Het grote Kratom topic

Ei-Salade

Wijs gebruiker
Dag allen, ik wil zometeen Kratom gaan kopen en gebruiken. Helaas heb ik geen weegschaal en ook niet de mogelijkheid een aan te schaffen. Stel ik doe één theelepel, zou dat ongeveer 2 gram zijn? Heb zeer veel last van mijn rug a.t.m
16528833098074421400862634207440.jpgzeer vies spul zeg. Ik heb de rode versie, werd mij aangeraden. Hoort dit zo klonterig te zijn?

Bink96_

Newbie
Ik ben erachter gekomen dat ik kratom het beste tot me kan nemen met koolzuurhoudend frisdrank (cola zero:))
De smaak van kratom vind ik niet zo erg, heeft veel weg van ashwagandha en dat is oprecht viezer. Meer het idee dat ik bij toss/wash niet altijd zo goed het poeder weg krijg en nog achterin m’n keel voel. Ik vul dan meestal 1/3e halve liter fles met cola, doe daar mijn gewenste dosis kratom in en ga het dan ‘draaiend schudden’. Ik draai de fles soms even open om lucht eruit te laten, anders heb je een kratom douche :wink: . Het zal wel hard gaan schuimen (de rest van de fles vult zich met schuim) maar dit zakt af. Daarna nog een keer omschudden en de kratom zit door het drinken heen. Het blijft daardoor ook niet aan het flesje kleven en ik heb geen problemen met het doorslikken ervan. Ook is de smaak best verbloemd, handig als je dat niet trekt!
Misschien heeft iemand hier iets aan.

Laboratoriumrat

Bewuste gebruiker
Ik ga altijd bijna over mn nek als ik het inneem, met warm water altijd. Zo snel mogelijk doorslikken en dan iets van frisdrank erachter aan. Maar nog altijd beter dan toss en wash, dat gaat echt mis bij mij, laatste keer hoestte ik alles over mn kleding en de grond heen :tearsofjoy:

Dude81

Bewuste gebruiker
Deze middag voor de tweede keer kratom gebruikt. 2 gram green malay in warm water. Het resultaar was twee uur lang buikpijn, duizeligheid en misselijk. Na die twee uur voelde ik me wel ok. Jammer.
Jammer want de werking van kratom is echt wel lekker. Het is waar, tis zo smerig als bittere modder.. maar als je het oplost met een beetje warm water (1/3e glas) en dan aanvult met bijvoorbeeld coolbest orange, dan is het goed te doen. Slokje frisdrank erachter aan en de gore smaak is weg. Tussen de 5-7 gr geeft een heerlijk relaxt gevoel. Maar goed iedereen reageert er weer anders op, misschien over 1 weekje nog 1 keer proberen?😉

Droomreiziger

Experimenterende gebruiker
Ik denk het niet. Heb nogal een gevoelige maag en mijn reactie op zo’n lage dosis was zo slecht dat kratom blijkbaar niets voor mij is… achja, daarom heet het experimenteren he - soms lukt het, soms niet :)

Σανσα

DF-koning
@Dopemonster en andere

Is het raar dat ik ga nodden van een goeie dosis kratom? Ik kan slaap nog wel controleren maar voel me ogen wel sterk dichttrekken, of heet dit dan nog geen nodden?
Ik herken wel wat je zegt, zeker op hogere doseringen van goede, rode strains, maar zou het niet als nodden willen omschrijven. Meer een uiterst ontspannen gevoel van relaxatie oid. Weet niet of je wel eens een hoge dosering (laten we zeggen vanaf 250 mg) tramadol hebt genomen zonder tolerantie? Dat begint al meer op nodden te lijken namelijk, maar is het eigenlijk ook nog steeds niet echt.

Geneesmiddel

Wijs gebruiker
Ik herken wel wat je zegt, zeker op hogere doseringen van goede, rode strains, maar zou het niet als nodden willen omschrijven. Meer een uiterst ontspannen gevoel van relaxatie oid. Weet niet of je wel eens een hoge dosering (laten we zeggen vanaf 250 mg) tramadol hebt genomen zonder tolerantie? Dat begint al meer op nodden te lijken namelijk, maar is het eigenlijk ook nog steeds niet echt.
Nee nog nooit. Idd heel relaxt wel maar ook dat m'n ogen geforceerd dichtgaan. Kan me voorstellen dat dit effect op heroïne veel sterker is maar heb zelf niet zoveel referentiemateriaal. Thx :)

Nietingebruik

Weet iemand wat ritalin doet met de werking van kratom? Ik neem datnamelijk voor m’n ADD en neem tegenwoordig wat hogere doseringen ivm m’n dopamine tekort.

