gaan liggen en moest genieten van het gevoel. Na een paar minuten lukte dit. Ik voelde me geweldig. Ik voelde me heel rustig en intens gelukkig en heel warm van binnen. Ik had geen zin om veel te praten. Ik deed ook m'n trui uit omdat ik het zo warm kreeg. Ik heb nogal vaak last van hyperventilatie en kortademigheid en dit gevoel was totaal weg. Ik kreeg een hele diepe ademhaling. Ik had het gevoel dat mijn oogbollen draaiden, maar hij zei dat dit niet zo was. Daarnaast kreeg ik klapperkaken, ik kon ze niet stil houden, waarop hij mij kauwgom gaf. De dagen daarna had ik ook enorme kaakpijn. Ik had erge bewegingsdrang en bleef rondjes lopen in m'n huis, ik had geen zin om stil te zitten. Ik had echter totaal geen zin om te dansen, ook had ik geen zin in sex of knuffelen. Ik was in mezelf gekeerd. Vier uur later had ik nog één vinger op, toen ik merkte dat het effect aan het uitwerken was. Ik had die avond volgens hem nog geen 30 mg op, en de dag daarna wilde ik gelijk weer. Ik had toen ongeveer 15 mg op, maar merkte er niets van. Ik schrok ervan hoe verslavend het was. Ik ben 1.53 en weeg 48 kg. De dagen daarna werd ik heel erg depressief, ik kon huilen om van alles. Dit heeft wel 2 a 3 dagen geduurd en begon maandagavond. Ik had de MDMA zaterdagmiddag/avond en zondagochtend gebruikt.

Nu ben ik nogal een angstig persoon van mezelf (uiteraard geen goede combinatie met drugs), vandaar dat drugs een 'no go' is voor mij. Ik heb er zoveel spijt van dat ik nu heb gevoeld hoe heerlijk het gevoel was. :confused:Pas na deze avond, ben ik op internet gaan zoeken naar de effecten van MDMA. Ik lees overal dat mensen die XTC/MDMA hebben gebruikt, zich juist energiek voelen, contact willen maken met anderen, veel willen praten, uren kunnen dansen en zin hebben om te knuffelen. Dit had ik totaal niet. Ik was juist heel erg in mezelf gekeerd en voelde me in plaats van energiek, heel rustig. Ik had ook geen behoefte aan sex of contact met anderen. De muziek vond ik wel chill, maar ik ging er niet echt in op.

Toen ging ik verder zoeken naar de effecten van heroïne.
"Na het inspuiten (de 'shot') of het inademen van de dampen ervaart de gebruiker een 'flash', een hevig gevoel van genot dat enkele seconden duurt. Daarna volgt een roeseffect dat vier à zes uur duurt. Er ontstaat een toestand van welbehagen over het hele lichaam, een gevoel van warmte en geborgenheid. Onaangename gevoelens zoals pijn, verdriet, honger, angst of kou verdwijnen. Maar samen met de negatieve vallen ook de positieve gevoelens zoals verliefdheid, blijdschap en seksuele gevoelens weg .De gebruiker is versuft en in zichzelf gekeerd, onverschillig, passief en stil. Hij kan zeer nauwe pupillen krijgen. Het hart gaat onregelmatiger kloppen, de ademhaling vertraagt en de lichaamstemperatuur daalt.

Ik herken me dus in al die effecten van heroïne. :coldsweat::coldsweat::coldsweat::coldsweat: Maar klappertanden is weer typisch iets van MDMA lees ik. Ik ben zo geschrokken en de MDMA was ook niet getest hoorde ik dus wie weet wat erin zat????? Ik vroeg me af of het in Nederland voorkomt dat er heroïne in de MDMA wordt gedaan? Ook vraag ik me af of er meer mensen zijn die dezelfde effecten hadden als mij van MDMA?? Die dus ook juist sloom worden van MDMA.:thinking:

Ik hoop zo dat jullie me een beetje kunnen geruststellen :disappointed::disappointed::disappointed::disappointed:. Ik lig er echt wakker van. :pensive:

Alvast bedankt!

