Herstelexamen rijbewijs: Bloed en urine test

Soe

Newbie
Beste forumleden

Ik heb een vraag, en als eerste zou ik willen vragen om enkel te antwoorden indien je hier eigen ervaringen (door studies, persoonlijke ervaringen, etc...) in hebt.
Ik ben anderhalf jaar geleden tegen een lantaarnpaal geknald met men auto en naar huis gereden. Dit is uitgedraaid op een rechtszaak met als verdict: 2 maand effectief+1 maand voorwaardelijk rijverbod, 46 uur werkstraf, theoretisch en praktisch rijexamen opnieuw, medische en psychologische test.

Ik heb al mijn straf nu achter de rug, maar door een laattijdige medische en psychologische test heb ik mijn rijbewijs nog steeds niet terug.
Bij die laatste tests is mij duidelijk geworden dat ik op 30 januari ten laatste een urine en een bloedonderzoek moet doen voor volgende gegevens:

BLOED

- [ ] MCV
- [ ] SGPT (ALT)
- [ ] Gamma-GT
- [ ] Triglyceriden
- [ ] SGOT (AST)
- [ ] CDT% --> deze is heel belangrijk en wordt getest in het UZ Gent (geloof ik)
Urine
- [ ] THCCOOH --> THC dus gewoon
- [ ] Creatine
- [ ] Amfetamines
- [ ] Cocaïne

Nu ik ben een geregeld gebruiker maar niets te gek.
Ik dronk voordien redelijk veel voor mijn leeftijd (1 fles wijn per dag) en ik smoor ook 's avonds 1 of 2 jointjes.
Na wat research werd mij duidelijk dat bloed precies enkel voor alcohol is waar urine enkel voor drugs is. Door die CDT% ben ik nu 8 dagen alcohol-vrij (gaat vrijwel zonder problemen), maar ik heb wel nood aan een joint 's avonds om toch een beetje in slaap te kunnen vallen.

NU MIJN VRAAG IN HET KORT:
Kan ik gewoon verder doen zoals ik bezig ben en iemand anders zijn urine gebruiken voor het wiet-gebruik te verdoezelen? Of kunnen ze in die bloed testen toch nog stiekem kijken of er geen drugs bij zit? Of kunnen ze zien dat bvb het DNA van de urine en het bloed niet overeenkomen?
Ik kan nu wel 2 weken niet smoren of drinken, maar dan is THC nog steeds traceerbaar in mijn urine (minstens 30 dagen). Alcohol laat ik verder wel voor wat het is, zodat mijn bloed wel proper is en die CDT-waarde pak minder hoog ligt.

Tijdloos

DF-koning
Tripreporter
Hallo Soe,

Welkom als eerst!

Om maar met de deur in huis te vallen , wiet kan ook al eerder je lichaam verlaten was zelf een chronische blower echter had ik afgelopen 29 juli laatste joint gerookt en kwam tot mijn verbazing niets uit 3 weken later. Had die 3 weken niet geblowd natuurlijk. Je zegt een joint in de avond maar even flauw gezegd wat betekent dat ? Een dikke toeter met 2 gram wiet plus olie of half gram , en sterke wiet of mellow? Dat speelt allemaal mee natuurlijk.

Als ik jou was zou ik zelf gewoon UC (sneltest) bestellen kan je vast kijken wat eruit komt (ongeveer dan een lab test is natuurlijk preciezer)

Ze hebben het erover dat ze tot 3 weken terug kunnen kijken met de CDT% test. Maar daar word over chronisch gebruik aangeduid. Dus drink je dagelijks veel of af en toe een glaasje?
Goed dat je drank links laat liggen.
CDT is een soort eiwit dat ontstaat bij overmatig alcoholgebruik over een periode van minimaal een week. Het CDT percentage in bloed verder stijgt naarmate er meer alcohol gedronken wordt. Bij onthouding daalt het CDT meestal binnen twee tot drie weken naar een normale waarde, maar na langdurig alcoholgebruik kan deze normalisatie veel langer duren.

Je zou ook melatonine kunnen proberen of naar de huisarts gaan als je (te) veel last hebt van kort of niet slapen , om er zeker van te zijn dat THC of laag is of negatief. Je kan voor de urine controle wel veel water drinken tot de urine ook doorzichtig is , enige wat dat doet is het 'verwateren' waardoor een lagere score kan komen. In je bloed is de THC snel weg in ieder geval.

Goed bezig dus , maar zou voor de THC iets anders bedenken.