Σανσα

DF-koning
Weet iemand wat ritalin doet met de werking van kratom? Ik neem datnamelijk voor m’n ADD en neem tegenwoordig wat hogere doseringen ivm m’n dopamine tekort.
Ik vermoed dat het elkaar tegenwerkt. Een downer tegenover een upper. Heb geen ervaring met deze combinatie, maar het lijkt mij dat het niet bevorderlijk is voor de kratom.

Nietingebruik

Ik vermoed dat het elkaar tegenwerkt. Een downer tegenover een upper. Heb geen ervaring met deze combinatie, maar het lijkt mij dat het niet bevorderlijk is voor de kratom.
Dat vermoed ik dus ook. Anderzijds dacht ik; ritalin werkt ook op dopamine receptoren dus wellicht versterkt het elkaar. Wanneer morgen de rode kratom binnen is zal ik ritalin even skippen, kijken wat het doet. Thanks!

Paranoize.

Badass junkie
Dat vermoed ik dus ook. Anderzijds dacht ik; ritalin werkt ook op dopamine receptoren dus wellicht versterkt het elkaar. Wanneer morgen de rode kratom binnen is zal ik ritalin even skippen, kijken wat het doet. Thanks!
Ik ben geen chemist of wetenschapper maar ik weet wel dat het probleem niet alleen is dat je met een dopamine tekort zit. Hoe je het moet zien:

Opiaten activeren bepaalde receptoren in de brein die normaal gesproken door endorfine worden geactiveert op een veel lager niveau (lichaams eige pijnstiller) Omdat Opiaten zo sterk aan die receptoren binden krijg je de effecten die Opiaten geven zoals pijnvrij, dopamine rush, mellow, ontspannen

Op begeve moment is je lichaam zo afhankelijk van die Opiaten dat steeds minder receptoren het uit zichzelf gaan doen omdat je lichaam zich probeert aan te passen aan een nieuwe balans omdat je constant Opiaten gebruikt.

Wanneer je stopt met opiaten nemen raken die receptoren van slag en functioneren niet meer goed wat resulteert in een dopamine tekort, ontwenningsverschijnselen, depressie, angst, en dat lijdt weer naar cravings om ze opnieuw in re nemen.

Dus het probleem is niet alleen een dopamine tekort maar dat je receptoren zich moeten herstellen van de schade om je weer goed en normaal te voelen en DAT kan heel lang duren. Kratom kan daarbij helpen 🙂

Nietingebruik

Ik ben geen chemist of wetenschapper maar ik weet wel dat het probleem niet alleen is dat je met een dopamine tekort zit. Hoe je het moet zien:

Opiaten activeren bepaalde receptoren in de brein die normaal gesproken door endorfine worden geactiveert op een veel lager niveau (lichaams eige pijnstiller) Omdat Opiaten zo sterk aan die receptoren binden krijg je de effecten die Opiaten geven zoals pijnvrij, dopamine rush, mellow, ontspannen

Op begeve moment is je lichaam zo afhankelijk van die Opiaten dat steeds minder receptoren het uit zichzelf gaan doen omdat je lichaam zich probeert aan te passen aan een nieuwe balans omdat je constant Opiaten gebruikt.

Wanneer je stopt met opiaten nemen raken die receptoren van slag en functioneren niet meer goed wat resulteert in een dopamine tekort, ontwenningsverschijnselen, depressie, angst, en dat lijdt weer naar cravings om ze opnieuw in re nemen.

Dus het probleem is niet alleen een dopamine tekort maar dat je receptoren zich moeten herstellen van de schade om je weer goed en normaal te voelen en DAT kan heel lang duren. Kratom kan daarbij helpen 🙂

Ja, I get it.. zoals ik zei komt het dus neer op een dopamine deficiëntie… ik heb redelijk geslapen op ongeveer 7/8g green Malay. Werd alleen nog vroeger wakker dan m’n zoontje.. ik weet nou eigenlijk niet echt of het werkt voor me.. of ik er iets van merk.. 🤷🏻‍♀️ Vandaag komt die rode binnen, als dat ook weinig doet, geef ik het op..