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Hoi! Heroine is veel te duur om in een pilletje of mdma te stoppen. Dus dat zal er hoogstwaarschijnlijk niet in hebben gezeten, dont worry.
De klachten die je beschrijft lijken sterk op teveel mdma.
Hoeveel je op hebt weet je niet want vingertopjes zijn natuurlijk geen maat nemen. Elke vinger is dikker, de ene keer blijft meer plakken aan de vinger dan andere keer. 30mg is erg weinig en past al met gemak op 1 vinger dus hoogstwaarschijnlijk heb je veel meer op.
Ik denk gewoon teveel mdma, angst, ongemak, paranoia. Maak je geen zorgen.
Van mdma word niet iedereen druk. Je kunt er ook heel mellow van worden. Ligt aan de setting en je gemoedstoestand.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Je hebt naar alle waarschijnlijkheid echt geen heroïne gehad hoor. Mensen reageren verschillend op mdma. Ik word er ook rustig van. Helemaal niets raars aan de hand. Mdma is van zichzelf niet verslavend maar geestelijk kun je jezelf verslaafd maken aan álles.

Wat me opvalt is dat ondanks dat je 10 jaar geleden slecht bent gegaan op mdma je er nu alsnog zeer onverstandig mee omgaat. Je hebt zo te zien helemaal niets gedaan aan je inlezen over veilig gebruik. Je neemt na 10 minuten geen effect al bij en blijft dan bij pakken. Zo te zien heb je geen benul van wat mdma is en wat het doet.

Lees je in. Doe research over psychoactieve substanties die je in je lichaam stopt. Neem niet zomaar dingen van anderen aan.

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Waarom ging je eigenlijk zoeken naar effecten van heroine als je mdma hebt gebruikt?

Fool

Badass junkie
Ik had die avond volgens hem nog geen 30 mg op
Daar geloof ik niets van. Je hebt dat gewicht echt veel sneller te pakken dab je denkt, MDMA is veel zwaarder dan poeders als bloem/meel e.d. Waarschijnlijk had je gewoon binnen een half uur tijd een te hoge dosering naar binnen gewerkt. Als dit dan begint te werken lijken de effecten inderdaad niet helemaal meer op de geschreven 'gewenste' effecten van XTC, je begint last van bijwerkingen te krijgen. Een goede dosering is zo ongeveer 1.5mg/kg lichaamsgewicht per avond. Gebruik een weegschaal om zo'n hoeveelheid af te wegen, als je niet per ongeluk direct een dubbele dosis wilt nemen. Een alternatief is om pillen te scoren, en er één van de batch te laten testen (bij de drugstestcentra) op de hoeveelheid mg die de pil bevat. Dan kun je gewoon 1/x'e deel van de pil nemen.

, en de dag daarna wilde ik gelijk weer. Ik had toen ongeveer 15 mg op, maar merkte er niets van
Dat is logisch, je hersenen doen best wel uitputtende dingen onder invloed van XTC, en het duurt enkele weken om de gebruikte voorraden neurotransmitters(communicatiemiddel van een zenuwcellen) weer aan te maken. Het herstel van de zenuwcellen lijkt waarschijnlijk zelfs nog een stuk langer te duren, en om die reden kun je beter tussen elke keer xtc een periode van 3 maanden houden.

Maargoed, wat er de tweede dag dus gebeurde toen je weer MDMA nam is het volgende. Je hersenen probeerden de voorraad (van een specifiek soort) neurotransmitters te gebruiken om hun werk te blijven doen en ook nog de effecten van de drug te kunnen produceren. Er is na een avond gebruiken echter amper een voorraad over, dus je hersenen zijn gewoon niet meer in staat om hetzelfde high-gevoel weer te produceren. (daarnaast breng je dubbel schade aan, aangezien de zenuwcellen alweer een flinke klap krijgen zonder dat ze enige hersteltijd gehad hadden.)

En omdat je twee dagen je voorraden zo hebt gesloopt(en vooral tijdelijke schade, maar zeker ook permanente schade aan je hersenen hebt toegebracht), had afgelopen dagen zo'n verschrikkelijk zware kater.

