Het grote Kratom topic

Droomreiziger

Experimenterende gebruiker
Ik ben van plan om voor de eerste keer Kratom te gebruiken. Ik heb de testkit gekocht bij een vendor en wil de groene strain proberen. Hoeveel gram zou ik proberen? En is het poeder mengen met warme chocomelk en opdrinken een goede methode?

Σανσα

DF-koning
Ik ben van plan om voor de eerste keer Kratom te gebruiken. Ik heb de testkist gekocht bij een vendor en wil de groene strain proberen. Hoeveel gram zou ik proberen? En is het poeder mengen met warme chocomelk en opdrinken een goede methode?
Begin eens met twee gram. Mengen door een warme drank met een zoetige smaak geniet de voorkeur daar het niet goed oplost en niet lekker smaakt.

L

Lid 153090

Gast
Ik ben van plan om voor de eerste keer Kratom te gebruiken. Ik heb de testkit gekocht bij een vendor en wil de groene strain proberen. Hoeveel gram zou ik proberen? En is het poeder mengen met warme chocomelk en opdrinken een goede methode?
Houd er wel rekening mee dat de groene vein het minst uitgesproken effect geeft - het zit zowat tussen rood en wit in. Als je een uitgesproken voorkeur hebt voor ofwel downers zou ik de Red vein nemen of als je een uitgesproken voorkeur hebt voor stims zou ik de witte nerf kiezen.

Ieder persoon reageert natuurlijk anders op een middel maar persoonlijk heb ik nooit veel aan de groene vein gehad. Ik heb een uitgesproken voorkeur voor stims en ik heb ervaring met zowat alle drugs (veel rc's niet inbegrepen) ook Crystal Meth en daarom waren mijn verwachtingen van Kratom de 1ste x laag; mijn eerste x was Maeng Da witte vein en man ik was in de wolken; ik was echt gestimd en voelde me lekker, het was avond en voor de kick was ik moe en half aan het indommelen maar eens het effect nam was ik whole over the place.

Ondanks mijn uitgesproken voorkeur voor stims heb ik met Kratom een voorkeur voor red vein ontwikkelt; het gaf me een eufore roes en maakte me heel kalm en ik kon slapen zonder ook maar 1 benzo.

Sebas-

Belezen gebruiker
Ik open ff een oud topic hoor excuus,
Maar ik moet dit ff kwijt en heb eem vraagie.

Ben nu 4 dagen gestopt met veel wiet roken, maar door de stress toch eens kratom geprobeerd 45 minutem geleden. Voel me eindelijk weer een beetje ontspannen na een paar pittige dagen.
Voelt als een warme deken over me heen..

Heb 4 gram Green Malay in warm water opgezopen (super ranzig 😂)

Maar nu is mijn vraag: hebben meer DF'ers die nu online zijn ervaring met kratom? Is het gevaarlijk en hoe vaak mag je dit nemen?

Staan veel verschillende antwoorden op internet namelijk , .... .

Thanks alvast hoop op wat reacties!!

Paranoize.

Badass junkie
Ik open ff een oud topic hoor excuus,
Maar ik moet dit ff kwijt en heb eem vraagie.

Ben nu 4 dagen gestopt met veel wiet roken, maar door de stress toch eens kratom geprobeerd 45 minutem geleden. Voel me eindelijk weer een beetje ontspannen na een paar pittige dagen.
Voelt als een warme deken over me heen..

Heb 4 gram Green Malay in warm water opgezopen (super ranzig 😂)

Maar nu is mijn vraag: hebben meer DF'ers die nu online zijn ervaring met kratom? Is het gevaarlijk en hoe vaak mag je dit nemen?

Staan veel verschillende antwoorden op internet namelijk , .... .

Thanks alvast hoop op wat reacties!!
Kratom is een opöide achtig en stimulant achtige stof in 1. Het kan energieopwekkend werken en ook als een soort morfineachtige stof. De werking en kans op (geestelijke) verslaving is wel een stuk milder. Bij regelmatig gebruiken kunnen de meeste mensen (ook mensen bekend met een verslavingsverleden) hier goed mee omgaan. Bij dagelijks gebruik kan er na 2 weken lichamelijke en geestelijke afhankelijkheid ontstaan.

Vóórkom dit en hou het op regelmatig gebruik! En ook niet te hoog doseren zoals je nu doet. Zo min mogelijk doseringen per dag. Aju en enjoy👌🏻

Eve's drop

Badass junkie
Kratom is een opöide achtig en stimulant achtige stof in 1. Het kan energieopwekkend werken en ook als een soort morfineachtige stof. De werking en kans op (geestelijke) verslaving is wel een stuk milder. Bij regelmatig gebruiken kunnen de meeste mensen (ook mensen bekend met een verslavingsverleden) hier goed mee omgaan. Bij dagelijks gebruik kan er na 2 weken lichamelijke en geestelijke afhankelijkheid ontstaan.

