Het grote "Ik sport" topic

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories

*.exe2.0

Bewuste gebruiker
Hoi

Dit topic is bedoeld om te vertellen of je sport, welke sport(en) je beoefent. Of beoefent hebt. Wil gaan beoefenen.
Welke voor- en nadelen ervaar je, hoe goed ben je, wat is je ambitie. Of heb je nieuwe gear aangeschaft? Aan welke wedstrijden doe je mee?
Etc. etc. etc.

=============================================================================

Ik trap 'em af.

Vroeger was ik a-sportief
Half 20 ongeveer beetje gaan fitnessen. En na een tijdje gestopt, teveel blowen en slecht leven.

Toen vanaf 30jr ongeveer gaan hardlopen, heel soms baantjes zwemmen.
Ik voelde al snel de meerwaarde en was ergens verbaasd over het effect en snapte toen wat er zo leuk aan is.
Je fitter voelen, soepeler zijn, doorzetten, doelen stellen en behalen.

Later gestopt met lopen en fitness weer opgepakt wat al snel ontaardde in krachttraining (KT)
Ik zag namelijk geen resultaat van de fitness dus Google geraadpleegd en zag dat je moest eten en hoe je moest trainen.
Paar jaar gedaan, altijd met veel plezier en weinig blessures.

Toen een stop vanwege de komst van de kinderen (ook een sport, ultra sport eigenlijk).
Meditatiecursus gedaan, veel aan gehad en daar vanuit yoga opgepakt

Toen weer gaan hardlopen een paar jaar geleden en dat is nu triatlon geworden. Toevallig geïnspireerd door Rich Roll via vegan YT video's.
Ik doe een zwemcursus bij knzb, Racefiets gekocht ook. Heel vet.
Kan je van alles trainen, ook in combinatie zoals stukfietsen en nog een stukje rennen dr achteraan bv.

Ganggang💯

Badass junkie
Ik heb mijn hele jeugd tot m'n 22e gebasketbald. Vanaf m'n 17e op nationaal niveau. Daar hoorde ook krachttraining en core stability bij ter ondersteuning. En helaas ook veel conditie training. Was altijd m'n minst favoriete onderdeel.

Heb ook wel vaak hardgelopen in die periode, om fit te blijven.

Toen ik moest stoppen met basketbal vanwege knie blessures ben ik eigen met alle sport gestopt en heb ik drugs ontdekt. En dat is wel uit de hand gelopen.

Gelukkig bewandel ik nu weer het goede pad en doe ik veel krachttraining, wielrennen en basketbal.

joetsie

Bewuste gebruiker
Nou...ik ben nooit een sporter geweest.Maar mijn zus wel!Die ging op judo nou ik ook....voor een blauwe maandag.Maar zwemmen vind ik heerlijk en fietsen .Maar op mijn eigen wijze dan

Syl

Badass junkie
In 2006 heel fanatiek gaan fitnissen.
Ging elke dag, was echt zwaar verslaafd.
Gebruikte destijds stack2, waarvan ik niet wist dat het gevaarlijk was. (ja naief je vrienden geloven).
Viel in 6 mnd tijd 15 kilo af.
Lang kon ik er niet van genieten want na 3 mnd ernstig ziek thuis werd ik week opgenomen in ziekenhuis.
Ik had een bacterie in mijn darm.
Toen ik uit het ziekenhuis kwam zat ik weer aan mijn oude gewicht.

Toen mijn relatie over was ben ik het opnieuw gaan oppakken in 2016.
Ik leerde mezelf thuis op een hardloopband hardlopen en ging 3 x in de week fitnissen.
Ik kreeg shin splint en een scheenbeenvliesontsteking dus moest weer stoppen met sporten.
Heb voor mijn scheenbeen in 2018 3 mnd revalidatie gehad.

Ook had ik al jaar of 10 last van mijn si-gewricht.
Ik heb nu stuk of 6 x fysio gehad, bindweefselmassages en spieren los gemasseerd.
Ik voel me heel ander mens!!.

Sinds die fysio zo goed aan sloeg, ben ik het fitnissen gelijk weer gaan oppakken.
Ik train nu 3 x in de week krachttraining en tussendoor doe ik cardio en loop ik veel.
Ik merk echt vooruit gang en mezelf steeds fitter worden.
Vind het super om te doen en het helpt enorm goed tegen mijn depressie.
Doordat ik niet meer speedverslaafd ben ben ik 5 kilo aangekomen.
Ik kreeg duloxetine ad en kwam daar ook nog eens flink van aan.
Heb nu andere ad en beweeg dagelijks genoeg en ben nu 4 kilo kwijt.

