1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Herstellende van drugs. Raar gevoel in hersens.

Discussie in 'Voeding, gezondheid, liefde, seks en relaties' gestart door Ilona, 9 jan 2019.

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories
  1. Ilona

Ilona Newbie

Leuke "vrienden" van me hebben me vaker een flinke overdosis gegeven om me te verkrachten.
    Nu waren mijn hersens zo opgezwollen dat mijn schedel letterlijk te klein was.
    Dit zorgde ervoor dat ik met epeleptie-aanvallen op de grond lag, ik zware clusterhoofdpijn had en meer medische klachten.
    (Het zijn een stelletje sadistische mensen waar ik geen contact meer mee heb.)

Na ruim 10 jaar zijn mijn hersens dus helemaal aan gort en heb ik een raar gevoel in mijn hersens.
    Mijn hersenweefsel is abnormaal zacht geworden en nu voelt de buitenkant van mijn hersens alsof het in schuurpapier aan het veranderen is.
    (Ik weet dat het niet mogelijk is, maar dit is wat ik voel en ervaar.)
    Ik weet wel dat mijn hersens moeten "uitharden" waarbij mijn te zachte hersens nog terug naar normaal moeten gaan.

Is er iemand die dit herkent want mijn huisarts neemt me niet serieus en denkt dat ik alles verzin.
    Het is ook per toeval dat ik erachter ben gekomen omdat iemand met een reservesleutel altijd naar binnen kon en zo GHB en andere zooi in mijn eten en drinken had gedaan waardoor ik nooit de link tussen hun en drugs heb kunnen leggen.

Ik doe ook geen drugs.
    Maar die hersens die moeten "uitharden" na zoveel schade...is dat wat iemand kan herkennen?
    Ik heb onwijs veel TIA's gehad in mijn hoofd maar leef gelukkig nog en alles doet het, maar ik kan nu pas eindelijk herstellen.

Ik weet het soms zelf niet meer en heb gelukkig al een maand lang geen kleine TIA meer gehad dus het gaat al beter.
    Maar nog blijf ik me zorgen maken omdat ik niets kan vinden over herstel van drugs om te begrijpen om wat ik nu doorga, normaal is of abnormaal als je kijkt naar mijn situatie.

Dank je alvast.

2. acht.zes

acht.zes Badass junkie Donateur

Ehh wat?

Hoe voel je je hersenen? Ik begrijp het volgens mij niet helemaal. Er zit een schedel tussen toch? En uitharden van je hersenen? Hersens zijn per definitie een uiterst zacht weefsel en hoort absoluut niet hard te zijn. En hersens die uitzetten of zacht worden door drugs is ook nieuw voor me. Clusterhoofdpijn en drugs hebben volgens mij ook niet echt met elkaar te maken, wel kan je door drugs epileptische aanvallen krijgen, maar als jij stelt dat die door gezwollen hersenen komen zal de oorzaak wel ergens anders liggen. Er is dan weer wel een verband tussen hersenbloeding/tia's en clusterhoofdpijn.

Mensen met een reservesleutel die je huis binnendringen en je drogeren om je te verkrachten, jesus! Heb je daar ook maar enig bewijs van? Lijkt me heel erg sterk, maar er gebeuren gekke dingen op de wereld.

Dat je niks kan vinden over het herstel van je weke hersenen lijkt me omdat dit gewoonweg niet voorkomt. Ja, je kan tal van hersenschade ontwikkelen door drugsgebruik (lees: Langere onafgebroken tijd), maar van de klachten die jij omschrijft ken ik echt helemaal niets. Dan moet je nog echt flink aan de drugs hebben gezeten om hersenschade te ontwikkelen, hoe vaak denk je dat dit je overkomen is?

Ik ben geneigd te denken dat een en ander het gevolg is van je Tia's, maar ik ben geen arts of dokter.

Gezwollen hersens, ja het bestaat, maar dan moet je er een heel harde klap op hebben gehad. Heb je ooit een ongeluk gehad misschien? Ooit in coma gelegen? Heb je ooit een hersenscan gehad? Zo niet, hoe weet je dan of je uberhaupt tia's hebt gehad? Heb je verlammingsverschijnselen aan een kant van je lichaam? hangt je mondhoek aan een kant naar beneden?

edit;
    Buurman junk gebruikt al zo'n 40 jaar lang dagelijks bakken drugs, is heel erg ongezond en ziet er niet uit en heeft tal van klachten en kan elk moment dood neervallen, maar geen sprake van problemen zoals jij beschrijft.

Laatst bewerkt: 9 jan 2019
  3. Eik

Eik DF Staff Medewerker Moderator Tripreporter

@Ilona

Hoi Ilona. Wat vervelend dat je je zo slecht voelt en zulke nare dingen hebt meegemaakt.
    Jouw verhaal is voor mij moeilijk te begrijpen. Op het eerste gezicht lijken de symptomen die je beschrijft niet rechtstreeks aan drugsgebruik gerelateerd te zijn. Maar met de beperkte informatie die we nu hebben valt er weinig definitiefs over te zeggen.

Ik raad je aan alsnog te proberen om via je huisarts of via een andere weg professionele hulp te zoeken voor de problemen die je hebt. Sterkte in ieder geval!

Tevil19, De Dunne, SanneBanne en 3 anderen vinden dit leuk.
  4. Bee

Bee Belezen gebruiker

Ik denk dat de problemen die je ervaart meer van psychische aard zijn dan fysiek (dus daadwerkelijk "zachte" hersenen). Heb je dit ook besproken met de huisarts? Ik denk namelijk dat het verstandig is over deze ervaringen te praten met een professional in de GGz die je wellicht kan helpen te verwerken wat er is gebeurd en te kijken waar het gevoel in je hersenen vandaan komt.
    Je vertelt ook over TIA's, wat gebeurt er dan en hoe weet je dat dit een TIA is? En hoe ben je erachter gekomen dat ze inbraken in je huis?
    Heftig allemaal in ieder geval, ik kan me voorstellen dat dat niet niks is geweest (en nog steeds niet).

Fenrir en De Dunne vinden dit leuk.
Laden...