Helemaal juist, maar onderzoek wijst uit dat er best wel wat stofjes in kratom zitten en bij sommige mensen is het afwendingsproces langer dan dat van oxycodon.

Vóórkom dit en hou het op regelmatig gebruik! En ook niet te hoog doseren zoals je nu doet. Zo min mogelijk doseringen per dag. Aju en enjoy👌🏻

Het beste is onregelmatig gebruik, want het went sneller als je iedere dosis op hetzelfde tijdstip neemt.
Het is beter om 1 enkele dosis in keer te nemen dan meerdere keren achter elkaar.

Paranoize.

Badass junkie
Helemaal juist, maar onderzoek wijst uit dat er best wel wat stofjes in kratom zitten en bij sommige mensen is het afwendingsproces langer dan dat van oxycodon.

Het beste is onregelmatig gebruik, want het went sneller als je iedere dosis op hetzelfde tijdstip neemt.
Het is beter om 1 enkele dosis in keer te nemen dan meerdere keren achter elkaar.
Met regelmatig gebruik bedoel ik dan ook niet iedere dag zodat je lichaam er niet op die manier aan kan wennen👍🏻

Paranoize.

Badass junkie
Heel goed,

Kratom lijkt onschuldig maar kan bijzonder hardnekkig zijn.

Om nog maar te zwijgen over die groene slurrie in je maag.
I know mate... Heb n heroïne en kratom en oxycodon probleem witte wel.... Kratom is wel me favoriet als ik op stabiliteit afga, heroïne is me favoriet kwa roes maarja de ontwenning daarvan is natuurlijk veel heftiger😰

Eve's drop

Badass junkie
I know mate... Heb n heroïne en kratom en oxycodon probleem witte wel.... Kratom is wel me favoriet als ik op stabiliteit afga, heroïne is me favoriet kwa roes maarja de ontwenning daarvan is natuurlijk veel heftiger😰

Oei oei, dat is geen kattenpis man, ik ben bekend met de uitwerking van oxycodon en het is uiterst effectief tegen de pijn en het werkt ook nog best stimulerend. Maar nooit overboord gegaan vanwege de reputatie van dit middel.

Heroïne daar ben ik niet bekend mee, maar heb er veel informatie over opgezocht.
Ik begrijp het volkomen dat men verslaafd kan raken aan opiaten en opioïdes, maar ik blijf er ver van weg.

Kratom daarintegen is een godsgeschenk voor de symptomen van het afkicken, maar ik gebruik het sporadisch.

Heerlijk een red strain met een joint op een zwoele zomeravond.

Droomreiziger

Experimenterende gebruiker
Ik had gelezen dat de mix van kratom en weed not done is en gevaarlijk kan zijn. Of is dit flauwekul en raden jullie het net aan om te combineren?

Sebas-

Belezen gebruiker
Nou ik was mega enthousiast maar ongeveer een half uur na die post werd ik extreem misselijk en heb ik 3 uur ziek onder de douche gezeten...

Heel raar spul, ben kotsmisselijk gaan slapen en stond super goed op. En voelde me topfit.

Rare ervaring iig. Volgende keer doe ik het niet op een lege maag en probeer ik anderhalf tot 2 gram

Groetjessss 👋🏼

Sebas-

Belezen gebruiker
Heb je tips tegen de misselijkheid?
Ik was echt kots kots kots misselijk niet normaal.

Maar heb wel het gevoel dat het al iets lijkt te helpen tegen mijn angsten en depressie, maar dat is nog even ontdekken..

Paranoize.

Badass junkie
Heb je tips tegen de misselijkheid?
Ik was echt kots kots kots misselijk niet normaal.

Maar heb wel het gevoel dat het al iets lijkt te helpen tegen mijn angsten en depressie, maar dat is nog even ontdekken..
Als je misselijk bent wat eten of volgende keer iets lager doseren. Ook zorgen dat je goede kratom hebt!

Sebas-

Belezen gebruiker
Als je misselijk bent wat eten of volgende keer iets lager doseren. Ook zorgen dat je goede kratom hebt!
Heb vanavond 2 gram genomen gewoon in een grote bom want de smaak is te ranzig. Nu niet misselijk gelukkig maar ook maar hele subtiele effecten. Voelt als 1-2 biertjes.
Neem nu 1-2 dagen pauze en probeer dan eens 3 gram.. ik laat het wel weten 👍

Gemberthee

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Hi hi!

