HET Corona-topic

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories

ljuv

Badass junkie
Zoveel heeft de Nederlandse invasie in Antwerpen opgeleverd: “300% meer omzet. Het is waanzinnig en fantastisch tegelijk”

Oeffffffff 💔💔💔💔 arme ondernemers hier, das echt flink veel wat ze missen hahahaha.

Er is corona in de kliniek, ik blijf voorlopig nog thuis.
Oneeee, wat zuur joh. Hopelijk blijf je zelf gezond en red je jezelf tot die tijd. Succes en laat 't weten als we je (digitaal) kunnen helpen! ❤️

inner_search

Badass junkie
Om je even een update mee te geven zonder dat 3de prikje zijn we binnen enkele weken nergens welkom. Word zelfs verplicht.
Heb het gelezen 😂 afschaffing van het herstelcertificaat ✌️💪😂.
Ben nu net positief 🤷🏻‍♂️😂.

verplichtingen = wetsboek aanpassen , dat lukt anders niet 😊 of ze breken zelf de regels.
Heb alle juridische documenten liggen van een pharma medewerker aan de dna viccin’s van een bepaald vaccin die zelf niet is gevaccineerd 😉.

Big Dipper

Experimenterende gebruiker
Nou, dat heb ik toch bijna 24 uur volgehouden... Het schrijven van dit antwoord heeft me het grooste deel van deze ochtend gekost :(

@Big Dipper het spijt me, dit wordt een nogal belerende post. Ik schrijf dit in de hoop dat je het een en ander van me wilt aannemen, maar ik zeg er eerlijk bij dat ik daar weinig vertrouwen in heb. Want je vertoont klassieke kenmerken van iemand die eerst een overtuiging ontwikkelt en daar vervolgens alleen de argumenten & informatie bij zoekt die die overtuiging ondersteunen. Het kost mij uren en uren om met je in gesprek te blijven en waarvoor? Voor 1% begrip van jou? Dat is het me simpelweg niet waard. Dus voor de allerlaatste keer, daar gaan we:

Ik heb het hele interview gekeken met dhr Annemans, professor in de gezondheidseconomie. Kom ik zo inhoudelijk op terug. Herinner je je ook het vorige interview nog dat je deelde? "Alle modellen zijn fout", aldus hoogleraar statistiek Rens van der Schoot. Als er één wetenschap is die zich liberaal bedient van modellen, dan is het de economische wetenschap. Dus eerst een vraag aan jou: wanneer vertrouw jij wetenschap wel, en wanneer niet? Lees je het onderzoek zelf en beoordeel je het op zijn methodologische merites? Of kan het zijn dat je data meer vertrouwt wanneer ze aansluit bij je overtuigingen?
Ik denk het laatste, en ik denk dat je het niet doorhebt van jezelf.
Als voorbeeld hierbij de grafiek die je gisteren deelde: COVID sterfgevallen per week, waarmee je mijn standpunt wilt aanvallen dat vaccinaties effectief zijn tegen sterfte en ziekenhuisopname. Je zei er letterlijk bij: "Bij mijn weten heeft Afrika een zeer lage vaccinatie graad." Maar het Volkskrantartikel dat die grafiek bevat, bevat ook andere grafieken, waaronder die van geregistreerde Coronabesmettingen wereldwijd. Hieronder zie je ze naast elkaar. Wat valt je op?
Bekijk bijlage 35084Bekijk bijlage 35085
Afrika heeft nauwelijks geregistreerde Coronabesmettingen én nauwelijks geregistreerde Sterfte aan COVID. Van Afrika weten we inderdaad dat de vaccinatiecampagne (nog) niet goed op gang is. En we weten nog meer:
- Afrika heeft nauwelijks testcapaciteit (in vergelijking met Europa)
- Wie niet is getest op corona en sterft, kan niet worden geteld als corona-sterftegeval
- De bevolking in Afrika is véél jonger dan die in de Westerse wereld. Mensen voor wie Corona het meest risicovol is (oud, ziek en obees), zijn in Afrika gemiddeld genomen al eerder doodgegaan aan iets anders. Een lager sterftecijfer valt dan sowieso te verwachten.
Deze kennis invalideert de grafiek volledig voor het aanvallen van mijn standpunt, toch? Maar toch deed je het. Waarom?