Lorena

Newbie
Bedankt voor al jullie reacties! Jullie hebben me echt gerustgesteld. Jullie hebben ook gelijk, het was een veel te impulsieve actie, ik had mij veel beter moeten verdiepen in de effecten en gevolgen van mdma. De reden dat ik ging zoeken naar effecten van heroine was omdat ik wist dat mensen daar heel rustig en inactief van worden, aangezien ik dat ook had, werd ik angstig en schreef ik deze post. Nu begrijp ik dat je mdma ook rustig kan worden.

hansje1963

Belezen gebruiker
Goedemorgen allemaal,

Nooit gedacht dat ik ooit nog een vraag zou stellen op dit forum. Ik hoop dat jullie mij gerust kunnen stellen want ik maak me ontzettend druk en ben een beetje aan het doordraaien, en durf het eigenlijk niet aan mensen in mijn omgeving te vragen, omdat ze nooit van mij zouden verwachten dat ik drugs zou proberen. :anguished::disappointed:

Ik ben helemaal niet van de drugs, maar vorig weekend kwam er een vriend van mij langs. Hij had MDMA bij zich. Ik heb 10 jaar geleden één keer XTC geprobeerd en ben daar helemaal fout op gegaan, dus in eerste instantie wilde ik het niet proberen. Later bedacht ik me en dacht ik: waarom niet? De kleur van de MDMA was beige, niet echt poeder, maar leek op suiker.

Ik maakte het puntje van m'n vinger nat en deed het in de MDMA, aangezien ik na 10 minuten nog niets voelde zei hij dat ik nog iets kon nemen. Achteraf gezien lees ik dat het effect pas na een uur kan komen, maar dat wist ik dus niet. Aangezien ik toen weer niets voelde, nam ik nog 2 vingerstopjes.

Na een uur wilde ik opstaan en voelde ik me heel erg duizelig, mijn zicht was gewoon raar, niet echt draaierig, maar moeilijk te omschrijven. Ik schrok omdat ik dat gevoel niet kende en raakte in paniek. Hij stelde mij gerust en zei dat ik even moest gaan liggen en moest genieten van het gevoel. Na een paar minuten lukte dit. Ik voelde me geweldig. Ik voelde me heel rustig en intens gelukkig en heel warm van binnen. Ik had geen zin om veel te praten. Ik deed ook m'n trui uit omdat ik het zo warm kreeg. Ik heb nogal vaak last van hyperventilatie en kortademigheid en dit gevoel was totaal weg. Ik kreeg een hele diepe ademhaling. Ik had het gevoel dat mijn oogbollen draaiden, maar hij zei dat dit niet zo was. Daarnaast kreeg ik klapperkaken, ik kon ze niet stil houden, waarop hij mij kauwgom gaf. De dagen daarna had ik ook enorme kaakpijn. Ik had erge bewegingsdrang en bleef rondjes lopen in m'n huis, ik had geen zin om stil te zitten. Ik had echter totaal geen zin om te dansen, ook had ik geen zin in sex of knuffelen. Ik was in mezelf gekeerd. Vier uur later had ik nog één vinger op, toen ik merkte dat het effect aan het uitwerken was. Ik had die avond volgens hem nog geen 30 mg op, en de dag daarna wilde ik gelijk weer. Ik had toen ongeveer 15 mg op, maar merkte er niets van. Ik schrok ervan hoe verslavend het was. Ik ben 1.53 en weeg 48 kg. De dagen daarna werd ik heel erg depressief, ik kon huilen om van alles. Dit heeft wel 2 a 3 dagen geduurd en begon maandagavond. Ik had de MDMA zaterdagmiddag/avond en zondagochtend gebruikt.

Nu ben ik nogal een angstig persoon van mezelf (uiteraard geen goede combinatie met drugs), vandaar dat drugs een 'no go' is voor mij. Ik heb er zoveel spijt van dat ik nu heb gevoeld hoe heerlijk het gevoel was. :confused:Pas na deze avond, ben ik op internet gaan zoeken naar de effecten van MDMA. Ik lees overal dat mensen die XTC/MDMA hebben gebruikt, zich juist energiek voelen, contact willen maken met anderen, veel willen praten, uren kunnen dansen en zin hebben om te knuffelen. Dit had ik totaal niet. Ik was juist heel erg in mezelf gekeerd en voelde me in plaats van energiek, heel rustig. Ik had ook geen behoefte aan sex of contact met anderen. De muziek vond ik wel chill, maar ik ging er niet echt in op.

Toen ging ik verder zoeken naar de effecten van heroïne.
"Na het inspuiten (de 'shot') of het inademen van de dampen ervaart de gebruiker een 'flash', een hevig gevoel van genot dat enkele seconden duurt. Daarna volgt een roeseffect dat vier à zes uur duurt. Er ontstaat een toestand van welbehagen over het hele lichaam, een gevoel van warmte en geborgenheid. Onaangename gevoelens zoals pijn, verdriet, honger, angst of kou verdwijnen. Maar samen met de negatieve vallen ook de positieve gevoelens zoals verliefdheid, blijdschap en seksuele gevoelens weg .De gebruiker is versuft en in zichzelf gekeerd, onverschillig, passief en stil. Hij kan zeer nauwe pupillen krijgen. Het hart gaat onregelmatiger kloppen, de ademhaling vertraagt en de lichaamstemperatuur daalt.