De krachttraining en het fitter worden geven mij ook meer zelfvertrouwen.
De angst voor mijn ex is wel iets afgenomen.
Dus ik ga zeer zeker op deze voet verder want ik zie alleen maar positieve resultaten 💪😊👊

Spyro

Badass junkie
In 2006 heel fanatiek gaan fitnissen.
Ging elke dag, was echt zwaar verslaafd.
Gebruikte destijds stack2, waarvan ik niet wist dat het gevaarlijk was. (ja naief je vrienden geloven).
Viel in 6 mnd tijd 15 kilo af.
Lang kon ik er niet van genieten want na 3 mnd ernstig ziek thuis werd ik week opgenomen in ziekenhuis.
Ik had een bacterie in mijn darm.
Toen ik uit het ziekenhuis kwam zat ik weer aan mijn oude gewicht.

Toen mijn relatie over was ben ik het opnieuw gaan oppakken in 2016.
Ik leerde mezelf thuis op eem hardloopbank hardlopen en ging 3 x in de week fitnissen.
Ik kreeg shin splint en een scheenbeenvliesontsteking dus moest weer stoppen met sporten.
Heb voor mijn scheenbeen in 2018 3 mnd revalidatie gehad.

Ook had ik al jaar of 10 last van mijn si-gewricht.
Ik heb nu stuk of 6 x fysio gehad, bindweefselmassages en spieren los gemasseerd.
Ik voel me heel ander mens!!.

Sinds die fysio zo goed aan sloeg, ben ik het fitnissen gelijk weer gaan oppakken.
Ik train nu 3 x in de week krachttraining en tussendoor doe ik cardio en loop ik veel.
Ik merk echt vooruit gang en mezelf steeds fitter worden.
Vind het super om te doen en het helpt enorm goed tegen mijn depressie.
Doordat ik niet meer speedverslaafd ben ben ik 5 kilo aangekomen.
Ik kreeg duloxetine ad en kwam daar ook nog eens flink van aan.
Heb nu andere ad en beweeg dagelijks genoeg en ben nu 4 kilo kwijt.

De krachttraining en het fitter worden geven mij ook meer zelfvertrouwen.
De angst voor mijn ex is wel iets afgenomen.
Dus ik ga zeer zeker op deze voet verder want ik zie alleen maar positieve resultaten 💪😊👊
Top vrouw. ❤

• Love
Waarderingen: Syl

HierEnDaarEenFuifje

Belezen gebruiker
Mijn leven met sport is een beetje overhoop. Voetbal op redelijk hoog niveau gedaan, vervolgens tennis ook (nog steeds maar rustiger aan).
In 2017 gestart met afvallen en zo'n 35kg afgevallen. Tijd slecht in mijn vel gezeten en wat gedoe gehad en laten we zeggen dat ik weer opnieuw kan beginnen :).

Ik weet precies hoe het moet, maar het lukt me niet meer om erin te komen...

• Like
Waarderingen: Syl

Syl

Badass junkie
Mijn leven met sport is een beetje overhoop. Voetbal op redelijk hoog niveau gedaan, vervolgens tennis ook (nog steeds maar rustiger aan).
In 2017 gestart met afvallen en zo'n 35kg afgevallen. Tijd slecht in mijn vel gezeten en wat gedoe gehad en laten we zeggen dat ik weer opnieuw kan beginnen :).

Wauw 35 kg...!!!
Dat is een knappe prestratie..! 👌👌

Ganggang💯

Badass junkie

Als je eenmaal zwaarder bent geweest, afgevallen bent en nu weer zwaarder bent dan is het moeilijker dan de eerste keer afvallen.

Je cellen onthouden namelijk dat je ooit zo zwaar bent geweest en je lichaam gaat extra hard werken om zsm aan te komen..

HierEnDaarEenFuifje

Belezen gebruiker
Als je eenmaal zwaarder bent geweest, afgevallen bent en nu weer zwaarder bent dan is het moeilijker dan de eerste keer afvallen.

Je cellen onthouden namelijk dat je ooit zo zwaar bent geweest en je lichaam gaat extra hard werken om zsm aan te komen..
Klopt, het is hard, maar helaas de harde waarheid.
Voorheen kon ik me moeiteloos aan mijn voeding en sport houden, maar op één of andere manier is het nu mentaal een stuk zwaarder ook. Komt vooral ook uit de onvrede die er nu weer is denk ik.