Om je vraag te beantwoorden.
Ik koos inderdaad bewust die specifieke grafiek omdat doden een vast gegeven zijn en besmettingen dus afhankelijk van de test capaciteit
ervan uitgaande dat mensen die komen te overlijden wel getest werden in de aanloop daarnaar.
Misschien een misvatting.
Verder deed ik gewoon netjes de link erbij want ik was geenszins bezig iets te verdoezelen.

Ik val je niet aan.
Je schreef dit: (kijk naar de dalende ziekenhuisopnames en sterftecijfers in landen met een hoge vaccinatiegraad)
Je deponeert stellingen in eerste instantie zonder data links. Ik zoek wat op via een msm pagina en reik je iets aan wat dat tegenspreekt.
Zo werkt sparren naar mijn idee.

Oké. Terug naar het interview met Annemans. Hij stelt dat het vaccineren van kinderen misdadig is en komt met cijfers en beweringen. Allereerst: zijn standpunt wordt met kracht tegengesproken door zijn eigen faculteit, zijn eigen universiteit en door Marc van Ranst. Linkjes:
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2022/01/10/ugent-distantieert-zich-standpunt-annemans/
Ja, ze verwijzen als Universiteit naar de mening van EMA:
" Het EMA heeft bevestigd dat het Pfizervaccin veilig en werkzaam is bij jonge kinderen tussen 5 en 11. De voordelen zijn groter dan de mogelijke risico's, zeker bij kinderen met een verhoogd risico door onderliggende aandoeningen, zegt het EMA in haar advies."
En:
Pfizer voerde een studie uit met zowat 2.000 kinderen, en concludeerde dat het vaccin een effectiviteit heeft van 90,7 procent tegen symptomen vanaf dag 7 na de tweede dosis. De effectiviteit van het vaccin zal verder opgevolgd worden.
Uit de klinische tests bleek nog dat kinderen minder vaak bijwerkingen hadden na de prik. Ernstige bijwerkingen zijn niet vastgesteld. Om zeldzame bijwerkingen op te merken is de testgroep te klein, zegt Pfizer. De meest voorkomende bijwerkingen uit de studie waren dezelfde als die bij volwassenen: pijn op de plaats van inspuiting, eventueel moeheid en mogelijk koortsachtige symptomen"

Okay, 3 dingen:

1. Het lijkt er inderdaad op dat de bijwerkingen minder vaak voorkomen dan Lieven Annemans stelt maar:
2. De testgroep is wel erg klein. Lang geen 13.000 kinderen waarop enkele gevallen zouden plaatsvinden.
3. Ik blijf erbij dat het een relatief nieuw middel is waarvan de lange termijn effecten niet duidelijk zijn. Er zijn zwz schrijnende gevallen.

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20220110_95101582

De beweringen van Annemans
Risico's korte termijn
Per 13.000 kinderen die worden gevaccineerd krijgt een aantal kinderen 'ongemak' (griepsymptomen, misselijk, braken).
- 13 kinderen krijgen een ernstige allergische reactie. 1 op de 1000
- 2 tot 3 kinderen krijgen hartspierontsteking. 1 op de 4333 tot 1 op de 6500
- 1 tot 2 kinderen krijgen aangezichtsverlammin. 1 op de 6500 tot 1 op de 13.000
Risico's lange termijn
- veranderingen aan bloedvaten, het hart, longen, immuunsysteem en de functie van het DNA
- Stress van elke prik doet bereidheid tot volgende prik dalen.
Voordelen
Volgens Annemans scheelt vaccinatie één ziekenhuisopname per 13.000 kinderen per jaar. Verder doet hij voorkomen alsof vaccinatie van kinderen geen noemenswaardige voordelen heeft, voor de kinderen zelf noch voor de rest van de maatschappij. "Want", zo stelt hij: "Veel kinderen (± 2/3de) zijn al immuun door het reeds doormaken van de ziekte."
Hij stelt dat dat uit een Nederlands onderzoek is gebleken.
Dat was mij zelf ook al ter oren gekomen.
Klopt dit niet?
Mijn reactie
Risico's korte termijn
- Het 'ongemak' is echt en hoort erbij, helaas. Ik laat het hier verder onbesproken.
Okay, dus de ongemakken voor de kinderen wegen niet op tegen die van de ouderen.

- Aangezichtsverlamming ga ik niet uitpluizen vanwege tijdgebrek.
- Allergische reacties zijn heel vervelend maar uitstekend te behandelen en bij tijdige behandeling niet risicovol. Het is ondenkbaar dat een allergische reactie, vlak na vaccinatie, wordt gemist.
Al eerder benoemd; ik ken mensen persoonlijk met allerlei, lichte to zware, klachten na vaccinatie.
De afweging ligt bij jou anders.

