1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Het derde oog?

Discussie in 'Spiritualiteit' gestart door DeepBlue, 11 okt 2015.

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories
  1. DeepBlue

DeepBlue Newbie

Sinds een jaar à anderhalf jaar voel ik vooral wanneer ik stoned ben een drukkend gevoel tussen mijn wenkbrauwen, een zeer specifiek plekje. In het begin dat ik het voelde vond ik het vooral vervelend zo'n drukkend gevoel tussen mijn wenkbrauwen te hebben. Ik dacht dat het gewoon een onnozel bijverschijnsel was van mijn stonedheid.

Als ik erop terugkijk zie ik ook dat ik in deze periode enorm ben veranderd. Ook al kan dat door de leeftijd komen. Ik was net 18 destijds en dat is voor een mens een tijd dat het brein volop in ontwikkeling is wat ook je gedrag verandert. Ik ben in deze periode echt een boeddhistisch denker geworden. Mijn doel is om mijn geestelijke behoeftes optimaal te vervullen en mijn zintuiglijke behoeftes te verbannen. Het vervullen van zintuiglijke behoeftes dragen mijn inziens niet bij aan het worden van een gelukkig mens. Komen deze denkbeelden voort uit dat puntje tussen mijn wenkbrauwen?

Want wat is dat puntje nu eigenlijk? Na een tijd het dus te hebben genegeerd besloot ik toch maar mijn vrienden te vragen of ze het ooit hebben gevoeld; niemand herkende mijn gevoel. Daarop besloot ik op een zekere dag naar google te gaan en daar de zoekopdracht ''raar gevoel tussen wenkbrauwen'' in te typen. Na wat speurwerk kwam ik erachter dat het wel degelijk iets is. Wat ik denk is dat ik te maken heb met een chakra die erg actief. Klinkt zweverig hé? Ja, vind ik dus ook. Wat is dat eigenlijk, een chakra? WikiHow zegt dit over chakra's: ''Volgens de Hindoeïstische en boeddhistische tradities zijn chakra's energiecentra in ons lichaam die onze psychologische kwaliteiten bepalen. Men spreekt van zeven chakra's in totaal: vier in het bovenlichaam die gerelateerd zijn aan onze geestelijke vermogens, en drie in het onderlichaam die onze instinctieve gedragingen reguleren.''

Nu zijn alle bronnen die ik kan vinden op het gebied van dit thema nogal amateuristisch. Ze zijn vaak geschreven door een hobbyist die praat over helderziendheid alsof het een alledaagse zaak is. Nu ben ik een vrij spiritueel mens en ik sta open voor elk idee maar ik wil informatie die betrouwbaar is en altijd kritisch blijft.

Het chakra waar ik denk zoveel van te voelen is het zesde chakra. Ook wel het derde oog genoemd. Volgens WikiHow is dit de betekenis van het derde oog: Zoals de naam al suggereert heeft dit chakra met inzicht te maken. Als het goed stroomt kun je gebruik maken van helderziendheid en droom je veel en helder. Als het niet goed stroomt heb je de neiging om anderen voor jou te laten denken. Omdat je dan te veel op geloof leunt in plaats van op innerlijk weten voel je je vaak verward. Als het overactief is heb je de neiging om de hele dag in een droomwereld te leven. In extreme gevallen kunnen je lijden aan regelmatig dagdromen en zelfs hallucinaties.

Ik kan me wel vinden in deze bewoording van WikiHow. Ik heb inderdaad vaak het gevoel dat ik in een soort droomwereld leef. Maar dat kan ook weer kunnen komen door mijn stevige wietgebruik.