Nietingebruik

Ik heb jou trouwens pb gedaan

Geneesmiddel

Wijs gebruiker
Ik heb een vraagje: hebben er mensen ervaring met trippen op kratom of evt andere opioïde stoffen? Kan ik meer misselijkheid verwachten, minder effect? Thx alvast 👌

Sillous

Ik heb perongeluk witte Maeg Da ipv de groene in huis.
Kan iemand mij concreet de verschillen uitleggen?

Ik wil met beide sowieso experimenteren welke mij het meeste socialer en talkative maakt, en welke mij het meeste energie geeft en niet futloos de dag door te komen

Als ik het goed heb is de groene kratom meer geschikt voor sociale gelegenheden en de witte voor meer energie.

Kun je eigenlijk de twee met elkaar combineren? 2,2 van elk zeg maar of is het beter om een volledige van 1 te nemen voor het meeste effecten te kunnen uit halen

Laboratoriumrat

Bewuste gebruiker
Mensen ervaring met kratom verslaving en stoppen/minderen? Als ik het niet neem krijg ik flink afkick. Neem zo'n 10-14 gram verspreid over de dag. Beter in 1 keer stoppen of afbouwen?

Vind die afhankelijkheid nu toch wel storend worden, plus het kost gewoon veel geld voor mij

buddha31

In memoriam - 24 januari 2023
Hey ik heb een vraag over kratom.
Ik heb 2 x 50 gr green maeng da besteld alleen nu blijkt een ervan de kruiden te zijn. Ik lees dat je daar thee van moet zetten maar is alleen trekken genoeg? Of moet ik die kruiden ook echt door slikken?

Van de poeder gebruik ik 3 gr, moet de kruiden dezelfde hoeveelheid zijn? Ik slik geen medicatie dus geen contra-indicaties

Makker Steevast

Goeiemiddag! Ik wil binnenkort kratom proberen. Ik heb een druk leven met gezin etc, dus niet altijd alle tijd voor mezelf. Thuis gebruiken is dus ook niet vaak een optie. Daarom ga ik vaak de deur uit (wandelen). Onlangs heb ik wat hasj gerookt tijdens zo'n wandeling - om weer te proberen sinds ik gestopt was rond m'n 20e - maar dat bevalt me nog steeds niet. Van hasj/wiet krijg ik angstgedachten en stress. Niet heel chill. Van alcohol kan ik ook goed ontspannen, maar ik wil juist minder drinken. De medewerker bij m'n smartshop raadde me kratom aan, dus dat heb ik gekocht: Thai (mitragyna speciosa). Zo dacht ik 5gr te nemen voordat ik een flinke wandeling ging doen. Is dat een goed idee, of is het echt om thuis mee op je kont te zitten? Of misschien een film pakken? Ik hoor het heel graag. Dank voor het advies alvast.

buddha31

Goeiemiddag! Ik wil binnenkort kratom proberen. Ik heb een druk leven met gezin etc, dus niet altijd alle tijd voor mezelf. Thuis gebruiken is dus ook niet vaak een optie. Daarom ga ik vaak de deur uit (wandelen). Onlangs heb ik wat hasj gerookt tijdens zo'n wandeling - om weer te proberen sinds ik gestopt was rond m'n 20e - maar dat bevalt me nog steeds niet. Van hasj/wiet krijg ik angstgedachten en stress. Niet heel chill. Van alcohol kan ik ook goed ontspannen, maar ik wil juist minder drinken. De medewerker bij m'n smartshop raadde me kratom aan, dus dat heb ik gekocht: Thai (mitragyna speciosa). Zo dacht ik 5gr te nemen voordat ik een flinke wandeling ging doen. Is dat een goed idee, of is het echt om thuis mee op je kont te zitten? Of misschien een film pakken? Ik hoor het heel graag. Dank voor het advies alvast.
Ik zou beginnen met een lagere dosis (Max 3 gram) zowel een lagere als hoge dosis werkt ontspannend. Alleen hoe hoger je gaat, hoe lomer/slaperiger je kan worden (en meer kans op maagklachten/misselijk) daarom ervaren velen bij een lagere dosis juist wat meer zin om iets te doen. Wel zo handig bij een wandeling.