Dit artikel op Scientific American gaat in op het risico op Myocarditis bij vaccinatie vs Myocarditis door COVID. Daar valt te lezen dat Myocarditis door COVID aanzienlijk ernstiger verloopt én vaker voorkomt dan Myocarditis door vaccinatie.
punt blijft dat het wel voorkomt door vaccinatie
en je weet niet of het bij dat kind ook door het virus was gebeurd.
Het artikel geeft ook wat inzicht in de risico's van covid voor jonge kinderen (pre Omikron). Tot 1 oktober 2021:
- 1,9 miljoen geteste coronagevallen bij kinderen tussen 5 en 12 jaar
- 8300 ziekenhuisopnames ( 1.900.000 / 8.300 = 1 op de 229 kinderen moest dus naar het ziekenhuis.)***
- 94 kinderen overleden ( 1 op de 20.212 coronagevallen tussen 5 en 12 jaar is dodelijk
Ik spreek je cijfers niet tegen.
Waren dit verder gezonde kinderen? Dat weten we niet.
Vaccineer vooral de zwakkeren.

Op deze pagina van het CDC in de USA is onderstaande grafiek te vinden (Zelf alle leeftijdscategorieën uitzetten behalve 12-17 jaar). De grafiek laat dan zien dat er veel* meer doden te betreuren zijn per 100.000 ongevaccineerde kinderen dan bij gevaccineerde kinderen.
*De grafiek biedt weinig zekerheid want in absolute aantallen nog steeds erg laag en CDC deelt geen statistieken voor kinderen onder 12 jaar, maar het geeft je een idee.
Bekijk bijlage 35091
0.4 kind per 100.000 kinderen. Dus 1 kind per 250.00 kinderen in de maanden augustus en september.
Jongere kinderen nog minder vatbaar vul ik dan zelf in.
En dus ook sterfgevallen bij volledig gevaccineerde kinderen.
De piek neemt ook weer af na september (?)
Risico's lange termijn
Ik heb de tijd niet om alle bronnen uit te pluizen die Annemans heeft opgesomd, maar mijn bijzondere aandacht ging uit naar bronnen 9 en 11. Vooral omdat Annemans die aanhaalt om de enge langetermijneffecten die hij opnoemt (veranderingen aan de bloedvaten, brrr!) kracht bij te zetten. Deze bron betreft een paper van Kostoff. En dacht ik het niet? Hij staat op retractionwatch.com. En niet zonder reden. Dit artikel (echt even goed lezen, want heel belangrijk!) legt goed uit wat er allemaal mis is met die paper (en met het wetenschappelijke journal dat Kostoffs paper publiceerde).
De link die je post gaat over het feit dat die Ronald Kostoff beweerde dat er meer 65+ers sterven aan het vaccin dan aan het virus.
Nu weet ik niet of dat wel of niet waar is. Lijkt me ook niet, hoop ik iig niet
maar het heeft helemaal niets met dit onderwerp te maken.

Bron 11 dan? Alsjemenou! Ook die paper heeft een zgn. 'Expression of concern' aan zijn broek. Dat wil zeggen dat er, ondanks het gevolgde peer review proces duidelijke aanwijzingen zijn dat een wetenschappelijke studie misleidend, frauduleus of foutief is, maar (nog) niet is ingetrokken. Hier (PDF) wat meer informatie.
"One of the authors has raised concerns regarding.. "
Screenshot 2022-01-12 at 21.02.29.png
• an investigation is underway but a judgement will not be available for a considerable time

Dus iemand heeft een vermoeden dat het wellicht niet klop.
Het zal onderzocht worden maar tot die die tijd is het dus onduidelijk.