Het gevoel tussen mijn wenkbrauwen voelt op de een of andere manier toch erg belangrijk, misschien heb ik het wel erg belangrijk in mijn eigen gedachten gemaakt door wat ik er over las. Maar misschien ook niet. Ik weet het niet en ik wil er wel graag meer over weten. Is dit nu pure Astro TV onzin of is dit wel degelijk iets waar een weldenkend mens zich mee bezig kan houden? Is dat gevoel tussen de wenkbrauwen wel symbool voor het derde oog? Iemand schreef ooit op het internet: ''Als je het veel voelt dan krijg je in ieder geval veel informatie van buitenaf'' (okeee...) En zijn er misschien mensen hier die dit gevoel ook herkennen en daar iets over hebben te vertellen? Ik ben in ieder geval benieuwd!

Auraz vindt dit leuk.
  2. Mindless

Mindless DF Staff Medewerker Moderator Tripreporter

Ik hoor anders weleens vaker dat mensen een soort druk voelen op die plek tijdens het blowen, ook mensen die helemaal niets met spiritualiteit hebben. Zelf voel ik daar ook vaak een drukkend gevoel tijdens het blowen. Tussen de wenkbrauwen en net iets hoger dan dat. Dit komt precies overeen met de beschrijvingen hiervan. Het zou me niets verbazen dat die druk werkelijk duidt op een soort blokkade van energie, maar eerlijk gezegd hou ik me er niet echt mee bezig, ook al ben ik nogal spiritueel ingesteld.

Ik zou zogenaamde "betrouwbare informatie" hierover uit je hoofd zetten. Wat wil je hiermee? Zoals je zelf al quote:

:wink:

Edit: Toch een interessant filmpje hierover gevonden. Misschien dat dit je inspireert:

Auraz vindt dit leuk.
  3. ElvenSpice

ElvenSpice Bewuste gebruiker Tripreporter

Dit is ongeveer hoe ik er naar kijk:
    Chakra's zijn bepaalde gevoelens van energie die je mentaal en fysiek creëert, maar die ook weer direct beïnvloeden hoe je denkt en hoe je lichaam fysiek reageert. Met energie bedoel ik niet een echte kracht, maar net zoals je euforie als iets zo moeten beschrijven of angst ect.

Een voorbeeld wat ik hier nu mee bedoel is bijvoorbeeld, als mensen soms bang worden krijgen ze een gevoel in hun buik en voelen ze zich slap in hun benen. Dit totaal beeld van bang zijn is een energie die een zeer specifieke verdeling op het lichaam aanneemt. Door op bepaalde plekken dit te voelen krijg je het totaal beeld "bang zijn".
    Dit zijn meerdere chakra's met bepaalde niveau's die samen werken om een emotie of mentale toestand te activeren. Dit kan je reactie vermogen verhogen in kritieke toestanden of je juist erg relaxed maken als er weinig zorgen zijn. Dit kan er dus ook voor zorgen om nieuwe denkwijze te bedenken of juist oude sterk aan te nemen als dit voordeliger is voor de overleving.

Het is dus een fancy woord voor iets waar we niet echt een naam aan kunnen geven, maar het zullen vast geen magnetische velden ect zijn. Waar het interessant wordt is wanneer je zelf deze chakra's kan bepalen. Als je weet welk resultaat bepaalde chakra's in combinatie geven, dan kan je hier een voordeel uit halen en je in trance toestanden brengen wanneer je wil en dergelijke.
    De houding die je lichaam aanneemt bepaald dus ook hoe deze chakra's zijn uitgelijnd. We weten dat lichaamstaal belangrijk is, dit weerspiegelt je innerlijke en een andere postuur aannemen kan dus ook je denkwijze veranderen.

Meditatie maakt hier ook gebruik van, kleermakerszit bijvoorbeeld met een gestrekte rug en een bepaalde manier hoe je je handen houdt. Dit maximaliseert de houding hoe je chakra's uitgelijnd zijn en wekt dus een mentale toestand op die je in een trance kan brengen.