Ik zoek een alternatief voor alcohol voor tijdens het uitgaan of bij feestjes. Vroeger vond ik alcohol leuk. Dat losse gevoel, die energie, ik kende mijn grenzen ook altijd goed. Maar tegenwoordig krijg ik na 2 glaasjes al hartkloppingen, daardoor vind ik er niets meer aan. Ik hou niet van XTC enzo. Wiet vind ik ook niets. Met Kratom heb ik nog geen ervaring. Zou dat een alternatief kunnen zijn denken jullie?

Gemberthee

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Hi! Ik heb laatst 5 gram White vein geprobeerd. Ik verwachtte energie en euforie te voelen, maar ik werd er juist heel ontspannen en ik werd er mat van in mijn emoties. Beetje loom eigenlijk. Volgende keer wat minder dus.

Nu vroeg ik me ook af of jullie toevallig goede artikelen/ informatie over Kratom weten en kunnen delen.

Sebas-

Belezen gebruiker
Hi! Ik heb laatst 5 gram White vein geprobeerd. Ik verwachtte energie en euforie te voelen, maar ik werd er juist heel ontspannen en ik werd er mat van in mijn emoties. Beetje loom eigenlijk. Volgende keer wat minder dus.

Nu vroeg ik me ook af of jullie toevallig goede artikelen/ informatie over Kratom weten en kunnen delen.
Hola, ben je er niet misselijk van geworden? Om hoe laat had je het ingenomen en nam je ze op een lege maag in?

Ik ben er 2 keer erg misselijk van geworden en heb het sindsdien niet meer aangeraakt...

Doe nu wel 1-2 maal per week phenibut 2x500mg. Werkt ook zeer aangenaam!. Heb dan 2 hele goede dagen want de dag erna voel ik een lichte afterglow. Top spul zolang je er minimaal 2-4 dagen tussen houd 👍🏼

Gemberthee

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Hi! Ja dat zijn goeie vragen. Ik nam het direct na een grote maaltijd (18.30u). Niet zo handig, las ik achteraf. Ik was helemaal niet misselijk verder. Maar wel ultra ontspannen.

Off topic: Ik kende fenibut nog niet. Net ff snel wat over gelezen. Ik vind het wel wat minder relaxed dat het zo lang duurt voor het inwerkt (1,5 tot 3 uur) en dat het nog zo lang blijft doorwerken. Maar ben wel nieuwsgierig.... Ik kan het nemen voor het avond eten. En dan lekker feesten zonder alcohol. Lijkt me wel relaxed. Zien mensen het aan je, zoals bij xtc ofzo? Want dat is absoluut niet mijn bedoeling. En heb je de dagen erna last van dat je het genomen hebt? Is het schadelijker dan alcohol? Ik ben van plan om dat maar eens in de maand ofzo te nemen, aangezien ik nauwelijks naar feestjes ga (kinderen).
Hola, ben je er niet misselijk van geworden? Om hoe laat had je het ingenomen en nam je ze op een lege maag in?

Ik ben er 2 keer erg misselijk van geworden en heb het sindsdien niet meer aangeraakt...

Doe nu wel 1-2 maal per week phenibut 2x500mg. Werkt ook zeer aangenaam!. Heb dan 2 hele goede dagen want de dag erna voel ik een lichte afterglow. Top spul zolang je er minimaal 2-4 dagen tussen houd 👍🏼

Laatst bewerkt:

Gemberthee

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Hmmm net wat uitgebreider over gelezen en klinkt nog wel verontrustend en lijkt me alcohol toch beter dan phenibut.

Sebas-

Belezen gebruiker
Hi hi!

Ik zoek een alternatief voor alcohol voor tijdens het uitgaan of bij feestjes. Vroeger vond ik alcohol leuk. Dat losse gevoel, die energie, ik kende mijn grenzen ook altijd goed. Maar tegenwoordig krijg ik na 2 glaasjes al hartkloppingen, daardoor vind ik er niets meer aan. Ik hou niet van XTC enzo. Wiet vind ik ook niets. Met Kratom heb ik nog geen ervaring. Zou dat een alternatief kunnen zijn denken jullie?

Hmmm net wat uitgebreider over gelezen en klinkt nog wel verontrustend en lijkt me alcohol toch beter dan phenibut.
Ja er staan veel spookverhalen op internet en als je echt een probleem hebt met alcohol zoals verslaving zou ik ook zeker niet aan beginnen.

Wil je het gewoon een keer per weekend doen als vervanging voor alcohol dan is het ideaal en een stuk minder toxic als alcohol.