Okay, ook gelezen, mocht je toch al schrappen want het al niets met dit onderwerp te maken.
Voordelen van vaccinatie kinderen
Maatschappelijk voordelen

In tegenstelling tot wat antivaxxers beweren, helpt vaccinatie wel degelijk tegen besmetting en dus ook tegen transmissie. Weliswaar niet meer zo goed als we zouden willen, maar toch!
Eens.
Verder, ben ik geen antivaxer want ik ben niet tegen vaccines voor reizen etc. en bepaalde groepen hebben er idd baat bij.
Je kunt hier zelf de cijfers over opzoeken maar het ook logisch beredeneren: als een vaccin zorgt voor minder symptomen, zorgt het dus voor minder virus. Want het virus veroorzaakt de symptomen (deels via ons afweersysteem, bijvoorbeeld via een cytokinestorm). Minder virus = minder en korter ziek = minder en korter besmettelijk. Dat is ook wat we zien in onze ziekenhuizen. De dalende opnamecijfers tot vorige week zijn te danken aan vaccinatie (die tegen de Deltavariant nog heel behoorlijk werkt).
Kinderen die gevaccineerd zijn besmetten andere kinderen en ouderen dus minder makkelijk, en helpen zo de maatschappelijke druk (zorg, maar ook ziekteverzuim) te verlagen. Daarnaast zijn gevaccineerde kinderen veiliger voor kinderen met andere gezondheidsproblemen.
Persoonlijke voordelen
Vaccinatie beschermt goed tegen een ernstig verloop van Covid. En Covid is voor een klein maar significant percentage van jonge kinderen bepaald geen pretje. Ook in Nederland leidt het tot ziekenhuisopnames, en ook kleine kinderen kunnen last krijgen van long covid (over enge langetermijneffecten gesproken...). Kijk even mee in dit grafiekje, en merk op dat het al sinds de Deltavariant al niet zo lekker gaat met kinderen (zowat allemaal nog ongevaccineerd) en Covid. Omikron lijkt bovendien niet alleen besmettelijker maar ook relatief ernstiger voor kinderen dan eerdere varianten.
Nadelen van niet vaccineren
Kans op Long Covid, kans op Myocarditis dóór Covid, kans op MIS-C... Annemans noemt deze mogelijke gevolgen allemaal niet in zijn open brief. Het blijft daardoor volstrekt onduidelijk of, en zo ja hoe, hij deze heeft meegewogen.
Daarbij komt nog zijn betoog dat ± 2/3 van de kinderen al Covid heeft gehad. Zijn bron 4 daarvoor is een voorpublicatie van een Nederlandse studie die nog niet door het peer review proces is gegaan, waaruit blijkt dat tot wel 2/3 van de kinderen voor 1 juli 2021 al besmetting had doorgemaakt. Hij lijkt daarmee te willen zeggen dat vaccinaties geen zin hebben voor kinderen omdat ze al een natuurlijke immuniteit hebben opgebouwd, maar de correcte conclusie is juist de tegenovergestelde: kinderen hebben kennelijk in groten getale al vroeg een corona-infectie opgelopen en voor velen van hen is hun immuniteit daardoor al tanende.
Tanende immuniteit?
Waar kan ik lezen dat natuurlijke immuniteit kort werkt?

De zeer besmettelijke Omikronvariant maakt hen waarschijnlijk opnieuw ziek, tenzij ze alsnog worden gevaccineerd.

Bekijk bijlage 35094
Okay, dat is wel opvallend.
Er zijn ca 65 miljoen britten dus ik gok ruwweg een beetje en neem daar een kwart van voor de 0-18 jarigen, afgerond 16 miljoen, akkoord?
Gedeeld door zeg zo'n beetje 1000 ziekenhuis opnamen als ik naar de grafiek kijk van dec. 2020 tot dec. 2021
Is 1 ziekenhuisopname per 160.000 kinderen in 1 jaar.

Laat vooral de kwetsbare kinderen gevaccineerd worden zou ik zeggen.
Afijn. Annemans stelt dus dat de nadelen van vaccinatie niet opwegen tegen de voordelen, maar hij kan die conclusie alleen bereiken door:
- selectief argumenten te winkelen;
- zeer problematische papers aan te halen;
- en diverse complicaties door Covid voor kinderen te negeren.
Annemans roept op: "Ouders, onderzoek zelf voordat u bewust beslist!" Goed, dat heb ik nu gedaan. Het is jammer dat hij hier waarschijnlijk niet meeleest want dan had ik hem zelf kunnen meedelen dat ik vind dat hij poep praat.

En jij, Big Dipper? Heb jij ook 'zelf onderzoek' gedaan? Of heb ik het nu voor je gedaan? Ik ga er voor de laatste keer van uit dat je het allemaal goed bedoelt, maar je een beetje laat meeslepen door angst- en onderbuikgevoelens, en dat je je kritische vermogens niet maximaal inzet voordat je desinformatie verspreidt. Dat is niet onbegrijpelijk maar wel schadelijk, dus ik wil je vragen daarmee te stoppen.