Om het nog beter te verduidelijk heb ik hier een foto van waar bepaalde gevoelens in je lichaam worden gevoeld, dit link ik aan chakra's:

4. Spiderman zijn is niks om je voor te schamen.

5. ElvenSpice

Hahaha :tearsofjoy: ^^

6. Mindless

:tearsofjoy: :tearsofjoy: Good one!

7. MeejheM

MeejheM Badass junkie

Al paracetamol of ibuprofen geprobeerd?

je klinkt niet zweverig genoeg om een derde oog te hebben. ik zou er niet te veel achter zoeken wat je vermoed dat je huisarts te melden heeft.

8. DeepBlue

DeepBlue Newbie

ElvenSpace en Mindless bedankt voor jullie bijdrage!

MeejheM, ik probeer het onderwerp hier juist niet te zweverig te maken. Zweverig in de zin van alle gevoelens die ik erbij krijg waar ik mee zit, hier niet vertel. De laatste weken voel ik namelijk constant een druk precies op de plek waar het derde oog zou schuilen. Dit geeft mij een veilig gevoel in mijn lichaam waardoor ik heel rustig ben. Zo rustig, dat ik elk moment van de dag mijn ogen kan sluiten en uren kan zitten zonder mij te verroeren en vervelen. Het is niet dat het een negatief iets in mijn leven, wat jij volgens mij denkt aangezien je over een Paracetamol of Ibuprofen spreekt. Nee, voor mij is het iets heel positief wat mij een dieper inzicht geeft van kennis en menselijkheid.

Ik ben niet op zoek naar een bevestiging van het derde oog of een handboek dat mij vertelt welke afslagen ik moet nemen om gelukkig te zijn. Ik ben op zoek naar mensen die hetzelfde voelen als ik. In mijn nabije omgeving vind ik ze namelijk niet. Mijn nabije omgeving is juist geen fan van mijn spirituele gevoelens. Mijn familie en vrienden houden niet van de ''zweverige'' praat. Mijn familie kan er zelfs boos om worden en mijn vrienden lachen er vaak om dat ik alles anders zie dan dat zij dat zien. Ik vind dat ook wel grappig soms maar ik heb het gevoel dat ik niet echt begrepen wordt. Voor mij; ik ben een sociaal mens en ben graag onder de mensen, maar ik vind dat steeds moeilijker aangezien ik mij niet helemaal kan uiten.

In mijn eerste post sprak ik inderdaad nog alsof ik het bestaan van het derde oog in twijfel trek: ''Is dit nu pure Astro Tv onzin of kan een weldenkend mens zich hier mee bezig houden?'' Ik doe dat om niet meteen te zweverig uit de hoek te komen. Voor mij is het geen vraag meer waar dat gevoel vandaan komt.

Ik zit in een moeilijke maar leerzame periode in mijn leven. Ouder worden is moeilijk. Als kleine jongen verwacht je dat het leven gemakkelijk is en zie je het bewustzijn als iets vanzelfsprekend. Maar ouder worden is steeds meer de complexiteit en eenzaamheid van het bewustzijn inzien. Het bewustzijn roept zoveel vragen op die ik (nog) niet kan beantwoorden. Daarentegen is het bewustzijn wel een sprookje.

Iets wat ik ook totaal niet begrijp is dat er zoveel mensen die zich niet ontfermen over het bewustzijn. Het bewustzijn is alles wat wij hebben. Het gaat aan elke waarneming en daad vooraf. Bewustzijn is het idee van leven.

Ik zit gewoon met veel vragen die ik denk ik door mijn jeugdige leeftijd totaal niet kan beantwoorden. De laatste weken heb ik die vragen wat losgelaten en besloten dat antwoorden misschien vanzelf komen en als ze dat niet doen er nu eenmaal niet zijn (voor mij). Ik voel me veel vrijer in mijn gedachten hierdoor, wat een zegen is.