Op een nuchtere maag (2 uur vantevoren niet eten) werkt kratom het best.En mocht je achteraf de dosis te laag vinden kan je een tweede keer altijd ophogen.
Ga je het op de tosh and wash manier innemen?

Weet

Paranoize.

Badass junkie
Als je echt een goeie kratom ervaring wilt kun je beter kwaliteits kratom bestellen op internet en dan green maeng da

buddha31

Als je echt een goeie kratom ervaring wilt kun je beter kwaliteits kratom bestellen op internet en dan green maeng da
Zeker! Ik mag geen prijzen noemen. Maar bv ook een hoge prijs zegt weinig over de kwaliteit. Green maeng da blijft voor mij wel de beste. Werkt het langst en ook beginners vinden hem altijd fijn.

Makker Steevast

Ik zou beginnen met een lagere dosis (Max 3 gram) zowel een lagere als hoge dosis werkt ontspannend. Alleen hoe hoger je gaat, hoe lomer/slaperiger je kan worden (en meer kans op maagklachten/misselijk) daarom ervaren velen bij een lagere dosis juist wat meer zin om iets te doen. Wel zo handig bij een wandeling.

Op een nuchtere maag (2 uur vantevoren niet eten) werkt kratom het best.En mocht je achteraf de dosis te laag vinden kan je een tweede keer altijd ophogen.
Ga je het op de tosh and wash manier innemen?

Weet
Bedankt voor je reactie! Ja, ik dacht inderdaad tosh and wash te doen. De smaak vind ik niet zo heel vervelend. En de smartshop die ik bezoek staat garant voor goeie kwaliteit, dus ik heb er wel vertrouwen in. Super, dank voor de tips, ik ga het binnenkort proberen.

Dirkjan

DF-koning
Ik vind het toch jammer dat ik nu 10 keer kratom heb geprobeerd, een heel zakje heb geleegd (10 gram) van drie verschillende soorten en elke keer niks gevoeld heb. Ik drink die shit maar er gebeurd gewoon NIKS.

Ik heb een anti-kratom-zenuwstelsel.

Paranoize.

Badass junkie
Ik vind het toch jammer dat ik nu 10 keer kratom heb geprobeerd, een heel zakje heb geleegd (10 gram) van drie verschillende soorten en elke keer niks gevoeld heb. Ik drink die shit maar er gebeurd gewoon NIKS.

Omdat je flut kwaliteit koopt, je moet het zo zien dat spul komt helemaal vanuit Indonesia hier naartoe en kratom is onder perfecte omstandigheden uiterlijk een jaar goed houdbaar maar verkopers plakken een houdbaarheids datum van 2-3 jaar erop en smartshops 9 van de 10 keer flut kwaliteit hebben dus wil je goede kratom zul je het toch echt moeten bestellen of een winkel vinden die erom bekend staat goeie kratom te hebben en in dat geval verkopen ze per zakken van 50-250 gram. Merken die met zakjes van 10-25 gram verkopen is altijd kut kwaliteit.

Spyro

DF-koning

Heb je die site nog geprobeerd die ik je vertelde?

Ik krijg zo weer 100 gram binnen.

Dirkjan

DF-koning
Heb je die site nog geprobeerd die ik je vertelde?

Ik krijg zo weer 100 gram binnen.
Nee, nog geprobeerd. Ga het zeker eens doen, en ik snap ook wel dat kratom normaal gewoon werkt en dat ik gewoon modder met stront heb gekocht in de smartshop, maar heb er nu niet echt behoefte aan. Als het mijn pad weer kruist ga ik weer een poging wagen. Ervaringsverhalen zijn veelal positief.

Hansklok

Bewuste gebruiker
Welke kratom komt het dicht in de buurt van een opiaat high? Zoals heroïne/ oxycodone/ morfine high ?

buddha31

Welke kratom komt het dicht in de buurt van een opiaat high? Zoals heroïne/ oxycodone/ morfine high ?
Ben je bekend met de middelen?
Kratom komt niet in de buurt van heroïne. Gelukkig maar, daarom is het zo succesvol om te gebruiken bij het afkicken ervan.

Persoonlijk vind ik het ook de oxycodon niet halen. Maar er zijn hier leden die wel op wolkjes lopen door kratom. Heb je ook ervaring met met met kratom? Met die info krijg je wellicht een beter advies.