Ganggang💯

Badass junkie
Klopt, het is hard, maar helaas de harde waarheid.
Voorheen kon ik me moeiteloos aan mijn voeding en sport houden, maar op één of andere manier is het nu mentaal een stuk zwaarder ook. Komt vooral ook uit de onvrede die er nu weer is denk ik.
Poeh ja, mentale staat van zijn is zeker van invloed. Merk het zelf ook, kies veel sneller voor iets ongezonds.

Ben ook voor het eerst sinds jaren weer onder de 95 kg en dat kostte ook aardig wat moeite..

HierEnDaarEenFuifje

Belezen gebruiker
Poeh ja, mentale staat van zijn is zeker van invloed. Merk het zelf ook, kies veel sneller voor iets ongezonds.

Ben ook voor het eerst sinds jaren weer onder de 95 kg en dat kostte ook aardig wat moeite..
Misschien moet ik voor mijzelf zoals mensen hier afkick bijhouden, maar eens een topic voor afvallen starten. Kleine stok achter de deur en ik heb genoeg kennis opgebouwd op mensen te kunnen helpen die mee willen doen. Eens even over nadenken...

Rivalrie

Badass junkie
Ik was ooit begonnen met voetbal. Heb in verschillende fun teams gezeten als ook in selectie elftallen. Tussendoor nog een jaartje op judo gezeten. Na het winnen van zilver op een groot toernooi gestopt. Ik zag geen uitdaging in deze sport. Ik won met mijn gele slip van jongens met een blauwe en groene band.

Na voetbal en judo op boogschieten gezeten. Hier jeugdkampioen geworden bij buiten schieten (zonder vizier).

Na boogschieten gestopt met sport. Paar jaar later toen ik 17 was naar de landmacht gegaan. In 4 maanden tijd nam mijn spierkracht toe met 40%. In de eerste week rende ik in 12 minuten 2400 meter. Na 5 of 6 maanden rende ik 3600 meter in 12 minuten.

Na de landmacht een tijdje niet gesport. Wel mee gedaan met mudmaster (6km 12km) en strong viking (13km). Ook regelmatig gaan snowboarden.

Door hoge werkdruk weer op een sport gegaan. Dit keer karate. Een jaar later weer op voetbal gegaan naast karate. Dit gaf helaas teveel blessures en ben hierdoor gestopt met alle sport.

Nu sportloos. Probeer hardlopen weer wat op te pakken maar dit lukt niet elke week.

HappyUser

Bewuste gebruiker
Leuk topic, ik sport sinds 5 weken nu en dan vooral thuis en dan vooral oefeningen van de Fitbit en YouTube. Paar jaar geleden fanatiek hardgelopen en wil dat graag weer oppakken, maar uit angst om weer veel af te vallen durf ik dat niet zo.
Dus ik pak nu eerst m’n spieren aan en soms klein beetje cardio erbij, misschien in januari dan beginnen met hardlopen. Sport nu 3/4x keer in de week
Mentaal gaat het hier super goed, mede ook omdat ik al 5 weken geen drugs heb aangeraakt. Ben nu aan het afkicken van de redbull en dat is ook echt lastig. Maar het gaat vast lukken

Heb jaren geleden van m’n 6e tot 17e paardgereden, maar ben de interesse in paarden verloren dus dat is voorbij. Ik heb ook nog op turnen en trampoline springen gezeten, maar ivm gescheurde nekspieren daar niet mee door gegaan

Laatst bewerkt:

Zinnentuimel

Belezen gebruiker
Vier jaar geleden ben ik begonnen met fitnessen. Dat begon me na een half jaartje wel een beetje te vervelen omdat ik een doel miste en toen kwam ik via social media achter de sport powerliften. Hierbij gaat het om zoveel mogelijk gewicht tillen in de drie onderdelen: squat, bench press en deadlift. In 2017 deed ik toen mijn eerste wedstrijd en dat smaakte naar meer.

Ik maakte snel progressie en drie maanden na mijn eerste wedstrijd deed ik al mijn eerste internationale wedstrijd. Inmiddels drie NK’s, twee EK’s en één WK verder. Heel gaaf en stiekem best een beetje trots op natuurlijk.

Jammer genoeg zijn alle wedstrijden dit jaar geannuleerd vanwege corona. Ik zou eigenlijk dit jaar ook weer meedoen aan NK, EK en WK. Ik hoop dat de situatie snel weer normaal wordt, want ik mis wel een doel om naartoe te werken. Ook is het fijn om een wedstrijd in het vooruitzicht te hebben, omdat mij dit helpt om beter op mijn voeding te letten, waardoor ik mijzelf ook beter en energieker voel.