Ik herken me dus in al die effecten van heroïne. :coldsweat::coldsweat::coldsweat::coldsweat: Maar klappertanden is weer typisch iets van MDMA lees ik. Ik ben zo geschrokken en de MDMA was ook niet getest hoorde ik dus wie weet wat erin zat????? Ik vroeg me af of het in Nederland voorkomt dat er heroïne in de MDMA wordt gedaan? Ook vraag ik me af of er meer mensen zijn die dezelfde effecten hadden als mij van MDMA?? Die dus ook juist sloom worden van MDMA.:thinking:

Ik hoop zo dat jullie me een beetje kunnen geruststellen :disappointed::disappointed::disappointed::disappointed:. Ik lig er echt wakker van. :pensive:

Alvast bedankt!

Ik slik al jaren geen mdma meer maar ik weet wel dat er in de jaren 90 Pafjes in omloop waren , daar zat een kleine hoeveelheid heroine in verwerkt, ik merkte dat vrij snel als opiaatgebruiker, de meeste gasten die ik kende hadden al meer dan genoeg aan een halve tab , ik nam er 2, wazig waren die wel, maar of dat nu nog steeds gebeurd weet ik niet gezien ik ze al 20 jaar niet meer gebruik.

KropSla

Bewuste gebruiker
Emeritus Mod
Tripreporter
Fijn dat je al wat gerustgesteld bent (en terecht) :) Hopelijk is een eventueel volgende keer prettiger voor je, als je je goed inleest en misschien in een thuissetting met vertrouwde/betrouwbare mensen gebruikt. Of gewoon niet meer doen, als het niet jouw ding is, kan ook natuurlijk :grin:

Om even terug te komen op de post hierboven van hansje1963, ik las laatst dat in 98% van alle xtc pillen gewoon MDMA zit tegenwoordig. In het verslag van het testcentrum 2016 staat heroïne niet als versnijdingsmiddel genoemd bij de geteste pillen/mdma poeder, dus denk niet dat dat nog steeds gebeurt

Johnny Snow

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Dit klinkt allesbehalve Heroine, wat trouwens volgens testresultaten nooit aangetroffen wordt in mdma... Heroine in NL is trouwens base, ofwel nr. drie Heroine, welke niet opgenomen wordt oraal door het lichaam. HCL Heroine, het eindproduct, nr. vier Heroine, is zo duur dat ze het niet gaan verspillen in goedkope mdma. HCL Heroine komt amper voor in Europa, ik ken zelf maar 1 bron. Waarom het onafgewerkte base zo gangbaar en goedkoop is (IV of chinezen), is omdat de stap naar het veel sterkere eindproduct moeilijk, duur en gevaarlijk is.

Daarbij komt nog dat base vandaag slechts 20% zuiver is en versneden met caffeine om het rookbaar te maken, door de lage kwaliteit vandaag ga je amper nog nodden van base, vaak integendeel...

8️⃣6️⃣

Badass junkie
vroeger (begin jaren 90) had je wel van die grote bruine spikkelpillen waar naast een zeer hoge dosering MDMA ook wat heroine in zat en dat waren echt hele goeie pillen. maar dat is dus echt heel lang geleden, ik heb er nooit meer van gehoord later,

Johnny Snow

Bewuste gebruiker
Tripreporter
vroeger (begin jaren 90) had je wel van die grote bruine spikkelpillen waar naast een zeer hoge dosering MDMA ook wat heroine in zat en dat waren echt hele goeie pillen. maar dat is dus echt heel lang geleden, ik heb er nooit meer van gehoord later,

Toen slikte ik ook volop spikkelpillen en daar zat nooit Heroine in, hoor...

Zoals ik al zei is goedkope Heroine niet in staat opgenomen te worden oraal en HCL Heroine te duur om te vermengen met zoiets goedkoop als een pil...