9. Mindless

Trek je niet teveel aan van mensen die je zweverig vinden DeepBlue. Als je echt fundamenteel anders (meer gericht op het bewustzijn) tegen het leven aan gaat kijken, is dat gewoon iets waar je tegenaan gaat lopen. Mensen zullen het niet begrijpen en wíllen het vooral niet begrijpen en dat is hun goed recht. Hier op het forum is echter net dit mooie subforum over het bewustzijn geopend en daar zitten toch zeker een aantal mensen die je beter zullen begrijpen of er in ieder geval meer voor open zullen staan dan de gemiddelde mens, dus welkom hier. :)

10. DeepBlue

DeepBlue Newbie

Ja daar heb je helemaal gelijk Mindless. Het is het niet waard om mij druk te maken om die mensen. Een subforum over het bewustzijn is prachtig. Het is fascinerend om erover na te denken. Bedankt voor het warme welkom!

11. ElvenSpice

DeepBlue, houdt je vooral niet in hoor de meeste mensen in dit sub-forum interesseren zich wel voor het bewustzijn en alle filosofische gedachten hier omheen en de mensen die het te zweverig vinden klikken het gewoon weg. Ik vind zelf ook dat er te weinig bewust wordt nagedacht over het bewustzijn, leuke zin :grin:.
    Het idee van je bewustzijn ervaren vanuit een ander perspectief is ook niet voor de meeste mensen van zelf sprekend. Vergelijk het maar met een vis die niet weet dat hij in water zwemt, zodra die eruit is gesprongen (door middel van psychedelica of meditatie) en heeft gezien wat bewustzijn inhoudt, worden de meeste zweverige praat duidelijk. Je kan je ervaring met andere delen die ook soortgelijke dingen meemaken en de meeste kunnen dit ook in perspectief bij hun zelf zetten.

Ik denk dat elk persoon inzichten over fascinerend en raar tegelijkertijd het bewustzijn is als ze een echte psychedelische ervaring heeft gehad. Niet zo zeer dat meditatie dit niet kan bereiken, maar deze weg is zeer moeizaam en meer dan 90% heeft het geduld niet om diepe transtoestanden te bereiken. Zelf vraag ik me dan ook vaak af waarom veel mensen die psychedelica hebben gedaan dit vaak toch nog niks zegt. Zelf hem ik gemerkt dat je de echte psychedelische ervaring het beste kan bereiken door alleen te trippen, of redelijk grote dosis en minimale input van buitenaf. Dit zijn de momenten dat je tot het diepste van je innerlijke psyche kan komen en echt kan ervaren hoe anders je naar bewustzijn kan kijken. Des te groter je perspectief verandert in een toestand, des te meer je begint te begrijpen wat het bewustzijn echt inhoudt, je kan het relateren.

Waarom is alleen trippen het beste zonder afleiding van buiten af?
    Als je ooit hebt geprobeerd te mediteren, dan weet je dat je niet in een diepe trance zal komen als iemand je om de 5 minuten aantikt en dingen aan je gaat vragen of een reactie verwacht.

Het is wel belangrijk om een balans te vinden tussen het onderzoeken van je bewustzijn (of het willen weten naar meer) en content zijn in het nu en je er bij neer leggen.

Wat voor inzichten heb je al gehad als ik mag vragen in jou opzicht?

12. DeepBlue

DeepBlue Newbie

Een mooie vergelijking ElvenSpice, die van de vis. Het is inderdaad waar dat men wanneer hij uit zijn normale bewustzijn ''springt'' pas echt bewust wordt van het bewustzijn. Ik denk dat veel mensen kiezen om deze ervaring te negeren doordat het veel onzekerheid en worsteling met zich mee brengt. Tenminste voor mij wel. Alles wat normaal is, wordt ineens abnormaal.