Ik zelf gebruik het 's ochtends op een lege maag, en 1,5 uur later pas ontbijten. Je voelt je de hele dag top lekker maar heel subtiel. Alle sociale angsten het zijn compleet weg en je hebt overal schijt aan zeg maar. Ik doe dan ook maar 500-1000 mg.

Wil je het als vervanging voor alcohol doen met een avond uit gaan bv. zou ik wat meer pakken (2-3 gram) maar echt zeker weten dat je het bij minimaal één keer per week houdt. Ook niet meer als 2-3 biertjes drinken, beste is zelfs om niks erbij te drinken, om blackouts te voorkomen.

1 biertje voelt als 5 aan de pheni.

Iedergeval leuk spul, en hou het bij een keer per week of twee keer per week in kleine dosis. Zolang je dat blijft doen ontwijk je alle spookverhalen. Die mensen hebben pheni allemaal zwaar misbruikt. Groetjes!

Gemberthee

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Ja er staan veel spookverhalen op internet en als je echt een probleem hebt met alcohol zoals verslaving zou ik ook zeker niet aan beginnen.

Wil je het gewoon een keer per weekend doen als vervanging voor alcohol dan is het ideaal en een stuk minder toxic als alcohol.

Ik zelf gebruik het 's ochtends op een lege maag, en 1,5 uur later pas ontbijten. Je voelt je de hele dag top lekker maar heel subtiel. Alle sociale angsten het zijn compleet weg en je hebt overal schijt aan zeg maar. Ik doe dan ook maar 500-1000 mg.

Wil je het als vervanging voor alcohol doen met een avond uit gaan bv. zou ik wat meer pakken (2-3 gram) maar echt zeker weten dat je het bij minimaal één keer per week houdt. Ook niet meer als 2-3 biertjes drinken, beste is zelfs om niks erbij te drinken, om blackouts te voorkomen.

Iedergeval leuk spul, en hou het bij een keer per week of twee keer per week in kleine dosis. Zolang je dat blijft doen ontwijk je alle spookverhalen. Die mensen hebben pheni allemaal zwaar misbruikt. Groetjes!
Thnx voor je uitgebreide uitleg!

Ja toch minder toxic dan alcohol? Daar ben ik wel naar op zoek. Heb geen alcohol verslaving maar ben idd op zoek naar iets dat gezonder is dan alcohol.

Voor sociale angsten hoef ik het niet te doen. Ik ben makkelijk benaderbaar en spreek gemakkelijk mensen aan. Ik zou alleen niet willen dat ik er vervelend of raar van word bv. Of dat ik de dagen erna niet te pruimen ben :wink:. Ik wil ook liever geen heftige effecten. Maar wil gewoon net dat beetje meer euforie en energie. Vandaar dat ik in eerste instantie aan Kratom dacht.

Paranoize.

Badass junkie
Thnx voor je uitgebreide uitleg!

Ja toch minder toxic dan alcohol? Daar ben ik wel naar op zoek. Heb geen alcohol verslaving maar ben idd op zoek naar iets dat gezonder is dan alcohol.

Voor sociale angsten hoef ik het niet te doen. Ik ben makkelijk benaderbaar en spreek gemakkelijk mensen aan. Ik zou alleen niet willen dat ik er vervelend of raar van word bv. Of dat ik de dagen erna niet te pruimen ben :wink:. Ik wil ook liever geen heftige effecten. Maar wil gewoon net dat beetje meer euforie en energie. Vandaar dat ik in eerste instantie aan Kratom dacht.
Kratom geeft een heel subtiel effect. Wel een hele effectieve mood stabilisator. Het heeft anti depressieve en angstremmende effecten.

MDMAutist

Belezen gebruiker
Nou ik was mega enthousiast maar ongeveer een half uur na die post werd ik extreem misselijk en heb ik 3 uur ziek onder de douche gezeten...

Heel raar spul, ben kotsmisselijk gaan slapen en stond super goed op. En voelde me topfit.

Rare ervaring iig. Volgende keer doe ik het niet op een lege maag en probeer ik anderhalf tot 2 gram

Groetjessss 👋🏼

Heb je toevallig een goedkope Kratom gekocht? Ik weet dat we geen vendors mogen noemen 🙂 Ik heb dit zelf namelijk van goedkope Kratom. Er is me ooit verteld dat dit door bladnerven komt die er doorheen zitten, die die ongewenste effecten geven. Weet niet of dit waar is. Maar ik ervaar zelf van enkele soorten goedkope rode Kratom dat ik er rusteloos, angstig, misselijk van word en er barstende koppijn en slapeloosheid van krijg. De dag erna heb ik ook een enorme kater. Dit heb ik met duurdere Kratom totaal niet.