8️⃣6️⃣

Badass junkie
@ Johnny Snow:
ik heb (gelukkig) geen bal verstand van heroine, maar dat kwam er toch echt uit (samen met 300+mg MDMA) na het laten testen van deze pil in ongeveer 1992/1993, dus ik lul echt niet.

ik heb ook ooit eens MDOH pillen gehad, was 1994/1995, die waren echt heel vet en werkten een stuk langer dan MDMA. heb nooit meer iets over deze stof gehoord.

verder zowat alleen MDMA op zo'n 100+ geteste pillen, een enkele keer MDA en heel af en toe wat speed door de pil. tijdvak was 1990-1997, daarna ben ik jarenlang gestopt omdat mijn serotonine huishouding helemaal naar de klote was.

Laatst bewerkt:

Johnny Snow

Bewuste gebruiker
Tripreporter
@ Johnny Snow:
ik heb (gelukkig) geen bal verstand van heroine, maar dat kwam er toch echt uit (samen met 300+mg MDMA) na het laten testen van deze pil in ongeveer 1992/1993, dus ik lul echt niet.

ik heb ook ooit eens MDOH pillen gehad, was 1994/1995, die waren echt heel vet en werkten een stuk langer dan MDMA. heb nooit meer iets over deze stof gehoord.

Volgens mij zal het dan toch eerder placebo geweest zijn, het effect, en de Heroine inactief... HCL Heroine is trouwens wit, de witte Mitsu's die ik toen had hadden eerder bruine spikkels. HCL kan ook licht roze of grijs zijn, lichtbruin ook indien versneden of van slechte kwaliteit door het productieproces, maar niet bruin zoals Heroine base...

Toch uitzonderlijk, ik geloof je wel, hoor, maar ik dacht dat het een mythe was - maar ik kan ook niet alles weten natuurlijk... :)

8️⃣6️⃣

Badass junkie
placebo effect lijkt me niet, heb nog nooit bewust heroine gedaan, dus weet ik veel hoe dat voelt. ik heb ze destijds wel genomen en ik herinner me dat het echt heel goeie pillen waren.

wist ik toen veel wat heroine was. maar een paar maanden later wist ik het wel. een paar vrienden waren aan de heroine gegaan en die gleden wel heel snel weg naar niveau junk, die begonnen te stelen, zelfs van vrienden en bouwden in no time een schuldenlast op van hier naar tokio. of dat ik ook eens wou meedoen? nou, ik wou dus niet zoals hen worden en heb toen besloten om echt nooit heroine te doen. de juiste beslissing, want ik weet (zeker nu) dat ik behoorlijk verslavingsgevoelig ben, en ik had die heroine zeker niet kunnen handelen en al helemaal niet destijds. ook heb ik het nooit aangedurfd om coke te basen, en nu de crystal meth hier begint op te komen heb ik besloten om ook daar vanaf te blijven.

Laatst bewerkt:

Johnny Snow

Bewuste gebruiker
Tripreporter
placebo effect lijkt me niet, heb nog nooit bewust heroine gedaan, dus weet ik veel hoe dat voelt. ik heb ze destijds wel genomen en ik herinner me dat het echt heel goeie pillen waren.

wist ik toen veel wat heroine was. maar een paar maanden later wist ik het wel. een paar vrienden waren aan de heroine gegaan en die gleden wel heel snel weg naar niveau junk, die begonnen te stelen, zelfs van vrienden en bouwden in no time een schuldenlast op van hier naar tokio. of dat ik ook eens wou meedoen? nou, ik wou dus niet zoals hen worden en heb toen besloten om echt nooit heroine te doen. de juiste beslissing, want ik weet (zeker nu) dat ik behoorlijk verslavingsgevoelig ben, en ik had die heroine zeker niet kunnen handelen en al helemaal niet destijds.

Je moet niet weten hoe iets voelt, weten dat het erin zit kan je dingen doen voelen die er niet zijn. Ergo sluit dit een placebo effect niet uit.

8️⃣6️⃣

Badass junkie
nou, ik heb ze laten testen voor het gebruik, en het lijkt me niet dat ze dan tegen je gaan liegen over wat er in zit.

Johnny Snow

Bewuste gebruiker
Tripreporter
nou, ik heb ze laten testen voor het gebruik, en het lijkt me niet dat ze dan tegen je gaan liegen over wat er in zit.

Dat zeg ik niet, dat ze liegen, enkel dat het wss base heroine was en dus inactief bij orale inname, als het HCL Heroine zou zijn geweest zou het actief kunnen zijn geweest, maar waarom zou iemand zo'n duur spul mengen met zo'n goedkope pil?

Bovenaan