Zelf ben ik niet heel ervaren met psychedelische middelen. Ik heb één keer salvia gerookt. Een handvol keer truffels gedaan. Truffels konden mij in groepen nooit bekoren. Het geeft mij totaal geen sociaal gevoel waardoor het me ook niet echt lukt om rekening te houden met andere. Anderen hebben daar volgens mij ook last van en dat vind ik dan ook vervelend. De laatste keer dat ik het deed ging ik dan ook alleen de truffeltrip in. Dit beviel mij veel beter, als ik het gevoel had om op te staan en een wandeling van een uur te maken kon dit gewoon. Bovendien gaat je trip inderdaad dieper. Er is niemand die je stoort waardoor je echt diep kan nadenken. Ook salvia, wat bekend staat als een zeer heftige ervaring heeft mij wel een dieper idee van bewustzijn gegeven.

Maar één ervaring heeft mijn wereld op zijn kop gezet. Een aantal weken geleden mdma puur gelikt. Ik ging vrij hard en nam een ballon. Niet zo'n ballonnetje uit een patroon. Nee, uit zo'n mega fles. En dit was ook een mega ballon. Ik ging rustig zitten, begin te blazen en voel mijn bewustzijn zoals gewoonlijk naar de achtergrond verdwijnen, de muziek begint te vervormen. Maar deze keer is niet gewoonlijk merk ik als ik weer 'wakker' word. Ik ben namelijk wel een paar minuten doorgegaan met het blazen op de ballon zonder dat ik dit wist. Een vriend van me vertelde dit. Met mijn ogen open, nergens op reagerend aan het blazen op die ballon. Waar mijn bewustzijn was? Ergens op een plek waar het nog nooit geweest was. Ik zag mijn hele leven voorbij flitsen. Het leek ook of mijn bewustzijn zich in een heel andere omgeving dan de aarde bevond. Niet in een plek met massa, maar slechts met bewustzijn. Op die plek werd mij duidelijk dat alles wat mijn leven is, een leugen was, een herhaling van wat zich al miljoenen keren heeft afgespeeld en dat ik na dit leven er weer vanaf voor af aan in stap. Tekenend hiervoor is een muziekje wat ik hoorde. Dat muziekje wat een beetje leek op een sterretje die je afschiet bij Mario Kart. Dit muziekje had ik in mijn leven hier nog nooit gehoord maar in mijn space voelde het alsof ik het al miljoenen keren, oneindige keren had gehoord. En elke keer betekende het hetzelfde: het terugkeren naar aarde. Hierna heb ik 30 minuten niet bewogen, in shock door wat ik zojuist had meegemaakt.

Nu weet ik ergens wel dat ik door deze stoffen een hele diepe ervaring heb meegemaakt. Dit heeft me ook echt doen beseffen dat het bewustzijn heel relatief is en slechts te verbinden valt met de staat van de hersenen. Dit zegt mijn verstand. Daarentegen zegt mijn gevoel iets anders. Ik heb nog steeds het gevoel alsof ik niet helemaal zeker weet dat mijn leven geen grote mindfuck is. Het is een zware ervaring die moeilijk te verwerken is. Het laat werkelijk alle maar dan ook alle gevestigde ideeën van leven op aarde zijn waarheid verliezen en zelfs mogelijk een leugen laten blijken.

Ik heb voor dat ik deze ervaring meemaakte een aantal boeken gelezen over bewustzijn. Een daarvan was het boek van Pim Lommel over de Bijna-dood-ervaring. Het leek verdacht veel op wat ik meemaakte maar dan in kunstmatige vorm. Iets wat al deze mensen gemeen hadden, was dat het een zware ervaring voor ze was. Zo een immense dreun op het bewustzijn. Voor mij ook het geval. Het is zaak dat ik mij niet verlies in de gedachtes van een andere bewustzijnsvorm. Ik moet hier toch verder komen en besef dat die ervaring waarschijnlijk niets anders is dan een samenloop van omstandigheden in de hersenen.

Heb jij ook ooit zo iets meegemaakt Elvenspice?