Toegegeven, ik heb in mijn onderzoek niet doorgeklikt naar vervolgende links op de aangegeven paginas om bij het Pfizer onderzoek te komen.
Daar heb ik dus daarboven m'n mening gegeven.

Over stoppen gesproken: ik stap nu écht uit dit topic. Want inmiddels heb ik ruim 4 uur werk zitten in deze ene post en jij gaat je toch niet laten vaccineren.

Ik denk dat je in iig blij kan zijn dat ik een aantal dingen heb toegegeven.
En ik zal er lering uit trekken.
Ik blijf echter kritisch op de vergaring van data.
Zo ben ik ook kritisch op figuren die met sites met bij-effecten aan de haal gaan en ieder bij-effect als persoon tellen etc.
De buurvrouw en anderen waar ik het over had meldde hun negatieve bij-effecten niet
dus ik denk dat er een hoop ook niet in de cijfers is terug te vinden.

Van mijn kant zit er ook een hoop tijd in maar een groot deel doe ik dus ook al op andere momenten uit interesse.
We hebben nu iig een klein aspectje van het grotere geheel iets kunnen verduidelijken.

Tabee de bkb!

Nog iets wat ik vandaag meemaakte.
De slager vertelde me dat 3 klanten die hij recent sprak die de booster hadden genomen daarna positief testte voor covid.
Dat werkt natuurlijk ook niet echt gunstig voor een duidelijke weergave van de zaken.
Toevallig stond er ook een dame in de 60 die vertelde dat ze deze week de booster had gekregen en nergens last van had
maar ze had na de mededeling dat ze over 10 weken terug moest komen voor de 2e booster wel zoiets van: "Nou ik weet niet of ik die nog wel ga nemen."

Laatst bewerkt:

Don Draper

Badass junkie
Jeeeeeetje zeg.

Ik volg de talkshows veel deze week en iedereen hamert op versoepelingen morgen tijdens de persconferentie. Ik verwacht een mega teleurstelling morgen avond.

• Like
Waarderingen: ljuv

Big Dipper

Goed nieuws.
Een recent onderzoek dat inderdaad nog niet peer reviewed is maar zeer degelijk in elkaar steekt als je de moeite neemt om het door te lezen,
( wat ik dus ook gedaan heb, al doende leert men :wink:, het hele onderzoek niet de samenvatting ( abstract ) btw.)
geeft de volgende uitkomsten aan t.o.v. Delta:

• 53% minder symptomatische ziekenhuisopnames.
  • 74% minder risico op IC-opnames.
  • 91% minder overlijdensgevallen.
  • 84% van de Omikron-patiënten, die waren opgenomen, lag maximaal 2 dagen in het ziekenhuis. 90% was na 3 dagen al weer thuis.
  • 30% van de Delta-patiënten in het ziekenhuis lag er maximaal 2 dagen.
  • In totaal bleken Omikron-patiënten gemiddeld 70% minder dagen in het ziekenhuis te liggen dan Delta-patiënten.
  • Gecombineerd met de 53% kleinere kans om in het ziekenhuis terecht te komen, betekent dat een 86% lagere druk op de ziekenhuizen (in patiënten dagen) per positief geteste.
De percentages heb ik niet zelf uitgerekend dus kan ik geen verantwoordelijkheid voor nemen.
Zie vooral de grafieken hier onder.
SGTF is omicron en non-SGTF is delta.
SGTF is een test methode om de desbtreffende varianten te kunnen ontdekken.

2 links die de SGTF : S gene tracking failure methode uitleggen. leek me wel handig.

Screenshot 2022-01-13 at 11.32.01.png

Screenshot 2022-01-13 at 11.32.26.png

BraboF

Badass junkie
Geweldig die Booster prik😡

Het nichtje van m'n schoonzus ligt nu in het ziekenhuis aan de hartbewaking met een hartspier ontsteking (na de vaccinatie)

Een gezond persoon die waarschijnlijk niet eens ziek was geworden van het corona virus!

Proxima

Wijs gebruiker
Een gezond persoon die waarschijnlijk niet eens ziek was geworden van het corona virus!
Begrijpelijk dat je hier van geschrokken bent.

Ik denk alleen je hier een verkeerde aanname doet.

Een vaccinatie/booster triggert namelijk dezelfde reacties van het lichaam zoals het op COVID zelf zou reageren, alleen dan minder heftig omdat een vaccinatie/booster niet daadwerkelijk ook je luchtwegen aanvalt.