Soe

Newbie
Tijdloos zei:
Hallo Soe,

Welkom als eerst!

Om maar met de deur in huis te vallen , wiet kan ook al eerder je lichaam verlaten was zelf een chronische blower echter had ik afgelopen 29 juli laatste joint gerookt en kwam tot mijn verbazing niets uit 3 weken later. Had die 3 weken niet geblowd natuurlijk. Je zegt een joint in de avond maar even flauw gezegd wat betekent dat ? Een dikke toeter met 2 gram wiet plus olie of half gram , en sterke wiet of mellow? Dat speelt allemaal mee natuurlijk.

Als ik jou was zou ik zelf gewoon UC (sneltest) bestellen kan je vast kijken wat eruit komt (ongeveer dan een lab test is natuurlijk preciezer)

Ze hebben het erover dat ze tot 3 weken terug kunnen kijken met de CDT% test. Maar daar word over chronisch gebruik aangeduid. Dus drink je dagelijks veel of af en toe een glaasje?
Goed dat je drank links laat liggen.
CDT is een soort eiwit dat ontstaat bij overmatig alcoholgebruik over een periode van minimaal een week. Het CDT percentage in bloed verder stijgt naarmate er meer alcohol gedronken wordt. Bij onthouding daalt het CDT meestal binnen twee tot drie weken naar een normale waarde, maar na langdurig alcoholgebruik kan deze normalisatie veel langer duren.

Je zou ook melatonine kunnen proberen of naar de huisarts gaan als je (te) veel last hebt van kort of niet slapen , om er zeker van te zijn dat THC of laag is of negatief. Je kan voor de urine controle wel veel water drinken tot de urine ook doorzichtig is , enige wat dat doet is het 'verwateren' waardoor een lagere score kan komen. In je bloed is de THC snel weg in ieder geval.

Goed bezig dus , maar zou voor de THC iets anders bedenken.

Hey bedankt voor je serieuze antwoord!

Ik was wel een chronische drinker hoor.
Mijn joints rolde ik gelukkig normaal van dikte, vroeger veel dikker. Het werd me gewoon duidelijk dat ik met minder wiet even stoned werd voor minder $$$.
Zelf een urine test doen vooraf is inderdaad geen slecht idee. Als deze dan toch positief is kan ik nog steeds zien wat ik doe, want de test moet rond 1 februari gebeuren.

Fool

Badass junkie
Ik denk niet dat ze je zomaar de urine van een ander in het potje laten druppelen...

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
Meestal wordt er vrij streng gecontroleerd of je inderdaad wel zelf in het potje pist. Niet voor niks natuurlijk.

Je kunt beter gewoon stoppen met blowen tot na de test dan kom je er waarschijnlijk wel goed doorheen. Ga dus geen grapjes uithalen met flesjes urine in je binnenzak. Ze ontdekken dit waarschijnlijk toch wel en ik vermoed zomaar dat het flessen van zo'n test strafbaar is.

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
SmartieAndMe zei:
Meestal wordt er vrij streng gecontroleerd of je inderdaad wel zelf in het potje pist. Niet voor niks natuurlijk.

Je kunt beter gewoon stoppen met blowen tot na de test dan kom je er waarschijnlijk wel goed doorheen. Ga dus geen grapjes uithalen met flesjes urine in je binnenzak. Ze ontdekken dit waarschijnlijk toch wel en ik vermoed zomaar dat het flessen van zo'n test strafbaar is.

Bij een ex collega van mij werd nadat ie een poging had gedaan de boel te flessen op die manier, de controle als positief beschouwd. Alleen maar door t flessen. Er kwam geen hercontrole met eigen urine of tie wel echt wat had gebruikt. Hem werd verteld: fraude is positief. Dus doe t maar niet. Vaak staat er ook iemand fysiek bij terwijl je moet plassen...
En volgende keer graag nuchter achter t stuur kruipen. Wel zo veilig voor je medemens...

Zweibeiner

Bewuste gebruiker
Het spijt me zeer maar ik vind het best kwalijk dat je gedachte gaan naar het flessen van de boel.
Je hebt iets fout gedaan en daar boet je nu voor, wil je een privilege weer terug hebben zul je je aan een aantal zaken moeten houden.

Hoe komt het dat je eraan zit te denken om de boel te flessen? Puur en alleen doordat je ook weed rookt?
Heb je al opgezocht/info gevraagd over wat er gebeurt als ze weed vinden in je bloed?

Bovenaan