Hansklok

Bewuste gebruiker
Ben je bekend met de middelen?
Kratom komt niet in de buurt van heroïne. Gelukkig maar, daarom is het zo succesvol om te gebruiken bij het afkicken ervan.

Persoonlijk vind ik het ook de oxycodon niet halen. Maar er zijn hier leden die wel op wolkjes lopen door kratom. Heb je ook ervaring met met met kratom? Met die info krijg je wellicht een beter advies.
Ben alllen bekend met oxycodon en morfine.
Is heroïne zo anders dan ?

nja iniedergeval heb geen ervaring met kratom. Zou het wel eens willen proberen.
Zouden diegene die wel op wolkjes lopen als ze kratom gebruiken zich even willen melden bijnde balie hieronder .
dankjewel

Laboratoriumrat

Bewuste gebruiker

nja iniedergeval heb geen ervaring met kratom. Zou het wel eens willen proberen.
Zouden diegene die wel op wolkjes lopen als ze kratom gebruiken zich even willen melden bijnde balie hieronder .
dankjewel
Ik gebruik zelf altijd Green Malay, dat vind ik echt de chillste. Red vind ik vaak iets te sederend en White strains vallen sowieso een beetje tegen imo. Dus ik zou zeker voor red of green gaan als je het wil uitproberen. Kwaliteit verschilt trouwens wel per vendor heb ik gemerkt, ik bestel nu al lang bij 1 vaste.

Ben niet bekend met heroïne, wel oxycodon. Ik denk dat het op een soort manier te vergelijken is, dat warme gevoel, maar het komt ook weer niet echt in de buurt. Ik vind Oxycodon chiller, maar Kratom heeft ook zeker een fijne high.

Randland

dankjewel
Ik zelf ben nog maar amper een week bekend met kratom. Ben dit ook gaan gebruiken om te stoppen met heroïne omdat mijn gebruik al aardig begon te lijken op een verslaving, en lichamelijke afhankelijkheid van die zooi, na anderhalf jaar heroïne gebruikt te hebben ( niet echt veel maar wel dagelijks ongeveer 0,1- 0,2 gram ).

Ben in de jaren tachtig wel een tijdje verslaafd geweest aan de bruin en de wit, en na 8 a 9 jaar gebruikt te hebben ben ik toen afgekickt met de meta, en daarna van de meta weer afgekickt met de bruin omdat afkicken van de methadon nog erger was. ( ik weet het ) En daarna geen heroïne meer gebruikt.

Na ongeveer 30 jaar de "brave" huisvader uitgehangen te hebben, kwam de heroïne weer op mijn pad en ben dit in de eerste maanden sporadisch gaan gebruiken ( klein puntje per dag ) omdat het goed werkte tegen pijn, vermoeidheid en mijn humeur.
De eerste maanden lukte me het ook makkelijk om een paar dagen met die bruine zooi te stoppen en hielt mezelf maar voor dat ik de boel wel onder controle had zolang ik niet teveel gebruikte... en ik al wat ervaring met heroïne had...niet dus, dus ik had een probleem.
Naar de huisarts was geen optie, en voor de rest schaamde ik me ook dat ik tegen beter weten in toch weer begonnen was. Ook al was het naar mijn idee als een soort medicinaal gebruik om mij lichamelijk en geestelijk wat beter te voelen vanwege mijn gezondheid want ik ben ook geen 20 meer...

Dankzij dit forum en de info en adviezen van forumleden ben ik kratom gaan gebruiken om te kunnen stoppen met de bruin. En dat lukt goed!!! Heb nu 6 dagen geen dope meer gebruikt en dankzij de kratom geen centje pijn, want ik ervaar nog steeds het zelfde relaxte ontspannen gevoel als met dope.
Ik gebruik voorlopig dagelijks nu 2 x 5gr van verschillende soorten en voel me een tevreden mens.
Die achteraf al een -tig jaar eerder met kratom had moeten beginnen, want het werkt perfect tegen mijn lichamelijke kwaaltjes waar we op latere leeftijd tegen aan lopen, voel me weer 20 jaar jonger...

Mzzzzl, Randland

Cardboard

Bewuste gebruiker
Mensen hier die ervaring hebben met de gele kratom varianten?
Ik las wisselende verhalen hierover, ben benieuwd naar ervaringen. Ik ben zelf het meest te spreken over de green malay, alleen zoek ik wat alternatieven om mee af te wisselen tegen de tolerantie.

Bovenaan