Als dit haar reactie is met een booster dan moet ik er niet aan denken wat er met haar zou gebeuren als ze onbeschermd COVID had gekregen.

PsyTekz

Badass junkie
Tripreporter
Geweldig die Booster prik😡

Het nichtje van m'n schoonzus ligt nu in het ziekenhuis aan de hartbewaking met een hartspier ontsteking (na de vaccinatie)

En zo zijn er nog veel meer mensen maar hier is opmerkelijk media stilte rond en berichten hieromtrend worden door social media in de kiem gesmoord.

Sterkte voor het nichtje van je schoonzus en hopelijk is ze snel weer de oude!

Meest kwalijke aan deze aandoening door vaccinatie is dat de hartspier nooit meer 100% hersteld (volgens wat ik gelezen heb). Met voorgaande varianten van Covid was dit risico er ook maar helemaal balen als je dit krijgt door vaccinatie. Dit kan je dus aanzien als blijvende schade door vaccinatie.

Als dit haar reactie is met een booster dan moet ik er niet aan denken wat er met haar zou gebeuren als ze onbeschermd COVID had gekregen.

Covid is op dit moment afgezwakt tot een griepje die zelfs de longen en het hart niet meer aantasten. De booster willen ze nu vooral om omicron tegen te houden terwijl de meeste mensen makkelijk herstellen zonder bijkomende hartklachten.

Laatst bewerkt:

Don Draper

Badass junkie
Gisteren was er op RTL 4 een leuke Beau uitzending met de vrienden van Amstel live. Vind het echt super leuk om naar te kijken. En dan zijn dit de reacties, van een sensatie website dat wel maar alsnog:

Maar ik wil eigenlijk meer van dit in de lockdown en komende lockdowns. De uitzondering die het betaalde soort heeft om entertainment te bieden terwijl het land dicht is mag best maatschappij breed gevoerd worden. Van mij mag je best allerlei evenementen organiseren die je dan veilig kan bekijken vanuit je eigen huiskamer. Een soort wekelijkse The Streamers voor allerlei doelgroepen bijvoorbeeld.

• Like
Waarderingen: ljuv

BraboF

Badass junkie
In verschillende plaatsen gaat de Horeca morgen open (met goedkeuring van de gemeente)

Ik kan dit alleen maar aanmoedigen!

Allemaal erop uit morgen en de horeca een hart onder de riem steken!

Don Draper

Badass junkie
Vind het grappig gegeven dat voor de persconferentie al gezegd gaat worden wat er al gaat aangekondigd worden wat uitgelekt is maar officieel nu pas wordt vertelt door de overheid lol.

Spyro

DF-koning
Nou jongens. Als ze nu al beginnen over een lockdown die misschien weer komt als dit niet werkt, dan weten we alweer genoeg.

Wedde dat de volgende alweer klaar staat straks?

Mevrouw Pløp

Badass junkie
In reactie op de persconferentie:

Zo houdt het zichzelf mogelijk in stand.
Dat zegt niks, er is geen causaal verband aangetoond. Met de huidige besmettingsaantallen is het helemaal niet superraar dat iemand vlak na de booster (of op welk ander moment dan ook) positief test.

Purplext

Badass junkie
Weet je wat ik erg vind? Ik ben bijna 2 jaar in shock geweest en boos en verdrietig om dit hele gebeuren.

Maar de laatste tijd interesseert het me niks meer. Ik ben gewend aan hoe het nu is, het valt me niet meer op dat mensen kapjes op hebben, dat er winkels dicht zijn, ik keek laatst heel vreemd op toen iemand me een hand wilde geven.

Als dit me niet meer interesseert, wat zegt dat? Ben ik aangepast aan de situatie? Bescherm ik mezelf door geen energie meer te verspillen?

Big Dipper

Omicron is dus milder maar besmettelijker dus de zorg wordt alsnog overbelast door mensen die korter blijven
maar daar zijn er dus wel meer van.

EDIT: Screenshot 2022-01-14 at 20.29.21.png

Mijn vraag is: Heeft iemand betrouwbare data voor me waaruit de duratie van natuurlijke immuniteit blijkt?
Want als nu zoveel mensen het krijgen, dan hebben die ook natuurlijke immuniteit
en zijn we wellicht binnen afzienbare tijd voor iig een poos van het gedonder af.