Klopt helemaal. Het is maar de vraag hoeveel waarheden je nu echt wilt weten, zeker als ze er eigenlijk niet zijn.

13. ElvenSpice

Ja ik heb een soort gelijke ervaring gehad met truffels al een paar jaar geleden. Tijdens die trip was ik zo ver weg van de normale conventionele wereld zoals we hem kennen. Ik had al eerder getript op truffels voor deze ervaring en deze keer de zelfde hoeveelheid genomen, maar wel bijna niks gegeten die dag. Het was met een paar vrienden en de trip begon zoals normaal met de belly laughs en vervorming van zintuiglijke waarneming. Er was een cruciaal omslag punt waar mijn trip een totaal andere vorm aannam, dit was toen de vriendengroep zich opsplitsten.

Sommige gingen ergens anders naartoe en andere bleven waar we waren, op dat moment kon ik niet kiezen en vond ik het enorm jammer. Tijd vertraagt en met de gedachten dat ze pas over een oneindigheid terug zouden komen zonk ik steeds dieper weg in m'n eigen bewustzijn. Ik versmolt met de omgeving en zag de tijd om mij heen als een timelapse voorbij vliegen. Alle seizoenen kwamen voorbij, mensen liepen langs, uiteindelijk heb ik oneindigheid meegemaakt en het einde der tijden. Opeens was er niks meer, een totale zwarte void. Langzaam werd mijn bewustzijn zich bewust van een ying-en-yang achte energie vorm die met zichzelf een dans voerde. De ying en yang entiteiten wisten niet wie wie was, ik was de bewuste waarnemer die dat tot een realiteit omzetten door te kiezen dat de ene bijvoorbeeld de positieve vorm was en de andere de negatieve vorm. Steeds meer van deze ying-en-yang entiteiten kwamen in in bewustzijn en vormde als het ware de pixels van de realiteit zoals we hem nu zien. En zap, ik was weer terug.

Ik wist totaal niet hoe lang ik weg was geweest en begon me zorgen te maken hoe lang ik nu van thuis weg was geweest, had ik wel afgesproken met m'n ouders dat ik zo lang wegbleef?
    Het moment direct na dat ik terug kwam was erg hectisch, mijn totale ego moest zich opnieuw vormen en ik moest me heroriënteren in ruimte-tijd (wie ben ik, waar ben ik en wat is er aan de hand?). Later heb ik er nog op terug gekeken en het was inderdaad een levensveranderende ervaring. Het heeft me ook erg aan het denken gezet, maar uiteindelijk kwam ik tot de conclusie dat we gewoon van het nu moeten genieten, voel de sensaties, kijk hoe de gekke mensheid zich ontwikkeld en probeer elk moment van blijdschap of inspiratie te delen.
    Een sterke gedachten die ook voort komt uit z'n ervaring is dat jij de bewuste persoon schepper bent van jou realiteit. Probeer deze ook zo mooi mogelijk in te richten met dingen waar je van houdt of de interesse die het leven een stukje mooier maken. :wink:

14. Auraz

Auraz Belezen gebruiker

Deze bericht alleen om mijn ervaring te delen, ik heb het weleens meegemaakt dat ik sochtends wakker werd op mijn rechterzij, mijn ogen opendeed en mijn slaapkamer zag zoals ik dat normaal zie, maar dan anders. Alles was in felle kleuren en glinsterde onwijs. Wanneer ik mijn ogen draaide zag ik dus ook gewoon dat andere delen van de slaapkamer zo glinsterde, totdat ik echt mijn ogen open deed. Van drugs in deze periode was er geen sprake. Ik ben er ook 99% zeker van dat dit geen droom is geweest omdat ik zeer vaak droom en het gevoel heb dit te kunnen onderscheiden. Op dat moment was ik ervan geschrokken en ben wat dingetjes gaan googlen. Of dit een 3e oog is geweest, toch een droom of misschien wat anders, daar zal ik helaas niet achterkomen.