Laatst bewerkt:

Purplext

Bewuste gebruiker
Ik had als kind weinig met sport. Gym op school was sport voor mij en daar had ik een hekel aan.
Ik heb in die tijd jazzballet gedaan en tennis, puur omdat vrienden dat deden.
Dus tot m'n 30e ongeveer niet echt iets aan sport gedaan.

Laatste jaren ben ik van alles gaan doen; het begon met wandelen en fietsen, toen in een sportschool groepslessen essentrics, yoga, pilates. Ik kwam erachter dat ik daar best wel aanleg voor had, maar de kracht miste. Zodoende ging ik m'n spieren versterken thuis met gewichten.

De uitdaging van beter worden en het effect van me beter voelen na bewegen triggerde een militair schema van kracht, conditie en lenigheidsbeoefening.

Ik haalde alle schema's met gemak en kon kilometers rennen, vele kilo's tillen en m'n been in m'n nek leggen. Toen was de uitdaging wel weg en nu beweeg ik puur voor tijdsverdrijf en omdat ik het lekker vind om te sporten.

Ik zou willen zeggen dat ik het ook voor m'n gezondheid doe, maar dat zou hypocriet zijn gezien ik rook en geregeld wat mn neus in schuif. Het sporten is misschien een tegenwicht voor mijn zondes waardoor ik toch een soort van in balans blijf.

Ganggang💯

Badass junkie
Ik had als kind weinig met sport. Gym op school was sport voor mij en daar had ik een hekel aan.
Ik heb in die tijd jazzballet gedaan en tennis, puur omdat vrienden dat deden.
Dus tot m'n 30e ongeveer niet echt iets aan sport gedaan.

Laatste jaren ben ik van alles gaan doen; het begon met wandelen en fietsen, toen in een sportschool groepslessen essentrics, yoga, pilates. Ik kwam erachter dat ik daar best wel aanleg voor had, maar de kracht miste. Zodoende ging ik m'n spieren versterken thuis met gewichten.

De uitdaging van beter worden en het effect van me beter voelen na bewegen triggerde een militair schema van kracht, conditie en lenigheidsbeoefening.

Ik haalde alle schema's met gemak en kon kilometers rennen, vele kilo's tillen en m'n been in m'n nek leggen. Toen was de uitdaging wel weg en nu beweeg ik puur voor tijdsverdrijf en omdat ik het lekker vind om te sporten.

Ik zou willen zeggen dat ik het ook voor m'n gezondheid doe, maar dat zou hypocriet zijn gezien ik rook en geregeld wat mn neus in schuif. Het sporten is misschien een tegenwicht voor mijn zondes waardoor ik toch een soort van in balans blijf.
Wat voor militair schema is dat precies?

Ganggang💯

Badass junkie
Volgens mij neemt bij lenigheid de kans op blessures toe. Ik zat zelf bij de infanterie en wij deden niets mrt lenigheid. Eigenlijk vooral kracht en conditietraining.
Juist door o.a. stretching en yoga creëer je juist meer kracht en herstel je sneller. En je krijgt meer controle over je kracht.

Poederpret

Experimenterende gebruiker
Ik doe zelf veel krachttraining, doe het al zo'n 3.5 jaar ondertussen. Ben nu ook bezig met een voedingsschema en moet zeggen dat dat echt goed werkt tot nu toe.

Rivalrie

Badass junkie
Net mijn gewichten weer eens gepakt sinds lang tijd. 13.5kg gaat mij iets te makkelijk af maar ze kunnen niet zwaarder.

Met hoeveel trainen jullie?

HierEnDaarEenFuifje

Belezen gebruiker
Net mijn gewichten weer eens gepakt sinds lang tijd. 13.5kg gaat mij iets te makkelijk af maar ze kunnen niet zwaarder.

Met hoeveel trainen jullie?
Ligt er volledig aan welke oefening je doet, dus welke doe je?
Buiten dat is vergelijken nooit handig, want hangt volledig af van leeftijd, ervaring in sportschool, of je een goeie dag hebt of niet enz..

HierEnDaarEenFuifje

Belezen gebruiker
Ik doe deze oefening meestal als laatste van de biceps oefeningen, dus ik zit meestal tussen de 10-14 kg afhankelijk van uit hoeveel soep mijn armen bestaan haha

Azarius vaporizers and accessories