Laatst bewerkt:

BraboF

Badass junkie
Weet je wat ik erg vind? Ik ben bijna 2 jaar in shock geweest en boos en verdrietig om dit hele gebeuren.

Maar de laatste tijd interesseert het me niks meer. Ik ben gewend aan hoe het nu is, het valt me niet meer op dat mensen kapjes op hebben, dat er winkels dicht zijn, ik keek laatst heel vreemd op toen iemand me een hand wilde geven.

Als dit me niet meer interesseert, wat zegt dat? Ben ik aangepast aan de situatie? Bescherm ik mezelf door geen energie meer te verspillen?
Ik ben blij voor je dat jij eraan gewend ben en je dit als 'normaal' begint te zien.

Maar ik merk steeds meer afkeer bij mezelf tegen de absurditeiten tegenwoordig.

Maargoed, nog even volhouden, want het is zo voorbij.....toch?......even boosteren en dan zijn we allemaal weer goed beschermd....toch.....

Nouja, we zien wel hoe het loopt, maar nee, voor mij voelt de situatie nu niet als 'normaal'.

Purplext

Badass junkie
Ik ben blij voor je dat jij eraan gewend ben en je dit als 'normaal' begint te zien.

Maar ik merk steeds meer afkeer bij mezelf tegen de absurditeiten tegenwoordig.

Maargoed, nog even volhouden, want het is zo voorbij.....toch?......even boosteren en dan zijn we allemaal weer goed beschermd....toch.....

Nouja, we zien wel hoe het loopt, maar nee, voor mij voelt de situatie nu niet als 'normaal'.

Ik ben er juist niet blij mee, want dit is volslagen absurd! Ik vind het juist eng, want als het mij al weinig meer boeit, zullen er vast meer zijn die het niet meer boeit.

Ik houd voet bij stuk hoor, nog nooit een kapje gedragen, geen vaccin genomen en ik knuffel lekker door. Maar ik ben niet meer in een constante verbazing om wat ik zie gebeuren.

Het helpt vast ook dat ik me weinig beperkt voel; uitgaan doe ik niet, sporten doe ik thuis, m'n werk ging gewoon door op locatie etc.

Er moet iets gebeuren waardoor ik weer 'voel' dat dit een gebed zonder einde is, waar echt een einde aan moet komen!

Don Draper

Badass junkie
Bescherm ik mezelf door geen energie meer te verspillen?
Hier ben ik voornamelijk mee bezig. Ik was iemand die al vrij vroeg in de crisis de alternatieve media volgde en lang in grote lijnen er ook mee eens was. Maar op dit moment is het een soort rabbit hole waar het een elite is die kwaadaardige plannen met ons hebben en ons in een fascistisch staat willen brengen.

En wat ik hiervan vind bespaar ik jullie omdat mijn gegeven nu dit is:

Wat doe ik ertegen? Voordat ik doorhad waar ik in was gezogen ben ik, wat deze mensen zouden noemen, blue pil slikkend (Matrix referentie) maar door het leven ben gegaan. Daarnaast zijn alle bijwerkingen die de vaccin me brengt voor mij geen nadelen, het ergste scenario die eruit kan komen is voor mij als persoon geen probleem. The Great Reset (You will own nothing and you will be happy) komt als ik me erin lees eigenlijk mij als persoon goed uit en ik heb al helemaal niks als bezit. Ben ik er dan mee eens? Nee maar ik vind me ertegen vechten verspilde moeite, en het heeft me echt veel energie gekost hiervoor. Uiteindelijk moest ik achter komen dat enkele krantenkoppen die de afgelopen weken in de media terecht zijn gekomen dat ik daar gewoon deze corona periode gewoon een band mee heb gehad met de personen erachter. Dan had ik een aandeel gehad dat Hugo de Jonge nu een politiepost voor de deur heeft gehad, om een voorbeeld te noemen. En gelukkig kan ik van mezelf zeggen dat ik op tijd daar geen aandeel in heb gehad.

Nee. Ik ben het niet eens met het beleid maar de frustratie die nu wordt geuit bespaar ik mezelf. Ik voel me veel beter en veel meer rust erdoor.

Zeehond

Badass junkie
Ik kan dit alleen maar aanmoedigen!
Ik ook en hoop dat ze alles open gooien. Daar valt niet tegen te handhaven namelijk

Is het jullie opgevallen dat niemand het in de persconferentie meer heeft over de bescherming van de ouderen en zwakkeren in de samenleving?