Dit is tevens mijn 1e post in het spirituele gedeelte van DF. Ik vind het een zeer interessant onderwerp en geloof wat dat betreft ook in bepaalde dingen.

15. nietjansen

nietjansen Newbie

Ja ja iedereen heeft een derde oog.
    Dit is geen geheim.
    Wij noemen het het AJNA chakra.
    Maar omdat niemand mij begrijpt noem ik het gewoon आज्ञा.
    Nou, आज्ञा is bijzonder.
    Want iedereen heeft आज्ञा.
    Maar weinigen benutten आज्ञा.

Inderdaad. Als je आज्ञा, geopend wordt.
    Dan voel je tintelingen tussen je wenkbrauwen.
    En uiteindelijk zal je gezichtsveld paars kleuren.

Maak je geen zorgen je wordt niet kleurenblind.
    Het is tijdelijk.
    En zo niet, ga naar je dokter.
    Het duurt meestal niet langer dan één dag.
    Duurt het langer dan één dag... overweeg om naar de dokter te gaan...
    Bij een week, zeker weten naar de dokter.
    Anders... gefeliciteerd, je bent nu semi-helderziend.

Klinkt allemaal vet cool en kleurrijk, maar wat is het आज्ञा?
    Waarom opent het आज्ञा zich op dit moment in het leven en waarom wist ik van te voren niet eens dat ik een आज्ञा had?
    Ik ga dit nu uitleggen aan jou.

Je आज्ञा opent zich omdat je klaar bent voor extreme spirituele ervaringen, zonder drugs of dergelijke.
    Je lichaam verteld je dat je klaar bent om het spirituele te ervaren.
    En of je het nu wilt of niet, je आज्ञा is geopend.
    En nu ga ik spirituele dingen opschrijven waar je misschien wat aan hebt.

Het आज्ञा is het oog dat zich opent wanneer jij je ogen sluit.
    Al zie jij niet, zie jij nog steeds.
    Sluit de ogen en neem je omgeving blind waar.
    Doe het, zie paars. Maar vermijdt de rode driehoek ALTIJD.

Oh, dromen zul je ook krijgen.
    En je zult vreemde dingen ervaren.
    Maar wat er ook gebeurd, onthoud dit.
    Alles wat je meemaakt heeft met jouzelf te maken.

Het duurt wellicht lang op dit moment om in meditatieve toestand te raken.
    maar met de jaren zal dit nog geen seconde duren.
    Want je आज्ञा wordt sterker met de tijd, en ziet alles dat je eerst niet zag.
    En je zal je doodschrikken, maar dat hoort er ook bij.

En je denkt van nou ja, misschien is het drugs ofzo.
    Die tintelingen in het midden van mijn wenkbrauwen...
    is het hersenweefsel dat afsterft?
    Nee natuurlijk niet man gek anders was iedereen dood lol.
    ...
    Maak je geen zorgen.

Wat betekend de आज्ञा?
    आज्ञा is een zegen.
    आज्ञा is een teken.
    आज्ञा is spiritueel.
    Maar आज्ञा is ook devotie.
    आज्ञा is opoffering.
    आज्ञा is verdriet, schaamte, pijn en leed.
    आज्ञा is openbaring, toewijding, ongeloof.
    आज्ञा is geloof, onderzoek en meditatie.
    Maar luister.
    आज्ञा is niet altijd de waarheid.
    आज्ञा kan een illusie zijn.
    आज्ञा is deel van jou.
    En het is misschien een beetje laat.
    Maar आज्ञा is pas echt nuttig als je ook सहस्रार hebt.
    ...
    ...
    ...
    Ja... je hebt het goed gehoord.
    Zonder सहस्रार is het आज्ञा zeer uniek.
    Willekeurig.
    Onbeheerst...
    Dus doe ook onderzoek naar सहस्रार.

UndercoverGirl27 vindt dit leuk.
Laden...