Lilymoeras

Newbie

Het is regelmatig zo dat zulke mensen deze middelen ‘zwaar’ misbruiken is omdat ze vaak lijden aan sociale angsten, eenzaamheid, depressie en/of paniekaanvallen ect.
Het zijn mensen die zich vaak continu slecht voelen. Drugsverslaving is vaak een symptoom van een groot onderliggende probleem/trauma.

Sebas-

Belezen gebruiker
Het is regelmatig zo dat zulke mensen deze middelen ‘zwaar’ misbruiken is omdat ze vaak lijden aan sociale angsten, eenzaamheid, depressie en/of paniekaanvallen ect.
Het zijn mensen die zich vaak continu slecht voelen. Drugsverslaving is vaak een symptoom van een groot onderliggende probleem/trauma.
Klopt daar heb je zeker een punt!

Geneesmiddel

Wijs gebruiker
Weten mensen of het ook zin heeft om rode strains onderling af te wisselen tegen tolerantie?

Ik was een beetje skeptisch over strains roteren maar lees toch positieve verhalen. Kan me voorstellen dat dit vooral werkt als je rood met wit afwisselt. M'n tolerantie loopt mega snel op, gebruik nu om de 4-5 dagen dezelfde strain maar dat is niet erg effectief.

Thanks alvast

Paranoize.

Badass junkie
Weten mensen of het ook zin heeft om rode strains onderling af te wisselen tegen tolerantie?

Ik was een beetje skeptisch over strains roteren maar lees toch positieve verhalen. Kan me voorstellen dat dit vooral werkt als je rood met wit afwisselt. M'n tolerantie loopt mega snel op, gebruik nu om de 4-5 dagen dezelfde strain maar dat is niet erg effectief.

Thanks alvast
Jazeker kleuren en strains afwisselen is het beste wat je kunt doen tegen tolerantie, dus als je het vaker wilt gebruiken is dit errug important.

Sebas-

Belezen gebruiker
Ii vind het echt rotzooi, snel misselijk en ik voede er nauwlijks wat van.. misschien alleen handig als je chronische pijnklachten hebt ofzo.
4 gram green malay heb ik 3 uur lopen kotsen.
2 gram voelde ik niks
3 gram (was bang voor misselijkheid maar dit keer een lichte maaltijd ervoor gegeten) voelde ik weer niks.

Alleen mn spierpijn verdween na het trainen dus misschien werkt het wel goed pijnstillend.

Iemand een idee welke strain ik eens kan gebruiken om gewoon op te kunnen chillen net zoals je een beetje met wiet doet?

Geneesmiddel

Wijs gebruiker
Ii vind het echt rotzooi, snel misselijk en ik voede er nauwlijks wat van.. misschien alleen handig als je chronische pijnklachten hebt ofzo.
4 gram green malay heb ik 3 uur lopen kotsen.
2 gram voelde ik niks
3 gram (was bang voor misselijkheid maar dit keer een lichte maaltijd ervoor gegeten) voelde ik weer niks.

Alleen mn spierpijn verdween na het trainen dus misschien werkt het wel goed pijnstillend.

Iemand een idee welke strain ik eens kan gebruiken om gewoon op te kunnen chillen net zoals je een beetje met wiet doet?
Kratom is geen wiet dus daar hoef je het niet voor te doen. Misschien heb je toevallig niet zo een goede batch, als het opvallend goedkoop was itt tot andere sites kan het ook zijn dat de nerven er niet uit zijn gehaald.

Ik vind rode strains wel fijn, ongeveer vier gram op een half lege maag.

Ei-Salade

Wijs gebruiker
Dag allen, ik wil zometeen Kratom gaan kopen en gebruiken. Helaas heb ik geen weegschaal en ook niet de mogelijkheid een aan te schaffen. Stel ik doe één theelepel, zou dat ongeveer 2 gram zijn? Heb zeer veel last van mijn rug a.t.m

Geneesmiddel

Wijs gebruiker
Dag allen, ik wil zometeen Kratom gaan kopen en gebruiken. Helaas heb ik geen weegschaal en ook niet de mogelijkheid een aan te schaffen. Stel ik doe één theelepel, zou dat ongeveer 2 gram zijn? Heb zeer veel last van mijn rug a.t.m
Meestal kan je er een maatschep bij bestellen, zou dat doen.
16528795500406884116764561993858.jpg
4 gestapelde €2 = iets minder dan 2.5g. Weet niet of je daar wat aan hebt

Bovenaan