Wat ik zo jammer en teleurstellend vind is dat ze niet gewoon toegeven dat de voorspellingen over besmettingen en ziekenhuis opnames niet zijn uitgekomen. Gewoon een fout toegeven.

Er wordt telkens gesproken over onze verantwoordelijkheid, maar hoe zit het met die van hen?
Tel eens op hoeveel bedrijven er dicht moeten blijven ten opzichte van het aantal mensen in het ziekenhuis: lijkt me interessante data.
Disproportioneel, dat is de uitkomst.

Big Dipper

Voor elk wat wils in deze post over de duur van natuurlijke immuniteit,
al blijft het pro vaccine.

Immuniteit duurt mogelijk jaren​

Een recente studie toonde aan dat mensen nog steeds natuurlijke immuniteit hebben tot 11 maanden nadat ze besmet waren. Een andere studie van juli 2020 wees uit dat bepaalde cellen van mensen die corona hadden vergelijkbaar zijn met die van mensen die ongeveer 20 jaar geleden ziek werden van SARS (een virus dat sterk lijkt op het virus dat corona veroorzaakt). Op basis van deze voorlopige gegevens denken sommige deskundigen dat de natuurlijke immuniteit tegen corona verschillende jaren zou kunnen duren.

Niet iedereen bouwt immuniteit op​

Het is ook mogelijk dat dit niet voor alle mensen geldt. Er is een recent onderzoek dat aantoont dat niet iedereen die ziek wordt van corona immuniteit opbouwt. In dit onderzoek werd 36% van de mensen niet immuun na herstel van het coronavirus. Dit betekent dat zij opnieuw ziek zouden kunnen worden door het virus.

Meer onderzoek​

Feit is dat we momenteel nog niet voldoende weten over de immuniteit na het krijgen van corona om goed vast te stellen hoe lang mensen daadwerkelijk beschermd zijn en waarom sommige mensen beter beschermd zijn dan anderen. De World Health Organization wil hier meer onderzoek naar doen. Zo moet er ook gekeken worden naar nieuwe corona varianten als Delta-plus en of je na besmetting en/of vaccinatie ook immuun bent voor deze varianten.

Moet ik nog een vaccin nemen als ik al corona heb gehad?

Het antwoord op deze vraag is vrij simpel, wetenschappers bevelen vaccinatie aan, ook bij mensen die al corona hebben gehad.

Verhoogde immuniteit​

Wanneer je besmet bent, genereer je een immuunrespons op het virus, hierdoor krijg je inderdaad immuniteit, net zoals bij het vaccin, maar ook net zoals bij het vaccin is die immuniteit niet perfect. Omdat niet iedereen (volledige) immuniteit krijgt door een infectie met corona, is het belangrijk om alsnog immuniteit op te bouwen met een vaccin. Hierdoor kun je toekomstige besmetting en het doorgeven van corona voorkomen.

Laatst bewerkt:

Big Dipper

Er wordt telkens gesproken over onze verantwoordelijkheid, maar hoe zit het met die van hen?
Tel eens op hoeveel bedrijven er dicht moeten blijven ten opzichte van het aantal mensen in het ziekenhuis: lijkt me interessante data.
Disproportioneel, dat is de uitkomst.

Minder faillisementen dan gemiddeld door de financiële steun.

Het moet ergens vandaan komen.
Maak je borst maar nat voor de toekomst.

Ik ben benieuwd wat er uit het debat, ontkoppeling minimumloon en AOW komt dinsdag?

Zeehond

Badass junkie
Het moet ergens vandaan komen.
Maak je borst maar nat voor de toekomst
Daar ben ik ook heel bang voor.
Ben zelf ondernemer en weet wat het is om met eigen geld en voor eigen risico te investeren in iets waar je zelf in gelooft.
In de politiek geven ze geen eigen geld uit, lopen ze niet dat risico zelf. Zij zijn slechts passanten, meestal visieloos. Verschuilen zich achter partij politiek of erger nog: eigen belang.
Het is gemeenschapsgeld van ons allemaal, soms vraag ik me af of iedereen zich dat beseft. En als het er niet is, ach, dan leggen ze de rekening gewoon neer bij een of twee volgende generaties.
En dat lezen onze kleinkinderen dan in de geschiedenis boekjes op school.
In de geschiedenis lees je dat fouten, grove fouten, zich telkens blijven herhalen.

Azarius vaporizers and accessories
Bovenaan