Heroïne verslaving

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories

peterpan

Newbie
Een lang verhaal. Na 3 jaar kloten met opiaten (Tramadol, oxycodone, heroïne) blijven hangen op heroïne. Van erg goede kwaliteit. Keuze zat. Ik ben een functionele addict zoals met zegt. Ik werk dus full-time en gebruik h. Een onderhoudsdosering op het werk en savonds wat meer. Nu ben ik het beu. Het geld, geloop, en vooral als ik even geen heb verplicht vakantie nemen omdat ik zo niet kon werken. In heb even kunnen stoppen voor 3 maand maarja. ..

Nu oxycodone kan perfect h vervangen. Tenminste als de dosis hoog genoeg is. Hey is bijna hetzelfde maar minder euforie, minder lekker. Voor methadon of iets anders moet je hier maanden wachten en erg veel moeite doen, dagelijks naar de apotheek,... Plus mijn familie mag dit niet weten.

Ik heb dus naar de huisarts geweest en gezegd dat ik verslaafd was aan oxycodone 80mg. Na 2 dagen kreeg ik een afbouwschema oxy. Elke week 5 of 10 Mg eraf. Met 80 langwerkende oxy heb ik amper ontwenningsverschijnselen. Ik ga dus geleidelijk afbouwen. Dit lijkt me een goed idee. De medicatie geeft geleidelijk af. Dus continu in je bloed. Plus bij controles heb ik een legale reden voor morfine in mijn bloed te hebben. :)

Ik hoop dat ik dit vol kan houden. Kon ik maar aan suboxone raken maar dit wil de huisarts niet. Voor al de rest moet ik maanden wachten. Wat een hel de zorg in België.

Iemand ervaring met de overstap van h naar oxy?

peterpan

Newbie
Omdat ik dan zeker geen oxy kreeg maar een verwijsbrief naar verslavingszorg en dit dan zeker zou uitkomen. Plus ik dan geen directe hulp kreeg.

Susanne

Bewuste gebruiker
Snap ik wel hoor. Ook dat je geen zin heb om je werk er onder te laten lijden en als je afbouwt terwijl je blijft werken verander je daadwerkelijk de gewoonte. Dit is zeker een poging waard en anders zeg je het alsnog (ik zeg ook zoveel niet, dan krijg ik straks zeker geen benzo's of dexamfetamine meer). Hoe bedoel je dat je hoopt dat je het vol kan houden? Denk je dat de dosering niet hoog genoeg is? In elk geval ben je al de illusie armer dat je nog high wordt. De XR geeft nog minder pieken en dalen. Overigens wil je geen methadon. Cliënten op mijn werk zeggen altijd dat het nog moeilijker is om daarmee te stoppen dan met heroine. Hoe gaat het tot nu toe?

hansje1963

Belezen gebruiker
Geloof me, dit hou je niet vol, als je echt van de middelen af wilt zul je open kaart moeten spelen, met de billen blood! Op de lange duur komt het toch een keer uit en dan zullen de verwijten naar jou toe veel groter, als je openheid van zaken geeft krijg je alle hulp toegezegd en wordt je niet "afgerekend" op informatie achter houden, de eetste vereisten om af te kicken is het onderkennen van het probleem! Ook ik heb een geruime tijd geleefd met zo'n "dubbele agenda", dat hou je lang vol maar niet eeuwig!

Bovenaan